ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 УХВАЛА
13 червня 2014 року справа № 2а-3777/09/1370
Львівський окружний адміністративний суд в складі
головуючої судді Крутько О.В.,
з участю секретаря судового засідання Процько Ю.В.,
представника заявника Саджаниці В.М.,
розглянув у відкритому судовому засіданні заяву Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України б/н і дати (вх. № 17427 від 16.05.2014 р.) про зміну органу, який здійснює примусове виконання рішення суду та зміну способу та порядку виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 12.05.2010 р. у справі № 2а-3777/09/1370
за позовом прокурора Сокальського району Львівської області в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергозбереження України
до ДП «Львіввугілля, ВП «Шахта «Великомостівська»
про стягнення підвищеної плати за неефективне використання енергетичних ресурсів.
в с т а н о в и в:
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 12.05.2010 р. у справі № 2а-3777/09/1370 позов задоволено повністю, стягнуто з ДП «Львіввугілля» в користь держави в особі Державної інспекції з енергозбереження України 64753,48 грн. підвищеної плати за неефективне використання енергетичних ресурсів. На виконання рішення видано виконавчий лист.
Постановою державного виконавця Мироненко В.І. Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Львівській області від 30.11.2012 р. ВП № 21047045 прийнято до виконання виконавче провадження № 21047045 з примусового виконання виконавчого листа (дублікату) № 2а-3777 виданого 10.06.2010 р. Львівським окружним адміністративним судом про стягнення в користь держави в особі Державної інспекції з енергозбереження України 64753,48 грн. підвищеної плати за неефективне використання енергетичних ресурсів.
Постановою від 13.06.2013 р. ВП № 21047045 виконавчий документ - виконавчий лист (дублікат) № 2а-3777 виданий 10.06.2010 р. повернуто стягувачу.
Постанова мотивована тим, що державний виконавець не може звернути стягнення на кошти боржника на рахунках відкритих в органах казначейства; щодо звернення стягнення на майно та кошти боржника наявна заборона, встановлена Законом України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна».
13.09.2013 р. Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України подало заяву щодо стягнення підвищеної плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів в розмірі 64753,48 грн. до Управління державної казначейської служби у Сокальському районі Львівської області
Управління державної казначейської служби України у Сокальському районі Львівської області повідомило заявника про те, що відповідно до заяви про стягнення з ДП «Львіввугілля», економічні санкції в сумі 64753,48 грн. не можуть бути стягнені з рахунків, які відкриті в Управлінні та зазначило, що ДП «Львіввугілля» має відкриті рахунки в інших комерційних банках, на які поступають кошти від реалізації вугілля, стягнення з яких можливе Державною виконавчою службою.
Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України подало до Львівського окружного адміністративного суду заяву б/н і дати (вх. № 17427 від 16.05.2014р.), у якій просило змінити орган, який здійснює примусове виконання рішення суду - Державну казначейську службу України на Державну виконавчу службу; зобов'язати Державну виконавчу службу вжити всіх необхідних заходів щодо примусового виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12.05.2010 р., змінити спосіб та порядок виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 12.05.2010р. у справі № 2а-3777/09/1370, а саме, стягнути кошти в сумі 64753,48 грн. з рахунків, які відкриті ДП «Львіввугілля» в комерційних банках.
Представник заявника в судовому засіданні подану заяву підтримав.
Згідно статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або сторони виконавчого провадження, що звернулися із поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. У разі прийняття рішення про відстрочення чи розстрочення виконання постанови в адміністративній справі суд змінює строк подання суб'єктом владних повноважень звіту про виконання такої постанови. Ухвалу суду за результатами розгляду питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути оскаржено в загальному порядку.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про виконавче провадження» від 21.04.1999 р. № 606-XIV примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України. Примусове виконання рішень здійснюють державні виконавці, визначені Законом України "Про державну виконавчу службу" .
Відповідно до ст.3 зазначеного Закону у випадках, передбачених законом, рішення судів та інших органів щодо стягнення коштів виконуються органами доходів і зборів, банками та іншими фінансовими установами. Рішення зазначених органів можуть виконуватися відповідно до закону також іншими органами, установами, організаціями, посадовими особами та громадянами. Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
У постанові Львівського окружного адміністративного суду від 12.05.2010 р. у справі № 2а-3777/09/1370 не було визначено орган, який здійснюватиме виконання рішення суду, а також не передбачено порядок звернення стягнення на кошти та інше майно боржника. Порядок виконання рішень судів, порядок звернення стягнення на кошти та інше майно боржника визначений Законом України «Про виконавче провадження».
Таким чином, відсутні підстави для задоволення заяви Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України про зміну органу, який здійснює примусове виконання рішення суду та зміну способу та порядку виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 12.05.2010 р.
Як зазначено вище, виконавчий лист виданий на виконання постанови у даній справі, перебував на виконанні ВПВР УДВС ГУЮ у Львівській області і був повернутий у зв'язку з тим, зокрема, що державний виконавець не може звернути стягнення на кошти боржника на рахунках відкритих в органах казначейства. У постанові про повернення виконавчого документа стягувачеві від 13.06.2013 р. зазначено про можливість повторного пред'явлення до виконання виконавчого документа.
З огляду на викладене, в задоволенні заяви Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України б/н і дати (вх. № 17427 від 16.05.2014 р.) про зміну органу, який здійснює примусове виконання рішення суду та зміну способу та порядку виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 12.05.2010 р. у справі № 2а-3777/09/1370 слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 165, 263 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Відмовити в задоволенні заяви Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України б/н і дати (вх. № 17427 від 16.05.2014 р.) про зміну органу, який здійснює примусове виконання рішення суду та зміну способу та порядку виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 12.05.2010 р. у справі № 2а-3777/09/1370.
Ухвала набирає законної сили і підлягає оскарженню у порядку та строки, передбачені ст.ст. 186, 254 КАС України.
Суддя Крутько О.В.
Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 18.06.2014 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2014 |
Оприлюднено | 26.06.2014 |
Номер документу | 39399108 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні