Рішення
від 10.06.2014 по справі 906/458/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "10" червня 2014 р. Справа № 906/458/14

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Ляхевич А.А.

за участю представників сторін:

від прокурора:

Дедяєва О.І., прокурор відділу прокуратури м.Житомира, службове посвідчення №016850 вид. 20.05.2013р. (приймала участь в судовому засіданні 05.06.2014р.),

Лівіна В.О., начальник відділу представництва інтересів громадян і держави в судах прокуратури міста Житомира Житомирської області, наказ №230к від 27.05.2014 р.,

від відповідачів:

1) Житомирської міської ради: Поліщук О.Г., довіреність №26/213 від 03.03.2014р. (приймав участь в судовому засіданні 05.06.2014 р.),

2) ТОВ "Технічний центр "Поділля-Інвест": Сичов Д.В., довіреність від 12.05.2014р.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Прокурора м.Житомира в інтересах держави

до

1) Житомирської міської ради (м.Житомир)

2) Товариства з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест" (м.Хмельницький Хмельницької області)

про визнання незаконним та скасування рішення, визнання недійсним договору купівлі-продажу земельної ділянки, визнання недійсним державного акта на право власності на земельну ділянку та повернення земельної ділянки

з перервою в судовому засіданні, оголошеною згідно ст.77 ГПК України

з 05.06.2014 р. до 10.06.2014 р.,

Прокурор м.Житомира в інтересах держави звернувся до господарського суду Житомирської області з позовною заявою до Житомирської міської ради (м.Житомир), Товариства з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест" (м.Хмельницький Хмельницької області) про визнання незаконним та скасування рішення, визнання недійсним договору купівлі-продажу земельної ділянки, визнання недійсним державного акта на право власності на земельну ділянку та повернення земельної ділянки.

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 11.04.2014р. позовну заяву прийнято до розгляду та порушено провадження у справі № 906/458/14, розгляд справи призначено на 13.05.2014 р.

12.05.2014р. через діловодну службу суду від першого відповідача - Житомирської міської ради надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з участю представника міської ради в засіданні Рівненського апеляційного господарського суду. До клопотання додана копія ухвали Рівненського апеляційного господарського суду від 04.04.2014р. по справі №906/1879/14 та копія довіреності №26/213 від 03.03.2014р. Отримані документи судом долучено до матеріалів справи.

В судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримала в повному обсязі з підстав, викладених у позовні заяві. Прокурор пояснила, що земельну ділянку площею 0,2925 га за адресою: м. Житомир, Київське шосе,41 вирішено надати для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, незважаючи на те, що відповідно до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №36/12, затверджених управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради, а також відповідно до висновку комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, №99-п/17/19 від 11.05.2012р., вказана земельна ділянка відповідно до Генерального плану міста Житомира, затвердженого рішенням 16 сесії 23 скликання Житомирської міської ради від 26.12.2001р. №266, за функціональним призначенням належить до території зелених насаджень громадського користування. Прокурор зазначила, що Законом України "Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах" від 17.03.2011р., який діє з 13.04.2011р., строком на п'ять років введено мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення, в тому числі земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень. Проте, оспорюваним рішенням міської ради, в порушення норм чинного законодавства, змінено цільове призначення земельної ділянки рекреаційного призначення на землі житлової та громадської забудови.

Представник другого відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив в повному обсязі. Представник заявив усне клопотання про витребування у першого відповідача рішень Житомирської міської ради: "Про продаж земельних ділянок на конкурентних засадах в м. Житомирі" від 02.06.2004р. № 375; "Положення про порядок продажу вільних земельних ділянок несільськогосподарського призначення, шляхом проведення земельних торгів, у формі аукціону в м.Житомирі" від 21.11.2007 р. №440 .

Суд задовольнив усне клопотання представника другого відповідача щодо витребування у першого відповідача рішень Житомирської міської ради: "Про продаж земельних ділянок на конкурентних засадах в м. Житомирі" від 02.06.2004 р. № 375; "Положення про порядок продажу вільних земельних ділянок несільськогосподарського призначення, шляхом проведення земельних торгів, у формі аукціону в м. Житомирі" від 21.11.2007 р. №440.

Учасники процесу вимоги ухвали господарського суду Житомирської області від 11.04.2014р. по справі №906/458/14 не виконали в повному обсязі.

За таких обставин, ухвалою від 13.05.2014р. розгляд справи відкладено на 05.06.2014р.

В засіданні суду 05.06.2014р. прокурор позовні вимоги підтримала в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник першого відповідача проти позову заперечив в повному обсязі з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

Представник другого відповідача проти позову заперечив в повному обсязі з підстав, викладених у запереченнях на позовну заяву.

Прокурором подано клопотання (вх.№7555/14 від 05.06.2014р.), в якому вказано, що у матеріалах справи №906/458/14 містяться документи, згідно з якими земельна ділянка площею 0,2925 га за адресою Київське шосе, 41, відповідно до генерального плану м.Житомира, затвердженого рішенням міської ради №266 від 26.12.2011р., за функціональним призначенням належить до зелених зон громадського користування; водночас, відповідно до пункту 2.1 висновку комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою №99-п/17/19 від 11.05.2012р. спірна земельна ділянка згідно з вищевказаною містобудівною документацією належить до території середньоповерхової забудови; у зв'язку з необхідністю усунення вказаних розбіжностей, керуючись ст.ст.22,29,30 ГПК України, прокурор просить залучити у порядку, передбаченому ст.30 ГПК України, до участі у справі №906/458/14 представника управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради.

Стосовно поданого прокурором клопотання представник першого відповідача зазначив, що документи, на підставі яких приймалося рішення міською радою, наявні в матеріалах справи, а усні пояснення представника управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради не мають суттєвого значення.

Представник другого відповідача заперечив проти залучення у порядку, передбаченому ст.30 ГПК України, до участі у справі №906/458/14 представника управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради.

За таких обставин, судом ухвалено вирішити клопотання прокурора після надання прокурором письмових пояснень з обґрунтуванням доцільності залучення до участі у справі представника управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради.

Заслухавши пояснення прокурора та представників відповідача, дослідивши матеріали справи, у зв'язку з необхідністю витребування додаткових доказів по справі з метою повного, всебічного та об'єктивного розгляду справи, господарський суд відповідно до ст.77 ГПК України оголосив перерву в судовому засіданні до 10.06.2014р., про що прокурор та представники відповідача повідомлені в судовому засіданні. Оголошеною в засіданні суду ухвалою суду (протокольною ухвалою) суд зобов'язав прокурора та відповідачів надати господарському суду необхідні для розгляду справи докази, зокрема, прокурора: - письмові пояснення з приводу того, яким чином подані ним судові акти стосуються розгляду даної справи; - письмові пояснення з обґрунтуванням доцільності залучення до участі у справі представника управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради; першого відповідача: - письмові пояснення; - довідку про включення до ЄДРПОУ; другому відповідачу: - копії платіжних документів на підтвердження виконання умов договору.

В засідання суду 10.06.2014р. прокурором подано письмові пояснення по справі за №(0609)7570вих14 від 10.06.2014р. (вх.№7751/14), згідно яких необхідність надання та долучення до матеріалів справи постанови Житомирського окружного адміністративного суду від 06.12.2013р. у справі №006/6972/13-а прокурор пояснює тим, що остання є доказом на підтвердження позовних вимог прокурора. Зазначає, що постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 06.12.2013 р. у справі №806/6972/13-а за позовом прокурора м.Житомира скасовано п.4 рішення №588 від 11.07.2013р., яким затверджено детальне планування території розміщення малоповерхової забудови по лінії 3-я Мар'янівська в м.Житомирі та розміщення об'єкту комерційного використання по шосе Київському в м.Житомирі; судом визнано, що спірна земельна ділянка відноситься до земель рекреаційного призначення, а діями міської ради фактично змінено цільове призначення земельної ділянки по лінії 3-я Мар'янівська та по шосе Київському в м.Житомирі із земель рекреаційного призначення на землі житлової та громадської забудови. Згідно доводів прокурора, в постанові судом зазначено, що відповідно до Генерального плану міста Житомира, затвердженого рішенням 16 сесії міської ради 23 скликання від 26.12.2001 р. №266, земельна ділянка по лінії 3-я Мар'янівська та по шосе Київському в м.Житомирі розташована на території зелених насаджень громадського користування. Посилаючись на зазначене та на положення ст.39, ст.51, ч.ч.1,3,4 ст.52 Земельного кодексу України, прокурор вказує, що оспорюване прокурором м.Житомира рішення міської ради №397 від 21.06.2012р. є незаконним, оскільки постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 06.12.2013р. у справі №806/6972/13-а, залишеною в силі ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 12.02.2014 р. визнано, що землі по Київському шосе в м.Житомирі є землями рекреаційного призначення, а дії Житомирської міської ради по винесенню рішень про розміщення об'єктів комерційного використання на спірній земельній ділянці фактично змінюють їх цільове призначення на землі житлової та громадської забудови та є незаконними. При цьому, з метою надання додаткових та детальних пояснень по справі на підтвердження розташування спірної земельної ділянки на території земельних насаджень громадського користування прокурор просить викликати у справі спеціаліста із вказаних питань - представника Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради.

Присутня в засіданні після продовження слухання справи після оголошеної суду прокурор підтримала позовні вимоги, а також, підтримала клопотання про залучення до участі у справі в порядку ст.30 ГПК України представника Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради.

Розглядаючи заявлене прокурором клопотання про залучення до участі у справі в порядку ст.30 ГПК України представника Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради, господарський суд прийняв до уваги наступне.

У відповідності до ст.30 ГПК України визначає, що в судовому процесі можуть брати участь посадові особи та інші працівники підприємств, установ, організацій, державних та інших органів, коли їх викликано для дачі пояснень з питань, що виникають під час розгляду справи. Ці особи мають право знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, брати участь в огляді та дослідженні доказів. Зазначені особи зобов'язані з'явитись до господарського суду на його виклик, сповістити про знані їм відомості та обставини у справі, подати на вимогу господарського суду пояснення в письмовій формі.

Слід зазначити, що, незважаючи на оголошену судом перерву в судовому засіданні для надання можливості прокурору обґрунтувати заявлене клопотання, прокурором не було наведено конкретних питань, щодо яких згідно ст.30 ГПК України, представник Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради мав надати пояснення: усні в судовому засіданні та письмові на вимогу суду.

У відповідності до ст.4-2 ГПК України, правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом. Згідно ст.4-3 ГПК України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

Згідно зі ст.32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення господарського спору; ці дані можуть встановлюватись письмовими і речовими доказами, висновками судових експертів, поясненнями представників та інших осіб, що беруть участь у судовому засіданні.

Відповідно до статей 33 та 34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень належними та допустимими у справі доказами; обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

З приводу доводів прокурора суд зауважує, що факт розташування спірної земельної ділянки на території земельних насаджень громадського користування як один із елементів предмету доказування у даній справі, має бути підтверджений належними та допустимими доказами, поданими до справи. За наявності у зібраних по справі документах певних висновків Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради щодо спірної земельної ділянки, та, крім того, запобігаючи безпідставному затягуванню розгляду справи, суд не вбачає необхідності викликати в засідання суду представника Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради для заслуховування його пояснень з даного приводу, а тому у задоволенні клопотання прокурора відмовляє.

Представник першого відповідача проти позову заперечив повністю. Заперечення Житомирської міської ради викладені у письмовому відзиві на позовну заяву (вх.№7551/14 від 05.06.2014 р., а.с.146-148).

Представник другого відповідача проти позову заперечив в повному обсязі. Доводи ТОВ "Технічний центр "Поділля-Інвест" викладені також письмово у запереченнях на позовну заяву (вх.№7552 від 05.06.2014 р., а.с.170-174).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників відповідачів та прокурора, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Прокурором оскаржується рішення Житомирської міської ради №397 від 21.06.2012р. "Про проведення земельних торгів у формі аукціону в м.Житомирі" з тих підстав, що вказаним рішенням в порушення ч.3 ст.52 Земельного кодексу України та Закону України "Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах" змінено цільове призначення земельної ділянки рекреаційного призначення на землі житлової та громадської забудови. Як наслідок незаконності вказаного рішення прокурор просить визнати недійсним укладений на його підставі договір купівлі-продажу земельної ділянки, укладений 27.08.2012р. між Житомирською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест"; визнати недійсним державний акт серії ЯМ №354059 на право власності на земельну ділянку площею 0,2925 га за адресою м.Житомир, Київське шосе,41, виданий 22.10.2012р. Товариству з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест", зареєстрований 23.10.2012р. за №181010002000103, а також зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест" повернути земельну площею 0,2925га за адресою м.Житомир, Київське шосе,41 (кадастровий номер 1810136600:01:025:0002) вартістю 594616,00грн. до земель територіальної громади м.Житомира.

За приписами статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" міська рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно зі статтею 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Частиною 10 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі.

Відповідно до абз.1 ч.1 ст.116 Земельного кодексу України, в чинній на момент прийняття рішення редакції, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Статтею 12 Закону України "Про основи містобудування", в чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення редакції, визначено компетенцію сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у сфері містобудування. Зокрема, до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій. Крім повноважень, зазначених у частині першій цієї статті, відповідна місцева рада утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури. Місцеві ради вирішують інші питання у сфері містобудування відповідно до закону, а також можуть делегувати вирішення питань, що належать до їх компетенції, своїм виконавчим органам або відповідним місцевим державним адміністраціям.

Згідно ст.17 Закону України "Про основи містобудування" (станом на момент виникнення спірних правовідносин), містобудівна документація - затверджені текстові і графічні матеріали, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій. Містобудівна документація є основою для: вирішення питань раціонального використання територій, регулювання розселення; підготовки обґрунтованих пропозицій щодо встановлення та зміни меж населених пунктів; підготовки вихідних даних для розробки землевпорядної документації; вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єктів містобудування та упорядкування територій; вирішення питань щодо вилучення (викупу), передачі (надання) земельних ділянок у власність чи користування громадян та юридичних осіб.

У відповідності до ст.39 Земельного кодексу України (в редакції станом на момент прийняття оскаржуваного рішення міської ради), використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Житомирської міської ради №397 від 21.06.2012р. "Про проведення земельних торгів у формі аукціону в м.Житомирі" затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та технічний паспорт земельної ділянки по Київському шосе,41 (стара адреса Київське шосе,39) площею 0,2925 га, яка виставляється на земельні торги для будівництва та обслуговування будівель торгівлі по Київському шосе,41 (стара адреса Київське шосе,39); вирішено провести в м.Житомирі у серпні 2012 року земельний аукціон (а.с.12,152-153; додаток до рішення сесії - а.с.13,154).

На виконання вказаного рішення Житомирською міською радою 16.08.2012 р. проведено аукціон з реалізації земельної ділянки площею 0,2925 га за адресою м.Житомир, Київське шосе,41 (кадастровий номер 1810136600:01:025:0002), за наслідками якого на підставі протоколу №2/06 аукціону з реалізації земельної ділянки від 16.08.2012р. (а.с.61) укладено договір купівлі-продажу вказаної земельної ділянки від 27.08.2012р., посвідчений приватним нотаріусом Житомирського міського нотаріального округу ОСОБА_5 та зареєстрований в реєстрі за №1792 (а.с.69-70).

В подальшому, на підставі вказаного договору купівлі-продажу земельної ділянки 22.10.2012р. Товариству з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест" видано державний акт серії ЯМ №354059 на право власності на зазначену земельну ділянку, зареєстрований 23.10.2012р. за №181010002000103 (а.с.89).

Зі змісту рішення Житомирської міської ради від 21.06.2012р. №397, що оскаржується, вбачається, що таке рішення прийнято відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", рішень Житомирської міської ради: від 02.06.2004р. №375 "Про продаж земельних ділянок на конкурентних засадах в м.Житомирі", від 21.11.2007р. №440 "Положення про порядок продажу вільних земельних ділянок несільськогосподарського призначення, шляхом проведення земельних торгів, у формі аукціону в м.Житомирі" та від 29.03.2012р. №345 "Про надання дозволу на складання проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок для продажу на земельних торгах в м.Житомирі".

Зокрема, згідно рішення Житомирської міської ради від 02.06.2004р. №375 "Про продаж земельних ділянок на конкурентних засадах в м.Житомирі", затверджено перелік земельних ділянок, призначених для продажу суб'єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних торгах (а.с.151). Рішенням Житомирської міської ради від 21.11.2007р. №440 затверджено, зокрема, Положення про порядок продажу вільних земельних ділянок несільськогосподарського призначення, шляхом проведення земельних торгів, у формі аукціону в м.Житомирі (а.с.157-169). При цьому, згідно змін до рішення ради №440 та додатків до нього, внесених рішенням Житомирської міської ради від 14.04.2011р. №127 "Про внесення змін в рішення Житомирської міської ради від 21.11.2007р. №440", визначено, що стартова ціна лота - ціна, яка дорівнює нормативній грошовій оцінці земельної ділянки (а.с.150). Відповідно до рішення Житомирської міської ради від 29.03.2012р. №345 "Про надання дозволу на складання проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок для продажу на земельних торгах в м.Житомирі", вирішено надати дозвіл на складання проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок, які пропонується для продажу на земельних торгах в м.Житомирі, замовити виготовлення містобудівної документації, що визначить планування, організацію та розвиток територій, згідно додатку (п.1); після виготовлення проектів із землеустрою та містобудівної документації затвердити перелік земельних ділянок, зазначених в додатку, для продажу на земельних торгах в м.Житомирі (а.с.37,155; додаток до рішення "Перелік земельних ділянок, призначених для продажу на земельному аукціоні в м.Житомирі - а.с.38,156). До затвердженого даним рішенням сесії міської ради переліку земельних ділянок, призначених для продажу на земельному аукціоні в м.Житомирі, внесено земельну ділянку орієнтовною площею 0,3000 га по Київському шосе,39, з приміткою надати зазначеній земельній ділянці орієнтовну адресу Київське шосе,39-а.

Згідно акту №22 від 21.05.2012р. обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню, в м.Житомирі по вул.Київське шосе,41 обстежено земельну ділянку на наявність зелених насаджень та встановлено, що на ній ростуть 24 дерева. Відновна вартість нарахована на 23 зазначені в акті дерева в сумі 47736,00 грн. (а.с.58). Нараховану згідно даного акту суму сплачено ТОВ "Технічний центр "Поділля-Інвест" платіжним дорученням №1217 від 17.09.2012р. (а.с.60).

З матеріалів справи вбачається, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2925 га, за адресою: Київське шосе, 41 для продажу на земельних торгах погоджено відповідними службами без заперечень.

Начальником управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради 30.05.2012р. затверджено містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки №36/12 щодо розміщення об'єкту комерційного призначення на земельній ділянці по шосе Київському,41, з цільовим призначенням земельної ділянки - для комерційної діяльності (а.с.26-27).

Як зазначено у довідці про правовий статус земельної ділянки від 26.04.2012р., виданій Управлінням Держкомзему у м.Житомирі Житомирської області, відповідно до земельно-облікових даних форми 6-зем. земельна ділянка за адресою: Київське шосе,39 відноситься до земель міської ради не наданих у власність і користування. Рекомендована категорія земель у відповідності зі статтею 19 Земельного кодексу України - землі житлової та громадської забудови.

Згідно висновку Управління Держкомзему у м.Житомирі Житомирської області за №309/1-з від 26.04.2012р. щодо умов відведення земельної ділянки, слід врахувати, що функціональне призначення земельної ділянки - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (п.2 висновку) (а.с.40-41).

У висновку комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням з документації із землеустрою, у складі начальника Управління Держкомзему у м.Житомирі Житомирської області, заступника начальника Управління культури Житомирської міської ради, Головного державного санітарного лікаря м.Житомира, начальника відділу погоджень у сфері господарської діяльності Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Житомирській області, а також, начальника Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради, від 11.05.2012р. за №99-п/17/19 (а.с.29-32), який є невід'ємною частиною проекту землеустрою, зазначено, що відповідно до Генерального плану м.Житомира, територія за адресою Київське шосе, 41 за функціональним призначенням належить до території середньоповерхової забудови (п.2.1.1. розділу ІІ висновку).

Згідно з пп."б", "г" пункту 1.2. розділу ІІ вказаного висновку, категорія земель за основним цільовим призначенням у відповідності із Земельним кодексом України фактично відноситься до земель житлової та громадської забудови, класифікація земельної ділянки по складу угідь відповідно до форми 6-зем.: забудовані землі.

Пунктом 1.3. розділу ІІ висновку визначено, що правовий статус земельної ділянки за проектом відведення: рекомендована категорія - землі житлової та громадської забудови, цільове використання земельної ділянки згідно Українського класифікатора -рекомендовано для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

В пункті 2.4. розділу ІІ висновку вказано, що за функціональним призначенням ділянка належить до території зелених насаджень громадського призначення. Разом з тим, з урахуванням зазначених вимог та пропозицій Управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища не заперечує проти погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по Київському шосе, 41 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Судом встановлено наявність серед документів проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки викопіювання М1:2000 з схеми земельної ділянки в м.Житомирі, затвердженого начальником Управління Держкомзему у м.Житомирі Житомирської області (а.с.33); фрагменту з плану міста Житомира М1:2000 (а.с.28) та схеми генплану території по вул.Київське шосе,39 в м.Житомирі (експлікація будівель та споруд) з генплану м.Житомира М1:500 (а.с.22-23). У справі наявні також подані прокурором Детальне планування території "Розміщення об'єкту комерційного призначення та малоповерхової житлової забудови по Київському шосе,39 в м.Житомирі (а.с.116-144) та ситуаційна схема розташування території М1:5000 (а.с.144), із зазначенням місця її розташування, червоних ліній тощо.

Згідно пояснювальної записки до проекту землеустрою, відповідно до Українського класифікатора цільового використання землі (УКЦВЗ) земельна ділянка відносить до земель для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Код цільового використання - 03.07..

При цьому, відповідно до технічного паспорту земельної ділянки в м.Житомир, Київське шосе, 39, кадастровий номер 1810136600:01:025:0002 (а.с.53-56), серед відомостей про місце розташування земельної ділянки, в п."ґ" зазначено, що розташування земельної ділянки відносно рекреаційних територій і об'єктів природно-заповідного фонду, історико-культурних та оздоровчих об'єктів - 5,0 км. Щодо відомостей про цільове призначення земельної ділянки в розділі VІ техпаспорту зазначено: категорія земель - землі житлової та громадської забудови; установлене цільове призначення земельної ділянки - не встановлено та можливість зміни цільового призначення і дозволеного функціонального використання земельної ділянки - відповідно до вимог чинного законодавства.

Зі змісту вищевказаних документів, в т.ч. складових проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2925 га, за адресою: Київське шосе, 41 для продажу на земельних торгах, розробленого у відповідності з вимогами чинного законодавства та погодженого відповідними службами у встановленому законом порядку, вбачається, що при ухваленні оскаржуваного рішення №397 від 21.06.2012р. "Про проведення земельних торгів у формі аукціону в м.Житомирі", яким зокрема, був затверджений цей проект землеустрою та технічний паспорт земельної ділянки, Житомирська міська рада діяла в межах наданих їй повноважень та з дотриманням вимог чинного на той час законодавства, в т.ч. з врахуванням цільового призначення спірної земельної ділянки.

Як уже зазначалось, підставою позовних вимог у справі прокурором визначено, зокрема, порушення внаслідок прийняття Житомирською міською радою оскаржуваного рішення №397 від 21.06.2012р. та подальшого відчуження спірної земельної ділянки, приписів ст.ст.39,52 Земельного кодексу України та Закону України "Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах".

Разом з тим, покладені в основу позовних вимог у справі посилання прокурора на те, що земельна ділянка по вул.Київське шосе,41 (стара адреса Київське шосе,39) площею 0,2925 га, виставлена на земельні торги для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, відноситься до земель рекреаційного призначення, не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи. Вказані доводи прокурора є документально непідтвердженими та необґрунтованими, а тому не можуть бути прийняті судом до уваги.

При цьому, є безпідставними посилання прокурора на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 06.12.2013р. у справі №806/6972/13-а за позовом прокурора м.Житомира в інтересах держави до Житомирської міської ради про визнання протиправним та скасування п.4 рішення №588 від 11.07.2013р., яким затверджено детальне планування території розміщення малоповерхової житлової забудови по лінії 3-я Мар'янівська в м.Житомирі та розміщення об'єкту комерційного використання по шосе Київському в м.Житомирі.

Так, згідно поданих до справи доказів, визнане протиправним та скасоване по справі №806/6972/13-а в частині п.4 рішення Житомирської міської ради №588 від 11.07.2013р. жодним чином не стосується спірних правовідносин, що є предметом розгляду даного господарського спору та які виникли ще у 2012 році. Зміст поданих до справи документів не містить навіть конкретної адреси земельної ділянки, щодо якої затверджено детальне планування території розміщення об'єктів забудови згідно п.4 рішення Житомирської міської ради №588 від 11.07.2013р.

Згідно письмових пояснень від 10.06.2014р. прокурором не обґрунтовано також, яким чином висновки у судових актах адміністративних судів по справі №806/6972/13-а звільняють від доказування належними та допустимими доказами позовних вимог, заявлених у даній справі, що розглядається господарським судом.

За таких обставин, враховуючи недоведеність прокурором невідповідності вимогам закону оскаржуваного рішення органу місцевого самоврядування, господарський суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову про визнання незаконним та скасування рішення Житомирської міської ради №397 від 21.06.2012р. "Про проведення земельних торгів у формі аукціону в м.Житомирі".

Відповідно до ч.1 ст.215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Згідно ч.1 ст.203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Відповідно до п.2.3 Постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" державні акти про право власності або право постійного користування на земельну ділянку є документами, що посвідчують відповідне право і видаються на підставі рішень Кабінету Міністрів України, обласних, районних, Київської і Севастопольської міських, селищних, сільських рад, Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, районної, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій.

У спорах, пов'язаних з правом власності або постійного користування земельними ділянками, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти про право власності чи постійного користування.

Разом з тим, враховуючи те, що позовні вимоги про визнання недійсним договору купівлі-продажу земельної ділянки, укладеного 27.08.2012р. між Житомирською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест" та про визнання недійсним державного акту серії ЯМ №354059 на право власності на земельну ділянку площею 0,2925 га за адресою м.Житомир, Київське шосе,41, виданого 22.10.2012р. Товариству з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест", а також вимога про зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест" повернути земельну площею 0,2925га за адресою м.Житомир, Київське шосе,41 (кадастровий номер 1810136600:01:025:0002) вартістю 594616,00грн. до земель територіальної громади м.Житомира - є похідними від вимоги про визнання незаконним оскаржуваного рішення Житомирської міської ради, у задоволенні якої відмовлено, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову і у вказаній частині.

В силу норм ст.68 Господарського процесуального кодексу України питання про скасування забезпечення позову вирішується господарським судом, що розглядає справу, із зазначенням про це в рішенні чи ухвалі.

В п.10 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №16 від 26.12.2011р. "Про деякі питання практики застосування заходів до забезпечення позову" зазначено, що забезпечення позову застосовується як гарантія задоволення законних вимог позивача, внаслідок чого господарський суд не повинен скасовувати вжиті заходи до виконання рішення або зміни способу його виконання, за винятком випадків, коли потреба у забезпеченні позову з тих чи інших причин відпала або змінились певні обставини, що спричинили застосування заходів забезпечення позову, або забезпечення позову перешкоджає належному виконанню судового рішення.

Враховуючи наведені положення, у зв'язку з відмовою у задоволенні вимог прокурора потреба у забезпеченні позову відпала, тому суд дійшов висновку про наявність підстав для скасування заходів до забезпечення позову у справі №906/458/14, вжитих ухвалою від 11.04.2014 р.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. У позові відмовити.

2. Скасувати заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Господарського суду Житомирської області від 11.04.2014р. у справі №906/458/14, а саме:

- скасувати накладений арешт на земельну ділянку площею 0,2925 га за адресою м.Житомир, Київське шосе, 41 (кадастровий номер 1810136600:01:025:0002), яка відповідно до державного акту серії ЯМ №354059 від 23.10.2012р. належить на праві власності Товариству з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест" (29000, Хмельницька область, м.Хмельницький, Вінницьке шосе, буд.1/1, ідентифікаційний код 14177860);

- скасувати заборону Товариству з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "Поділля-Інвест" (29000, Хмельницька область, м.Хмельницький, Вінницьке шосе, буд.1/1, ідентифікаційний код 14177860) проводити будівельні роботи на земельній ділянці площею 0,2925 га за адресою м.Житомир, Київське шосе, 41, кадастровий номер 1810136600:01:025:0002.

Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 16.06.14

Суддя Ляхевич А.А.

віддрук.прим.: 1 - до справи, 2 - прокурору міста Житомира, 3, 4 - відповідачам

Дата ухвалення рішення10.06.2014
Оприлюднено24.06.2014
Номер документу39328789
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/458/14

Рішення від 10.06.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Ляхевич А.А.

Ухвала від 11.04.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Ляхевич А.А.

Ухвала від 11.04.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Ляхевич А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні