Постанова
від 24.06.2014 по справі 902/1526/13
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" червня 2014 р. Справа № 902/1526/13

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючої судді Коломис В.В.

суддів Мамченко Ю.А.

суддів Огороднік К.М.

при секретарі судового засідання Величко К.Я.

розглянувши апеляційну скаргу позивача - Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Камсит" на рішення господарського суду Вінницької області від 15.04.14 р.

у справі № 902/1526/13 (суддя Кожухар М.С. )

позивач Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Камсит"

відповідач Головне управління Держземагенства у Вінницькій області

про поновлення договору оренди землі, змінені позовні вимоги - про спонукання до вчинення дій

за участю представників сторін:

позивача - не з'явився;

відповідача - не з'явився.

Судом роз'яснено представникам сторін права та обов'язки, передбачені ст.ст.20, 22 ГПК України.

Клопотання про технічну фіксацію судового процесу не поступало, заяв про відвід суддів не надходило.

Розпорядженням голови суду від 10.06.2014 року у справі № 902/1526/13 внесено зміни до складу колегії суддів, окрім заміни головуючого судді, та визначено колегію суддів у складі: головуюча суддя Коломис В.В., суддя Огороднік К.М., суддя Мамченко Ю.А.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням гоподарського суду Вінницької області від 15.04.2014 року у справі №902/1526/13 в позові Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Камсит" до Головного управлння Держземагенства у Вінницькій області про спонукання до вчинення дій - відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим судом першої інстанції рішенням, позивач звернувся до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду Вінницької області та прийняти нове рішення, яким позов задоволити.

Обгрунтовуючи свої вимоги апелянт посилається на порушення господарським судом Вінницької області норм матеріального та процесуального права, а також на невідповідність висновків, викладених у рішенні місцевого суду, обставинам справи.

В судове засідання представники сторін вдруге не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили.

Колегія суддів вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін, оскільки останні були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи.

Крім того, відповідно до п.3 ухвали апеляційного суду від 10.06.2014 року передбачено, що неявка представників сторін в судове засідання в разі повідомлення їх належним чином не є перешкодою для розгляду апеляційної скарги по суті.

Колегія суддів, розглянувши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що у задоволенні вимог апеляційної скарги слід відмовити, рішення місцевого господарського суду - залишити без змін.

При цьому колегія суддів виходила з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, розпорядженням Іллінецької районної державної адміністрації Вінницької області від 10.04.2007р. №134 "Про надання сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю "Камсит" в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення (рілля) із земель запасу Хрінівської сільської ради, розташованих за межами с. Хрінівка, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва" надано сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю "Камсит" с. Кам'яногірка в оренду терміном на 1 (один) рік земельну ділянку сільськогосподарського призначення (рілля) площею 17,004 га із земель запасу Хрінівської сільської ради, розташованих за межами с. Хрінівка, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва згідно з планом-схемою, що додається; встановлено щорічну орендну плату за оренду земельної ділянки, вказаної в п.1 цього розпорядження, в розмірі 131 (сто тридцять одна) гривня за 1 гектар, що становить 1,5 % від нормативної грошової оцінки землі. Сплата проводиться щомісячно в рівних частинах (т.1, а.с.171).

Розпорядженням Іллінецької районної державної адміністрації Вінницької області від 07.05.2009р. № 210 "Про поновлення з сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Камсит" с. Кам'яногірка строком на 1 рік договору оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення (рілля) із земель запасу Хрінівської сільської ради, розташованих за межами с. Хрінівка, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва" поновлено зі СТОВ "Камсит" строком на 1 (один) рік договір оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення (рілля) площею 17,0040 га із земель запасу Хрінівської сільської ради, розташованих за межами с. Хрінівка, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, укладений Іллінецькою районною державною адміністрацією з сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Камсит" с. Кам'яногірка 04.06.2007 відповідно до розпорядження № 134 від 10.04.2007р., зареєстрований в книзі записів реєстрації договорів оренди 10.10.2007 за № 040788000255; за згодою сторін, встановлено щорічну плату за оренду земельної ділянки, вказаної в п. 1 цього розпорядження, в розмірі 311 ( триста одинадцять) гривень за 1 га, що становить 3 % від нормативної грошової оцінки. Орендну плату вносити щомісячно рівними частинами. Розмір орендної плати підлягає індексації відповідно до щорічного коефіцієнта індексації вартості землі (т.1, а.с.173).

Розпорядженням Іллінецької районної державної адміністрації Вінницької області від 11.08.2011р. № 319 "Про зміни до розпорядження голови районної державної адміністрації від 07.05.2009 №210 "Про поновлення з сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Камсит" с.Кам'яногірка договору оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення (рілля) із земель запасу Хрінівської сільської ради, розташованих за межами с.Хрінівка, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва" внесено зміни до розпорядження голови районної державної адміністрації від 07.05.2009 №210 "Про поновлення з сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Камсит" с.Кам'яногірка договору оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення (рілля) із земель запасу Хрінівської сільської ради, розташованих за межами с.Хрінівка, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва", а саме: у пункті 1 розпорядження змінено площу земельної ділянки в гектарах, на яку поновлюється договір оренди, з цифр "17,0040" відповідно на цифри "16,6630" (т.1, а.с.174).

11.08.2011р. між Іллінецькою районною державною адміністрацією (орендодавець) та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Камсит" (орендар/позивач) був укладений договір оренди землі (далі - договір, т.1, а.с.9-13), відповідно до якого, орендодавець надає в оренду згідно з розпорядженнями голови райдержадміністрації від 10.04.2007 № 134, 07.05.2009 № 210 із змінами, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення (рілля) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель запасу Хрінівської сільської ради, розташованих за межами с. Хрінівка.

Відповідно до п.2.1. договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 16,6630 га, у тому числі 16,6630 га ріллі. Код № 0521288000:01:000:0187.

Нормативна грошова оцінка 1 га земельної ділянки становить 10960,00 (десять тисяч дев'ятсот шістдесят) гривень 00 копійок, всієї земельної ділянки - 182626,48 грн. (п.2.3. договору).

Договір укладено строком на 1 (один) рік з дня його державної реєстрації (п.3.1. договору).

Відповідно до п. 3.2. договору, після закінчення строку договору оренди, орендар, за умови належного виконання ним своїх обов'язків за цим договором, має за інших рівних умов переважне право на поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію. У разі продовження цього договору на новий термін його умови можуть бути змінені за взаємною згодою сторін.

Відповідно до п. 4.1. договору, орендна плата за користування земельною ділянкою становить 329 (триста двадцять дев'ять) гривень за 1 гектар, що становить 3 % від нормативної грошової оцінки, сплачується орендарем у грошовій формі в національній валюті України на рахунок Хрінівської сільської ради № 33215812700185 в УДК у Вінницькій області МФО 802015 код 13050200. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку державної власності здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Орендна плата вноситься орендарем щомісячно в рівних частинах, але не пізніше першого числа наступного місяця. У разі визнання договору недійсним одержана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди не повертається (п. 4.2. договору).

Згідно з п. 5.1. договору, земельна ділянка передається в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Цільове призначення земельної ділянки - землі сільськогосподарського призначення (п. 5.2. договору).

Передача земельної ділянки в оренду здійснюється без розроблення проекту її відведення (п. 6.1. договору).

Передача земельної ділянки в оренду орендарю здійснюється у п'ятиденний строк після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі (п. 6.2. договору).

Інші умови передачі земельної ділянки в оренду відсутні (п. 6.3. договору).

Відповідно до п. 12.1. договору, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору, спір розв'язується у судовому порядку.

Дія договору припиняється у разі: закінчення строку, на який його було укладено; придбання орендарем земельної ділянки у власність у порядку, встановленому законом; викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; ліквідації юридичної особи-орендаря; розірвання його достроково за взаємною згодою сторін, або за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі невиконання іншою стороною передбачених цим договором обов'язків чи на інших підставах, передбачених законом. Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом (п. 12.2. договору).

Цей договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації у встановленому законом порядку і діє протягом одного року (п. 15.1. договору).

Невід'ємними частинами договору є: план-схема земельних ділянок; кадастровий план земельних ділянок з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів; акт визначення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості); акт приймання-передачі об'єкта оренди; розрахунок розміру орендної плати (п. 15.5. договору).

Даний договір зареєстровано у відділі Держкомзему у Іллінецькому районі, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 15.05.2012р. № 052120004006114 (т.1, а.с .9-13).

15.05.2012р. між Іллінецькою райдержадміністрацією та СТОВ "Камсит" підписано акт приймання-передачі об'єкта оренди згідно з договором від 11.08.2012р. (т.1, а.с.16).

01.04.2013 року Відділ держземагентства в Іллінецькому районі Вінницької області звернувся до СТОВ "Камсит" листом № 02.20/449 від 26.03.2013р., в якому повідомив останнього про дату закінчення дії договору оренди земельної ділянки від 11.08.2011р. та проінформував про порядок укладення договору на новий строк (т.1, а.с.183). Даний лист направлено за адресою: вул. Центральна, 10а, с. Кам'яногірка, Іллінецький р-н, Вінницька обл., 22752.

09.04.2013 року вищезгаданий лист повернутий до відділу зв'язку з відміткою на конверті "за зазначено адресою не знаходиться" (т.1, а.с.196-198).

03.04.2013 року позивач звернувся до Іллінецької РДА з листом № 05 від 03.04.2013р. з проханням поновити договір оренди землі від 11.08.2011р. на новий строк відповідно до п. 3.2. Договору. Даний лист отримано Іллінецької РДА - 04.04.2013р. (т.1, а.с.239).

14.05.2013 року Державним підприємством "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" на замовлення СТОВ "Камсит" виготовлено технічну документацію по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, що надається в оренду СТОВ "Камсит", для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, на території Хрінівської сільської ради, Іллінецького району Вінницької області (т.1, а.с.120).

09.08.2013 року Іллінецька районна рада Вінницької області прийняла рішення № 419 про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що надається на умовах оренди СТОВ "Камсит" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Хрінівської сільської ради Іллінецького району Вінницької області, розробленої ДП "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", загальною площею 16,6630 га з визначеною сумою грошової оцінки 308 665 грн. (т.1, а.с.186).

СТОВ "Камсит" звернулось до управління держземагентства у Вінницькій області з листом № 33 від 17.10.2013р., в якому в зв'язку з закінченням терміну дії договору оренди землі б/н від 11.08.2011р. просить поновити зазначений договір на тих же умовах і на той же строк, використовуючи переважне право орендаря - СТОВ "Камсит" на поновлення та пролонгацію договору, що передбачено п.3.2. договору. Даний лист отримано ГУ Держземагентства у Вінницькій області 30.10.2013р. (т.1, а.с.98).

Відповідач (ГУ Держземагентства у Вінницькій області), в свою чергу, листом № 19-2-0.3-9043/2-13 від 22.11.2013р. повідомив позивача, що відповідно до п. 3.2. договору оренди, орендар мав не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово про намір продовження дії договору. Термін дії договору закінчився 15.05.2013р. Оскільки термін порушено, СТОВ "Камсит" втратило переважне право на поновлення договору (т.1, а.с. 99).

Враховуючи викладене та посилаючись на те, що ГУ Держземагентства у Вінницькій області порушуються права СТОВ "Камсит", останній звернувся до господарського суду Вінницької області з позовом про спонукання ГУ Держземагентства у Вінницькій області виконати передбачені чинним законодавством дії щодо поновлення договору оренди землі від 11.08.2011 року ((заява про зміну позовних вимог, т.1, а.с.222-224).

Дослідивши в сукупності всі обставини та матеріали справи, проаналізувавши вимоги чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, апеляційний суд погоджується з висновком місцевого господарського суду про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог з огляду на таке.

Відповідно до ст.125 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на момент укладення договору оренди), право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно з ч.1 ст.84 ЗК України (в редакції, що діяла на момент укладення договору оренди), у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на час укладення договору оренди) визначено, що до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці другому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради з урахуванням вимог абзацу третього цього пункту, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" від 06.09.2012р. N 5245-VI (із змінами і доповненнями, внесеними ЗУ від 14.05.2013р. N 233-VI) внесено зміни до Земельного кодексу.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 84, ч. 4 ст. 122 ЗК України (в редакції, що діє з 01.01.2013 року), розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності (до яких відноситься земельна ділянка, яка є об"єктом договору оренди землі від 11.08.2011 р.), крім випадків, визначених частиною восьмою статті 122 ЗК України здійснюють Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи.

Відповідно до п. 1 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України (п. 1 в редакції Указу Президента України від 03.01.2012 р. N 1/2012), - далі Положення, Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Отже, Головне управління Держземагенства у Вінницькій області є правонаступником прав і обов'язків Іллінецької райдержадміністрації як орендаря за договором оренди землі від 11.08.2011 р.

Згідно з ч.1 ст.792 ЦК України, за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.

Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом (ч.2 ст. 792 ЦК України).

Спеціальним Законом, який регулює надання в оренду земельних ділянок, є Закон України "Про оренду землі".

Відповідно до ст.13 Закон України "Про оренду землі", договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до ст.33 Закон України "Про оренду землі", по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).

Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі.

До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди. При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється.

Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.

У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності); уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності).

Керівник органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який уповноважений підписувати додаткову угоду до договору оренди землі щодо земельної ділянки державної або комунальної власності, визначається рішенням цього органу.

Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

Згідно з п.3.2. договору оренди після закінчення строку договору оренди, орендар, за умови належного виконання ним своїх обов'язків за цим договором, має за інших рівних умов переважне право на поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію. У разі продовження цього договору на новий термін його умови можуть бути змінені за взаємною згодою сторін.

В пункті 2.17. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. N 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" зазначено, що у вирішенні спорів, пов'язаних з поновленням (пролонгацією) договорів оренди земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності, судам слід враховувати положення статті 33 Закону України "Про оренду землі" (в редакції Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", який набрав чинності з 12.03.2011).

Частиною шостою зазначеної статті передбачено, що договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором, у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою і за відсутності протягом місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі.

Відтак, господарським судам у вирішенні відповідних спорів необхідно з'ясовувати, зокрема, чи повідомляв орендар орендодавця у встановленому порядку про намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк та чи заперечував орендодавець у строк, визначений законом, проти поновлення договору.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами обох інстанцій, позивачем не дотримано умови договору та положення ст.33 Закону України "Про оренду землі", а саме, останнім не надіслано листа-повідомлення орендодавцю (тобто - Головному управлінню Держземагенства у Вінницькій області) за місяць до закінчення строку дії договору оренди землі від 11.08.2011 р., тобто до 15.04.2013 року.

Лист від 05.03.2013 р. голові Іллінецької райдержадміністрації з проханням поновити договір оренди землі не є таким повідомленням, оскільки адресований неуповноваженому на розпорядження цією землею органу. Крім того, до нього не додано проекту відповідної додаткової угоди.

Як наслідок вищезазначеного, договір оренди землі від 11.08.2011 р. закінчив свою дію 15.05.2013 року.

Лише 30.10.2013 року позивач звернувся до Головного управління Держземагенства у Вінницькій області з питанням про поновлення договору оренди землі (лист №29 від 29.10.2013 р.) і знову без проекту додаткової угоди (а.с.8).

Оскільки статтею 31 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі припиняється, зокрема, у разі закінчення строку, на який його було укладено, відсутні підстави вважати, що спірний договір оренди є поновленим, а відповідач зобов'язаний вчинити дії для підписання відповідної додаткової угоди.

Крім того, підтримані позивачем позовні вимоги про спонукання ГУ Держземагентства у Вінницькій області виконати передбачені чинним законодавством дії щодо поновлення укладеного між Іллінецькою районною державною адміністрацією Вінницької області та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Камсит" договору оренди землі від 11.08.2011 р. не конкретизовані. Зокрема, позивачем не зазначено, які саме дії мають бути вчинені та на яких умовах. Крім того, задоволення зазначених позовних вимог не призведе до відновлення прав позивача.

Також слід зазначити, що поновлення договору на тих самих умовах неможливе, оскільки нормативна грошова оціна землі на даний час значно збільшилась (т.1, а.с.117).

Крім того, під час розгляду справи 12.03.2014 року позивач звернувся до відповідача з листом № 07 від 07.03.2014р., в якому просить ГУ Держземагентства у Вінницькій області укласти договір оренди землі на нових умовах. В додаток до листа №07 додано проект договору оренди землі. Це також вказує на припинення правовідносин щодо поновлення договору оренди землі від 11.08.2011 р., який закінчив свою дію.

Враховуючи вищевикладене та зважаючи на те, що позивачем не дотримано умови договору та положення ст.33 Закону України "Про оренду землі", місцевий господарський суд прийшов до правильного висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Натомість, скаржником не подано судовій колегії належних та достатніх доказів, які стали б підставою для скасування рішення місцевого господарського суду. Посилання скаржника, викладені в апеляційній скарзі, колегія суддів вважає безпідставними, документально необґрунтованими, такими, що належним чином досліджені судом першої інстанції при розгляді спору.

Враховуючи все вищевикладене в сукупності, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду вважає, що рішення господарського суду Вінницької області ґрунтується на матеріалах і обставинах справи, відповідає нормам матеріального та процесуального права, а тому відсутні правові підстави для його скасування.

Керуючись ст.ст. 99,101,103,105,106 ГПК України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Камсит" - залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Вінницької області від 15.04.2014 року - залишити без змін.

2. Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

Головуюча суддя Коломис В.В.

Суддя Мамченко Ю.А.

Суддя Огороднік К.М.

СудРівненський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення24.06.2014
Оприлюднено26.06.2014
Номер документу39399960
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —902/1526/13

Ухвала від 20.03.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 24.02.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Постанова від 24.06.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Коломис В.В.

Ухвала від 22.05.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Коломис В.В.

Рішення від 15.04.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 18.02.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 22.01.2014

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 05.12.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 11.11.2013

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні