ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 червня 2014 року Справа № 803/1030/14
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Мачульського В.В.,
при секретарі судового засідання Гуцалюк І.О.,
за участю представників позивача Кортоус Т.В., Денисюк Т.А.,
представників відповідача Чикиди П.В., Милехина А.М.,
представників третьої особи Олексюку В.К., Бичковського В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції у Волинській області до Волинської обласної школи вищої спортивної майстерності, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція у Волинській області (далі - ДФІ у Волинській області, позивач) звернулася з позовом до Волинської обласної школи вищої спортивної майстерності (далі - обласна ШВСМ, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради про стягнення коштів у сумі 13398,15 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що ним проведено ревізію фінансово-господарської діяльності управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради (далі - управління освіти). Ревізією встановлено факт проведення управлінням освіти видатків на суму 13398,15 грн. на оплату комунальних послуг, спожитих сторонньою юридичною особою - обласною ШВСМ, утримання якої здійснюється за рахунок іншого (державного) бюджету. Підконтрольній установі, що ревізувалась, направлено лист-вимогу від 21 березня 2014 року № 03-030-14-14/2080 про усунення порушень, виявлених ревізією. Листом управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради від 24 березня 2014 року № 01-20/581 проінформовано про вжиті заходи та часткове усунення виявлених ревізією порушень, зокрема, направлення директору Волинської обласної школи вищої спортивної майстерності листів про відшкодування коштів за спожиті комунальні послуги.
Вимога Державної фінансової інспекції у Волинській області управлінням освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради виконана не в повному обсязі, зокрема, не виконаний її пункт 3, а саме: не відображено дебіторську заборгованість за обласною ВШСМ на суму вартості комунальних послуг, спожитих під час проведення занять тренером ОСОБА_7 з вихованцями обласної ШВСМ у приміщенні Ковельської дитячо-юнацької спортивної школи, а також не відшкодовано вказані витрати шляхом сплати коштів на загальну суму 13398,15 грн.
На підставі пункту 8 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позивач просив стягнути з відповідача у дохід місцевого бюджету м. Ковеля 13 398,15 грн.
Ухвалою суду від 03 червня 2014 року до участі у справі було залучено як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради.
У судовому засіданні представники позивача позов підтримали повністю з підстав, викладених у позовній заяві, позовні вимоги просить задовольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали, в наданих суду усних поясненнях посилаються на те, що в приміщені Ковельської ДЮСШ одночасно проводились інші заняття, отже відшкодування вартості споживчих комунальних послух не повинні ними відшкодовуватись, а тому просять в задоволені позову відмовити повністю.
Представники третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради позов визнали.
Заслухавши пояснення представників позивача, заперечення представників відповідача, думку третіх осіб, розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити з таких мотивів і підстав.
Судом встановлено, що Державною фінансовою інспекцією у Волинській області з 25 грудня 2013 року по 06 березня 2014 року проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради за період з 01 травня 2010 року 01 січня 2014 року. Встановлені обставини та висновки вказаної ревізії викладено в акті від 06 березня 2014 року № 030-22/02 (а.с.5-74).
Зокрема, ревізією наявності фактів покриття видатків, пов'язаних з використанням коштів загального фонду кошторису, встановлено, що в порушення пункту 1 статті 26, пункту 6 статті 78 в частині пункту 3 статті 51 Бюджетного кодексу України управлінням освіти за рахунок бюджетних асигнувань загального фонду, затверджених за КТКВ 130107 для утримання дитячо-юнацької спортивної школи (ДЮСШ), протягом ревізійного періоду проводились видатки на оплату комунальних послуг (електроенергія, теплопостачання), спожитих сторонньою юридичною особою - обласною ШВСМ. Факт використання обласною ВШСМ частини приміщення Ковельської ДЮСШ встановлено на підставі листів директора обласної ШВСМ Зайченка М. від 22 січня 2014 року № 10, від 31 січня 2014 року № 18/01-06/2-14 на адресу Держфінінспекції. У листах повідомлено, про розклад занять тренера обласної ШВСМ ОСОБА_7 з вихованцями обласної ШВСМ у період з 01 травня 2010 року по 01 січня 2014 року в приміщенні Ковельської ДЮСШ.
Договір про відшкодування вартості спожитих комунальних послуг обласною ШВСМ управлінням освіти для ревізії не представлено, розрахунки щодо відшкодування вартості спожитих комунальних послуг відповідачем не проводились.
В ході ревізії проведено розрахунок вартості комунальних послуг, спожитих обласною ВШСМ за вказаний період, виходячи із фактично зайнятих площ та періодів їх використання, що становить 13398,15 грн. (за КЕКВ 1160 у 2010 році - 977,79 грн., у 2011 році - 3557,16 грн., у 2012 році - 3888,17 грн., за КЕКВ 2270 у 2013 році - 4975,03 грн.) (а.с.84).
З наведених підстав управлінням освіти проведено покриття витрат з оплати комунальних послуг сторонньої юридичної особи - обласної ВШСМ, утримання якої здійснюється за рахунок іншого (державного) бюджету, на загальну суму 13398,15 грн., що призвело до завданню управлінню освіти матеріальної шкоди (збитків) на вказану суму (а.с.45-46).
На підставі акта від 06 березня 2014 року № 030-22/02 позивач направив управлінню освіти про усунення виявлених порушень, пунктом 3 якої зобов'язав управління освіти відобразити дебіторську заборгованість за обласною ВШСМ на суму вартості комунальних послуг, спожитих під час проведення занять тренером ОСОБА_7 з вихованцями обласної ШВСМ у приміщенні Ковельської ДЮСШ, а також відшкодувати вказані витрати шляхом сплати обласною ШВСМ коштів на загальну суму 13 398,15 грн. (а.с.75-77).
Відповідно до листа управління освіти від 24 квітня 2014 року № 01-20/581 (а.с.78) обласній ШВСМ направлено листи від 31 березня 2014 року № 01-14/485, від 24 квітня 2014 року № 01-2-/582 (а.с.80) щодо відшкодування коштів за спожиті комунальні послуги під час проведення занять з вихованцями ШВСМ у приміщенні ДЮСШ на суму 13398,15 грн.)
Станом на 16 червня 2014 року відповідач не повернув кошти в сумі 13398,15 грн., сплачених управлінням освіти за комунальні послуги без установлених законом підстав та з порушенням законодавства.
Пунктом 8 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» визначено, що органу державного фінансового контролю надається право у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства.
Поняття «підконтрольні установи» визначено у частині першій статті 2 цього Закону та включає в себе міністерства та інші органи виконавчої влади, державні фонди, фонди загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетні установи і суб'єкти господарювання державного сектору економіки, а також підприємства, установи та організації, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно.
Проаналізувавши вищезазначені норми законодавства суд дійшов висновку, що органи фінансової інспекції наділені правом на звернення до суду з позовними вимогами про стягнення коштів лише до підконтрольних установ, якими, зокрема, є підприємства, установи та організації, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів.
В свою чергу відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів це суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Системний аналіз частини першої статті 2, пункту 8 частини першої статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» у взаємозв'язку з пунктом 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України дає підстави суду дійти висновку, що суб'єкт господарювання, який отримав кошти від розпорядника бюджетних коштів є їх одержувачем, а тому в цій частині стає підконтрольною установою до якої можуть бути пред'явленні майнові вимоги з боку органів державного фінансового контролю.
Суд не бере до уваги заперечення представника відповідача Чикиди П.В. про те, що в приміщені Ковельської ДЮСШ одночасно з проведенням занять тренером ОСОБА_7 проводились заняття спортсменів з ДЮСШ, а отже відшкодування вартості споживчих комунальних послух неповинні відшкодовуватись ШВСМ, оскільки жодних договорів про відшкодування вартості спожитих комунальних послуг обласною ШВСМ управлінням освіти не укладалась та розрахунків щодо вартості споживчих комунальних послуг не проводилось.
Так, відповідно до пункту 6 рішення виконавчого комітету Ковельської міської ради № 406 від 13.08.2009 року (а.с.106) зобов'язано керівників спортивних закладів, тренерів викладачів, які будуть проводити заняття з вільної боротьби в ДЮСШ управління освіти, заключати угоди про співпрацю з управлінням освіти.
Крім того, згідно листа Ковельської ДЮСШ від 29 січня 2014 року № 02 вбачається, що тренер-викладач ШВСМ з вільної боротьби ОСОБА_7 проводив заняття з вихованцями ШВСМ у спортзалі ДЮСШ загальною площею приміщення 363 кв.м., що також підтверджується розкладом занять за період 01 травня 2010 року по 01 січня 2014 року понеділок - субота з 09 год. 00 хв. по 11 год. 15 хв. та з 19 год. 00 хв. по 21 год. 15 хв. (а.с.83,85-87).
Вимога ДФІ у Волинській області від № 03-030-14-14/2080 від 21 березня 2014 року у встановленому законом порядку не оскаржувалась та на даний час є чинною.
Проаналізувавши зібрані та досліджені в судовому засіданні докази, суд дійшов висновку, що відповідач внаслідок не відображення дебіторської заборгованості за Волинською обласною ШВСМ на суму вартості комунальних послуг, спожитих під час проведення занять тренером ОСОБА_7 з вихованцями ШВСМ в приміщені Ковельської ДЮСШ на загальну суму 13398,15 грн., в добровільному порядку дані кошти не повернув, що спричинило невиконання п. 3 вимоги Державної фінансової інспекції у Волинській області від 21 березня 2014 року № 03-030-14-14/2080, а тому позовні вимоги про стягнення з Волинської обласної школи вищої спортивної майстерності коштів у сумі 13398,15 грн., отриманих без установлених законом підстав та з порушенням вимог законодавства, підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись статтями 3,11,17,71,160,162,163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Волинської обласної школи вищої спортивної майстерності (43007, Волинська область, м. Луцьк, вул. Привокзальна, 13а, ідентифікаційний код 13366470) в доход місцевого бюджету м. Ковеля 13398 грн. (тринадцять тисяч триста дев'яносто вісім) гривень 15 копійок.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде складена у повному обсязі 20 червня 2014 року Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий
Суддя В.В.Мачульський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2014 |
Оприлюднено | 24.06.2014 |
Номер документу | 39337584 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні