Ухвала
від 06.08.2014 по справі 817/1327/14
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-602, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Демчук І.М.

Суддя-доповідач:Одемчук Є.В.

УХВАЛА

іменем України

"06" серпня 2014 р. Справа № 817/1327/14

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Одемчука Є.В.

суддів: Бучик А.Ю.

Майора Г.І.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Сарненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "13" червня 2014 р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СБЕ Україна Волинь" до Сарненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення ,

ВСТАНОВИВ:

У травні 2014 року позивач звернувся до адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив визнати протиправним та скасувати рішення № 0005461701 від 22.04.2014 року.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 13 червня 2014 року визнано протиправним та скасовано рішення Сарненської ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області № 0005461701 від 22.04.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 2704,07 грн.

Не погоджуючись з даною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказану постанову та прийняти нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, дослідивши докази та проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Встановлено, що в грудні 2013 року позивачем змінено юридичну адресу, про що відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів повідомлено відповідача шляхом подання заяви за формою №1-ОПП.

З матеріалів справи вбачається, що на позивач перебуває на обліку у Сарненській ОДПІ та за неосновним місцем обліку у Локачинському відділенні Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області.

За період січень - березень 2014 року позивач здійснював оплату єдиного соціального внеску на рахунок призначений для сплати єдиного соціального внеску в Локачинському відділенні Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області, що підтверджується платіжними дорученнями за вказаний період.

Однак, 07 травня 2014 року позивач отримав рішення відповідача № 0005461701 від 22.04.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску загальною сумою 2704,07 грн., в тому числі 1976,48 грн. - штрафу, 727,59 грн. - пені.

Не погоджуючись з такими діями відповідача позивач звернувся з даним позовом до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з наступного, з чим погоджується суд апеляційної інстанції.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України).

Відповідно до пп. 16.1.11 п.16.1 Податкового кодексу України платники податків - юридичні особи зобов'язані повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до п.66.3 Податкового кодексу України у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.

Пунктом 10.1.1. Порядку обліку платників податків і зборів встановлено, що процедури переведення платника податків розпочинаються та проводяться органами державної податкової служби при надходженні хоча б одного з таких документів:

- відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків;

- заяви за формою №1-ОПП або за формою №5-ОПП із позначкою "Зміни", поданих платником податків до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням.

Відповідно до наказу Міндоходів і зборів України №450 від 09.09.2013 року «Про затвердження Порядку зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів» (далі - Порядок) помилково сплачені суми єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок органу доходів і зборів перераховуються шляхом оформлення підрозділом фінансово - економічної роботи та бухгалтерського обліку органу доходів і зборів розрахункового документа про перерахування коштів на відповідний рахунок органу доходів і зборів за заявою платника не пізніше двох робочих днів з дня надходження висновку, зазначеного у пункті 7 цього Порядку.

У разі помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок органу доходів і зборів, в якому платник не перебуває на обліку, такі кошти перераховуються шляхом оформлення підрозділом фінансово - економічної роботи та бухгалтерського обліку органу доходів і зборів розрахункового документа про перерахування коштів на відповідний рахунок органу доходів і зборів, у якому платник перебуває на обліку, за заявою платника не пізніше двох робочих днів з дня надходження.

У заяві обов'язково зазначаються: найменування платника (суб'єкта господарювання); код ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи; реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер), або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті); місцезнаходження та номер контактного телефону; причини повернення коштів; сума коштів, що підлягає поверненню; напрям перерахування коштів із зазначенням реквізитів рахунка одержувача коштів.

До заяви платник обов'язково додає оригінал або завірену ним копію розрахункового документа (квитанцію, платіжне доручення тощо), який підтверджує сплату коштів на рахунок відповідного органу доходів і зборів.

Встановлено, що позивачем до Локачинського відділення Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області подано заяву від 09.04.2014 року № 0010 про перерахунок помилково сплачених сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 27761,06 грн. на рахунок віфдповідача.

Листом від 06.06.2014 року № 667/20-108 Локачинське відділення Володимир - Волинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області повідомило позивача про перерахування даних коштів на рахунок Сарненської ОДПІ.

Посилання відповідача на порушення граничних термінів сплати єдиного внеску є безпідставними та спростовуються матеріалами справи.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Колегія суддів зазначає, що позивач повністю довів ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.

Проте, відповідачем в порушення ч. 2 ст. 71 КАС України, не надано доказів на підтвердження правомірності своїх дій та доказів в спростування позиції позивача.

Аналізуючи чинне законодавство та обставини справи колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції обґрунтовано задовольнив позовні вимоги в спосіб, визначений ст.162 КАС України, оскільки відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатні та беззаперечні докази в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, та не довів правомірність прийнятих рішень.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Сарненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "13" червня 2014 р. - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Є.В.Одемчук

судді: А.Ю.Бучик

Г.І. Майор

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: Товариство з обмеженою відповідальністю "СБЕ Україна Волинь" вул.Центральна,6,смт.Клесів,Сарненський район, Рівненська область,34550

3- відповідачу/відповідачам: Сарненська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Рівненській області вул.Широка,18,м.Сарни,Рівненська область,34500

4-третій особі: - ,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2014
Оприлюднено08.08.2014
Номер документу40058830
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1327/14

Ухвала від 19.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Постанова від 13.06.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Одемчук Є.В.

Ухвала від 08.07.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Одемчук Є.В.

Ухвала від 08.07.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Одемчук Є.В.

Постанова від 13.06.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні