ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/1327/14
13 червня 2014 року 14год. 25хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Нор У.М. за участю секретаря судового засідання Демчук І.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представники Наулік О.І., Логощук І.А.
відповідача: представник не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "СБЕ Україна Волинь" до Сарненської ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» (далі - ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ») звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Сарненської ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області (далі - Сарненська ОДПІ) про визнання протиправним та скасування рішення №0005461701 від 22.04.2014 року.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в грудні 2013 року позивачем змінено юридичну адресу, а саме 34500, Рівненська обл., Сарненський р-н., смт. Клесів, вул. Центральна 6. Відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів позивачем повідомлено Сарненську ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області про зміну місцезнаходження шляхом подання заяви за формою №1-ОПП. За період січень - березень 2014 року ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» здійснювало оплату єдиного соціального внеску на рахунок призначений для сплати єдиного соціального внеску в Локачинському відділенні Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області.
Проте, 07 травня 2014 року ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» отримано рішення Сарненської ОДПІ №0005461701 від 22.04.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску загальною сумою 2704,07 грн., в тому числі 1976,48 грн. - штрафу, 727,59 грн. - пені.
Будучи не згідним з рішенням Сарненської ОДПІ №0005461701 від 22.04.2014 року позивач звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з даним позовом.
Представники позивача в судовому засіданні надали пояснення аналогічні позовній заяві, зокрема пояснили суду, що позивачем 09 квітня 2014 року подано до Локачинського відділення Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області заяву про перерахунок помилково сплачених сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 27761,06 грн. на рахунок Сарненської ОДПІ, в зв'язку з чим, позивачем добровільно усунуто негативні наслідки для Державного бюджету, адже в кінцевому результаті - кошти поступили на належні рахунки. Зазначили, що оспорюване рішення є протиправним, та таким, що підлягає скасуванню. Просили позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідач - Сарненська ОДПІ позов не визнав, подав до суду письмові заперечення, які полягали у тому, що позовні вимоги позивача є безпідставними, такими, що не ґрунтуються на нормах чинного законодавства, оскільки позивачем сплату єдиного внеску здійснено із порушенням граничних термінів сплати, а саме 14.04.2014 року. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За наведених обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача за наявними в справі доказів.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх в сукупності, відповідно до вимог чинного законодавства, судом встановлено наступне.
ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» зареєстроване як юридична особа 15.11.2007 року, як платник податків перебувало на обліку в Локачинському відділенні Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області за №1120.
В грудні 2013 року ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» змінено юридичну адресу, а саме: 34500, Рівненська обл., Сарненський р-н., смт. Клесів, вул. Центральна 6.
В зв'язку зі зміною адреси ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» подано заяву форми №1-ОПП від 28.12.2013 року, якою Сарненську ОДПІ повідомлено про зміну місцезнаходження (а.с.56-59).
Матеріалами справи встановлено, що на даний час ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» перебуває на обліку у Сарненській ОДПІ та за неосновним місцем обліку у Локачинському відділенні Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області.
Як вбачається з платіжних доручень №440 від 26.12.2013 року, №439 від 26.12.2013 року, №438 від 26.12.2013 року, №437 від 26.12.2013 року, №464 від 03.02.2014 року, №463 від 03.02.2014 року, №486 від 06.03.2014 року, №485 від 06.03.2014 року, №1 від 07.04.2014 року, №2 від 07.04.2014 року, №4 від 07.04.2014 року, №5 від 07.04.2014 року за період січень - березень 2014 року ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» здійснювало оплату єдиного соціального внеску на рахунок призначений для сплати єдиного соціального внеску в Локачинському відділенні Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області (а.с.10-21).
Сарненською ОДПІ прийнято рішення №0005461701 від 22.04.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 2704,07 грн., в тому числі 1976,48 грн. - штрафу, 727,59 грн. - пені (а.с.32).
Вказане рішення Сарненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області на переконання позивача є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.
Відповідно до пп. 16.1.11 п.16.1 Податкового кодексу України платники податків - юридичні особи зобов'язані повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи.
Відповідно до п.66.3 Податкового кодексу України у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.
Пунктом 10.1.1. Порядку обліку платників податків і зборів встановлено, що процедури переведення платника податків розпочинаються та проводяться органами державної податкової служби при надходженні хоча б одного з таких документів:
- відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків;
- заяви за формою №1-ОПП або за формою №5-ОПП із позначкою "Зміни", поданих платником податків до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням.
Як вже зазначалося вище, заявою від 28.12.2013 року форми №1-ОПП ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» повідомляло Сарненську ОДПІ про зміну місцезнаходження.
Відповідно до наказу Міндоходів і зборів України №450 від 09.09.2013 року «Про затвердження Порядку зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів» (далі - Порядок) помилково сплачені суми єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок органу доходів і зборів перераховуються шляхом оформлення підрозділом фінансово - економічної роботи та бухгалтерського обліку органу доходів і зборів розрахункового документа про перерахування коштів на відповідний рахунок органу доходів і зборів за заявою платника не пізніше двох робочих днів з дня надходження висновку, зазначеного у пункті 7 цього Порядку.
У разі помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок органу доходів і зборів, в якому платник не перебуває на обліку, такі кошти перераховуються шляхом оформлення підрозділом фінансово - економічної роботи та бухгалтерського обліку органу доходів і зборів розрахункового документа про перерахування коштів на відповідний рахунок органу доходів і зборів, у якому платник перебуває на обліку, за заявою платника не пізніше двох робочих днів з дня надходження.
У заяві обов'язково зазначаються: найменування платника (суб'єкта господарювання); код ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи; реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер), або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті); місцезнаходження та номер контактного телефону; причини повернення коштів; сума коштів, що підлягає поверненню; напрям перерахування коштів із зазначенням реквізитів рахунка одержувача коштів.
До заяви платник обов'язково додає оригінал або завірену ним копію розрахункового документа (квитанцію, платіжне доручення тощо), який підтверджує сплату коштів на рахунок відповідного органу доходів і зборів.
ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» до Локачинського відділення Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області подано заяву від 09.04.2014 року №0010 про перерахунок помилково сплачених сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 27761,06 грн. на рахунок Сарненської ОДПІ за наступними реквізитами: код 38440073, одержувач Сарненська ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області, р/р 37195201001714, банк Одержувач ГУДКУ у Рівненській області МФО банку 833017 (а.с.22-23).
Як вбачається з листа від 06.06.2014 року №667/20-108 Локачинського відділення Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області дані кошти перераховані на рахунок Сарненської ОДПІ (а.с.79).
Поряд з тим, суд не бере до уваги твердження відповідача, про те, що позивачем сплату єдиного внеску здійснено із порушенням граничних термінів сплати, а саме 14.04.2014 року, з огляду на наступне.
Сплата нарахованих сум єдиного внеску визначено в інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 року №455. Зокрема, згідно з п.п.6 п.4.3 зазначеної інструкції нараховані за відповідний календарний місяць суми єдиного внеску сплачуються платниками не пізніше 20 числа наступного місяця.
Як вбачається з поданих позивачем платіжних доручень суми єдиного внеску сплачувалися ТОВ «СБЕ УКРАЇНА ВОЛИНЬ» в строки встановлені чинним законодавством, зокрема Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (а.с.10-21), проте на відповідний рахунок Локачинського відділення Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області.
Таким чином, суд приходить до висновку, що нарахування штрафних санкцій та пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску згідно рішення Сарненської ОДПІ №0005461701 від 22.04.2014 року є необґрунтованим та неправомірним.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх беззаперечних доказів обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення і не довів правомірність прийнятого ним рішення, в той час, як позивачем доведено обгрунтованість його позовних вимог.
Враховуючи наведене, оцінивши наявні у справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає, що винесене відповідачем оскаржуване рішення є протиправним, а відтак підлягає скасуванню.
Судові витрати по справі згідно ч.1 ст.94 КАС України стягуються на користь позивача з Державного бюджету у загальному розмірі 182,70 грн.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Сарненської ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області №0005461701 від 22.04.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 2704,07 грн.
Присудити на користь позивача Товариство з обмеженою відповідальністю "СБЕ Україна Волинь" із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 182,70 грн.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Нор У.М.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2014 |
Оприлюднено | 17.06.2014 |
Номер документу | 39196735 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Нор У.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні