ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
04
червня 2009 року
Справа №
2а-
1054/09/0870
(15 год.
45 хв.)
м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у
складі:
головуючого
судді Прудивуса О.В.,
при
секретарі судового засідання Скачковій Т.В.,
за
участю:
представника
позивача: Іващенко О.В.;
представника
відповідача: Філобок О.Л.,
розглянув
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за
позовом:
Запорізького
обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до:
приватного
підприємства «Друкарський світ»
про:
стягнення
суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу
робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році.
05 лютого 2009 року Запорізьке обласне відділення Фонду
соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулось до Запорізького
окружного адміністративного суду із позовною заявою до приватного підприємства «Друкарський
світ» (далі - відповідач), в якій просить стягнути з відповідача на користь
позивача суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу
робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році та пені за порушення
термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, у розмірі 6687,31
гривень.
Ухвалою судді від 06.02.2009 було відкрито провадження у
справі та призначено попереднє судове засідання на 11.03.2009.
Ухвалою суду від 11.03.2009 судом було завершено
підготовче провадження по справі та призначено її до судового розгляду на
02.04.2009.
У судове засідання 02.04.2009 представник відповідача не
прибув, у зв'язку із чим, розгляд справи було відкладено на 27.04.2009
У зв'язку із неможливістю розгляду справи суддею 27.04.2009,
з урахуванням вимог ст. 26 КАС України про незмінність складу суду під час
розгляду і вирішення адміністративної справи, дату розгляду справи було
перенесено на 26.05.2009.
Представник позивача у судовому засіданні 26.05.2009
позовні вимоги підтримав, та обґрунтовував їх тим, що всупереч вимогам ст. 20
Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від
21.03.1991 № 875-ХІІ (далі - Закон) відповідачем не була сплачена сума
адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць
для працевлаштування інвалідів у 2007 році. Представник відповідача у судовому
засіданні не надав суду письмових заперечень проти позову та надав суду
документи, якими підтверджується, що у відповідача протягом 2007 року працювала
ОСОБА_1., якій встановлено третю групу інвалідності, на посаді різьбяра паперу
та картону, а також факт прийняття з ІНФОРМАЦІЯ_1 на посаду бухгалтера
відповідача ОСОБА_2., якій встановлено третю групу інвалідності. Судом було
оголошено перерву у розгляді справи до 04.06.2009.
У судовому засіданні 04.06.2009 проголошено вступну та
резолютивну частини постанови.
Суд, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини
адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши
інші наявні у справі докази у їх сукупності,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно
до Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів форми 10-ПІ
річна-поштова, затвердженої наказом Мінпраці України від 10.02.2007 № 42 (далі
- Звіт), наданого відповідачем, середньооблікова кількість штатних працівників,
що працювали у відповідача, за 2007 рік склала 54 особи.
Частиною першою ст. 19 Закону для
підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій
громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману
працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у
розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників
облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного
робочого місця.
Отже, середньооблікова кількість інвалідів,
відповідно до нормативу, встановленого
ч. 1 ст. 19 Закону у відповідача - дві особи. Згідно відомостей, наданих
відповідачем у Звіті, середньооблікова кількість інвалідів у 2007 році - 1
особа.
Доводи представника відповідача стосовно
того, що у 2007 році у нього крім ОСОБА_1., якій встановлено третю групу
інвалідності, протягом трьох місяців працювала ОСОБА_2., якій також встановлено
третю групу інвалідності, а тому кількість інвалідів відповідала визначеному
ст. 19 Закону нормативу робочих місць, судом не приймаються з огляду на
наступне.
Згідно наказу від ІНФОРМАЦІЯ_1 № НОМЕР_1,
виданого відповідачем, ОСОБА_2. була прийнята на роботу на посаду бухгалтера з
ІНФОРМАЦІЯ_1. Їй встановлено третю групу інвалідності строком до 01.11.2007, що
підтверджується довідкою до акту огляду НОМЕР_2. У звіті відповідач зазначив,
що термін, на який встановлено інвалідність ОСОБА_2. становить з 25.10.2007 до
01.01.2010, але не надав суду довідки МСЕК, що підтверджує ці обставини.
Відповідно до підпунктів 3.1, 3.2 пункту 3
Інструкції щодо заповнення форми
№ 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів» у
рядку «01» відображається середньооблікова кількість штатних працівників
облікового складу за рік, яка визначається відповідно до пункту 3.2 Інструкції
зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету
статистики України від 28.09.2005 № 286
та зареєстрованої Міністерством юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722 (далі - Інструкція зі
статистики). У рядку «02» відображається
середньооблікова кількість штатних працівників за рік, яким відповідно до
чинного законодавства встановлена інвалідність.
Згідно з пп. 3.2.5 Інструкції зі статистики середньооблікова кількість штатних
працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9
місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості
штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з
початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість
місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.
Таким чином, для того, щоб особа-інвалід
була відображена у рядку «02» форми № 10-ПІ (річна) «Звіт про
зайнятість і працевлаштування інвалідів», вона повинна працювати на
підприємстві не менше шести місяців звітного року.
Отже, відповідачем у звіті про зайнятість і
працевлаштування інвалідів була вірно визначена середньооблікова кількість
штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена
інвалідність, а саме - 1 особа.
Статтею 20 Закону встановлено, що підприємства,
установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських
організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де
середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено
нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним
відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські
санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на
відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві,
організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує
найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда
і не зайняте інвалідом.
За правилами ч. 2 ст. 20 Закону порушення термінів
сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.
Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки
Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну
суму недоїмки за весь її строк.
Судом встановлено, що сума адміністративно-господарських
санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування
інвалідів у 2007 році склала 6687,31 грн. (шість тисяч шістсот вісімдесят сім
гривень, 31 коп.), що підтверджується наданим позивачем розрахунком.
Представник відповідача не заперечив проти зазначеної
суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу
робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році.
Крім цього відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону
підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману
працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування
інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці
з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші
соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати
державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації
працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про
зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів
України.
Відповідач не надав суду доказів інформування ним
органів працевлаштування про наявність вакантних місць для працевлаштування
інвалідів, у зв'язку з чим, суд вважає, що
відповідачем не було вжито заходів, передбачених ч. 3 ст. 18 Закону, для
забезпечення реалізації прав інвалідів на працевлаштування.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає
задоволенню у повному обсязі.
На підставі ст.ст. 19, 20 Закону України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ та
керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 - 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Запорізького обласного відділення
Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства «Друкарський світ»
про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання
нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році
задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства
«Друкарський світ» (ідентифікаційний код 30694130, юридична адреса: 69083 м.
Запоріжжя, вул. Горького, буд. 27, кв. 29, р/р
26000395602 в АБ «Металург», МФО 313582) на користь Запорізького обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських
санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування
інвалідів у 2007 році у розмірі 6687,31 грн. (шість тисяч шістсот вісімдесят
сім гривень, 31 коп.).
Перерахування зазначеної суми
адміністративно-господарських санкцій та пені здійснювати на наступні
реквізити: одержувач: Державний бюджет Жовтневого району, р/р 31213230700003, в ГУДКУ у
Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 34677124, 50070000 «Платежі по
Фонду соціального захисту інвалідів за 2007 рік».
Постанова набирає законної сили після
закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної
скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання
апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після
закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в
апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду
через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний
строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови не у повному обсязі
відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі,
заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів
апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть
участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою,
яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.В. Прудивус
Постанова
у повному обсязі складена 09 червня 2009 року
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2009 |
Оприлюднено | 30.06.2009 |
Номер документу | 3930363 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні