ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17 червня 2014 р. Справа № 902/607/14
за позовом :Публічного акціонерного товариства "Західінкомбанк" - 43000, м. Луцьк, пр-т. Перемоги, 15; код ЄДРПОУ 19233095
до : Фізичної особи-підпримця ОСОБА_1 - 23210, Вінницька область, Вінницький район, АДРЕСА_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1
до: Першої української міжрегіональної товарної біржі - 21050, м. Вінниця, вул. Козицького, 46; код ЄДРПОУ 33448992
про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна СПД ОСОБА_1 проведеного 15.01.2013 року, протоколу № 13/03 від 15.01.2013 року в частині продажу майна СПД ОСОБА_1
Cуддя Лабунська Т.І.
Cекретар судового засідання Горейко М.В.
Представники
ПАТ "Західінкомбанк": Петруша О.В., за дорученням.
ВСТАНОВИВ :
07.05.2014 року до господарського суду Вінницької області надійшла позовна заява ПАТ «Західінкомбанк» до ФОП ОСОБА_1, до Першої української міжрегіональної товарної біржі, та до ТОВ «Торговий дім «ТВМ» про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна СПД ОСОБА_1, проведеного 15.01.2013 року, протоколу № 13/03 від 15.01.2013 року в частині продажу майна ФОП ОСОБА_1 - нежитлових будівель загальною площею 1533,2 кв. м., а саме: цеху очистки, калібровки та переробки зерна літера «А» пл. 493,7 кв. м., цеху переробки зерна літ. «А1» пл. 621,6 кв. м., адміністративного приміщення в мансарді літера «м/а» пл. 408,3 кв. м., будівлі щитової літер «Б» з прибудовою літера «Б1», складу літера «В» пл. 9,6 кв. м., убиральня літера «Г», вагова літера «Д», огорожа № 1, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_2 Вінницька область.
Підставами для визнання недійсним аукціону та скасування протоколу проведення аукціону позивач вказує порушення вимог та норм чинного законодавства при проведенні останнього, зокрема:
- договір про надання послуг з реалізації активів банкрута від 24.12.2012 року, відповідно до якого Першій українській міжрегіональній товарній біржі надавались повноваження з продажу майна ФОП ОСОБА_1 підписував ліквідатор - ФОП Мілованов А. В. Однак наказом Міністерства юстиції України від 07.09.2012 року № 1331/5 було анульовано його ліцензію на право проведення господарської діяльності арбітражного керуючого. Таким чином договір було укладено не повноважною особою;
- ліквідатор ОСОБА_8. в порушення вимог ст. ст. 25, 30 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» не погодив із позивачем порядку продажу майна банкрута, умов та строків продажу, не повідомив про початкову ціну продажу майна;
- оголошення про продаж майна банкрута ФОП ОСОБА_1, яке було розміщене 26.12.2012 року у газеті «Україна, факти та події тижня», по змісту не відповідає вимогам ст. 15 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» та Порядку продажу об'єктів малої приватизації шляхом викупу на аукціоні (в тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни), за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, затвердженому Наказом Фонду Державного майна України від 02.04.2012 року № 439 (далі - Порядок);
- незаконне зменшення ліцитатором під час проведення аукціону ціни вартості майна ФОП ОСОБА_1 на 10 відсотків від початкової ціни, що є порушенням п. п. 3.2, 4.1 Порядку та ст. 18-1 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»;
- реалізація майна ФОП ОСОБА_1 проведена за ціною 947 587,50 гривень, що є значно заниженою в порівнянні з його реальною ринковою ціною та вартістю, вказаною в Договорі іпотеки від 25.12.2007 року в редакції додаткової угоди від 18.12.2008 року, за якими вона становила 8 851 600,00 гривень.
Представником відповідача - ФОП ОСОБА_1 ОСОБА_5 та відповідачем Першою українською міжрегіональною товарною біржою було подано відзиви на позовну заяву, згідно яких останні заперечували щодо задоволення позову з наступних підстав:
- на момент підписання Міловановим А.В. договору про надання послуг з реалізації активів банкрута від 24.12.2012 року він діяв як арбітражний керуючий та ліквідатор ФОП ОСОБА_1 і його ліцензія діяла, оскільки наказ Мінюста, на який посилається позивач був скасований відповідно до рішення Експертно - апеляційної ради при Державній службі України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 16.10.2012 року;
- зміст оголошення про продаж майна банкрута ФОП ОСОБА_1, яке було розміщене 26.12.2012 року у газеті «Україна, факти та події тижня», відповідає вимогам ч. 2 ст. 30 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», а норми Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» в даному не підлягають до застосування;
- зменшення ціни об'єкта на аукціоні відбулось у відповідності до вимог ч. 5 ст. 17 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»;
- ціна об'єкту іпотеки, яка вказана у договорі іпотеки від 25.12.2007 року на даний час є не актуальною, оскільки вказана згідно звіту оцінювача, строк дії якого складає 6 місяців відповідно до вимог до Постанови КМУ від 10.12.2003 року № 1891 «Про затвердження Методики оцінки майна». При реалізації майна була проведена його повторна оцінка професійним оцінювачем, яка була в подальшому прийнята до уваги як стартова ціна предмету іпотеки. Посилання позивача про занижену оцінку нічим не обґрунтовані, а тому є лише його судженнями. Крім того, позивач звіт оцінювача не оскаржував, а отже вказане питання виходить за межі предмету спору.
Ухвалами від 08.05.2014 року, 26.05.2014 року та від 04.06.2014 р. суд витребовував додаткові докази у сторін та інших осіб. Вимоги вказаних ухвал виконані не були, пояснення з цього приводу не подавались. 04.06.2014 року подано відзив Першої української міжрегіональної біржі на позовну заяву.
В судове засідання 17.06.2014 року представники ФОП ОСОБА_1 та Першої української міжрегіональної товарної біржи не з'явились, клопотань про відкладення та пояснень про причини неявки від них не надходило.
Враховуючи встановлені законом строки розгляду справи суд приходить до висновку про можливість вирішення справи на підставі наявних в справі доказів.
25.06.2009 року господарським судом Вінницької області було порушено провадження у справі № 5/131-09 про банкрутство ФОП ОСОБА_1.
Постановою господарського суду Вінницької області від 28.11.2012 року заяву Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 задоволено і її визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру; призначено ліквідатором Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 арбітражного керуючого ОСОБА_8 (ліцензія серії НОМЕР_2 від 05 березня 2012 року).
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 07.09.2012 року № 1331/5 «Про анулювання ліцензій на провадження господарської діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора)» було прийнято рішення анулювати ліцензію серії НОМЕР_2 від 05.03.2012, видану фізичній особі - підприємцю ОСОБА_8 на провадження господарської діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), на підставі акта Головного управління юстиції у Вінницькій області про відмову арбітражного керуючого у проведенні перевірки від 27.08.2012 № 32. Зазначено, що рішення про анулювання набирає чинності через 30 днів з дня прийняття.
Відповідно до п. 3.2. рішення Експертно - апеляційної ради при Державній службі України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 16.10.2012 року, оформленого протоколом № 7-12, задоволено скаргу ФОП ОСОБА_8. щодо підстав прийняття Міністерством юстиції України наказу від 07.09.2012 року № 1331/5 в частині анулювання ліцензії серії НОМЕР_2 від 05.03.2012 на право провадження господарської діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
На виконання вказаного рішення наказом Міністерства юстиції України від 09.11.2012 року № 1665/5 пункт наказу Міністерства юстиції України від 07.09.2012 року № 1331/5 щодо анулювання ліцензії ОСОБА_8. було виключено.
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 14.05.2013 року № 854/5 дію пункту наказу Міністерства юстиції України від 07.09.2012 року № 1331/5 щодо анулювання ліцензії ОСОБА_8. було відновлено.
24.12.2012 року між ФОП ОСОБА_1 в особі арбітражного керуючого (ліквідатора) ОСОБА_8. та Першою українською міжрегіональною товарною біржою в особі президента Смірнова Ю.М. було укладено договір про надання послуг з реалізації активів підприємства банкрута.
Суд констатує, що на момент укладення даного договору арбітражний керуючий ОСОБА_8. мав повноваження ліквідатора ФОП ОСОБА_1, оскільки господарським судом не приймалось рішень про припинення його повноважень, а дія виданої йому ліцензії на право провадження господарської діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) була відновлена на підставі наказу Міністерства юстиції України від 09.11.2012 року № 1665/5.
Ліквідація ФОП ОСОБА_1 здійснювалась у відповідності до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Відповідно до положень ст. 25 даного Закону передбачено: « 1. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута;
здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується в першу чергу згідно зі статтею 31 цього Закону за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута;
з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута або отриманого для цієї мети кредиту;
заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими;
з підстав, передбачених частиною десятою статті 17 цього Закону, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника;
вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб;
передає у встановленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;
реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом;
повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства інформацію для ведення єдиної бази даних щодо підприємств-банкрутів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
2. Протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов'язані передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до законів України.
З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.
Ліквідатор (арбітражний керуючий) має право замовити виготовлення дубліката печатки та штампів у разі їх втрати.
3. До складу ліквідаційної комісії включаються представники кредиторів, уповноважена особа акціонерів або учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю, фінансових органів, а в разі необхідності - також представники державного органу у справах нагляду за страховою діяльністю, Антимонопольного комітету України, державного органу з питань банкрутства, якщо банкрутом визнано державне підприємство, та представник органів місцевого самоврядування.
4. Дії ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) банкрута; особою, яка відповідає за зобов'язаннями банкрута; кожним кредитором окремо або комітетом кредиторів; особою, яка, посилаючись на свої права власника або іншу підставу, передбачену законом чи договором, оспорює правомірність віднесення майнових активів або коштів до ліквідаційної маси.
5. При здійсненні своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями боржника у зв'язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається виходячи з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.
Стягнені суми включаються в ліквідаційну масу і можуть бути використані тільки для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленої статтею 31 цього Закону».
Відповідно до положень ст. 30 даного Закону передбачено:
« 1. Після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута на відкритих торгах, якщо комітетом кредиторів не встановлено інший порядок продажу майна банкрута.
2. Ліквідатор забезпечує через засоби масової інформації оповіщення про порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна. Порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна погоджуються з комітетом кредиторів. При цьому продаж майна підприємств-банкрутів, заснованих на державній власності, здійснюється з урахуванням вимог Закону України «Про приватизацію державного майна» та інших нормативно-правових актів з питань приватизації.
3. У разі надходження двох і більше пропозицій щодо придбання майна банкрута ліквідатор проводить конкурс (аукціон). Порядок проведення конкурсу (аукціону) визначається згідно із Законом України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»
4. Майно банкрута, щодо обігу якого встановлено обмеження, продається на закритих торгах. У закритих торгах беруть участь особи, які відповідно до законодавства можуть мати зазначене майно у власності чи на підставі іншого речового права.
5. Продаж цінних паперів, що належать банкруту на праві власності, здійснюється відповідно до законодавства.
6. Уступка вимог банкрута здійснюється в порядку, передбаченому цивільним законодавством України, за згодою комітету кредиторів.
Ліквідатор має право виставити на відкриті торги вимоги банкрута, якщо інший порядок продажу (уступки) вимог банкрута не встановлено комітетом кредиторів.
7. Ліквідатор зобов'язаний використовувати при проведенні ліквідаційної процедури тільки один рахунок боржника в банківській установі. Інші рахунки, виявлені при проведенні ліквідаційної процедури, підлягають закриттю ліквідатором. Залишки коштів на цих рахунках перераховуються на основний рахунок боржника.
8. Кошти, які надходять при проведенні ліквідаційної процедури, зараховуються на основний рахунок боржника. З основного рахунку здійснюються виплати кредиторам у порядку, передбаченому статтею 31 цього Закону.
9. З основного рахунку проводяться такі виплати:
поточні комунальні та експлуатаційні платежі;
інші витрати, пов'язані із здійсненням ліквідаційної процедури.
10. Продаж майна банкрута оформляється договорами купівлі-продажу, які укладаються між ліквідатором і покупцем відповідно до законів України.
11. Ліквідатор не рідше одного разу на місяць надає комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів.
12. Ліквідатор зобов'язаний на вимогу господарського суду або державного органу з питань банкрутства надавати необхідні відомості щодо проведення ліквідаційної процедури.
13. У разі невиконання або неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків господарський суд за клопотанням комітету кредиторів може припинити повноваження ліквідатора і, за пропозицією комітету кредиторів, призначає нового ліквідатора».
Аналізуючи положення даних статей суд приходить до висновку, що ними не передбачено обов'язку ліквідатора перед кредитором узгоджувати з останнім порядок продажу майна банкрута, умов та строків продажу та повідомляти про початкову ціну продажу майна.
У згаданій ч. 2 ст. 30 Закону передбачено, що ліквідатор забезпечує через засоби масової інформації оповіщення про порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна. Порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна погоджуються з комітетом кредиторів.
Провадження у справі про банкрутство ФОП ОСОБА_1 здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених ст. ст. 48, 49 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», згідно з якими при банкрутстві фізичної особи - підприємця комітет кредиторів не утворюється.
Оскільки законодавство передбачає обов'язок ліквідатора здійснювати погодження порядку продажу майна банкрута, складу, умов та строків придбання майна із конкретним суб'єктом - комітетом кредиторів, а не з кожним кредитором окремо, суд не вбачає порушень вимог закону в діях ліквідатора ОСОБА_8.
Крім того, суд враховує той факт, що ліквідатор ОСОБА_8. направляв на адресу позивача ПАТ «Західінкомбанк» лист, в якому повідомляв останнього про дату та місце торгів щодо продажу спірного майна ФОП ОСОБА_1 (повідомлення про продаж заставного майна ФОП ОСОБА_1 від 09.01.2013 року вих. № 64/70-13). Вказаний лист було отримано позивачем завчасно, що ним не заперечується, а тому суд вважає, що позивач мав можливість вчинити дії щодо отримання всієї необхідної йому інформації як у самого ліквідатора, так і у Першої української міжрегіональної товарної біржи.
Крім того, позивач мав можливість отримати вказану інформацію також зі змісту об'яви в друкованому засобі масової інформації, яку опублікував ліквідатор ОСОБА_8.
Інформація про продаж іпотечного майна позивача була надрукована та оприлюднена в друкованому органі - газеті «Україна, факти та події тижня» № 21 від 26.12.2012 р. У вказаній об'яві було зазначено: «В залі Першої української міжрегіональної товарної біржі за адресою: м. Вінниця, вул. Козицького, 46, 15.01.2013 р. о 09:30 год. відбудеться аукціон з продажу майна банкрута ФОП ОСОБА_1, а саме: Лот 1. Автомобіль Renault Megane, 2006 р.в. Стартова ціна - 57810. Лот 2. Комплекс будівель та споруд цеху очистки, калі бровки та переробки зерна, до складі: а) будівля цеху очистки, калібровки та переробки зерна з мансардою та прибудовою цеху переробки зерна (літ. А, м/А, А1), загальною площею 1523,6 кв. м.; б) будівля щитової з прибудовою (літ. Б,Б1), загальною площею 12,2 кв.м.; в) склад (літ В), загальною площею 10,1 кв. м.; г) вбиральня (літ. Г); д) вагова (літ. Д); є) огорожа (№1). (Вінницька обл., смт. Стрижавка, АДРЕСА_3). Стартова ціна - 1052875 грн. Лот 3. Домоволодіння в складі: а) земельна ділянка, загальною площею 1046 кв.м. б) житловий будинок (Літ. А), загальною площею приміщень 86,2 кв. м.; в) сарай з погребом (Літ Б); г) вбиральня (Літ. Г); д) огорожа з воротами та хвірткою. (Вінницька обл., АДРЕСА_4). Стартова ціна - 146210 грн. Лот 4. Будівля кафе-бару «ІНФОРМАЦІЯ_1» з прибудовою загальною площею 97,9 кв. м. (Вінницька обл., АДРЕСА_5). Стартова ціна - 128850 грн. Ціни вказано без ПДВ. Учасникам необхідно : в робочі дні з 9:00-18.00 не пізніше ніж 3 дня до аукціону подати заявку за адресою призначення аукціону, сплатити реєстраційний збір , гарантійний внесок - 10% від стартової ціни майна на рахунок біржі або брокера акредитованого на біржі. Аукціон проводиться з метою визначення переможця, який отримає право на придбання майна. Додаткова інформація: (0432)67-14-77».
Суд вважає, що вказане оголошення по формі та змісту відповідає вимогам, які містяться в ч. 2 ст. 30 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» - воно містить інформацію про порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна. Закон про банкрутство має пріоритетний характер по відношенню до інших нормативно-правових актів.
Щодо посилань позивача на не відповідність змісту даного оголошення вимогам Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» суд вважає за потрібне зазначити наступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 30 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що у разі надходження двох і більше пропозицій щодо придбання майна банкрута ліквідатор проводить конкурс (аукціон). Порядок проведення конкурсу (аукціону) визначається згідно із Законом України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»
Таким чином, спеціальний для даного випадку Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» містить посилання (бланкетну норму), що в разі виявлення двох і більше бажаючих придбати майно банкрута, в силу вступають норми Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», які регулюють порядок проведення аукціону.
Тобто законодавець чітко визначив випадки та межі застосування Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» під час провадження процедури банкрутства.
Порядок проведення аукціону визначений в статті 17 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», яка не містить норми щодо форми та змісту оголошення про продаж майна банкрута.
Така норма міститься в статті 15 цього Закону, і вказує, що інформація про об'єкти, що підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом, повинна містити такі відомості: назву об'єкта приватизації, його місцезнаходження; обсяг та основну номенклатуру продукції (робіт, послуг), у тому числі експортної; кількість та склад робочих місць; баланс активів і пасивів, рентабельність за останні три роки; відомості про будівлі (споруди, приміщення) та земельну ділянку, на якій розташований об'єкт, умови користування ними; обсяги викидів та скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, утворення і розміщення відходів, стан земельної ділянки, стан природоохоронного обладнання та споруд, сплату екологічних зборів та платежів (у разі їх наявності), інші екологічні відомості; початкову ціну, умови продажу та експлуатації об'єкта; суму грошових коштів, що має вноситися покупцями, у розмірі 10 відсотків початкової вартості продажу об'єкта; назву банку, адресу та номер рахунку, відкритого для розрахунків за придбані об'єкти приватизації; кінцевий термін прийняття заяви на участь в аукціоні, конкурсі; час та місце особистого ознайомлення з об'єктом; час та місце проведення аукціону, конкурсу; адресу, номер телефону, час роботи служби по організації аукціону, конкурсу; іншу інформацію, яку визначає орган приватизації.
Однак дія даної статті не поширюється на процедуру ліквідації у справі про банкрутство, оскільки зазначена інформація стосується випадків продажу майна під час здійснення приватизації об'єктів малої приватизації, якими відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» є:
- єдині майнові комплекси державних підприємств та їх структурних підрозділів, які можуть бути виділені в самостійні суб'єкти господарювання - юридичні особи (у тому числі ті, що передані в оренду, перебувають у процесі реструктуризації), на яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік не перевищує 100 осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за такий період не перевищує 70 мільйонів гривень та/або вартості майна яких недостатньо для формування статутного капіталу акціонерного товариства, у тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких вони розташовані (група А);
- окреме індивідуально визначене майно, в тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких таке майно розташовано (група А);
- об'єкти незавершеного будівництва, законсервовані об'єкти, в тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких вони розташовані (група Д);
- об'єкти соціально-культурного призначення, в тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких вони розташовані, крім тих, що не підлягають приватизації (група Ж).
Майно, яке було предметом аукціону не підпадає під визначення об'єктів в цій статті.
Отже ліквідатор при поданні інформації щодо продажу майна банкрута повинен керуватись виключно вимогами ч. 2 ст. 30 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» як спеціального для процедури банкрутства.
Стосовно заперечення позивачем права ліцитатора під час аукціону знижувати вартість лоту на 10 відсотків.
Відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» передбачено, що якщо протягом трьох хвилин після оголошення початкової ціни покупці не висловлюють бажання придбати об'єкт за оголошеною початковою ціною, ліцитатор, відповідно до умов угоди з органом приватизації, має право знизити ціну об'єкта, але не більш як на 10 відсотків. Якщо після такого зниження об'єкт не вдається продати, торги припиняються.
Згідно п. 2.1. Договору про надання послуг з реалізації активів підприємства банкрута від 24.12.2012 року передбачено, що виконавець зобов'язується в ході аукціону підвищувати та зменшувати вартість майна згідно чинного законодавства України (у разі надходження двох і більше заявок на придбання лоту Виконавець проводить аукціон відповідно до Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».
Згідно змісту оскаржуваного Протоколу № 13/03 проведення аукціону на Першій українській міжрегіональній товарній біржі від 15.01.2013 року по Лоту № 2, який є предметом спору, вбачається, що після того, як ліцитатором була запропонована стартова ціна 1 052 875,00 гривень ніхто не виступив бажаючим придбати вказаний предмет іпотеки. Враховуючи це, ліцитатор знизив ціну лота на 10%.
Таким чином суд не вбачає порушень вимог закону щодо зниження ліцитатором ціни об'єкту аукціону на 10 відсотків.
Відносно доводів позивача про те, що ціна, за якою було продано спірний об'єкт є сильно заниженою в порівнянні зі звичайними ринковими цінами на вказане майно суд виходить з наступного.
Згідно п. 3.4 Договору іпотеки від 25.12.2007 року № 4856, укладеного між ФОП ОСОБА_1 та ПАТ «Західінкомбанк», з урахуванням змісту додаткової угоди від 18.02.2008 року, зазначено, що сторони оцінюють предмет іпотеки в розмірі 8 851 600 гривень.
Таким чином при визначенні вартості предмету іпотеки сторони виходили зі спільної домовленості. При цьому відсутнє посилання на будь-які висновки спеціаліста в галузі оціночної діяльності щодо відповідності вартості вказаного майна ринковим цінам.
У відповідності до ч. 1 ст. 30 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що продаж майна здійснюється на підставі оцінки цього майна, зробленої ліквідатором.
Відповідно до матеріалів справи вбачається, що продажу спірного майна передувала оцінка, яка була виконана професійним оцінювачем Байдою Т.А. Згідно вказаного висновку вартість предмету іпотеки склала 1 052 875 гривень.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Позивачем не надано доказів в підтвердження того, що вартість іпотечного майна, зазначена у Висновку про ринкову вартість (початкову ціну продажу) майнових активів, що належать гр. ОСОБА_1, не відповідає дійсній ринковій вартості. Крім того, вказаний висновок позивачем не оскаржується (відповідна вимога про його скасування у позові не ставиться), а тому суд виходить із презумпції його правомірності.
Щодо вимоги позивача про визнання недійсним протоколу № 13/03 проведення аукціону від 15.01.2013 р. в частині продажу майна ОСОБА_1, що включене до Лоту 2, то слід зазначити, що в протоколі лише фіксуються факти, які мали місце під час проведення торгів. Законодавство України не містить приписів про можливість визнання недійсним протоколу проведення торгів повністю чи частково.
Таким чином, з огляду на викладене, слід відмовити в задоволенні позову ПАТ «Західінкомбанк».
З урахуванням наведеного, керуючись ст. 68 ГПК України суд скасовує заходи забезпечення позову, вжиті ним згідно ухвали від 12.05.2014 року.
Розподіл судових витрат здійснено відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст. 25, 30, 48-49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013 року), ст.ст. 2, 15, 17 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» , ст. ст. 4, 4-1, 4-5, 4-7, 32, 33, 36, 43, 49, 68, 82, 84, 115 Господарського процесуального кодексу України суд, -
В И Р І Ш И В:
В позові відмовити.
Скасувати заходи забезпечення позову, вжиті згідно ухвали від 12.05.2014 року №902/607/14, якою було накладено арешт на нежитлові будівлі загальною площею 1533,2 кв.м., а саме: цех очистки, калібровки та переробки зерна літера "А" пл. 493,7 кв.м., цех переробки зерна літ. "А1" пл. 621,6 кв. м., адміністративне приміщення в мансарді літера "м/А" пл. 408,3 кв.м., будівлі щитової літер "Б" з прибудовою літера "Б1", складу літера "В" пл. 9,6 кв.м., убиральня літера "Г", вагова літера "Д", огорожа № 1, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_2
Копію рішення засвідчену підписом судді та гербовою печаткою суду направити відділу державної виконавчої служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області.
Повне рішення складено 19 червня 2014 р.
Суддя Лабунська Т.І.
віддрук. 6 прим.:
1 - до справи
2 - ПАТ "Західінкомбанк" - 43000, м. Луцьк, пр-т. Перемоги, 15;
3 - ФОП ОСОБА_1 - 23210, Вінницька область, Вінницький район, АДРЕСА_1;
4 - Першій українській міжрегіональній товарній біржі - 21050, м. Вінниця, вул. Козицького, 46;
5 - ТОВ "Торговий дім "ТВМ" - вул. Приміська, буд. 6В, смт. Стрижавка, Вінницький район, Вінницька область, 23210
6 - ВДВС Вінницького РУЮ Вінницької області - вул. Винниченка, 27, м. Вінниця, Вінницька область, 21009
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2014 |
Оприлюднено | 23.06.2014 |
Номер документу | 39283021 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Лабунська Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні