Ухвала
від 03.06.2014 по справі 809/2335/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 червня 2014 р. Справа № 12061/13

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Гулида Р.М.,

суддів - Кузьмича С.М., Улицького В.З.

при секретарі судового засідання - Гелецького П.В.,

за участю:

представника позивача - Ольшанської Н.М.,

представника відповідача - Мар`янського Т.В.,

представника відповідача - Рогозяна П.О..

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу приватного акціонерного товариства "Взуттєва фабрика" на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 вересня 2013 року у справі за позовом заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "Взуттєва фабрика" про стягнення штрафних санкцій в сумі 85 000 грн., -

ВСТАНОВИЛА:

Заступник прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся з позовом до приватного акціонерного товариства "Взуттєва фабрика" про стягнення штрафних санкцій в розмірі 85 000,00 грн..

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що приватним акціонерним товариством "Взуттєва фабрика" не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06 червня 2012 року №226-ПР-1-Е. Відповідальність за вказане порушення передбачено пунктом 8 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Позивачем також зазначено, що вказане правопорушення на ринку цінних паперів вчинено ПАТ "Взуттєва фабрика" повторно, так, за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папері від 12 березня 2012 року № 24-ПР-1-Е Прикарпатським територіальним управлінням НКЦПФР застосовано до підприємства санкцію у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

З огляду на вищезазначене, позивачем винесено постанову про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26 лютого 2013 року №29-ПР-1-Е, згідно якої до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 5 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 85 000, 00 гривень. Відповідач штраф добровільно не сплатив, а тому заступник прокурора м. Івано-Франківська просить стягнути його в судовому порядку.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 вересня 2013 року, - позов задоволено.

Стягнуто з приватного акціонерного товариства "Взуттєва фабрика" (78200, Івано-Франківська область, м. Коломия, вул. Валова, 47, код ЄДРПОУ 05468446) в дохід Державного бюджету України (р/р 31117106700016 Коломийського УК /м.Коломия/, код ЄДРПОУ - 37904227, банк одержувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 101) штрафні санкції у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, ПАТ "Взуттєва фабрика" подала апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції порушив норми матеріального права, а допущена упереджена оцінка зібраних доказів та довільне трактування законодавства за текстом постанови, не відповідає фактичним обставинам справи, що призвело до неправильного вирішення справи по суті позовних вимог.

Заслухавши доповідача - суддю Львівського апеляційного адміністративного суду, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, мотивуючи це наступним.

Судом першої інстанції встановлено, що на адресу ПАТ "Взуттєва фабрика" Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було направлено розпорядження №226-ПР-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери від 06 серпня 2012 року, відповідно до якого встановлено порушення вимог законодавства про цінні папери, а саме, п. 5 Розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" в частині не переведення статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність до вимог Закону, та зобов'язано апелянта у термін до 28.12.2012 року усунути такі порушення та в строк до 31.12.2012 року письмово поінформувати уповноважену особу Комісії про виконання даного розпорядження (а.с. 7, 8). Дане розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №226-ПР-1-Е від 06.08.2012 року апелянтом не оскаржено.

Начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Гордович І.І. 15 лютого 2013 року складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів за № 13-ПР-1-Е, в якому зафіксовано факт невиконання ВАТ "Взуттєва фабрика" вимог Розпорядження № 226-ПР-1-Е від 06.08.2012 року та встановлено, що товариство протягом року вже притягувалось до відповідальності за вчинення аналогічного правопорушення (а.с.9).

15.02.2013 року позивачем винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ВАТ "Взуттєва фабрика", якою розгляд справи призначено на 26.02.2013 року о 10:00 год., про що повідомлено апелянта, що підтверджується поданими суду копіями фіскального чеку про оплату рекомендованих відправлень та реєстром поштових відправлень від 19.02.2013 року(а.с.10, 11).

26.02.2013 року начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Гордович І.І., відповідно до вимог статтей 8, 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272, винесено постанову № 29-ПР-1-Е відносно ВАТ "Взуттєва фабрика" за невиконання Розпорядження №226-ПР-1-Е від 06.08.2012 року та накладено штрафну санкцію у розмірі 85 000,00 грн. (а.с.12). Цією постановою встановлено обставини, які обтяжують відповідальність ВАТ "Взуттєва фабрика", а саме притягнення товариства до відповідальності за аналогічне правопорушення постановою від 06.08.2012 року № 171-ПР-1-Е(а.с.15).

Зазначену постанову 28.02.2013 року надіслано апелянту за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, про що свідчать копії реєстру поштових відправлень та фіскального чеку про оплату рекомендованих відправлень(а.с.14).

09.07.2013 апелянтом усунуто порушення законодавства про цінні папери зафіксовані у розпорядженні від 06.08.2012 року № 226-ПР-1-Е, тобто вже після збігу наданого позивачем строку для добровільного усунення та після винесення позивачем постанови від 26.02.2013 року про накладення штрафних санкцій. Оскільким, у визначений Законом строк апелянт штраф не сплатив, постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржив, тому такий підлягає стягненню в судовому порядку.

Відносно твердження апелянта про відсутність повторності порушення протягом року в зв'язку з оскарженням постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.03.2013 року № 809/549/13-а про задоволення позову першого заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо стягнення з ВАТ "Взуттєва фабрика" в дохід Державного бюджету України штрафу в розмірі 17 000 грн., слід зазначити що дана обставина не заслуговує на увагу зважаючи на наступне.

Постанова позивача про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №171-ПР-1-Е від 06.08.2012 року, яка апелянтом не оскаржена, свідчить про протилежне.

Факт повторності вчинення порушення на ринку цінних паперів на протязі року також зафіксовано в акті позивача №13-ПР-1-Е від 15.02.2013 року. Щодо оскарженої постанови суду від 18.03.2013 року №809/549/13-а, то така прийнята відповідно до ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у зв'язку з несплатою апелянтом штрафу протягом 15 днів з дня винесення постанови позивачем та не спростовує факту повторності вчинення порушення протягом року.

Згідно п. 10 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п. 14 ч. 1ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно із с. 2 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (частина 3).

Статтею 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, які підтверджують факт правопорушення.

Згідно п. 1.8 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, які затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811, невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів застосовуються фінансові та інші санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до положень розділу XVIII зазначених Правил, юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. У разі несплати штрафу юридичною особою у визначений строк та добровільно, штраф стягується в судовому порядку.

З врахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що постанова від 26.02.2013 року № 29-ПР-1-Е була прийнята начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Гордович І.І., відповідно до вимог та в межах діючого Законодавства.

Відносно посилань апелянта на відсутність повноважень заступника прокурора на звернення до суду, апеляційний суд зазначає, що згідно вимог ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", підставою представництва в суді інтересів держави - є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою. Оскільки однією з підстав звернення заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави, було здійснення контролю за необхідністю своєчасного наповнення бюджету, яке є порушенням загальнодержавних інтересів, а тому невиконання зобов'язань по сплаті штрафних санкцій з боку ПАТ "Взуттєва фабрика" було саме цією обставиною, котра спростовує посилання апелянта.

Відтак, встановленні обставини справи та наявні у матеріалах справи докази підтверджують, що суд першої інстанції у відповідності до вимог ст.200 КАС України, правильно встановив обставини справи, ухвалив законне та обґрунтоване судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду, а тому підстав для його скасування немає.

Керуючись ч.3 ст. 160, ст. 195, ст. 196, п.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу приватного акціонерного товариства "Взуттєва фабрика" - залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02 вересня 2013 року у справі №809/2335/13-а - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий: Р.М. Гулид

Судді: С.М. Кузьмич

В.З. Улицький

Повний текст ухвали виготовлено і підписано 10.06.2014 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2014
Оприлюднено19.06.2014
Номер документу39255438
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2335/13-а

null від 02.09.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Р.М.

Постанова від 02.09.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 01.08.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні