Постанова
від 19.06.2014 по справі 804/7303/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2014 р. Справа № 804/7303/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кліпта Україна" до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

26.05.2014 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна», в якому просить:

-визнати протиправними дії Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області щодо коригування показників податкової звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» за січень 2014 р. в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі акта «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо придбання товарів (робіт, послуг) та подальшої їх реалізації на ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», ПАТ «ДМКД» за період січень 2014 р.» №1352/57/04-03-22-03/37149279 від 08.04.2014 р.;

-зобов'язати Дніпродзержинську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області відновити в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники податкової звітності з податку на додану вартість, визначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» за січень 2014 р., по взаємовідносинам з ТОВ «Днепротехноком» на загальну суму ПДВ 237961,91 грн. та по взаємовідносинам з ПАТ «Дніпровський металургійний комбінат ім. Дзержинського» на загальну суму ПДВ 278652,12 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Податковим кодексом України не передбачено повноважень податкової щодо коригування показників податкових зобов'язань та податкового кредиту на підставі акта про неможливість проведення зустрічної звірки, в якому встановлено заниження податкових зобов'язань.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.06.2014 р. за клопотанням Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» витребувано у Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області:

1)інформаційну довідку щодо коригування показників податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» (ЄДРПОУ 37149279), які на підставі декларацій з ПДВ відображаються податковим органом в централізованій електронній базі податкової звітності, а саме в базі даних в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі Акту «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Кліпта Україна» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо придбання товарів (робіт, послуг) та подальшої їх реалізації на ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», ПАТ ДМКД» (код ЄДРПОУ 05393043) за період січень 2014 року», № 1352/57/04-03-22-03/37149279 від 08.04.2014 року;

2)роздруківку зворотнього боку облікової картки Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» (ЄДРПОУ 37149279);

3)інформаційну довідку про використання інформації, викладеної в Акті «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Кліпта Україна» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо придбання товарів (робіт, послуг) та подальшої їх реалізації на ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», ПАТ ДМКД» (код ЄДРПОУ 05393043) за період січень 2014 року», № 1352/57/04-03-22-03/37149279 від 08.04.2014 року;

4)інформацію про надсилання копії Акту «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Кліпта Україна» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо придбання товарів (робіт, послуг) та подальшої їх реалізації на ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», ПАТ ДМКД» (код ЄДРПОУ 05393043) за період січень 2014 року», № 1352/57/04-03-22-03/37149279 від 08.04.2014 року до податкових органів за місцезнаходженням підприємств - контрагентів.

Відповідач на виконання ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.06.2014 р. надав суду Витяг з інформаційної системи та Зворотній бік облікової картки платника Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна».

У судове засідання представник відповідача не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу в письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд вирішив розглянути справу в письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» зареєстровано Дніпродзержинським міським управлінням юстиції України Дніпропетровської області та перебуває на обліку у Дніпродзержинській об'єднаній державній податковій інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області. Основний вид діяльності підприємства у періоді, що перевірявся - відновлення відсортованих відходів.

У період з 01.04.2014 р. по 04.04.2014 р. на підставі наказу від 01.04.2014 р. №355 старшим державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Шевчуком О.С. згідно п. п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. п. 79.1, 79.2, 79.3 ст. 79 Податкового кодексу України проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо придбання товарів (робіт, послуг) та подальшої їх реалізації на ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», ПАТ «ДМКД» за період січень 2014 р.», за результатами якої складено акт №1352/57/04-03-22-03/37149279 від 08.04.2014 р.

Перевіркою встановлено, що придбані послуги у ТОВ «Днепротехноком» були в подальшому перевиставлені на ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», чим порушено п. п. 180.1 ст. 180, п. 185.1 ст. 185, п. 186.1 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. п. 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит з податку на додану вартість за січень 2014 р. на загальну суму 237961,91 грн. та завищено податкові зобов'язання з податку на додану вартість за січень 2014 р. на загальну суму 278652,12 грн.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» листом №59 від 25.04.2014 р. до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області подані заперечення на акт №1352/57/04-03-22-03/37149279 від 08.04.2014 р., які листом останньої №9919/10/04-03-22-03 від 06.05.2014 р. залишені без задоволення.

Під час розгляду справи судом з'ясовано та наданими податковою документами підтверджено, що на підставі акта №1352/57/04-03-22-03/37149279 від 08.04.2014 р. Дніпродзержинською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області здійснено коригування показників податкової звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» за січень 2014 р. в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів», що, в свою чергу, призвело до виникнення розбіжностей (невідповідності) показників податкової звітності підприємства в АІС «Податковий блок».

База даних АІС «Податковий блок» є базою співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту та є одним з програмних продуктів центральної бази даних податкової звітності, що введена в дію з метою проведення перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість, в якій по податковим періодам відображаються показники податкового кредиту та податкових зобов'язань платників податків у розрізі контрагентів на підставі поданої податкової звітності з ПДВ, тобто податкових декларацій з податку на додану вартість з додатками №5.

Виходячи зі специфіки податку на додану вартість, який сплачується у складі ціни товарів (робіт, послуг), одна операція з продажу товару викликає відповідні податкові наслідки у обох сторін цієї операції, які є платниками ПДВ, - у продавця - податкові зобов'язання, а у покупця - податковий кредит на аналогічну суму. У зв'язку з чим будь-які невідповідності в показниках одного с контрагентів безпосередньо впливають на показники іншого, так як ці показники прямо витікають один з одного, чому й підлягають співставленню органами податкової служби.

Виходячи з наведеного, дії Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області щодо коригування показників податкової звітності прямо призводять до розбіжностей з показниками податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна».

На кожний поточний рік з метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

У картках особових рахунків платників податків на дату проведення останньої облікової операції підбиваються підсумки за всіма графами карток особових рахунків з початку місяця та з початку року (крім граф, що відображають сальдо розрахунків з бюджетом). На кінець місяця після проведення останньої операції здійснюється запис вказаних підсумкових рядків до особового рахунку. Податковий борг платника податків, зборів (обов'язкових платежів) обліковується в картках особових рахунків, що ведуться підрозділом адміністрування облікових показників та звітності органу державної податкової служби у порядку, визначеному цією Інструкцією.

Методичними рекомендаціями щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом ДПС України 14.06.2012 р. №516, встановлено, що за відсутності зауважень до оформлення податкової звітності вона реєструється і вважається прийнятою. Обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом ведення та захисту податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків, несуть відповідальність підрозділи ведення та захисту податкової звітності.

За таких обставин, обов'язок платника податків подати декларацію з податку на додану вартість узгоджується з обов'язком податкового органу прийняти таку декларацію та, при відсутності зауважень, до її оформлення, відобразити показники цієї декларації у відповідних базах податкової звітності.

Отже, показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків, які відображаються в електронній базі даних «Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок», формуються па підставі показників, поданих таким платником податків податкових декларацій з податку на додану вартість з додатком №5, і повинні їм відповідати.

З огляду на зазначене, висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін в електронну базу даних АІС «Податковий блок» може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податків зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Відповідно до п. п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Згідно абз. 1, 2 п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу У цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

Враховуючи наведені положення Податкового кодексу України, суд приходить до висновку, що у випадку виявлення факту заниження платником податків податкового зобов'язання, рівно як і у випадку виявлення факту завищення платником податків податкового зобов'язання, в тому числі і внаслідок декларування неіснуючого об'єкта оподаткування, податковий орган обтяжений законодавцем обов'язком прийняти відповідне податкове повідомлення-рішення. Іншого порядку дій податкового органу як суб'єкта владних повноважень у спірних правовідносинах законодавство не передбачає.

Разом з тим, як встановлено судом, у спірних правовідносинах податкова податкового повідомлення-рішення не виносила, що є порушенням норм ст. 58 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з п. 49.8 ст. 49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Приймаючи до уваги, що самостійна зміна Дніпродзержинською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показників податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» на підставі акта перевірки №1352/57/04-03-22-03/37149279 від 08.04.2014 р. без прийняття податкового повідомлення-рішення та без зміни цих показників самим підприємством шляхом подання уточнюючих декларацій (розрахунків) порушує права та інтереси останнього, суд вважає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна», як платник податків, має право розраховувати на те, що задекларовані ним в податкових деклараціях показники податкового кредиту та податкових зобов'язань відповідають показникам з централізованої бази даних податкової звітності.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що невідповідність показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, що задекларовані Товариством з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» у декларації з податку на додану вартість за січень 2014 р., показникам в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів», має безпосередній вплив на права та інтереси підприємства, і така невідповідність може мати для останнього негативні наслідки, а саме: погіршення його ділової репутації, як належного платника податків, відмова його контрагентів від подальших господарських відносин з метою уникнення негативних податкових наслідків для себе від таких операцій, тощо.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги за заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи, що задекларовані платником податків показники податкового кредиту та податкових зобов'язань в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» повинні співпадати з показниками у податковій декларації платника податку, фактично формують податкові зобов'язання на майбутнє, а отже спричиняють реальні зміни майнового стану такого платника, суд вважає за необхідне визнати протиправними дії Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області щодо коригування показників податкової звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» за січень 2014 р. в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі акта «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо придбання товарів (робіт, послуг) та подальшої їх реалізації на ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», ПАТ «ДМКД» за період січень 2014 р.» №1352/57/04-03-22-03/37149279 від 08.04.2014 р., а також зобов'язує Дніпродзержинську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області відновити в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники податкової звітності з податку на додану вартість, визначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» за січень 2014 р., по взаємовідносинам з ТОВ «Днепротехноком» на загальну суму ПДВ 237961,91 грн. та по взаємовідносинам з ПАТ «Дніпровський металургійний комбінат ім. Дзержинського» на загальну суму ПДВ 278652,12 грн.

Керуючись ст. ст. 11, 14, 69, 70, 71, 86, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області щодо коригування показників податкової звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» за січень 2014 р. в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі акта «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо придбання товарів (робіт, послуг) та подальшої їх реалізації на ПАТ «Дніпровський Меткомбінат», ПАТ «ДМКД» за період січень 2014 р.» №1352/57/04-03-22-03/37149279 від 08.04.2014 р.

Зобов'язати Дніпродзержинську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області відновити в АІС «Податковий блок» «Підсистеми автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники податкової звітності з податку на додану вартість, визначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Кліпта Україна» за січень 2014 р., по взаємовідносинам з ТОВ «Днепротехноком» на загальну суму ПДВ 237961,91 грн. та по взаємовідносинам з ПАТ «Дніпровський металургійний комбінат ім. Дзержинського» на загальну суму ПДВ 278652,12 грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

Дата ухвалення рішення19.06.2014
Оприлюднено26.06.2014
Номер документу39376378
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7303/14

Постанова від 24.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Постанова від 24.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 16.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Постанова від 19.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 27.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні