КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 червня 2014 року №810/2987/14
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Сквирський Райагропостач» про стягнення фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
19.05.2014 до Київського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач, Комісія) до Відкритого акціонерного товариства «Сквирський Райагропостач» (далі - відповідач, Товариство) про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 85000,00 грн.
Враховуючи клопотання представників сторін про здійснення подальшого розгляду справи без їх участі, усною ухвалою суду від 04.06.2014 вирішено питання про розгляд справи в порядку письмового провадження на підставі частини 4 статті 122 КАС України.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено штрафні санкції, застосовані до нього Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2581-ЦД-1-Е від 16.10.2013 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, у встановлені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» строки.
У судовому засіданні 04.06.2014 представник позивача адміністративний позов підтримав, просив його задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні 04.06.2014 проти позову заперечив, просив відмовити у його задоволенні. В обґрунтування заперечень послався на неможливість скликати загальні збори Товариства для його ліквідації та скрутне фінансове становище останнього.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Відкрите акціонерне товариство «Сквирський Райагропостач», код за ЄДРПОУ 00904411, зареєстроване як юридична особа 11.01.1997, номер запису в ЄДР - 13461200000000350.
З Акту про порушення на ринку цінних паперів від 02.10.2013 №2567-ЦД-1-Е вбачається, що Товариством були порушені вимоги п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №1183-ЦД-1-Е від 25.07.2013 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 30.07.2013).
Розпорядження виносилось у зв'язку з порушенням вимог п. 5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме: не проведення до 30.04.2011 статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».
Станом на 02.10.2013 ВАТ «Сквирський Райагропостач» не усунені вимоги п. 5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», що свідчить про невиконання розпорядження про усунення порушень, законодавства про цінні папери від 25.04.2013 №1183-ЦД-1-Е. Протягом року ця дія вчинена Товариством повторно з дати винесення Уповноваженою особою комісії постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №759-ЦД-1-Е від 25.04.2013 за вчинення тих самих дій (невиконання розпорядження №1183-ЦД-1-Е від 25.04.2013).
На підставі зазначеного акту Комісією 16.10.2013 винесено постанову №2581-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою на Товариство накладено штраф у розмірі 85000,00 грн.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, суд виходить з наступного.
Згідно з пунктом 5 розділу 17 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про акціонерні товариства» статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Відповідно до пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціями обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» 30.10.1996 №448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Частиною 1 статті 5 Закону №448/96-ВР встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до вимог статті 6 Закону №448/96-ВР, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Положеннями статті 7 Закону №448/96-ВР визначено основні завданнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема якими є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань: встановлює порядок і реєструє саморегулівні організації, що створюються особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; встановлює вимоги та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; розробляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства України про цінні папери.
Відповідно до положень статті 8 Закону №448/96-ВР, державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності емітентів, осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та саморегулівних організацій; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; надсилати матеріали в правоохоронні органи стосовно фактів правопорушень, за які передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність, якщо до компетенції комісії не входить накладення адміністративних стягнень за відповідні правопорушення.; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 11 Закону №448/96-ВР встановлено відповідальність юридичних осіб за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 12 Закону №448/96-ВР передбачено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів: штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення. Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, зокрема щодо наявності приведених вище порушень, відповідач суду не надав.
Враховуючи, що штраф у розмірі 85000,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, рішення про його застосування не оскаржив, наявності приведених порушень не заперечував та не надав суду доказів погашення зазначеної суми станом на день розгляду цього спору, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) відповідно до статті 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 70, 71, 86, 158-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Сквирський Райагропостач» (код за ЄДРПОУ 00904411) на користь Державного бюджету України штрафні санкції у сумі 85000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень 00 копійок.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Спиридонова В.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2014 |
Оприлюднено | 18.06.2014 |
Номер документу | 39203830 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Спиридонова В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні