Постанова
від 26.06.2014 по справі 826/8401/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 26 червня 2014 року                     11:15                            № 826/8401/14 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в скороченому провадженні адміністративну справу за позовомДержавної екологічної інспекції у місті Києві доТовариства з обмеженою відповідальністю «Джера»       протимчасову заборону виробничої діяльності, ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Державна екологічна інспекція у місті Києві (далі по тексту – позивач) звернулась з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Джера» (далі по тексту – відповідач) про тимчасову заборону господарської діяльності ТОВ «Джера» без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, дозволу на спеціальне водокористування. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що під час перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, встановлено ряд порушень ТОВ «Джера». Ухвалою суду від 16.06.2014р. відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та зобов'язано відповідача надати суду заперечення. Відповідач проти позову заперечує з тих підстав, що частково усунуті виявлені під час перевірки порушення, а саме: укладено договір з ТОВ «Екотехсервіс» №11/14-О щодо отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, орієнтовний час отримання дозволу 15.07.2014р. Крім того, на думку відповідача у нього не має бути дозволу на спеціальне водокористування. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ВСТАНОВИВ:           Позивачем проведено перевірки ТОВ «Джера» дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, за результатами яких складені акти перевірки №05/1019А, №05/405А та приписи №05/443п від 23.05.2014р. та №05/168п від 20.02.2014р.           Приписами позивача зобов'язано усунути порушення: - провести інвентаризацію джерел утворення та видів відходів. Звіт про інвентаризацію відходів надати до Державної екологічної інспекції у м. Києві; - на підставі інвентаризації джерел утворення відходів провести розрахунок показника загального утворення відходів (Пзув). Копію розрахунку надати до Державної екологічної інспекції у м. Києві. У разі, якщо Пзув перевищує граничне значення, що дорівнює 1000 умовних одиниць та/або показник загального обсягу оброблення чи утилізації відходів більше 100 тонн на рік, заповнити реєстрові карти об'єктів утворення, оброблення та утилізації відходів і подати їх на затвердження КМДА, а також отримати дозвіл та ліміт на утворення та розміщення відходів. У випадку, якщо Пзув не перевищує граничне значення і є меншим 1000 умовних одиниць, подати декларацію про утворення відходів. - вести, за встановленими нормами, первинний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються чи утилізуються за формою № 1-Вт; - розробити план організації роботи у сфері поводження з відходами; - подавати статистичну звітність, щодо поводження з відходами в повному обсязі; - визначити склад і властивості відходів, що утворюються, ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища; - забезпечити повне збирання, належне зберігання та недопущення знищення і псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, що відповідає вимогам екологічної безпеки; - облаштувати місце для тимчасового складування та зберігання відпрацьованих люмінесцентних ламп у відповідності до вимог ДСанПін 2.2.7.029-99; - укласти договори на збирання відходів як вторинна сировина: тирси деревини, а також на збирання та утилізацію небезпечних відходів: відпрацьованих масел та мастил; промасленого ганчір'я та тирси; - укласти Договір на утилізацію олії та жирів харчових зіпсованих або використаних із організацією, що має Ліцензію на відповідний вид діяльності (здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами); - отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, за адресою м. Київ, вул. Центральна, 11., а саме: печі газові, фритюрниці, мангал та інших відповідно до інвентаризації викидів забруднюючих речовин; - представити до Державної екологічної інспекції у м. Києві Довідку, щодо годин роботи стаціонарних джерел викидів (по кожному джерелу окремо) за період з 20.02.2011р. по 20.02.2014 року; - розробити звіт про інвентаризацію  викидів забруднюючих  речовин джерелами викидів та надати до Державної екологічної інспекції у м. Києві копію таблиці «Характеристика джерел викидів забруднюючих речовин» зі звіту про інвентаризацію   викидів забруднюючих речовин джерелами викидів ТОВ «Джера»; - стати на державний облік у галузі охорони атмосферного повітря та подавати статистичну звітність Форма 2-ТП(повітря); - отримати Дозвіл на спеціальне водокористування та надати його копію до Державної екологічної інспекції у м. Києві; - подати та надати до Державної екологічної інспекції у м. Києві статистичну звітність за формою 2-ТП (водгосп); - визначити встановити зону санітарної охорони артезіанської свердловини; - надати до Державної екологічної інспекції у м. Києві Договір на право користування водного об'єкту (його частки) на умовах оренди; - розробити та надати до Державної екологічної інспекції у м. Києві проект будівництва споруди на березі оз. Підбірна з розділом Оцінка впливів на навколишнє середовище екологічної експертизи до проекту будівництва. Відповідачем не надано суду доказів виконання вимог припису Державної екологічної інспекції у м. Києві від 23.05.2014р. №05/443п в повному обсязі. Відповідно до статті 2 Закону № 1264-XII відносини у галузі охорони навколишнього природного середовища в Україні регулюються цим Законом, а також земельним, водним, лісовим законодавством, законодавством про надра, про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та іншим спеціальним законодавством. Частиною другою статті 10 зазначеного Закону встановлено, що діяльність, що перешкоджає здійсненню права громадян на безпечне навколишнє природне середовище та інших їх екологічних прав, підлягає припиненню в порядку, встановленому цим Законом та іншим законодавством України. Згідно з частиною третьою статті 16 Закону № 1264-XII державними органами управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, а на території Автономної республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та інші державні органи, до компетенції яких законами України віднесено здійснення зазначених функцій. До компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів належить реалізація державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів (пункт “а” частини першої статті 20-1 Закону № 1264-XII). Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04 листопада 2011     року № 429 затверджено Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, основними завданнями якої є реалізація повноважень Держекоінспекції України у межах відповідної території. Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується (пункт 1 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04 листопада 2011 року № 429). Відповідно до підпункту 6.4 пункту 6 зазначеного Положення Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов'язкові для виконання приписи. Підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо (пункт 1 частини першої статті 10 Закону № 2707-ХІІ). Як передбачено частиною шостою статті 11 Закону № 2707-ХІІ, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. До першої групи належать об'єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До другої групи  належать об'єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До третьої групи належать об'єкти, які не належать до першої і другої груп (частина сьома статті 11 Закону № 2707-ХІІ). Відповідно до статті 12 Закону № 2707-ХІІ господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства. Згідно з частиною п'ятою статті 4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” 05.04.2007 № 877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом. Відповідно до ч. 12 ст. 1832 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження (ч. 13 ст. 1832 Кодексу адміністративного судочинства України). Частиною першою ст. 7 Закону № 877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості: - дату складення акта; - тип заходу (плановий або позаплановий); - вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); - предмет державного нагляду (контролю); - найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; - найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Згідно ч. 7 ст. 7 Закону № 877-V у разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом. Згідно статті 12 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища громадяни України зобов'язані раціонально використовувати природні багатства відповідно вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, здійснювати діяльність з додержанням вимог екологічної безпеки, інших екологічних нормативів, інших екологічних нормативів використання природних ресурсів. Статтею 39 вказаного Закону встановлено, що підземні води відносяться до природних ресурсів загальнодержавного значення. Згідно статті 40 вказаного Закону використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог, зокрема, раціонального і економічного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій, здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на  стан навколишнього природного середовища. Як зазначено в статті 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних паспортів, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Статтею 49 Водного кодексу України передбачено, що спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу, в якому встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин. Відповідно до Постанови від 13 березня 2002 р. № 321 «Про затвердження Порядку погодження та видачі дозволів на спеціальне водокористування », дозволи видаються органами, що зазначені в абзаці другому пункту 2 цього Порядку, в місячний термін з дня подання в установленому порядку клопотання, а органами, зазначеними в абзаці третьому цього пункту, - в установлені ними терміни. Клопотання водокористувачів розглядаються у місячний термін. За таких обставин, відсутність у позивача відповідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, дозволу на утворення та ліміту на утворення та розміщення відходів та дозволу на спеціальне водокористування, є підставою для прийняття судового рішення про задоволення адміністративного позову. При цьому, суд зазначає, що відповідачем документів, які б спростовували доводи позивача, викладені в Актах перевірки суду не подано.           У зв'язку з тим, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Джера» не виконані в повному обсязі зазначені вище порушення вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, адміністративний позов Державної екологічної інспекції у місті Києві підлягає задоволенню в повному обсязі. Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідно до положень статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають. Враховуючи викладене, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, - П О С Т А Н О В И В:                      Позов Державної екологічної інспекції у місті Києві задовольнити повністю.   Застосувати до товариства з обмеженою відповідальністю “Джера” заходи реагування у вигляді тимчасової заборони товариству з обмеженою відповідальністю “Джера” (код ЄДРПОУ 32526500) виконання робіт з експлуатації стаціонарних джерел за адресою: м. Київ, вул. Центральна, 11. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Суддя                                                                                                            В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.06.2014
Оприлюднено27.06.2014
Номер документу39470314
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8401/14

Ухвала від 07.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 26.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 16.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні