ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 червня 2014 р.м.ОдесаСправа № 815/3544/14
Категорія: 3.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Соколенко О. М.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду в складі:
Судді доповідача - Потапчука В.О.
суддів - Коваля М.П.
- Семенюка Г.В.
при секретарі - Алексєєвої Н.М
-за участю апелянта ОСОБА_2, представника позивача виконавчого комітету Одеської міської ради- Старостіна О.С., представника третьої особи ОМУ УМВС України в Одеській області - Масловського М.О.
Відповідачі та їх представники: ОСОБА_4, Одеської обласної організація Політичної партії «УДАР Віталія Кличка», Громадської організації «Правий сектор» , Управління Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької Церкви в Україні, Одеського козачого округу Всеукраїнської громадської організації «Православне Козацтво», ОСОБА_6, Громадської організації «Рада Громадської Безпеки»,третьої особи - Прокуратури Одеської області в судове засідання не з'явились.
розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2014 року по справі за адміністративним позовом виконавчого комітету Одеської міської ради до ОСОБА_4, ОСОБА_2, Одеської обласної організації Політичної партії «УДАР Віталія Кличка», Громадської організації «Правий сектор», Управління Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької Церкви в Україні, Одеського козачого округу Всеукраїнської громадської організації «Православне Козацтво», ОСОБА_6, Громадської організації «Рада Громадської Безпеки» , треті особи : Прокуратура Одеської області, ОМУ ГУМВС України в Одеській області про обмеження в реалізації права на мирні зібрання та заборону вчиняти певні дії.-
ВСТАНОВИЛА:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов виконавчого комітету Одеської міської ради до ОСОБА_4. ОСОБА_2, Одеської обласної організації Політичної партії «УДАР Віталія Кличка», Громадської організації «Правий сектор», Управління Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької Церкви в Україні, Всеукраїнської громадської організації «Православне Козацтво» Одеський козачий округ», ОСОБА_6, Громадської організації «Рада Громадської Безпеки» про обмеження в реалізації права на мирні зібрання та заборони вчиняти певні дії шляхом:
- обмеження ОСОБА_6 у проведенні мітингу 21 червня 2014 року на Думській площі, а також ходи до будівлі Одеської обласної державної адміністрації на пр. Шевченко та «Всеукраїнську громадську організацію «Православне козацтво», «Одеський козачий округ» на проведення мітингу та маршу 21 червня 2014 року по маршруту -Куликове поле. вул. Пушкінська. Думська площа в м. Одесі:
- обмеження ОСОБА_2, ОСОБА_4, Управління Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької Церкви в Україні, ГО «Правий Сектор». ООО ПП «Удар Віталія Кличка». ГО «Рада Громадської Безпеки» в реалізації права на мирні зібрання, шляхом заборони 22 червня 2014 року проведення зборів, мітингів, пікетів, походів, демонстрацій, маршів та інших мирних зібрань за адресами у м. Одеса: Куликове поле, вул. Пушкінська. вул. Успенська, парк ім. Шевченка (алея Слави), вул.Бєлінського. Італійський бульвар. Куликове поле. вул. М.Арнаутська, вул. Рішельєвська, вул. В. Арнаутська. вул. Середньофонтанська. вул. Катерининська, вул. Буніна, вул. Жуковського, навколо кварталу, на якому розташований Кафедральний костел «Успіння Пресвятої Богородиці» по вул. Катерининській. 33. Приморський бульвар, пам'ятник Дюку,пл. Грецька, Соборна площа, вул. Дерибасівська;
- заборони ОСОБА_6 та Всеукраїнській громадській організації «Православне Козацтво» Одеський козачий округ» 21 червня 2014 року встановлювати намети, будь-які інші споруди, в тому числі, збірно-розбірні, встановлювати або використовувати звуковідтворювальну апаратуру (гучномовці, динаміки, тощо), автомобілі, інші транспортні засоби, в тому числі, причепи та напівпричепи та інше обладнання, за адресами у м. Одеса: на Думській площі, біля будівлі Одеської обласної державної адміністрації, на пр. Шевченко. Куликове поле. вул. Пушкінська. Думська площа;
- заборони ОСОБА_2. ОСОБА_4, Управлінню Одееько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької Церкви в Україні, ГО «Правий Сектор». ООО ПП «Удар Віталія Кличка». ГО «Рада Громадської Безпеки» 22 червня 2014 року встановлювати намети, будь-які інші споруди, в тому числі, збірно-розбірні, встановлювати та/або використовувати звуковідтворювальну апаратуру (гучномовці, динаміки, тощо), автомобілі, інші транспортні засоби, в тому числі, причепи та напівпричепи та інше обладнання, за адресами у м. Одеса: Куликове поле, вул. Пушкінська, вул. Успенська, парк ім. Шевченка (алея Слави), вул. Бєлінського, Італійський бульвар. Куликове поле. вул. М. Арнаутська. вул. Рішельєвська. вул. В. Арнаутська. вул. Середньофонтанська, вул. Катерининська, вул. Буніна. вул. Жуковського, навколо кварталу, на якому розташований Кафедральний костел «Успіння Пресвятої Богородиці» по вул. Катерининській. 33. пам'ятник Дюку. пл. Грецька. Соборна площа, вул. Дерибасівська.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на адресу Одеського міського голови надійшов лист-повідомлення від 16.06.2014 року від ОСОБА_2 про намір проведення мирної ходи у підтримку миру та спокою 22 червня 2014 року о 14:00 год. за маршрутом: Куликове поле - вул. Пушкінська. вул.Успенська - парк ім. Шевченка (алея Слави) - вул. Бєлінського - Італійський бульвар - Куликове поле, з орієнтовною кількістю учасників мирної ходи у 1000 осіб.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2014 року адміністративний позов задоволено частково. Обмежено Одеський козачий округ Всеукраїнської громадської організації «Православне Козацтво» (код СДРПОУ 37280855. адреса: вул. Мечникова 4, м. Одеса, 65029) в реалізації права на мирні зібрання шляхом заборони у проведенні мітингу та маршу 21 червня 2014 року о 14 год. 00 хв. по маршруту - Куликове поле, вул. Пушкінська, Думська площа в м. Одесі.
Обмежено ОСОБА_2 (рік народження - ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт серії НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1) в реалізації права на мирні зібрання шляхом заборони у проведенні мирної ходи у підтримку миру та спокою, маршу миру «Одеса проти війни» 22 червня 2014 року о 14 год. 00 хв. по маршруту: Куликове поле - вул. Пушкінська, вул. Успенська - парк ім. Шевченка (алея Слави) - вул. Бєлінського - Італійський бульвар -Куликове поле в м. Одесі.
Обмежено ОСОБА_4 (адреса: АДРЕСА_2) в реалізації права на мирні зібрання шляхом заборони у проведенні 22.06.2014 року в період з 12 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. автопробігу, присвяченого 73-річчю початку Великої Вітчизняної війни за маршрутом: Куликове поле - вул. Пушкінська - вул. М. Арнаутська -вул. Бєлінського - Алея Слави в м. Одесі, а також проведення мітингу на Алеї Слави по маршруту: вул. Бєлінського - вул. В. Арнаутська - вул. Рішельєвська - вул. Середньофонтанська - Куликове поле м. Одесі.
Обмежено Одесько-Сімферопольську дієцезію Римсько-Католицької Церкви (код ЄДРПОУ 26301868. адреса: вул. Катерининська. 33, м. Одеса. 65045 ) в реалізації права на мирні зібрання шляхом заборони у проведенні урочистого молитовного ходу 22 червня 2014 року з 10 год. 30 хв. до 12 год. 30 хв. по маршрут ': вул. Катерининська. вул. Буніна, вул. Рішельєвська. вул. Жуковського, в м. Одесі, навколо кварталу, на якому розташований Кафедральний костел «Успіння Пресвятої Богородиці» по вул. Катерининській, 33, в м. Одесі.
Обмежено громадську організацію «Правий Сектор» (код СДРПОУ 39111535, адреса: вул. Жовтнева. 9, офіс 5. м. Ірпінь. Київська область. 08203) в реалізації права на мирні зібрання шляхом заборони у проведенні 22 червня 2014 року о 13 год. 00 хв. маршу пам'яті по загиблим патріотам, по маршруту від пам'ятника Дюку, вул. Пушкінська, площа Грецька, Соборна площа, вул. Дерибасівська в м. Одесі.
Обмежено Одеську обласну організацію Політичної партії «Удар Віталія Кличка» (код ЄДРПОУ 37280517. адреса: вул. Катерининська. 32. м. Одеса, 65045) в реалізації права на мирні зібрання шляхом заборони у проведенні 22 червня 2014 року) з 12 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. ходи вшанування пам'яті жертв Великої Вітчизняної Війни по маршруту: Куликове поле - Алея Слави (парк ім. Т.Г. Шевченка) в м. Одесі.
Обмежено громадську організацію «Рада Громадської Безпеки» (код ЄДРПОУ 35178905, адреса: вул. Жуковського. 36. м. Одеса. 65000) в реалізації права на мирні зібрання шляхом заборони у проведенні 22 червня 2014 року з 10 год. 00 хв. до 15 год. 00 год. маршу по маршруту: Приморський бульвар (від пам'ятника Дюку де Ришельє) до Парку Шевченка (Алея Слави) в м. Одесі.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції відповідачем ОСОБА_2 подано апеляційну скаргу у якій зазначено, що постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права у зв'язку з чим апелянт просить скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог позивача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, який доповів зміст рішення, яке оскаржено, доводи апеляційної скарги, межі, в яких повинні здійснюватися перевірка рішення, встановлюватися обставини і досліджуватися докази, вислухавши думку учасників процесу, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення з наступних підстав.
Так, судом першої інстанції встановлено, що 26.05.2014 року на ім'я в.о. Одеського міського голови Бриндака О.Б. надійшло звернення від Управління Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької Церкви в Україні про намір проведення урочистого молитовного ходу 22 червня 2014 року з 10.30 до 12.30 годин з орієнтовною кількістю учасників понад 300 осіб по наступним вулицям м. Одеси: вул. Катерининська, вул. Буніна, вул. Рішельєвська. вул. Жуковського, навколо кварталу, на якому розташований Кафедральний костел «Успіння Пресвятої Богородиці» по вул. Катерининській, 33 (а.с.20).
Разом з цим. судом встановлено, що 16.06.2014 року ОСОБА_2, як відповідальна особа 250 осіб, звернулась до Одеського міського голови Труханова Г.Л. із заявою про надання дозволу на проведення мирної ходи у підтримку миру та спокою 22 червня 2014 року о 14.00 год. за маршрутом: Куликове поле - вул. Пушкінська, вул. Успенська - парк ім. Шевченка (алея Слави) - Бєлінського - Італійський бульвар - Куликове поле, з орієнтовною кількістю учасників мирної ходи у 1000 осіб. Вказана заява зареєстрована в Одеській міській раді 16.06.2014 року (а.с.16-17).
Також, судом встановлено, що 17.06.2014 року на ім'я Одеського міського голови надійшли: - заявка від представника МЕГА СВРО МАЙДАН ОДЕСИ з проханням дозволити проведення мітингу 21.06.2014 року о 12:00 год. на Думській площі, після чого ходою пройти до будівлі Одеської обласної державної адміністрації на пр. Шевченка (а.с.18);
- звернення громадської організації «Правий Сектор» про намір проведення 22 червня 2014 року о 13 год. 00 хв. від пам'ятника Дюку. вул. Пушкінська, площа Грецька. Соборна площа, вул. Дерибасівська. маршу пам'яті по загиблим патріотам трагічної події 2 травня 2014 року (а.с.21).
- повідомлення Голови ГО «Автомайдан Одеса» ОСОБА_4. про те що 22.06.2014 року в період з 12:00 до 18:00 години планується проведення автопробігу, присвяченого 73-річчю початку Великої Вітчизняної війни за маршрутом: «Куликове поле -вул. Пушкінська - вул. М. Арнаутська - вул. Бєлінського - Алея Слави», а також проведення мітингу на «Алея Слави - вул. Бєлінського - вул. В. Арнаутська - вул. Рішельєвська -вул. Середньофонтанська - Куликове поле» (а.с.22).
- звернення Одеського козачого округу Всеукраїнської громадської організації «Православне Козацтво» щодо надання дозволу на проведення мітингу та маршу 21.06.2014 року о 14:00 год. по маршруту - Куликове поле, вул. Пушкінська. Думська площа в м. Одесі (а.с.23).
Також. 17.06.2014 року до Одеської міської ради звернулась Одеська обласна організація Політичної партії «Удар Віталія Кличка» із повідомленням №264 від 17.06.2014 року про намір проведення 22 червня 2014 року масового заходу - ходи вшанування пам'яті жертв Великої Вітчизняної Війни по маршруту: Кулікове поле - Алея Слави (парк ім. Т.Г. Шевченка), із зазначенням часу проведення з 12.00 - 18.00 годин та орієнтовною кількістю учасників до 2000 осіб (а.с.19).
Крім того, 18.06.2014 року до виконавчого комітету Одеської міської ради від громадської організації «Рада Громадської Безпеки» надійшла заявка на участь у марші 22 червня 2014 року з 10:00 год. до 15:00 год. по маршруту: Приморський бульвар (від пам'ятника Дюку де Ришельє) - Парк Шевченка (Алея Слави), орієнтовною кількістю учасників 5000 осіб.
Як вбачається з вищезазначених повідомлень відповідачів, заплановані ними масові заходи збігаються за датами проведення., місцями та часом, Водночас, орієнтовна кількість учасників запланованих заходів, яку відобразили у своїх повідомленнях лише ГО «Рада Громадської Безпеки». ОСОБА_2, Одеська обласна організація Політичної партії «Удар Віталія Кличка» та Управління Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької Церкви в Україні, становить понад вісім тисяч осіб.
16.06.2014 року на ім'я Одеського міського голови надійшов лист УСБУ в Одеській області № 65/5/1-2966 нт "Щодо можливих передумов до антигромадських проявів, в якому повідомлялось про те, що Управлінням отримано дані щодо можливих передумов до антигромадських проявів масових заходів у м. Одесі (а.с.15). Зокрема, у цьому листі зазначалось, що прихильники радикальних проросійських структур (ГО «Православне козацтво», «Молодіжна єдність», «Народна альтернатива», «Сопротивление», «Слов'янська єдність». «Боротьба» «Одеська дружина», тощо) мають намір 22.06.2014 року о 14 год. 00 хв. провести пішу ходу вулицями міста від Куликового поля до пам'ятнику невідомому матросу з покладанням вінків та квітів. Крім того, у листі вказувалось на те. що окремими радикально налаштованими особами не виключається можливість спровокувати натовп до вчинення актів помсти по відношенню до активістів полярних громадсько-політичних об'єднань, та з урахуванням загострення соціально-політичної обстановки через масові протесні заходи, а також практики організації аналогічних актів, вказане може призвести до неконтрольованих процесів, порушень громадського порядку, антиконституційних проявів, настання інших тяжких наслідків.
Також, листом Одеського міського управління ГУМВС України в Одеській області від 17.06.2014 р. № 31/5-609 Одеського міського голову повідомлено про те, що до Одеського міського управління з виконавчого комітету Одеської міської ради надійшли вищевказані звернення (повідомлення, заявки), та у зв'язку із цим. зазначено, що вказані організації являються представниками різнополярних організацій, час та місце запланованих ними заходів пересікаються, а також, зазначено, що в таких заходах приймають участь громадяни, які активно підтримують різні політичні погляди та мають своїх прихильників, що може призвести до конфліктів між ними (а.с.12-14). Водночас, у вказаному листі зазначається, що на підставі ст. 39 Конституції України. Управління просить звернутись до суду щодо встановлення обмежень на проведення будь-яких заходів у центральній частині м. Одеси (із зазначенням переліку місць), походів та маршів, в тому числі, з встановленням малих архітектурних форм, використанням звуковідтворювальної апаратури в період з 08 год. 00 хв. 21.06.2014 року до 00 год. 00 хв. 23.06.2014 року, окрім тих, які передбачені офіційними заходами.
Вирішуючи питання суд першої інстанції дійшов до висновку, що з метою забезпечення правопорядку, запобігання вчиненню правопорушень, для охорони здоров'я населення, захисту прав і свобод мешканців м. Одеси, забезпечення нормального функціонування підприємств та установ м. Одеси, суд вважає необхідним позовні вимоги задовольнити частково, а саме, обмежити відповідачів у реалізації їхнього права на мирні зібрання шляхом заборони проведення відповідачами лише тих заходів (в той час та в тих місцях міста Одеси), які були зазначені у наданих до Одеської міської ради та її виконавчого комітету повідомленнях (заявках, зверненнях) відповідачів, а в іншій частині позову належить відмовити з викладених вище підстав.
В судовому засіданні суду апеляційної інстанції апелянт ОСОБА_2 підтримала та уточнила свою апеляцію, вказала, що суд першої інстанції неправильно прийняв рішення яким заборонив в її клопотанні ,підтриманому 250 особами, мирно вшанувати пам'ять загиблих у війні.
Представник позивача заперечував проти апеляції, вказав,що громадський стан в м. Одесі не передбачає можливості проведення масштабних демонстрацій та ходів громадян з забезпеченням їх безпеки та безпеки громадян м. Одеси.
Представник третьої сторони міського управління внутрішніх справ в судовому засіданні заявив,що рішення суду першої інстанції відповідає реали в м. Одесі, а правоохороні органі на даний час не мають можливості забезпечити безпеку при проведені заявлених заходів.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.
Статтею 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що право кожного на життя охороняється законом.
Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я та безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Стаття 3 Закону України "Про основи національної безпеки України" визначає, що об'єктами національної безпеки є: людина і громадянин - їхні конституційні права і свободи; суспільство - його духовні, морально-етичні, культурні, історичні, інтелектуальні та матеріальні цінності, інформаційне і навколишнє природне середовище і природні ресурси; держава - її конституційний лад, суверенітет, територіальна цілісність і недоторканність.
Отже, держава зобов'язана створювати належні умови для реалізації права на життя та вживати всіх необхідних для цього заходів.
Згідно з ст. 39 Конституції України, громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.
Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Аналогічна правова позиція викладена і у частині другій статті 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, згідно з якою здійснення права на свободу зібрань не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Таким чином, обмеження щодо реалізації права на мирне зібрання можливе у разі створення реальної небезпеки, зокрема, правам і свободам інших людей, суверенітету і територіальній цілісності держави.
В свою чергу, вжиття заходів для охорони здоров'я громадян, національної безпеки та громадського порядку при проведенні масових заходів є обов'язком органів місцевого самоврядування та правоохоронних органів. При цьому, лише після доведення існування реальної загрози національній безпеці та громадського порядку та неможливості запобігання цій загрозі органами правопорядку, органами місцевого самоврядування, заборона проведення масових заходів можлива.
Положеннями Закону України "Про основи національної безпеки України" (ст.1) поняття національної безпеки визначено як - захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам у різних сферах державного управління при виникненні негативних тенденцій до створення потенційних або реальних загроз національним інтересам.
Об'єктом національної безпеки є людина і громадянин - їхні конституційні права і свободи (ст.3 Закону України "Про основи національної безпеки України").
Колегія суддів вважає,що суд першої інстанції відповідально поставився та надав належну оцінку повідомленням Управління Служби Безпеки України в Одеській області з яких вбачається, що під час проведення вказаних заходів можуть бути здійснені провокаційні дії по відношенню до їх учасників, а також представників правоохоронних органів та органів місцевої влади, неконтрольований розвиток яких може призвести до масових заворушень, у тому числі, пов'язаних з насиллям та захопленням будівель органів державної влади.
Також на думку суду апеляційної інстанції суд першої інстанції надав належну оцінку повідомлення Одеського міського управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області що під час проведення подібних масових заходів зафіксовані непоодинокі випадки виникнення конфліктних ситуацій між їх учасниками, які мають різнополярні погляди на громадсько-політичну ситуацію, яка склалась у країні на поточний час, що призвело до заподіяння тілесних ушкоджень громадянам та працівникам правоохоронних органів, що органи внутрішніх справ володіють інформацією щодо наявності намірів здійснення провокаційних дій під час проведення зазначеного заходу.
Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції також вірно надав оцінку повідомленням Одеського міського управління ГУМВС України в Одеській області згідно яких вбачається,що на час проведення заходів, може мати негативні наслідки у зв'язку із громадсько-політичною ситуацією, яка склалась у країні на поточний час, та може призвести до порушень громадського порядку та навіть відкритих протистоянь між учасниками заходів. Також забезпечення охорони громадського порядку та безпеки громадян при проведенні подібних заходів в центральної частині міста потребує залучення значної кількості особового складу підрозділів підпорядкованих ОМУ ГУМВС України в Одеській області, військовослужбовців Національної гвардії України, працівників та курсантів вищих учбових закладів системи освіти МВС України, а також додаткових сил та засобів з інших регіонів держави. Подібне відволікання особового складу підрозділів від несення служби на території обслуговування негативно впливає на стан правопорядку в інших районах міста та примушує перекривати рух автотранспорту по вулицях, що прилягають до місць проведення заходів. Відвід руху автотранспорту та рейсового транспорту призводить до небезпідставного незадоволення мешканців міста Одеси, які не приймають участі у подібних масових заходах.
Вищезазначені факти, викладені в листах Управління Служби безпеки України в Одеській області та Одеського міського управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області, а також трагічні факти громадських протистоянь в м. Одесі, які мали місце під час проведення мирних зібрань 2 травня 2014 року результатом яких сталися неконтрольовані сутички між представниками різних політичних переконань, що призвело до масової загибелі громадян України на думку колегії суддів, дозволяють дійти висновку про ймовірну можливість випадків створення нових конфліктних ситуацій між учасниками акцій та іншими громадянами, що в свою чергу призведе до порушення громадського порядку та до реальної загрози здоров'ю та життю населення.
При цьому, колегія суддів приймає до уваги,що працівники правоохоронних органів не змогли 2 травня 2014 року справитись с належною охороною громадського порядку запобігти масовим за -гибелям учасників мирних зібрань. Колегія суддів вважає, що загострення громадських протистоянь в м. Одесі на даний час не виключає можливість повторення зіткнень радикально протилежно налаштованих угруповань громадян, а належна протидія цьому зі сторони правоохоронних органів не виключає можливість настання негативних наслідків для громадян.
Колегія судів приймає до уваги,що на даний час, відповідно до Указу Президента України від 14.04.2014 року № 405/2014 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" на території деяких областей України органами державної влади проводиться антитерористична операція.
Колегія суддів під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції витребувала від позивача та дослідила документи щодо проведення в м. Одесі заходів до дня скорботи і вшанування пам'яті жертв війни. При цьому, колегія суддів приймає до уваги,що органи місцевого самоуправління у відповідності до стану громадського протистояння в м. Одесі прийняли належні міри для вшанування пам'яті жертв війни та забезпечення громадянам, громадським організаціям Одеської територіальної громади вшанувати пам'ять загиблих.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає,що на даний час в м. Одесі у разі проведення заявлених мирних заходів існує висока вірогідність виникнення протистояння та конфліктних ситуацій між учасниками акції та особами, які не приймають в ній участь, що може призвести до різкого загострення ситуації, а саме: виникнення заворушень, вчинення злочинів, чим створюється загроза охороні здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей. Крім того, не виключена можливість участі в зазначених заходах представників інших об'єднань та громадських організацій з різнополярними поглядами щодо мети проведення масового заходу. При цьому колегія суддів приймає до уваги,що право громадян на вшанування пам'яті жертв війни органом місцевого самоврядування встановлено згідно відповідних норм права з врахування політичного стану країни та регіону.
Таким чином, з огляду на ускладнення можливості перешкоджанню конфліктів та наявні об'єктивні труднощі у забезпеченні громадського порядку правоохоронними органами та органами місцевого самоврядування,уникнення повторності трагічних наслідків масової загибелі громадян, спричинення інших тяжких наслідків для громадян територіальної громади м. Одеси, колегія суддів дійшла висновку про існування реальної загрози здоров'ю населення, охороні національної безпеки та громадського порядку, що свідчить про необхідність обмеження права на збори та заборону встановлення наметів, будь-які інші споруди, в тому числі збірно-розбірні, встановлювати та/або використовувати звуковідтворювальну апаратуру (гучномовці, динаміки, тощо), автомобілі, інші транспортні засоби, в тому числі причепи та напівпричепи та інше обладнання ОСОБА_4, ОСОБА_2, Одеської обласної організації Політичної партії «УДАР Віталія Кличка», Громадської організації «Правий сектор», Управління Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької Церкви в Україні, Одеського козачого округу Всеукраїнської громадської організації «Православне Козацтво», ОСОБА_6, Громадської організації «Рада Громадської Безпеки» за адресами у м. Одеса: Куликове поле, вул. Пушкінська, вул. Успенська, парк ім. Шевченка (алея Слави), вул. Бєлінського, Італійський бульвар, Куликове поле, вул. М. Арнаутська, вул. Рішельєвська, вул. В. Арнаутська, вул. Середньофонтанська, вул. Катерининська, вул. Буніна, вул. Жуковського, навколо кварталу на якому розташований Кафедральний костел «Успіння Пресвятої Богородиці» по вул. Катерининській, 33, памятника Дюку, пл. Грецька, Соборна площа, вул. Дерибасівська 22 червня 2014 року.
При цьому, обмежуючи вказані зібрання колегія суддів не вбачає порушення Конституції України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Закону України « Про свободу мирних зібрань» та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Згідно ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи, що суд першої інстанції правильно застосував норми матеріального та процесуального права, що призвело до правильного вирішення справи, керуючись ст.ст. 182,195, 198, 200, 207 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2014 року по справі за адміністративним позовом виконавчого комітету Одеської міської ради до ОСОБА_4, ОСОБА_2, Одеської обласної організації Політичної партії «УДАР Віталія Кличка», Громадської організації «Правий сектор», Управління Одесько-Сімферопольської дієцезії Римсько-Католицької Церкви в Україні, Одеського козачого округу Всеукраїнської громадської організації «Православне Козацтво», ОСОБА_6, Громадської організації «Рада Громадської Безпеки» , треті особи : Прокуратура Одеської області, ОМУ ГУМВС України в Одеській області про обмеження в реалізації права на мирні зібрання та заборону вчиняти певні дії - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням апеляційного суду.
Суддя-доповідач: Потапчук В.О.
Судді: Коваль М.П.
Семенюк Г.В.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2014 |
Оприлюднено | 24.06.2014 |
Номер документу | 39314194 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Потапчук В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні