Постанова
від 30.05.2014 по справі 812/948/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 8.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 травня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/948/14

Головуючого судді Широкої К.Ю.,

за участю секретаря судового засідання Гаркуша Ю.О..

за участю предстаників сторін від:

позивача: Авалян Е.В..

відповідача: Шеховцов О.О.

третя особа: Черепахін О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Луганського виробничого підприємства «Восток» УТОГ до Державної податкової інспекції Жовтневому районі м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області про скасування вимоги від 08.01.2014 №Ю-1190 -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Луганського виробничого підприємства «Восток» УТОГ до Державної податкової інспекції Жовтневому районі м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області про скасування вимоги від 08.01.2014 №ю-1190.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 03.02.3014 року позивач отримав від відповідача вимогу №Ю-1190 від 08.01.2014.З зазначеною вимогою не згодні, так як сума нарахована значна більше суми штрафних санкцій ніж є фактично та не враховано здійснені оплати, у зв'язку з тим, що відповідач зарахував поточні платежі до складу заборгованості, яка знаходиться на примусовому виконанні, хоча щодо неї судом надано розстрочка. Сума у розмірі 459 284 грн.75 коп. знаходиться на примусовому виконанні у органах державної виконавчої служби та щодо неї судом надана розстрочка (за період з лютий 2011 року по червень 2011року - 102 276 грн.43 коп.; за період липень 2011 року по жовтень 2011 року на суму - 140 809 грн.69 коп.;з квітня 2012 року по червень 2012 - 78 879 грн.36 коп.; липень 2012 року по листопад 2012 року - 137 319 грн.27 коп.).В наявності на дату виставлення вимоги залишилася спірна заборгованість у розмірі 83 466 грн.42 коп. При цьому, на суму 70883 грн.39 коп. підприємство отримувало від ПФУ позов, а щодо 12 569 грн.24 коп. позов ПФУ був залишений без розгляду. Таким чином, позивач вважає, що сума заборгованості у розмірі 106 502 грн. 85 коп. є необґрунтованою (11 406 грн.22 коп. - недоїмки, 95096 грн.63 коп. пені), а у розмірі 83 466 грн.42 коп. є спірною

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові (т.2 а.с.97), просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, надав письмові заперечення (т.2 а.с.107).

Представник третьої особи (т.1 а.с.129,т.3 а.с.33) у своїх письмових поясненнях зазначив, що позивач перебував на обліку управління Пенсійного фонду України і Жовтневому районі м. Луганська до жовтня 2013 року.

Дослідивши всі документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що Луганське виробниче підприємство «Восток» Українського товариства глухих, яке створено засновником в особі Центрального правління Українського товариства глухих, зареєстрованого Виконавчим комітетом Жовтневої районної Ради народних депутатів м. Луганська за № 60/20 від 10.03.92 зі змінами та доповненнями № 1 від 29.11.1994 та № 2 від 04.06.1999, інд. код № 03972519. Позивач являється платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та перебуває на обліку в ДПІ у Жовтневому районі ГУ Міндоходів у м. Луганськ Луганської області.

08 січня 2014 року ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська ГУ Міндоходів у Луганській області була винесена вимога про сплату боргу за № Ю-1190, станом на 31.12.2013 заборгованість зі сплати єдиного внеску, штрафів та пені становить 649 254 грн.02 коп. із яких недоїмка 554 157 грн.39 коп. та пеня 95 096 грн.63 коп. Вимога складена за формою, що затверджена Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 455 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2013 року за № 1622/24154 (а.с.6).

В судовому засіданні було встановлено, що станом до 01.10.2013 позивач перебував на обліку управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Луганська як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у відповідності до вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі Закон України №2464). За період з 01.01.2011 по 30.09.2013 Пенсійним фондом Жовтневого району м. Луганська вживались заходи щодо стягнення заборгованості. Згідно постанови ЛОАС № 2а-8693/11/1270 з позивача була стягнута заборгованість по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 120 246 грн.31 коп., що утворилась за період з лютого по червень 2011 року. Ухвалою ДААС від 07.06.2012 було розстрочення виконання даної постанови (т.1 а.с.133). У липні 2013 року заборгованість за позовом в розмірі 120 246 грн.31 коп. була повністю сплачена поточними платежами, в порядку календарної черговості виникнення боргу. Постановою ЛОАС від 27.02.2012 у справі № 2а/1270/874/2012 стягнута з позивача заборгованість у розмірі 143 004 грн.69 коп., що утворилася за період з липня по жовтень 2011 року. Ухвалою ЛОАС від 23.09.2013 було розстрочення виконання зазначеної постанови щодо стягнення заборгованості, несплачений залишок якої станом на 10.09.2013 складає 140 000 грн. на 28 календарних місяців, починаючи з жовтня 2013 року (т.1 а.с.143). Постановою ЛОАС від 13.09.2012 у справі №2а/1270/6745/2012 стягнуто з позивача заборгованість в розмірі 81 129 грн.36 коп., що утворилась за період з квітня по червень 2012 року. Ухвалою ЛОАС від 09.07.2013 було розстрочення виконання постанови від 13.09.2012 на 27 календарних місяців починаючи з липня 2013 по серпень 2015 року(т.1 а.с.148).Постановою ЛОАС від 21.03.2013 у справі № 812/2077/13-а стягнуто з позивача 139 569 грн.27 коп., що утворилась за період з липня по листопад 2012 року. Ухвалою ЛОАС від 19.09.2013 задоволено заяву Позивача про розстрочення виконання постанови від 21.03.2013, несплачений залишок якої станом на 01.09.2013 складає 135 000 грн. на 24 календарних місяць, починаючи з жовтня 2013 року по вересень 2015 року.

Станом на 30 травня 2014 року за виконавчими документами УПФУ у Жовтневому районі м. Луганська, які перебувають на примусовому виконанні Жовтневого ВДВС Луганського МУЮ за позивачем наявна заборгованість у розмірі 422 211 грн.25 коп. Заборгованість складає: залишок у сумі 76 483 грн.19 коп. за виконавчим листом по справі №2а/1270/6745/2012; за виконавчим листом по справі №812/2077/13-а - 139 569 грн.27 коп.;за вимогою про сплату боргу № Ю-852 від 03.04.2013 - 85 923 грн.96 коп., відкрито виконавче провадження; за вимогою про сплату боргу № Ю-2664 від 05.08.2013 - 120 234 грн. 83 коп., за даним фактом відкрито виконавче провадження (т.1 а.с.158,160). Сума заборгованості в розмірі 138 834 грн.47 коп. за серпень - вересень 2013 року не була охоплена заходами стягнення у зв'язку з передачею функцій адміністрування єдиного внеску до органів Міністерству доходів і зборів України (за серпень 2013 року - 24 501 грн.01 коп., за вересень - 2013 року у розмірі 22 896 грн.93 коп.; сума нарахованих фінансових санкцій в розмірі 11 764 грн.38 коп. та пені в розмірі 79 672 грн.15 коп. по терміну сплати у вересні 2013 року).

Основним нормативно-правовим актом, що визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку є Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010р. №2464-VI з наступними змінами та доповненнями у редакції на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2464-VI). Відповідно до визначення, закріпленого у ст. 1 названого Закону, «єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - єдиний внесок) є консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Починаючи з 11 серпня 2013 року після набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» від 04.07.2013№ 406-VII, яким внесені зміни до Закону № 2464-VI, та Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» від 04.07.2013 № 404-VII, яким, в свою чергу, були внесені зміни до Податкового кодексу України, функції по забезпеченню адміністрування єдиного внеску шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску покладено на органи Міністерства доходів і зборів України.

Відповідно до пункту 56.1 статті 56 Податкового кодексу рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Згідно із пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Пункту 4 ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон України N 2464), порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Відповідно до стаття 9 Закон України № 2464, обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок. Обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Відповідно до ст.4 Закону України №2464-VІ, платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

У відповідності до ст.9 Закону України № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

Відповідно до ст. 25 Закону України № 2464, рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. У випадках, зазначених в абзаці дев'ятому цієї частини, орган доходів і зборів також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються. Вимога органу доходів і зборів про сплату недоїмки або рішення суду щодо стягнення суми недоїмки виконується державною виконавчою службою в порядку, встановленому законом. За рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції:2) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум; за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску; за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум. Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до органу доходів і зборів або позову до суду. Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску. Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів доходів і зборів , відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу доходів і зборів вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу доходів і зборів , яким прийнято це рішення. Оскарження рішення органу доходів і зборів про застосування фінансових санкцій зупиняє перебіг строку їх сплати до винесення органом доходів і зборів вищого рівня та/або центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, або судом рішення у справі. Строк сплати фінансових санкцій також зупиняється до ухвалення судом рішення у разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування фінансових санкцій пов'язано з виникненням або несвоєчасною сплатою суми недоїмки. Порядок, строки та процедура оскарження вимоги про сплату єдиного внеску поширюються на оскарження рішень органу доходів і зборів щодо нарахування пені та застосування штрафів. Рішення органу доходів і зборів про нарахування пені та/або застосування штрафів, передбачених частинами одинадцятою і дванадцятою цієї статті, є виконавчим документом. У разі якщо платник єдиного внеску не сплатив зазначені в рішенні суми протягом десяти робочих днів, а також не повідомив у цей строк орган доходів і зборів про оскарження рішення, таке рішення передається державній виконавчій службі в порядку, встановленому законом. Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску. Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки. Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується.

Судом було встановлено, що заборгованість на суму 422 211 грн.25 коп. знаходиться на примусовому виконанні в органах виконавчої служби. Представник відповідача надав суду розрахунок суми податкового боргу (т.3 а.с.32) до якого увійшли суми заборгованості по яким вже прийняти судові рішення, винесені вимоги та відкрито виконавче провадження. Відповідно до зазначеного розрахунку сума недоїмки складає 526 641 грн.50 коп., сума несплаченої пені 95 096,63 грн.,а сума штрафних санкцій 27 515 грн.89 коп. Однак у вимоги, яка є предметом оскарження зазначена зовсім інша сума, а саме: недоїмка - 554 157 грн.39 коп. та пеня 95096 грн.63 коп.(т.1 а.с.18). В судовому засіданні представник відповідача не зміг пояснити, чому саме на цю суму винесена вимога. Судом був досліджений акт звірки на 30.09.2013 року та заперечення на акт звірки наданий УПФУ у Жовтневому районі м. Луганська (т.1 а.с.100). Згідно даних позивача за ним рахується заборгованість у сумі 542 854 грн. 67 коп., яка була стягнена за рішенням судів та ухвалами суду надана розстрочка (т.1 а.с.103-115).

Порядок оперативного обліку територіальними органами Міністерства доходів і зборів України податків, зборів, митних платежів, а також єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджений Наказом Міністерства доходів і зборів України 05.12.2013 № 765 (далі - Порядок), що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04 лютого 2014 року за № 217/24994.

У відповідності до п. 4 розд. 1 цього Порядку облік податків, зборів та єдиного внеску ведеться підрозділами Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників (далі - Міжрегіональне ГУ), спеціалізованих державних податкових інспекцій з обслуговування великих платників (далі - СДПІ), державних податкових інспекцій в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднаних державних податкових інспекцій (далі - ДПІ) відповідно до функціональних повноважень. За даними оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, коштів передоплати та єдиного внеску Міндоходів та його територіальними органами в автоматичному режимі формуються звітність і зведена інформація про нарахування та надходження податків, зборів, митних платежів, коштів передоплати, єдиного внеску, податковий борг, недоїмку із сплати єдиного внеску, відшкодування податку на додану вартість, результати перевірочної роботи, розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу), надміру сплачених сум платежів та єдиного внеску тощо (п. 11 Порядку). В розумінні п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464-VI «недоїмка» - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається). При цьому безпосередньо порядок формування, оформлення та надсилання вимоги про сплату боргу (недоїмки зі сплати єдиного внеску) передбачений розд. 6 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 455. Зокрема, положеннями абзацу першого п. 6.4 розд. 6 цієї Інструкції визначено, що вимога про сплату боргу формується на підставі актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з карток особових рахунків платників за формою згідно з додатком 4 до цієї Інструкції (для платника - юридичної особи) або за формою згідно з додатком 5 до цієї Інструкції (для платника - фізичної особи).

За результатами огляду спірної Вимоги судом встановлено, що сума недоїмки яка зазначена в вимоги про сплату боргу зазначена сума 554 157 грн.39 коп., а у розрахунку суми податкового боргу на 08.01.2014 (т.3 а.с.32) зазначена сума 526 641 грн.50 коп. А представник Пенсійного фонду зазначив, що на адміністрування єдиного внеску до органів Міністерства доходів та зборів України сума заборгованості 138 834 грн.47 коп. у яку надійшла заборгованість за серпень та вересень 2013 року, а також фінансові санкції в сумі 11764 грн.38 коп. та пеня у розмірі 79 672,15 грн. Загальна сума - 91436 грн.53 коп. В судовому засіданні були досліджені рішення про застосування штрафних санкцій за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску т.2 а.с.(115-151), всі рішення винесені управлінням пенсійного фонду України в Жовтневому районі м.Луганська. А у вимоги яка є предметом оскарження зазначена сума пені 95 096 грн.63 коп.

Провадження по справі не одноразово зупинялась, та було зобов'язано сторони провести звірку заборгованості, однак відповідач ухилявся від проведення звірки з позивачем. У зв'язку з наведеним, представник відповідача не довів яка сама сума боргу рахується за позивачем, та не надав належні та обґрунтовані докази на суму недоїмки та суму пені.

Згідно із ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частина 1 статті 71 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а ч.2 ст.71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оскільки в судовому засіданні встановлений факт порушення прав позивача у спірних правовідносинах, необґрунтованість оскаржуваної вимоги суд, оцінивши надані сторонами докази, дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Питання про судові витрати не вирішувалось, так як позивач звільнений від сплати судового збору, а з відповідача стягнення судового збору в даному випадку не передбачено.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Луганського виробничого підприємства "Восток" УТОГ до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області про скасування вимоги від 08.01.2014 № Ю-1190 - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати вимогу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області від 08.01.2014 № Ю-1190.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Повний текст постанови складено та підписано 04.06.2014.

Суддя К.Ю. Широка

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2014
Оприлюднено17.06.2014
Номер документу39226746
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/948/14

Постанова від 30.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 20.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 25.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 03.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 28.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 14.02.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні