Постанова
від 23.06.2014 по справі 805/4474/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 червня 2014 р. Справа №805/4474/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11-35 год.

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В. при секретарі судового засідання Пономаренко В.Е.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Дитячо-юнацької спортивної школи Шахтарського району

до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області

про скасування рішення від 26 березня 2014 року № 0001151702

за участю представників:

від позивача: Шиханцова Г.С. - директор, Башкірової С.І., Апрєлєвої О.О. - за дов.

від відповідача: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Дитячо-юнацькою спортивною школою Шахтарського району заявлено позов до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування рішення від 26 березня 2014 року № 0001151702 на загальну суму 888 грн. 14 коп.

Позивач в обґрунтування позову посилається на неправомірність спірного рішення, зазначаючи про залежність від фінансування з державного бюджету, відсутність власних рахунків, наявність кредиторської заборгованості, в тому числі по заробітній платі, та відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на час подання позову. Також представник позивача під час судового розгляду справи зазначив, що у спірному рішенні відповідач посилається на норми Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», які не регулюють застосування штрафу.

Відповідач у письмових запереченнях проти позовних вимог заперечує, посилається на відповідність спірного рішення діючому законодавству, зазначає про несвоєчасність сплати позивачем нарахованого єдиного внеску, а саме із затримкою на 9 днів, що є підставою для застосування штрафу та нарахування пені. Крім цього, відповідач посилається на те, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника відповідно до частини 12 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Відповідач через канцелярію суду 18 червня 2014 року надіслав заяву, в якій просив суд розглянути справу за відсутності представника відповідача.

Вислухавши у судовому засіданні представників позивача, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Дитячо-юнацька спортивна школа Шахтарського району є юридичною особою, включена до ЄДРПОУ за номером 26154137, що підтверджується довідкою від 1 лютого 2012 року, знаходиться на податковому обліку в Шахтарській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків. Згідно з довідкою відповідача від 23 квітня 2013 року позивач внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Згідно з довідкою Управління Державної казначейської служби України у м. Шахтарську від 28 лютого 2012 року позивач включений до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, згідно зі Статутом позивач є юридичною особою, засновником якої є Шахтарська районна рада, та заснований на комунальній власності територіальних громад району. Позивач також є страхувальником, № реєстрації страхувальника 05-56-02-0481.

8 листопада 2013 року позивачем як страхувальником був поданий до відповідача звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за жовтень 2013 року. Відповідно до даного звіту позивачем нарахований єдиний внесок у розмірі 7459 грн. 93 коп. (36,3%) та 739 грн. 83 коп. (3,6%). Строк сплати єдиного внеску за жовтень 2013 року - 20 листопада 2013 року. Позивачем єдиний внесок за жовтень 2013 року сплачений 29 листопада 2013 року, тобто із затримкою на 9 днів, а саме платіжними дорученнями від 28 листопада 2013 року № 186 на суму 7029 грн. 47 коп., № 177 на суму 100 грн., № 183 на суму 639 грн. 83 коп., № 187 на суму 430 грн. 46 коп. Зазначені обставини не є спірними між сторонами та підтверджуються належними та допустимими доказами, дослідженими судом.

26 березня 2014 року відповідачем прийняте рішення № 0001151702, яким до позивача застосований штраф у розмірі 10% в сумі 814 грн. 81 коп. та нарахована пеня у розмірі 73 грн. 33 коп. (0,1% від суми недоїмки), в загальній сумі 888 грн. 14 коп.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464-VІ (надалі - Закон № 2464) платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Суд не приймає посилання представника позивача під час судового розгляду справи на те, що він не є платником єдиного внеску, оскільки позивач відповідає критеріям платників, визначених вищенаведеною нормою Закону № 2464, подає звіти про нарахування єдиного внеску як страхувальник до відповідача як органу доходів і зборів, самостійно нараховує єдиний внесок та його сплачує.

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 7 Закону № 2464 єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці" , та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Відповідно до частини 8 статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Як було встановлено судом, позивачем несвоєчасно сплачений нарахований єдиний внесок за жовтень 2013 року із затримкою на 9 днів, строк сплати до 20 листопада 2013 року, фактична сплата - 29 листопада 2013 року.

Згідно з частиною 11 статті 9 Закону № 2464 у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Відповідно до пункту 2 частини 11 статті 25 Закону № 2464 орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Частина 10 статті 25 Закону № 2464 передбачає, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Суд не приймає посилання позивача на наявність кредиторської заборгованості, залежність від фінансування з державного бюджету з огляду на наступне. Згідно з частиною 5 статті 7 Закону № 2464 єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати. Частина 12 статті 9 Закону № 2464 визначає, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Суд зазначає, що норми Закону № 2464 не звільняють платників єдиного внеску від відповідальності за несвоєчасну сплату єдиного внеску у вигляді застосування штрафу та нарахування пені у зв'язку із важким фінансовим станом платника та відсутністю своєчасного надходження коштів з бюджету.

Суд також не приймає посилання представника позивача під час судового розгляду на те, що відповідачем не визначені норми Закону № 2464, які регулюють застосування штрафу з огляду на наступне. Як вбачається зі спірного рішення, відповідач керувався частиною 10 та пунктом 2 статті 25 Закону № 2464. Як було зазначено судом вище, частина 10 статті 25 Закону регулює нарахування пені, а пункт 2 частини 11 статті 25 Закону регулює застосування штрафу за несвоєчасну сплату єдиного внеску. Отже, відповідачем дійсно пропущене посилання на частину 11, а зазначений тільки другий пункт статті 25 Закону № 2464, однак це ніяким чином не впливає на обставину несвоєчасної сплати позивачем єдиного внеску, не свідчить про відсутність відповідальності позивача та наявність підстав для скасування спірного рішення відповідача за формальними ознаками і фактичного звільнення позивача від сплати штрафу та пені.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що спірне рішення прийняте відповідачем у відповідності до вимог діючого законодавства, та позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Дитячо-юнацької спортивної школи Шахтарського району до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування рішення від 26 березня 2014 року № 0001151702 на загальну суму 888 грн. 14 коп., відмовити повністю.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 23 червня 2014 року. Постанова у повному обсязі складена 27 червня 2014 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Смагар С.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2014
Оприлюднено03.07.2014
Номер документу39523747
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4474/14

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 18.02.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 27.08.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Постанова від 23.06.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні