ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2014 року справа № 823/1833/14
м. Черкаси
12 год. 00 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого - судді Мишенка В.В.,
суддів: Гараня С.М., Паламаря П.Г.,
при секретарі - Гордієнко Ю.П.,
за участю сторін:
представника позивача - Зубалія В.Ю. (за довіреністю);
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Черкаської міської партійної організації політичної партії "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області про визнання протиправною бездіяльності та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Черкаська міська партійна організація політичної партії "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" звернулася до суду з адміністративним позовом до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області, в якому просить:
- визнати незаконною бездіяльність Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області щодо неприйняття рішення про результати голосування і підсумків виборів в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Черкаської міської ради на позачергових виборах депутатів Черкаської міської ради та міського голови 25 травня 2014 року;
- визнати незаконною та скасувати постанову Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області № 16 б від 13.06.2014р. «Про реєстрацію депутатів Черкаської міської ради».
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 12 червня 2014 року відповідач склав уточнений протокол про результати виборів в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Черкаської міської ради 25.05.2014р. Позивач стверджує, що на підставі цього протоколу комісія повинна була прийняти відповідне рішення про результати виборів, натомість 13.06.2014р. відповідачем оприлюднено на інформаційному стенді рішення № 16 б про реєстрацію депутатів. У зв'язку з викладеним позивач вважає, що рішення про встановлення результатів виборів у багатомандатному виборчому окрузі м. Черкаси з виборів депутатів Черкаської міської ради не приймалося, а тому постанова відповідача № 16 б від 13.06.2014р. «Про реєстрацію депутатів Черкаської міської ради» є незаконною.
Представник позивача в судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити.
Відповідач на судове засідання не прибув, свого представника не направив, хоча належним чином повідомлявся судом про день та час судового розгляду справи.
У відповідності до ст. ч. 12 ст. 172 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає судовому розгляду.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив наступне.
На виконання ч. 1 ст. 77 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» з урахуванням «Роз'яснення щодо деяких питань встановлення підсумків голосування та результатів виборів депутатів міської ради та міського голови в містах з районним поділом», Черкаська міська виборча комісія Черкаської області винесла постанову від 10.06.2014р. № 9 б про встановлення результатів виборів депутатів Черкаської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі міста Черкаси на підставі протоколів Соснівської та Придніпровської районних у м. Черкаси виборчих комісій Черкаської області про підсумки голосування по виборах депутатів Черкаської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі, враховуючи визнані недійсними Черкаською міською виборчою комісією Черкаської області виборів на виборчих дільницях № 710984, 711019, 711038, 711083, 711087. Суд зазначає, що дана обставина була встановлена в постановах Черкаського окружного адміністративного суду та Київського апеляційного адміністративного суду у справі № 823/1727/14.
Після чого 12 червня 2014р. о 17 год. 55 хв. Черкаська міська виборча комісія Черкаської області винесла уточнений протокол «Про результати виборів депутатів Черкаської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі». Як вбачається безпосередньо з вказаного протоколу, даний уточнений протокол, був винесений лише у зв'язку з допущеною помилкою в імені обраного депутата - Дисканта Р.В.
В подальшому 13 червня 2014 року постановою Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області № 16 б «Про реєстрацію депутатів Черкаської міської ради» у відповідності до ст. 80 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» прийнято рішення про реєстрацію депутатів Черкаської міської ради, обраних на позачергових виборах депутатів Черкаської міської ради 25 травня 2014 року у багатомандатному виборчому окрузі та одномандатних мажоритарних виборчих округах згідно з додатками 1, 2 та вирішено дану постанову надіслати на адресу Черкаської міської ради і оприлюднити у друкованих виданнях засобів масової інформації та на офіційному сайті Черкаської міської ради.
Нормативно-правовим актом, який визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад (далі - депутати) та сільських, селищних, міських голів, є Закон України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 10.07.2010 року №2487-VI (далі - Закон № 2487).
Встановлення результатів виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі, одномандатних мажоритарних виборчих округах регламентовано ст. 77 Закону № 2487.
У відповідності до ч. 1 ст. 77 Закону № 2487, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування по виборах депутатів відповідної ради не пізніш як на п'ятий день з дня місцевих виборів установлює результати виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.
Повідомлення про результати голосування, список обраних депутатів у багатомандатному окрузі (в алфавітному порядку), обраного депутата в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі із зазначенням прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), дати народження, громадянства, партійності, посади, місця роботи (заняття), місця проживання депутата, назви місцевої організації партії, від якої він обраний, не пізніш як на п'ятий день після проведення виборів публікуються в пресі або доводяться до відома населення в інший спосіб. Про результати голосування і підсумки виборів територіальна виборча комісія приймає відповідне рішення. Про результати виборів депутатів територіальна виборча комісія невідкладно надсилає повідомлення Центральній виборчій комісії за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, та інформує відповідну раду на її першому пленарному засіданні відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".(ч. 16 ст. 77 Закону № 2487).
На виконання даних норм Закону Головою Черкаської виборчої комісії Черкаської області 12.06.2014р. подано повідомлення до газети "Черкаський край", та як вбачається із витягу з газети "Черкаський край" від 13.06.2014 №48 (19878), на 6 сторінці якої опубліковано список депутатів Черкаської міської ради обраних на позачергових виборах 25 травня 2014 року.
Частиною 1 статті 80 Закону №2487 передбачено, що особа, обрана депутатом, сільським, селищним, міським головою, для її реєстрації, у разі наявності іншого представницького мандата, зобов'язана подати до територіальної виборчої комісії протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради.
Пунктом 3 Роз'яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, затверджених постановою ЦВК № 510 від 31.10.2010 (далі - Роз'яснення), територіальна виборча комісія не пізніше дня офіційного оприлюднення результатів виборів повідомляє особу, обрану депутатом в багатомандатному, одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, сільським, селищним, міським головою, про її обрання та про необхідність подання до територіальної виборчої комісії документів для реєстрації депутатом, сільським, селищним, міським головою, передбачених Законом № 2487 та цим Роз'ясненням, а також щодо наслідків неподання таких документів.
Відповідно з пунктом 4 Роз'яснення передбачено, що особа, обрана депутатом, для її реєстрації протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів подає до територіальної виборчої комісії документи, передбачені цим пунктом.
У п'ятиденний строк з дня отримання документів, зазначених у пунктах 4, 5 цього Роз'яснення, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови (Пункт 7 Роз'яснення).
Із аналізу викладених норм закону та Роз'яснення ЦВК вбачається, що відповідачем не порушено норми виборчого законодавства, а тому в позовних вимогах про визнання незаконною та скасування постанови Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області № 16 б від 13.06.2014 "Про реєстрацію депутатів міської ради" необхідно відмовити.
Щодо посилання позивача про невстановлення Черкаською міською виборчою комісією Черкаської області результатів виборів депутатів Черкаської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, а відразу винесення рішення про реєстрацію депутатів, з цього приводу колегія суддів зазначає, що згідно вказаної вище постанови відповідача від 10.06.2014р. № 9 б, результати виборів були встановлені, а винесений уточнений протокол від 12.06.2014р. жодним чином не стосується підрахунку голосів, оскільки ним було лише виправлено помилку у зазначені імені обраного депутата - Дисканта Р.В., а тому повторно встановлювати результати та оголошувати їх не було за потрібне.
Крім того, колегія судді звертає увагу позивача, що ст. 77 Закону №2487 чітко не визначено форму рішення, якою встановлюються результати виборів, а тому виходячи із принципу розподілу влади, суди не вправі втручатись в повноваження та діяльність суб'єктів владних повноважень, або ж підміняти їх. Відповідно до процесуального закону суд уповноважений давати правову оцінку обставинам під час розгляду та вирішення конкретної справи. Тому, у випадку неприйняття суб'єктом владних повноважень відповідного рішення по суті поставленого питання, суд позбавлений можливості надати рішенню правову оцінку та зобов'язати такого суб'єкта прийняття необхідне рішення.
Відповідно до положень статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Частина 1 ст. 70 КАС України визначає, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.
Згідно з частиною 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163, 172 -175, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Стягнути з Черкаської міської партійної організації політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» (ідентифікаційний код - 25947918) на користь Державного бюджету України судовий збір в сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.
Головуючий суддя В.В. Мишенко
Судді С.М. Гарань
П.Г. Паламар
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2014 |
Оприлюднено | 23.06.2014 |
Номер документу | 39279063 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Мишенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні