Ухвала
від 17.06.2014 по справі 2а-5299/11
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-5299/11 Головуючий у 1-й інстанції: Балаба О.А. Суддя-доповідач: Аліменко В.О.

У Х В А Л А

Іменем України

17 червня 2014 року м. Київ

Колегія Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді: Аліменко В.О.,

суддів: Безименної Н.В., Кучми А.Ю.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу відповідача Управління Пенсійного фонду України в Коропському районі Чернігівської області на постанову Коропського районного суду Чернігівсської області від 31.10.2011 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Управління Пенсійного фонду України в Коропському районі Чернігівської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання зробити перерахунок та виплату щорічної разової грошової виплати,

В С Т А Н О В И Л А :

Позивач звернувся у суд з позовом про зобов'язання нарахувати та виплатити одноразову грошову допомогу до 5 травня в розмірі передбаченому Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Постановою Коропського районного суду Чернігівсської області від 31.10.2011 року позов задоволено.

Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову у повному обсязі.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено, що вимога позивача провести перерахунок разової грошової виплати до 5 травня підлягає задоволенню, оскільки відповідачем порушено його право на отримання належної виплати у розмірі, передбаченому Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". Також судом встановлено, що позивачу разова виплата до 5 травня має розраховуватися відповідно до мінімальної пенсії за віком.

З такими висновками суду не можна не погодитися.

Колегією суддів установлено, що позивач є учасником війни та має право на отримання щорічної разової грошової допомоги до 5 травня відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" розмір щорічної разової грошової допомоги до 5 травня учасникам війни становить 3 мінімальні пенсії за віком.

Зазначена виплата у 2011 році здійснена відповідачем у розмірі визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 04.04.2010 року № 341 "Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується у 2011 році відповідно до законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань".

Аналізуючи правомірність висновків суду першої інстанції, колегія суддів зважає на таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з положеннями частини четвертої статті 9 КАС України, у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту, суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

За конституційними нормами, виходячи з пріоритетності законів над підзаконними актами, при визначенні розміру разової грошової допомоги до 5 травня позивачеві застосуванню підлягає Закон України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", а не постанова Кабінету Міністрів України, якою істотно звужується обсяг встановлених законом прав.

Зі змісту Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" випливає, що під час визначення розміру разової грошової виплати до 5 травня, за основу її нарахування береться мінімальна пенсія за віком.

За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за правилами, передбаченими частиною першою статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.

Судовою колегією не приймаються до уваги положення частини третьої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з якої випливає, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом першим частини першої цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим законом, оскільки наявність такої норми за відсутності іншого мінімального розміру пенсії за віком не є підставою для відмови в реалізації позивачем конституційної гарантії та права на отримання разової грошової допомоги до 5 травня, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, як це встановлено Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

За наведених обставин, орган державної влади, до компетенції якого віднесено здійснення виплат громадянам в порядку, передбаченому Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", зобов'язаний проводити зазначені виплати у спосіб та в розмірах, що встановлені законодавством, чинним на момент їх здійснення.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи допущені порушення норм матеріального чи процесуального права, які передбачені ст. ст. 201 - 204 КАС України.

Суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини і правильно застосував норми матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 122, 158, 160, 183-2, 195, 197, 198, 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів,

УХВАЛИЛА :

Апеляційну скаргу відповідача Управління Пенсійного фонду України в Коропському районі Чернігівської області - залишити без задоволення .

Постанову Коропського районного суду Чернігівсської області від 31.10.2011 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Управління Пенсійного фонду України в Коропському районі Чернігівської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання зробити перерахунок та виплату щорічної разової грошової виплати - залишити без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя В.О. Аліменко

Судді Н.В. Безименна

А.Ю. Кучма

.

Головуючий суддя Аліменко В.О.

Судді: Безименна Н.В.

Кучма А.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2014
Оприлюднено19.06.2014
Номер документу39269826
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5299/11

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Лисянський районний суд Черкаської області

Яценко Г. М.

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Лисянський районний суд Черкаської області

Яценко Г. М.

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Стасів І. С.

Ухвала від 05.08.2011

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Стасів І. С.

Ухвала від 09.06.2011

Адміністративне

Хотинський районний суд Чернівецької області

Гергележиу Р. Ф.

Ухвала від 03.03.2011

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Ященко М. А.

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 10.06.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горбань Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні