Постанова
від 24.06.2014 по справі 825/676/14
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                                                          ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А і м е н е м   У к р а ї н и 12 червня 2014 року                      Чернігів                                                       Справа № 825/676/14 Чернігівський окружний адміністративний суд у складі: Головуючого судді                                                                         Смірнової О.Є., за участю  секретаря                                                                           Прокіної А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом Козелецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чейз», третя особа на стороні позивача - державний реєстратор Реєстраційної служби Козелецького районного управління юстиції, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,- В С Т А Н О В И В: 20.02.2014 Козелецька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (далі –  Козелецька ОДПІ) звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “Чейз” (далі – ТОВ “Чейз”), третя особа на стороні позивача - державний реєстратор Реєстраційної служби Козелецького районного управління юстиції, та просить скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ “Чейз” від 19.12.2013 №  13821050020008338 - зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників. Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідно до вимог ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичною особою (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку. Однак, всупереч чинному законодавству ТОВ “Чейз” відсутнє за своїм місцезнаходженням, а саме за адресою: Чернігівська область, Козелецький район, с. Лихолітки, вул. Молодіжна, 3. Отже, формальна, а не фактична зміна місцезнаходження ТОВ “Чейз” спрямована на здійснення фіктивної підприємницької діяльності, і підприємство не має наміру проводити фінансово-господарську діяльність за новою адресою реєстрації. Представник позивача в судове засідання не з'явився, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку, причини неявки суду не повідомив. Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без його участі. Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось. Розглянувши матеріали справи, дослідивши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що в задоволенні позову належить відмовити повністю, зважаючи на таке. ТОВ “Чейз” (ЄДРПОУ - 31260351) зареєстровано в якості юридичної особи 26.12.2000, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 24.02.2014 (а.с. 12-14). 19.12.2013 державним реєстратором Реєстраційної служби Козелецького районного управління юстиції проведено зміни до державної реєстрації юридичної особи, зокрема зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників. Згідно довідки від 27.01.2014 № 498/07 від 27.01.2014 Козелецькою ОДПІ проведено необхідні та достатні заходи щодо встановлення місцезнаходження платника податків, за результатами яких місцезнаходження ТОВ “Чейз” не встановлено (а.с. 8).    Відповідно до абз. 6 ст. 1 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”  від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон України № 755) місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган). Відповідно до статуту ТОВ “Чейз”, затвердженого протоколом Загальних зборів учасників від 11.12.2013, місцезнаходженням підприємства є: Чернігівська область, Козелецький район, с. Лихолітки, вул. Молодіжна, 3 (а.с. 58-68). Суд зазначає, що законодавством встановлено спеціальний порядок дій відповідних суб'єктів владних повноважень у випадку встановлення незнаходження юридичної особи за вказаною у Єдиному державному реєстрі адресою. Згідно із абз. 2 ч. 12 ст. 19 Закону України № 755 у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Відповідно до ч. 14 ст. 19 Закону України № 755 у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначений відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням. Судом встановлено, що дана процедура дотримана не була, оскільки Козелецька ОДПІ не зверталась до державного реєстратора з повідомленням про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (18-ОПП).   Згідно із ч. 1 ст. 18 Закону України № 755 якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. В Єдиному державному реєстрі відсутній запис про відсутність підтвердження або запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням. Відповідно до ст. 29 Закону України № 755 для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів. Згідно із ч. 7 ст. 29 Закону України № 755 державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті. З системного аналізу ст. 27 та ст. 30 Закону України № 755 слідує, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за таких підстав: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається. Необхідно зазначити, що підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів може бути лише невідповідність рішень органів управління відповідача вимогам чинного законодавства або незаконність дій державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів. Козелецькою ОДПІ не надано належних та допустимих доказів, які б підтверджували незаконність відповідних рішень або дій державного реєстратора. Довідка Козелецької ОДПІ від 27.01.2014 № 498/07 не може бути доказом відсутності юридичної особи за місцезнаходженням, оскільки таким доказом може бути тільки відповідний запис в Єдиному державному реєстрі про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, а для внесення такого запису законом передбачена певна процедура. Таким чином, державний реєстратор під час реєстраційних дій не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством, тобто, Законом України № 755 встановлено чіткий порядок виникнення негативних наслідків для юридичної особи у випадку встановлення незнаходження її за юридичною адресою. Отже, відсутні правові підстави для застосування іншого порядку дій повноважних органів у випадку встановлення незнаходження юридичної особи за адресою, що міститься в Єдиному державному реєстрі. Серед критеріїв /принципів/, які повинні застосовуватись суб'єктом владних повноважень при прийнятті ними рішень, вчиненні дій та  якими керується адміністративний суд у разі оскарження таких рішень, дій є, зокрема, принцип законності, відповідно до якого суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним, а  рішення суб'єкта владних повноважень  має прийматися обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. Встановлення невідповідності діяльності суб'єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності може бути підставою для відмови у задоволення адміністративного позову, за умови, що встановлено порушення прав та інтересів особи. Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України. Докази, надані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в адміністративному позові. На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову належить відмовити повністю. Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: У задоволенні позову відмовити повністю. Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Суддя                                                                                                      О.Є. Смірнова

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2014
Оприлюднено26.06.2014
Номер документу39393475
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/676/14

Постанова від 12.06.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 17.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Постанова від 24.06.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Ухвала від 17.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні