КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 червня 2014 року 810/3148/14
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання - Роздобудько Я.В., за участю представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Лік Транс»
до Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області
про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т АН О В И В:
ТОВ «Фірма «Лік Транс» звернулось до суду з позовом до Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області з вимогами визнати протиправними і скасувати податкові повідомлення-рішення: №0005752204 від 22.11.2013 р.; №0006112204 від 16.12.2013 р.; №0000202204 від 16.01.2014 р.
У обґрунтування своєї правової позиції вказує, що на підставі акту перевірки від 30.10.2013 р. №151/22-00/20620130 Вишгородською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення від 22.11.2013 р. №0005752204 за ф. «В4» про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у сумі 151411, 00 грн.
На підставі акту перевірки від 28.11.2013 р. №199/22-00/20620130 Вишгородською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення від 16.12.2013 р. №0006112204 за ф. «В4» про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у сумі 151411, 00 грн.
На підставі акту перевірки від 30.10.2013 р. №215/22-00/20620130 Вишгородською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення від 16.01.2014 р. №0000202204 за ф. «В4» про зменшення розміру від'ємного значення суми ПДВ у сумі 151411,00 грн.
Вказує, що позивач не погоджується з висновками Акту перевірки та вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання та прийняв рішення, що суперечать законодавству та виходять за межі повноважень контролюючого органу, встановлених законами України.
У судових засіданнях представник позивача підтвердив обставини викладені у позовній заяві, позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.
Відповідач - Вишгородська ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні. У обґрунтування своєї правової позиції вказує, що працівниками Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київської області проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за листопад 2013 року.
Вказує, що при перевірці використано податкову декларацію з ПДВ за листопад 2013 р. Довідку про залишок суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) до декларації з податку на додану вартість за листопад 2013 р. надані до Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області в паперовому й електронному вигляді та бази даних Міністерства доходів і зборів України.
Вважає, що ТОВ «ФІРМА «ЛІК - ТРАНС» задекларовано р.24 «Залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду» суму податку на додану вартість в розмірі 151411,0 грн.
В Довідці про залишок суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) до декларації з податку на додану вартість за листопад 2013 року в графі «Залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду» зазначено періоди виникнення зазначеного від'ємного залишку, що перевищує 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу.
Вважає, що суб'єкт господарювання задекларував «штучний» податковий кредит та згідно податкових накладних, період виписки яких перевищив 365 календарних днів та минув строк давності 1095 календарних днів. На підставі чого винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення.
Вважає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірним та такими, що відповідають нормам чинного законодавства.
У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, працівниками Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області проведено камеральну перевірку декларації з податку на додану вартість за вересень 2013 р. згідно акту перевірки від 30.10.2013 р. №151/22-00/20620130, яким встановлено порушення: п. 102.1, п. 102.4 ст. 102, п. 198.6 ст. 198 ПК Украаїни, а саме завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду за вересень 2013 р. на суму 151411, 00 грн.
На підставі акту перевірки від 30.10.2013р. №151/22-00/20620130 Вишгородською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення від 22.11.2013 р. №0005752204 за ф. «В4» про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у сумі 151 411, 00 грн.
Працівниками Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області проведено камеральну перевірку декларації з податку на додану вартість за жовтень 2013 р. згідно акту перевірки від 28.11.2013 р. №199/22-00/20620130, яким встановлено порушення: п. 102.1, п. 102.4 ст. 102, п. 198.6 ст. 198 ПК України, а саме завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду за жовтень 2013 року на суму 151411, 00 грн.
На підставі акту перевірки від 28.11.2013 р. №199/22-00/20620130 Вишгородською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення від 16.12.2013р. №0006112204 за ф. «В4» про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у сумі 151411, 00 грн.
Вишгородською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області проведено камеральну перевірку декларації з податку на додану вартість за листопад 2013 р. згідно акту перевірки від 25.12.2013 р. №151/22-00/20620130, яким встановлено порушення: п. 102.1, п. 102.4 ст. 102, п. 198.6 ст. 198 ПК України, а саме завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду за листопад 2013 року на суму 151411, 00 грн.
На підставі перевірки від 28.11.2013 р. №199/22-00/20620130 Вишгородською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення від 16.12.2013 р. №0006112204 за ф. «В4» про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у сумі 151411, 00 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до податкових декларацій з податку на додану вартість за період березень 2007 р. по серпень 2013 р. та довідок про залишок сум від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового за вересень, жовтень, листопад 2013 р., включений залишок від'ємного значення за 2007-2013 р. в сумі 151411,00 грн.
Відповідно до п.п. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 ПК України, бюджетне відшкодування - це відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Згідно з п. 200.5 ст. 200 ПК України, не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування та мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).
Відповідно до п. 200.7 ст. 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Згідно п.п. 4.6.4 п. 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 25.11.2011 р. № 1492, якщо в наступному звітному податковому періоді різниця між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту з урахуванням залишку такого від'ємного значення минулого звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, має від'ємне значення (рядок 22 декларації), подається (Д2).
Підпунктом 4.6.5 п. 4 розділу V Порядку встановлено, що платники, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість та заповнили рядок 22 декларації, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та подають (ДЗ).
Відповідно до п. 200.1 с. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (пункт 200.3 статті 200 ПК України).
Згідно п. 200.4 ст. 200 ПК України якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Таким чином, сума, розрахована за правилами ст. 200 ПК України, набуває статусу бюджетного відшкодування та підлягає поверненню з бюджету. При цьому, законодавчо установлений порядок повернення з бюджету сум бюджетного відшкодування не передбачає автоматичного погашення сум бюджетного відшкодування у разі, якщо такі суми не були своєчасно заявлені до відшкодування.
Положеннями ст.200 ПК України не передбачено застережень щодо участі фактичної сплати ПДВ постачальникам у розрахунку бюджетного відшкодування з ПДВ та напрямів його використання при складанні декларацій з ПДВ (для визначення від'ємного значення чи перекриття поточних податкових зобов'язань з ПДВ). Участь цієї сплати у розрахунку бюджетного відшкодування обмежується лише розміром від'ємного значення з ПДВ.
Відображення від'ємного значення з податку на додану вартість проведено позивачем відповідно до п.п. 4.6.6. Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів від 25.11.2011 р. № 1492, згідно з яким залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 24 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 21.2 декларації наступного звітного (податкового) періоду).
Відповідно до п. 102.1. ст. 102 ПК України, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Згідно з п. 102.5. ст. 102 ПК України заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
Отже, термін давності, вказаний у п. 102.5. ст. 102 ПК України, застосовується лише до самостійного визначення контролюючим органом суми грошових зобов'язань платника податків (п. 102.1), для стягнення податкового боргу (п. 102.4), для подання заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування (п. 102.5) або для списання податкового боргу платника податків, стосовно якого минув строк давності (п. 102.2.3).
В даному випадку, податковий орган не заперечує правомірність формування позивачем сум податкового кредиту податку на додану вартість за 2007-2013 р., також із акту перевірки не вбачається, що позивач не своєчасно та не правомірно задекларував вказані суми податкового кредиту, при цьому позивач в подальшому проводив декларування сум від'ємного значення з податку на додану вартість у відповідності до норм діючого законодавства, які у свою чергу, позивач відобразив у рядку 24 декларації з податку на додану вартість за період з 01.01.2007 р. по 31.08.2013 р.
Таким чином, твердження відповідача щодо спливу терміну давності по сумі від'ємного значення не відповідають нормам податкового законодавства, п. 102.5 ст. 102 ПК України встановлює строк подання заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, але не надає права податковому органу списувати переплати з податків, в даному випадку - суму податку на додану вартість, в результаті закінчення терміну давності, встановленого для подання заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування, а отже застосування відповідачем п. 102.5 ст. 102 ПК України до спірних правовідносин є помилковим.
Як вбачається з матеріалів перевірок, Вишгородською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області не визначало позивачу суми податкових зобов'язань з вищевказаного питання, платником податків не подавались заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або про їх відшкодування.
Щодо посилань у актах камеральних перевірок про порушення позивачем вимог п. 198.6 ст. 198 ПК України, а саме абз. 3 зазначеної норми, який визначає, що у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.
Суд вважає, що застосування до спірних правовідносин приписів вищезазначеної норми відповідачем є неправомірним, оскільки по-перше зазначена норма регулює порядок формування сум податкового кредиту з податку на додану вартість, а не сум залишку від'ємного значення податку, що залишились після бюджетного відшкодування, тобто це зовсім інші правовідносини, по друге зазначена норма не діяла на час формування позивачем саме податкового кредиту, оскільки вступила в силу з набранням чинності Податковим кодексом України 01.01.2011 року.
Судом встановлено, що Постановою Київського окружного адміністративного суду від 10.12.2013 р., залишеною в силі ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 13.05.2014 р., у справі №810/6088/13-а, за позовом за позовом ТОВ «Фірма «Лік-Транс» до Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 19.09.2013 р. Ns0004062205 за ф. «В4» про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у сумі 145998, 00 грн. та від 22.10.2013 р. №0005442202 за ф. «В4» про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у сумі 146654, 00 грн. - позов TOB «Фірма «Лік-Транс» задоволено повністю та скасовано зазначені податкові повідомлення-рішення.
Податкові повідомлення-рішення Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області від 19.09.2013 р. №0004062205 та від 22.10.2013 р. №0005442202 прийняті податковим органом щодо тієї самої суми розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість та з тих же підстав порушення позивачем вимог п. 102.1, п. 102.4 ст. 102, п. 198.6 ст. 198 ПК України.
Тобто, Постановою Київського окружного адміністративного суду від 10.12.2013 р. встановлено правомірність формування позивачем залишку від'ємного значення податку на додану вартість, що залишились після бюджетного відшкодування та відповідно необґрунтованість дій податкового органу.
Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, податкові повідомлення-рішення №0005752204 від 22.11.2013 р.; №0006112204 від 16.12.2013 р.; №0000202204 від 16.01.2014 р. є такими, що винесені протиправно та підлягають скасуванню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 69, 70, 71, 72, 128, 158-163, 167, 244 2 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення №0005752204 від 22.11.2013 р. Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області.
3. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення №0006112204 від 16.12.2013 р. Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області.
4. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення №0000202204 від 16.01.2014 р. Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області.
5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Лік Транс» сплачений судовий збір у сумі 487 (чотириста вісімдесят сім) грн. 20 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Щавінський В.Р.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 09 червня 2014 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2014 |
Оприлюднено | 02.07.2014 |
Номер документу | 39485793 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні