Постанова
від 23.06.2014 по справі 804/3347/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2014 р. Справа №804/3347/14 11 год. 30 хвил. Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняЧмоні А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «АКВА-2» про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ :

4 березня 2014 року Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Комунального підприємства «АКВА-2» про стягнення заборгованості в сумі 53208,21 грн.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 7 березня 2014 року позовну заяву Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області залишено без руху у зв'язку із недотриманням вимог статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України, та надано строк для усунення недоліків до 7 квітня 2014 року.

На виконання ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 7 березня 2014 року позивачем виправлено недоліки позовної заяви у визначений строк, у зв'язку із чим 10 квітня 2014 року судом відкрито провадження в адміністративні справі.

З врахуванням уточнень позовних вимог, позивач просив стягнути кошти з усіх розрахункових рахунків Комунального підприємства «АКВА-2» в розмірі 53208,21 грн., утому числі по платежу податок з доходів фізичних осіб в розмірі 18420,68 грн., податок на доходи фізичних осіб в розмірі 34787,53 грн.

В обґрунтування позову зазначено наступне:

- за результатами перевірки встановлено кредитове сальдо по податку з доходів фізичних осіб та по податку на доходи фізичних осіб, нараховане на виплачені доходи (зарплату) та на частково невиплачену зарплату по найманим працівникам по терміну сплати для місячного податкового періоду за перевіряємий період, складає 53208,21 грн.;

- сума заборгованості підтверджується Розрахунком повноти і своєчасності перерахування до бюджету утриманих сум податку з доходів фізичних осіб та податку на доходи фізичних осіб (додаток до п.3.3 Довідки);

- вказана заборгованість КП «АКВА-2» є власністю держави, оскільки згідно чинного законодавства є бюджетними коштами (бюджетним фондом), і тому повинна бути стягнена до бюджету;

- невиплачена заробітна плата 37958,72 грн. (без відрахувань), в тому числі 9919,82 - заборгованість за минулі періоди згідно відомостей наданих в усній формі підприємством, 10906 грн. заборгованість за серпень 2012 року, 17132,90 грн. поточна заборгованість за вересень 2012 року;

- строк звернення до суду в даному випадку не порушений, оскільки зазначені до сплати зобов'язання не декларувались відповідачем як податковим агентом.

Судом неодноразово зупинялось провадження з метою витребування додаткових доказів та пояснень в обґрунтування позову від позивача, а також з метою виклику відповідача.

У зв'язку із труднощами в повідомленні відповідача судом здійснено направлення судової кореспонденції також та адресу органу місцевого самоврядування, до сфери управління якого належить відповідач.

Червоногвардійська селищна рада Нікопольського району Дніпропетровської області листом від 14.05.2014 року №234 повідомила, що рішенням селищної ради від 27.12.2013 року №95 «Про ліквідацію комунального підприємства «АКВА-2» підприємство визнано банкрутом, розпочато самоліквідацію, на даний час обов'язки керівника відсутні, направити представника підприємства для участі у розгляді справи не уявляється можливим.

Розглянувши подані документи та матеріали, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Комунальне підприємство «АКВА-2» (код 36020566) 09.10.2008 року зареєстровано юридичною особою.

Згідно довідки про взяття на облік платника податків від 21.03.2012 року №177/29-068 відповідач перебуває на обліку в Нікопольській ОДПІ з 10.10.2008 року за №1918.

Юридична адреса відповідача: 53283, Дніпропетровська область, Нікопольський район, смт. Червоногригорівка, вул. Шавріна, буд. 14.

Комунальне підприємство «АКВА-2» є платником податків та зборів, в тому числі:

- платником податку з доходів фізичних осіб (у 2009-2010 роках);

- платником податку на доходи фізичних осіб (з 2011 року).

Платник податків КП «АКВА-2» надавало податкову звітність до Нікопольської ОДПІ згідно частини «а» та «в» пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу України.

Згідно пункту 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

В листопаді 2012 року КП «АКВА-2» на адресу Нікопольської ОДПІ направило листа від 26.11.2012 за № 84/9 з проханням провести аудиторську перевірку.

Нікопольською ОДПІ на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75, пункту 78.2 статті78 Податкового кодексу України та листа КП «АКВА-2» від 26.11.2012 року №84/9 було проведено виїзну позапланову перевірку КП «АКВА-2» з питання правильності обчислення та повноти і своєчасності внесення до бюджету податку на доходи фізичних осіб, податку з доходів фізичних осіб, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, збору та першу реєстрацію транспортного засобу за період діяльності з 01.10.2009 року по 30.09.2012 року.

За результатами перевірки складено акт перевірки від 21.12.2012 року №2848-221 36020566, невід'ємною частиною якого є Довідка від 20.12.2012 року №112/172/36020566.

Перевірка проводилась з 06.12.2012 року по 14.12.2012 року.

Згідно пункту 3.2 акту перевірки не виявлено помилок в обчисленні податку з доходів фізичних осіб та податку на доходи фізичних осіб.

Згідно пункту 3.3. акту перевірки:

- залишок на 01.10.2009 року: документи, а саме оборотно-сальдові відомості по рах.641 «Податок на доходи фізичних осіб» не надано;

- залишок на 01.01.2010 року - 9145,98 грн., нараховано податку 56741,68 грн., перераховано до бюджету 12679,45 грн.;

- залишок на 30.09.2012 року 53208,21 грн., несвоєчасно перераховано податку 8102,69 грн.;

- пеня за наслідками об'єкта перевірки 222,03 грн.;

На підприємство КП «АКВА-2» позивачем направлений запит про надання документів фінансово-господарської діяльності за перевіряємий період (лист №29365/10/22-215 від 05.12.2012 року), але на перевірку не надано: оборотно-сальдові відомості по рах.641 «Податок на доходи фізичних осіб» за період з 01.10.2009 року по 31.12.2009 року, оборотно-сальдові відомості по рах.661 «Розрахунки по заробітній платі» за період з 01.10.2009 року по 31.12.2009 року, з 19.07.2011 року по 30.04.2012 року, в касових книгах за перевіряємий період при видачі заробітної плати, не вказані за які періоди видана заробітна плата, частково відсутні платіжні відомості по виплаті заробітної плати найманим працівникам за вищевказані періоди.

В порушення статті 115 Кодексу законів про працю, станом на 30.09.2012 року на КП «АКВА-2» рахувалась по бухгалтерському рахунку підприємства Кт - 661 «Розрахунки по заробітній платі», у зв'язку з тим, що на перевірку не надані вищевказані документи, встановити фактичну заборгованість перед працівниками по заробітній платі за вищевказані періоди не має можливості, згідно наявних документів заборгованість перед працівниками по заробітній платі складає 37958,72 грн.

Згідно підпункту168.1.1 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Згідно підпункту 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

Актом встановлено, що станом на 30.09.2012 року на підприємстві рахувалось згідно рахунку - Кт 641/1 «Податок на доходи фізичних осіб» кредитове сальдо по податку з доходів фізичних осіб, по податку на доходи фізичних осіб нарахованого на виплачену та частково невиплачену заробітну плату по найманим працівникам на загальну суму 53208,21 грн. в тому числі:

- 7473,45 грн. (9145,98-1672,53) Кт сальдо заборгованість минулих періодів;

- 656,77 грн. часткова заборгованість за травень 2010 року;

- 1478 грн. за червень 2010 року;

- 1537,02 грн. за липень 2010 року;

- 1304,88 грн. за серпень 2010 року;

- 1400,91 грн. за вересень 2010 року;

- 1487,92 грн. за жовтень 2010 року;

- 1449,56 грн. за листопад 2010 року;

- 1632,17 грн. за грудень 2010 року;

- 1121,86 грн. за січень 2011 року;

- 1600,32 грн. за лютий 2011 року;

- 1671,27 грн. за березень 2011 року;

- 1961,45 грн. за квітень 2011 року;

- 1967,27 грн. за травень 2011 року;

- 2373,40 грн. за червень 2011 року;

- 1692,72 грн. за липень 2011 року;

- 1210,50 грн. за серпень 2011 року;

- 968,09 грн. за вересень 2011 року;

- 852,89 грн. за жовтень 2011 року;

- 705,38 грн. за листопад 2011 року;

- 868,47 грн. за грудень 2011 року;

- 865,81 грн. за січень 2012 року;

- 915,06 грн. за лютий 2012 року;

- 1968,92 грн. за березень 2012 року;

- 1379,69 грн. за квітень 2012 року;

- 2054,60 грн. за травень 2012 року;

- 3143,39 грн. за червень 2012 року;

- 2903,40 грн. за липень 2012 року;

- 2332,82 грн. за серпень 2012 року;

- 2230,22 грн. поточна заборгованість за вересень 2012 року, (додаток до п.3.3).

Згідно підпункту 8.1.2 пункту 8.1 статті 8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Відповідно до підпункту 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

Згідно пункту 171.1 статті 171 Податкового кодексу України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.

За перевіряємий період з 01.10.2009 року по 30.09.2012 року на бухгалтерському рахунку підприємства 641.1 «Розрахунки по податку на доходи фізичних осіб» рахується несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб та податку на доходи фізичних осіб, на виплачену та частково виплачену заробітну плату по найманим працівникам.

Згідно пояснень позивача, зазначені в акті перевірки зобов'язання не декларувались податковим агентом і на момент проведення перевірки не були своєчасно сплачені до бюджету. Несплата таких зобов'язань могла бути встановлена лише при проведенні перевірки платника податків.

Надаючи оцінку доводам позивача щодо наявності узгоджених податкових зобов'язань, які підлягають стягненню, суд зазначає наступне.

Платником заявлених податків є роботодавець, як податковий агент, який відповідно до статей 44, 46, 51, 54 Податкового кодексу України має надавати податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, вказані розрахунки віднесені до податкової звітності.

Згідно з підпунктом 3.2.1 пункту 3.2 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який діяв на момент виникнення частини спірних правовідносин, у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

Згідно підпункту 14.1.180 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV нього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

Відповідно до статті 168 Кодексу розрахунок податкових зобов'язань з оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у джерела його виплати, проводиться податковим агентом (у тому числі роботодавцем).

Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

Контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи.

Пунктом 54.2 статті 52 Податкового кодексу України установлено, що грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.

Згідно пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Таким чином, податок, нарахований на виплачену та невиплачену заробітну плату за вищезазначені періоди є узгодженим, що встановлено перевіркою, проте не був включений до розрахунку доходу, що підлягав оподаткуванню податковим агентом, та не був перерахований до бюджету, що є підставою для задоволення позову.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «АКВА-2» про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути кошти з усіх розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство «АКВА-2», в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 53208,21 грн. (п'ятдесят три тисячі двісті вісім грн. 21 коп.), у тому числі по платежу податок з доходів фізичних осіб в розмірі 18420,68 грн. (вісімнадцять тисяч чотириста двадцять грн. 68 коп.) та по платежу податок на доходи фізичних осіб в розмірі 34787,53 грн. (тридцять чотири тисячі сімсот вісімдесят сім грн. 53 коп.).

Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складений 23 червня 2014 року.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2014
Оприлюднено27.06.2014
Номер документу39387529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3347/14

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Постанова від 23.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 06.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 02.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 11.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 12.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні