справа № 815/3139/14 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 17 червня 2014 року Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Стеценко О.О. за участю секретаря - Царькової К.Д. розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Малого приватного підприємства «Контраст» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій,- В С Т А Н О В И В: До Одеського окружного адміністративного суду звернулось Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі – Позивач) з адміністративним позовом до Малого приватного підприємства «Контраст» (далі – Відповідач, або – МПП «Контраст») про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році в розмірі 10978,13 гривень та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 44,24 гривень. В обґрунтування своїх позовних вимог Позивач зазначає, що у відповідності до ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для всіх підприємств, установ і організацій, які використовують найману працю установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Позивач вважає, що МПП “Контраст” порушило зазначену норму закону, а саме у 2013 році на підприємстві повинні були працювати 1 інвалід, проте відповідач не створив жодного робочого місця для працевлаштування інвалідів. Тобто, відповідно до чинного законодавства щодо працевлаштування інвалідів, норматив робочих місць протягом 2013 року на МПП “Контраст” не виконано, і відповідно за це порушення підприємство повинно сплатити 10978,13 гривень адміністративно-господарських санкцій. Разом з цим, позивач зазначає, що згідно ч. 2 ст. 20 вказаного Закону передбачено нарахування пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, які розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 Закону України “Про основи соціального захисту інвалідів в Україні”. На день подання позову, як вказує позивач, підприємство самостійно адміністративно - господарську санкцію не сплатило, і відповідно розмір нарахованої пені за порушення строків сплати адміністративно-господарської санкції становить 44,24 гривень. В добровільному порядку заборгованість Відповідачем погашена не була, у зв'язку із чим Позивач звернувся до суду. Позивач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав до суду клопотання про розгляд справи у відсутність представника Позивача (а.с.16). Відповідач до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином та своєчасно, але відповідно до довідки Укрпошти, повістка повернута відправнику з поштовою відміткою “за закінченням терміну зберігання” (а.с.18). Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідач належним чином отримав судову повістку. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що причина неявки Відповідача в судове засідання є не поважною та можливим розглядати справу у його відсутність. З урахуванням заяви представника позивача та приписів ч. 4 ст. 128 КАС України суд ухвалив про розгляд справи за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів. У зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, згідно приписів ч. 1 ст. 41 КАС України, не здійснювалося Судом встановлено, що МПП «Контраст» (код ЄДРПОУ 30365649) зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Одеської міської ради з 26.03.1999 року та знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Прохорівська, 33/1, 65005 (а.с.15). Згідно з частиною 3 статті 18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Відповідно до ч.1,2,3 ст. 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Тобто, відповідною нормою для підприємств, установ, організацій, зокрема, встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. Судом встановлено, що у поданому до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіті за формою 10-ПІ за 2013 рік, Відповідач зазначив, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у 2013 році становила 32 особи, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність – 0 осіб; кількість інвалідів – штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” становить 1 особа; фонд оплати праці штатних працівників – 351,30 грн., та середньорічна заробітна плата штатного працівника – 10978,13 гривень; сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, яка самостійно визначена підприємством становить 10978,13 гривень (а.с.4). Відповідно до п.2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Відповідно до частини 3 статті 18-1 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875-ХІІ (далі – Закон № 875-ХІІ) Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань. Як вбачається з матеріалів справи, відповідач у 2013 році не надавав до Державної служби зайнятості звітів за формою 3-ПН “Звіт про наявність вакансій” щодо потреби у працівниках і наявності вакансії, на яких може використовуватись праця інвалідів, що підтверджується листом Одеського міського центру зайнятості від 18 квітня 2014 року № 1628/19/03 (а.с.13). Таким чином судом встановлено, що МПП “Контраст” у 2013 році належним чином не інформувало центр зайнятості про наявність вільних робочих місць та потребу у направленні відповідачу центром зайнятості інвалідів для працевлаштування. Частиною 1 статті 20 Закону № 875-ХІІ передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, які використовують найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації, громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Відповідно до розрахунку адміністративно-господарських санкцій Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, нарахованих відповідачу за 2013 рік, норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить – 1 особа, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність – 0, кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих ними – 1, середньорічна заробітна плата складає 10978,13 грн., а тому, сума адміністративно-господарських санкцій за недотримання відповідачем у 2013 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” складає 10978,13 грн. (а.с.5). Згідно з ч.4 ст.20 Закону № 875-ХІІ адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. Відповідно до ч.2 статті 20 Закону № 875-ХІІ, порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сума адміністративно-господарських санкцій у встановлений ст. 20 Закону № 875-ХII строк (до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу) сплачена не була, у зв'язку з чим Відповідачу була нарахована пеня за порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 44,24 гривень. Судом встановлено, що станом на день розгляду справи у Відповідача склалася заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році в розмірі 10978,13 гривень та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 44,24 гривень, що підтверджується матеріалами справи. Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до Положення про Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом бюджетної установи - Фонду соціального захисту інвалідів. Одним із покладених на відділення Фонду завдань є збір сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Враховуючи те, що судом не встановлено обставин які б звільняли Відповідача від сплати заборгованості, а також відсутність доказів повної сплати суми адміністративно-господарських санкцій та пені на час розгляду справи, суд на підставі положень ст. 67 Конституції України, ч. 2 ст. 162 КАС України вважає за необхідне прийняти постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі та стягнути з Відповідача на користь Позивача адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році в розмірі 10978,13 гривень та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 44,24 гривень. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 41, 86, 128, 159-164 КАС України, суд,- П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до малого приватного підприємства “Контраст” про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році у розмірі 10978,13 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 44,24 грн. - задовольнити. Стягнути з малого приватного підприємства “Контраст” (код ЄДРПОУ 30365649, 65005, м. Одеса, вул. Прохорівська, буд. 33/1) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок управління Головного управління Державної казначейської служби України в м. Одесі, Банк ГУДКСУ в Одеській області, Одержувач – ГУДКСУ м. Одеса Одеської області, МФО – 828011, р/р – 31215230700007, код 37607526 суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2013 році в розмірі 10978,13 грн. (десять тисяч дев'ятсот сімдесят вісім гривень 13 копійок) та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 44,24 грн. (сорок чотири гривні 24 копійки). Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Суддя Стеценко О.О. 23 червня 2014 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2014 |
Оприлюднено | 02.07.2014 |
Номер документу | 39487485 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стеценко О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні