Постанова
від 26.06.2014 по справі 922/424/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" червня 2014 р. Справа № 922/424/14

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Пелипенко Н.М. , суддя Камишева Л.М. , суддя Тихий П.В.,

при секретарі Пляс Л.Ф.,

за участю представників:

прокурора - Хряк О.О, посвідчення від 06.12.2012 р.;

позивача - Гончар О.П., довіреність від 03.01.2012 р. б/н;

відповідача - Кащенко Н.М., довіреність від 28.05.2014 р. № 4228/0/48-14;

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу першого заступника прокурора міста Харкова в інтересах держави в особі Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради (вх. № 1235Х/1-28) на рішення Господарського суду Харківської області від 07 квітня 2014 року у справі № 922/424/14

за позовом Приватного акціонерного товариства "Теплоенергетичний центр Роганського промвузла", м. Харків;

до Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради, м. Харків;

про стягнення 113416,72 грн., -

ВСТАНОВИЛА:

В лютому 2014 року позивач - ПАТ "Теплоенергетичний центр Роганського промвузла" звернувся до Господарського суду Харківської області з позовом до відповідача - Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради, в якому просив стягнути з відповідача на користь позивача невідшкодовані витрати на додаткові соціальні гарантії на оплату житлово-комунальних послуг (а саме: централізоване опалення та гаряче водопостачання) окремим категоріям громадян за період з 01.01.2011 р. по 31.12.2011 р. в сумі 113416,72 грн. Позов обґрунтовано з посиланням на ухилення відповідача від виконання своїх зобов'язань, визначених "Програмою сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення міста Харкова у 2011-2012 р.р.", затвердженої рішенням 2 сесії Харківсь кої міської ради 6 скликання від 22.12.2010 р. № 58/10.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 07.04.2014 р. у справі № 922/424/14 (суддя Буракова А.М.) позов задоволено повністю. Стягнуто з відповідача на користь позивача заборгованість в сумі 113416,72 грн., з посиланням на обґрунтованість позовних вимог.

Перший заступник прокурора міста Харкова, який не приймав участь у справі, звернувся до Харківського апеляційного господарського суду в інтересах держави в особі Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради з апеляційною скаргою, в якій вважає рішення суду першої інстанції неправомірним, прийнятим з порушенням норм матеріального права та неповним з'ясуванням обставин справи, просить рішення скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог. Посилається на те, що відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України відповідач компенсацію витрат за надані підприємствами-надавачами послуг додаткові соціальні гарантії здійснює в межах бюджетних призначень, встановлених рішенням Харківської міської ради в міському бюджеті на відповідний рік, тому зобов'язання поза межами суми, передбаченої в міському бюджеті на відповідний рік, не підлягають оплаті. Зазначає, що позивач не звертався до відповідача з метою внесення змін до бюджету м. Харкова, договір про відшкодування фактично понесених ним затрат по компенсації пільг, наданих громадянам у м. Харкові, з відповідачем не укладав.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 16.05.2014 р. апеляційну скаргу першого заступника прокурора міста Харкова прийнято до провадження, призначено до розгляду на 10.06.2014 р.

В судовому засіданні 10.06.2014 р. було оголошено перерву до 17.06.2014 р.

Представник прокуратури Харківської області в судових засіданнях 10.06.2014 р. та 17.06.2014 р. підтримав апеляційну скаргу першого заступника прокурора міста Харкова у повному обсязі.

Представник позивача у відзиві на апеляційну скаргу (вх. № 4458 від 10.06.2014 р.) та в судових засіданнях 10.06.2014 р. та 17.06.2014 р. не погодився з доводами, викладеними в апеляційній скарзі, просив відмовити у задоволенні апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції залишити без змін. Посилається на те, що відповідно до ч. 6 ст. 48 Бюджетного кодексу України, бюджетні зобов'язання по відшкодуванню витрат на додаткові соціальні гарантії на оплату житлово-комунальних послуг окремим категоріям громадян, які перевищують річну суму призначень, передбачених в міському бюджеті, повинні обліковуватись територіальними органами Державної казначейської служби України у Харківській області незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень. Зазначає, що законодавством не передбачено обов'язків звернення позивача, як підприємства-надавача послуг до відповідача про внесення змін до бюджету м. Харкова та укладення договору про відшкодування фактично понесених позивачем затрат по компенсації пільг, наданих громадянам у місті Харкові; відсутність асигнувань не являється підставою для звільнення відповідача від виконання грошового зобов'язання по компенсації наданих позивачем додаткових соціальних гарантій окремим категоріям громадян м. Харкова впродовж 2011 року на суму 113416,72 грн.

Представник позивача в судовому засіданні 17.06.2014 р. заявив клопотання (вх. № 4711 від 17.06.2014 р.) про долучення до матеріалів справи документів, яке задоволено колегією суддів.

Представник відповідача у відзиві на апеляційну скаргу (вх. № 4252 від 30.05.2014 р.) та в судових засіданнях 10.06.2014 р. та 17.06.2014 р. підтримав апеляційну скаргу прокурора у повному обсязі, просив скаргу задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у позові.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представників сторін в судових засіданнях, дослідивши доводи апеляційної скарги в межах вимог, передбачених ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції обставин справи та доказів на їх підтвердження, а також правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду прийшла до висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги прокурора, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач - ПАТ "Теплоенергетичний центр Роганського промвузла" являється теплопостачальним підприємством, яке надає послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання споживачам (фізичним та юридичним особам) у 759 м/р у м. Харкові.

Відповідно до ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження у сфері соціального захисту населення покладені на виконавчі органи сільських, селищних та міських рад.

Соціальний захист - це система заходів, запропонованих державою для створення умов, необхідних для громадян щодо реалізації ними своїх соціальних прав.

Рішенням 2 сесії Харківської місь кої ради 6 скликання від 22.12.2010 р. № 58/10 затверджено Програму сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення міста Харкова у 2011-2012 р.р., функції у сфері соціальної політики держави, а саме: соціального захисту населення, виконує Департамент праці та соціа льної політики Харківської міської ради (т. 2 а.с. 136-155).

В розділі 9 цієї Програми визначені функції Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради в галузі додаткових соціальних гарантій окремим категоріям громадян міста.

Зокрема, в п. 9.1 Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення міста Харкова у 2011-2012 р.р. визначені додаткові соціальні гарантії на оплату житлово-комунальних послуг окремим категоріям громадян м. Харкова шляхом перерахування грошових коштів (грошової компенсації) підприємствам-надавачам послуг:

- в розмірі 20% знижки на оплату за користування послугами теплопостачання та пі дігріву холодної води на потреби гарячого водопостачання, водопостачання, водовідведення, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, в межах встановлених норм користування житлово-комунальними послугами та середніх норм споживання (Додаток 13): а) сім'ям, що виховують дітей-інвалідів, прикутих до ліжка (до 18 років); б) сім'ям, що виховують дітей-інвалідів з онкологічними захворюваннями (до 18 років); в) сім'ям, що виховують дітей, хворих на ДЦП (до 18 років); г) сім'ям з дітьми (до 18 років), де обидва батьки інваліди 1 і 2 групи; д) непрацюючим батькам, які здійснюють догляд за дитиною-інвалідом до 18 років та які отримують надбавку на догляд за дитиною-інвалідом, згідно Закону України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам"; є) інвалідам 1 групи, які одержують соціальну пенсію або державну соціальну допомогу; ж) сім'ям "Матерів-героїнь"; з) прийомним сім'ям; і) одиноким матерям (2 та більше дітей до 18 років); к) інвалідам 1 та 2 груп по зору;

- в розмірі 100% знижки на оплату за користування послугами теплопостачання та підігріву холодної води на потреби гарячого водопостачання, водопостачання, водовідведення, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (на 1 особу в межах встановле них норм користування житлово-комунальними послугами та середніх норм споживання): а) двірникам комунальних підприємств, зайнятих обслуговуванням житлового фонду комунальної власності територіальної громади м. Харкова та двірникам, які обслуговують будинки ЖК, ЖБК та ОСББ м. Харкова, та робітникам аварійно-диспетчерських служб комунальних підприємств, зайнятих обслуговуванням житлового фонду комунальної власності територіальної громади м. Харкова в розмірі 100% знижки по оплаті житлово-комунальних послуг (на 1 особу в межах встановлених норм користування житлово-комунальними послу гами та середніх норм споживання) (Додаток 14); б) працівникам ХКП "Міськелектротранс" (Додаток 15);

- в розмірі 100% знижки на оплату за користування послугами газопостачання на опалення житла в опалювальний період (в межах середніх норм споживання на одну особу): працівникам ХКП "Міськелектротранс", які мешкають у приватному секторі (Додаток 15);

- в розмірі 25% знижки на оплату за комунальні послуги та 50% знижки по оплаті за послуги утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (на 1 особу в межах встановлених норм користування житлово-комунальними послугами та середніх норм спо живання): громадянам, реабілітованим згідно ст. 3 Закону України "Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні" та згідно ст. 1, які не є пенсіонерами та інвалідами внаслідок репресій (Додаток 16);

- в розмірі 50% знижки на оплату за користування житлово-комунальними по слугами (на 1 особу в межах встановлених норм користування житлово-комунальними послугами та середніх норм споживання): соціальним робітникам та соціальним працівникам територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Харкова (Додаток 17);

- в розмірі 100% знижки на оплату за користування житлово-комунальними пос лугами (на 1 особу в межах встановлених норм користування житлово-комунальними послу гами та середніх норм споживання): а) непрацюючій працездатній особі, яка зареєстрована з інвалідом війни 1 групи та доглядає за ним, в тому випадку, коли інвалід війни перебуває у шлюбі, але дружина (чоловік) є інвалідом (Додаток 17);

- в розмірі 50% знижки на оплату за користування послугами газопостачання на опалення житла в опалювальний період (в межах середніх норм споживання): а) сім'ям "Матерів-героїнь", які мешкають у приватному секторі (Додаток 17); б) інвалідам 1 та 2 групи по зору, які мешкають у приватному секторі (Додаток 17);

- в розмірі 50% знижки на оплату за користування житлово-комунальними послугами (в межах встановлених норм користування житлово-комунальними послугами та середніх норм споживання): а) сім'ям загиблих (рядовий склад) при проходженні строкової служби, які виконували загальний військовий обов'язок у мирний час (Додаток 18); б) членам сім'ї та батькам працівника міліції, який загинув або помер, у зв'язку з виконанням службових обов'язків (Додаток 19).

Відповідно до п. 9.2 Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення міста Харкова у 2011-2012 р.р., відповідач зобов'язаний надати додаткові соціальні гарантії в розмірі 50% знижки на оплату житлово-комунальних послуг без врахування середніх норм споживання сім'ям учасників бойових дій, загиблих (зниклих безвісти) або померлих внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, отриманих під час виконання військової служби (службових обов'язків), чи захворювання, отриманого в період проходження військової служби в Афганістані та інших локальних війнах, згідно з Переліком держав і періодів бойових дій на їх території, затвердженим Поста новою Кабінету Міністрів України від 08.02.1994 р. № 63 (Додаток 20).

Порядок надання додаткових соціальних гарантій окремим категоріям громадян міста визначено в Додатках до Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення міста Харкова у 2011-2012 р.р.

Так, в Додатку 13 до Програми - «Положення про надання додаткових соціальних гарантій з оплати за послуги централізованого опалення та теплову енергію для підігріву холодної води на потреби гаря чого водопостачання для населення, водопостачання, водовідведення та послуги з утриман ня будинків і споруд та прибудинкових територій окремим соціальним категоріям громадян міста» встановлено, що додаткові соціальні гарантії окремим соціальним категоріям громадян міста за послуги надають підприємства-надавачі як комунальної так і не комунальної власності міста на підставі затверджених (узгоджених) тарифів.

Згідно п. 3.1, 4.1, 4.2 вищезазначеного Положення, поіменні списки громадян за звітний місяць, яким встановлені додаткові соціальні гарантії, (з супровідним листом) надають до 21 числа звітного місяця до Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради, приємствам-надавачам послуг (в районні філії) районні управління праці та соціального захисту населення. Підприємства-надавачі послуг у відповідності з поіменними списками, наданими районними управліннями праці та соціального захисту населення, надають до Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради розрахунки витрат на надання додаткових соціальних гарантій щомісячно до 10 числа кожного місяця наступного за звітним за послуги теплопостачання. В свою чергу, Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради на підставі наданих розрахунків витрат реєструє бюджетні зобов'язання в УДК у м. Харкові ГУДКУ в Харківській області в межах бюджетних призначень, встановлених рішенням міської ради в міському бюджеті на відповідний рік, та при надходженні коштів на реєстраційний рахунок управління здійснює перерахування сум компенсації за надані додаткові соціальні гарантії на розрахункові рахунки підприємств-надавачів послуг в межах зареєстрованих бюджетних зобов'язань.

З аналізу Положення про надання додаткових соціальних гарантій окремим категоріям громадян міста Харкова вбачається, що відповідач з метою надання додаткових соціальних гарантій певним категоріям громадян міста Харкова формує поіменні списки таких громадян та передає ці списки підприємствам-надавачам послуг для надання відповідачу розрахунку витрат, пов'язаних з наданням додаткових соціальних гарантій. Відповідач на підставі отриманих розрахунків витрат реєструє бюджетні зобов'язання в УДК м. Харкові ГУДКУ в Ха рківській області та при надходженні коштів на його реєстраційний рахунок здійснює перерахування сум компенсації за надані додаткові соціальні гарантії на розрахункові рахунки підприємств-надавачів послуг в межах зареєстрованих бюджетних зобов'язань.

З матеріалів справи вбачається, що на виконання Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення міста Харкова у 2011-2012 р.р., затвердженої Рішенням 2 сесії Харківської місь кої ради 6 скликання від 22.12.2010 р. № 58/10, позивач (ПАТ "Теплоенергетичний центр Роганського промвузла") протягом 2011 року на підставі отриманих від відповідача поіменних списків (т. 2 а.с. 22-71) надавав додаткові соціальні гарантії за користування житлово-комунальними послугами (централізоване опалення та гаряче водопостачання) окремим категоріям громадян м. Харкова, шляхом зменшення їх місячних нарахувань за опалення та гаряче водопостачання на розмір знижки, встановлений для цих категорій громадян, та щомісячно, до 10 числа місяця, наступного за звітним, передавав відповідачу (Управлінню праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради) розрахунки витрат на підставі поіменних списків (т. 1 а.с. 14-175).

Однак відповідач не виконав належним чином свої зобов'язання щодо перерахування сум компенсацій за надані додаткові соціальні гарантії на розрахунковий рахунок позивача, внаслідок чого у відповідача перед позивачем утворилась заборгованість за період з 01.01.2011 р. по 31.12.2011 р. в розмірі 113416,72 грн.

В обґрунтування апеляційної скарги прокурор посилається на те, що компенсація витрат за надані підприємствами-надавачами послуг додаткові соціальні гарантії здійснюється в межах бюджетних призначень, встановлених рішенням Харківської міської ради в міському бюджеті на відповідний рік, та не може виходити за межі суми, передбаченої в міському бюджеті на відповідний рік.

Колегія суддів апеляційної інстанції не погоджується з таким твердженням прокурор, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 3 ст. 47 Бюджетного Кодексу України, розпорядники бюджетних коштів забезпечують управління бюджетними асигнуваннями і здійснення контролю за виконанням процедур та вимог, встановлених цим Кодексом.

В ч. 1 ст. 48 Бюджетного Кодексу України визначено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до ч. 4 ст. 48 Бюджетного Кодексу України, зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів.

Статтею 70 Бюджетного кодексу України встановлено, що видатки місцевих бюджетів включають бюджетні призначення, встановлені рішенням про місцевий бюджет, на конкретні цілі, пов'язані з реалізацією програм, перелік яких визначений статтями 88-91 цього Кодексу.

Компенсація підприємствам-надавачам послуг за рахунок коштів міського бюджету за надані додаткові соціальні гарантії здійснюється в межах витрат, передбачених кошторисом на виконання Програм.

Згідно ст. 43 Бюджетного кодексу України, при виконанні державного бюджету місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів, що передбачає здійснення Державним казначейством України ряду функцій, в т.ч. контролю за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень бюджету, взятті бюджетних зобов'язань розпорядниками бюджетних коштів та здійсненні платежів за цими зобов'язаннями.

Відповідно до п. 23 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету.

Пунктом 2.5 Положення про Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради, затвердженого рішенням 1 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 24.11.2010 р. № 07/10 «Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 6 скликання», встановлено, що управління фінансується за рахунок коштів міського бюджету.

Разом з тим, частиною 6 ст. 48 Бюджетного Кодексу України передбачено, що бюджетні зобов'язання щодо виплати субсидій, допомоги, пільг з оплати спожитих житлово-комунальних послуг та послуг зв'язку (в частині абонентної плати за користування квартирним телефоном), компенсацій громадянам з бюджету, на що згідно із законами України мають право відповідні категорії громадян, обліковуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.

З аналізу ч. 6 ст. ст. 48 Бюджетного Кодексу України вбачається, що бюджетні зобов'язання щодо виплати субсидій, допомоги, пільг з оплати спожитих житлово-комунальних послуг є державною гарантією, в отриманні якої не може бути відмовлено категорії громадян, що має право на отримання такої гарантії. У такому випадку відшкодування витрат проводиться за фактично спожиті послуги (нараховані соціальні виплати) в межах встанов лених норм (розмірів).

Таким чином, у разі, якщо протягом календарного року бюджетні зобов'язання на відшкодування витрат на надані додаткові соціальні гарантії з оплати за централізоване опалення та теплову енергію для підігріву холодної води на потреби гарячого водопостачання для населення окремим соціальним категоріям громадян міста Харкова перевищують річну суму призначень, передбачених в міському бюджеті, такі бюджетні зобов'язання відповідно до ч. 6 ст. 48 Бюджетного кодексу України повинні обліковуватись територіальними органами Державної казначейської служби України у Харківсь кій області незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.

До складу таких витрат належать і надані позивачем у 2011 році додаткові соціальні гарантії з оплати за послуги централізованого опалення та теплову енергію для підігріву холодної води на потреби гарячого водопостачання для населення окремим соціальним категоріям громадян міста Харкова, які передбачені Програмою сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2011-2012 роки від 22.12.2010 р., а саме: працівникам управлінь та соціального захисту населення адміністрацій районів Харківської міської ради; працівникам територіальних центрів соціального обслуговування; дружинам/чоловікам померлого громадянина, який мав статус постраждалого внаслідок Чорнобильскої катастрофи, смерть якого не пов'язана з аварією на ЧАЕС; окремим соціальним категоріям громадян міста; робітникам аварійно-диспетчерських служб та двірникам підприємств, зайнятих обслуговуванням житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста Харкова, та двірникам, які обслуговують будинки ЖК, ЖБК та ОСББ; працівникам ХКП «Міськелектротранс»; реабілітованим згідно ст. 3 Закону України «Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні».

Отже, перший заступник прокурора міста Харкова безпідставно стверджує про те, що відповідач здійснює компенсацію за надані позивачем у 2011 році додаткові соціальні гарантії з оплати за послуги централізованого опалення та теплову енергію в межах бюджетних призначень, встановлених рішенням Харківської міської ради в міському бюджеті на відповідний рік, тому сума, яка виходить за межі бюджетних призначень не підлягає до відшкодування.

Крім того, як правомірно зазначає суд першої інстанції, відповідач, як розпорядник бюджетних коштів, має право зменшувати розмір відшкодування (заборгованості) на суму нарахованої надміру в результаті несвоєчасного корегування компенсації (п.п. 3.4 Положень про порядок надання додаткових соціальних гарантій працівникам управлінь та соціального захисту населення адміністрацій районів Харківської міської ради; працівникам територіальних центрів соціального обслуговування; дружинам/чоловікам померлого грома дянина, який мав статус постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи, смерть якого не пов'язана з аварією на ЧАЕС; робітникам аварійно-диспетчерських служб та двірникам підприємств, зайнятих обслуговуванням житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста Харкова, та двірникам які обслуговують будинки ЖК, ЖБК та ОСББ; працівникам ХКП "Міськелектротранс"; п.п. 4.5 Положення про порядок надання додатко вих соціальних гарантій з оплати за користування житлово-комунальними послугами грома дянам окремим соціальним категоріям громадян міста; п.п. 3.5 Положення про порядок на дання додаткових соціальних гарантій з оплати за користування житлово-комунальними по слугами громадянам, реабілітованим згідно зі ст. 3 Закону України "Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні").

Проте в матеріалах справи відсутні докази несвоєчасного корегування позивачем розміру компенсації.

В обґрунтування своїх заперечень на позовну заяву відповідач надав акти звіряння розрахунків станом на 01.01.2012 р. за надані позивачем додаткові соціальні гарантії окремим категоріям громадян міста на послуги з централізованого опалення та теплову енергію для підігріву холодної води на потреби гарячого водопостачання, в яких відповідач не показує заборгованість в сумі 113416,72 грн. (т. 1 а.с. 188-196).

Колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що в матеріалах справи містяться листи відповідача від 30.01.2012 р. № 763/0/48-12 та від 09.04.2014 р. № 3076/0/48-14, в яких він пояснює, що розбіжності сум в актах звіряння розрахунків за 2011 рік виникли, у зв'язку з обмеженістю видатків на вищезазначені цілі та відсутністю можливості взяти на бюджетні зобов'язання витрати підп риємства у повному обсязі (т. 2 а.с. 22, 111).

Таким чином, відповідач в листах відповідача від 30.01.2012 р. № 763/0/48-12 та від 09.04.2014 р. № 3076/0/48-14 підтвердив наявність у нього заборгованості перед позивачем, оскільки впродовж 2011 року прийняв від позивача щомісячні поіменні списки окремих категорій громадян, що мають додаткові соціальні гара нтії на загальну суму 113416,72 грн., без будь-яких зауважень щодо обсягів наданих пільг.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, протягом 2011 року відповідач не повідомив позивача про те, що позивачу взагалі не будуть проведені компенсаційні виплати за надані дода ткові соціальні пільги, зважаючи на те, що рішенням 3 сесії 6 скликання Харківської міської ради від 29.12.2010 р. № 106/10 «Про затвердження кошторису витрат на виконання «Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального-захисту населення м. Харкова на 2011-2012 роки» на 2011 рік за рахунок коштів бюджету м. Харкова» затверджено обмежений розмір фінансування на відшкодування витрат за надані додаткові соціальні гарантії окремим категоріям громадян у 2011 році.

Отже відповідач має в повному обсязі та без будь-яких зменшень відшкодувати позивачу надані додаткові соціальні гарантії окремим ка тегоріям громадян м. Харкова впродовж 2011 року на суму 113416,72 грн. Відсутність асигнувань не є підставою для звільнення відповідача від виконання гро шового зобов'язання по компенсації наданих позивачем додаткових соціальних гарантій окремим категоріям громадян.

Колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що прокурор безпідставно посилається на відсутність звернень позивача до відповідача про внесення змін до бюджету міста Харкова, оскільки такі звернення не передбачені ні Бюджетним кодексом України, ні Програмою сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2011-2012 роки, ні Положенням про надання додаткових соціальних гарантій з оплати за послуги централізованого опалення та теплову енергію для підігріву холодної води на потреби гарячого водопостачання для населення окремим соціальним категоріям громадян міста Харкова.

Отже, відсутність відповідного звернення позивача не може бути підставою для звільнення відповідача від виконання свого обов'язку щодо надання додаткових соціальних гарантій окремим категоріям громадян міста та забезпечення їх шляхом перерахування грошових коштів (грошової компенсації) під приємствам-надавачам послуг у розмірах, визначених в розділі 9 Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення м. Харкова на 2011-2012 роки.

Також колегія суддів апеляційної інстанції не погоджується з твердженням прокурора про необхідність укладення між позивачем та відповідачем договору на відшкодування затрат по компенсації пільг, оскільки Програмою сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального-захисту населення м. Харкова на 2011-2012 роки та Положенням про порядок надання додаткових соціальних гарантій до цієї Програми не передбачено укладення будь-якого договору.

Враховуючи вищезазначене, позовна вимога про стягнення з відповідача на користь позивача суми невідшкодованих витрат на додаткові соціальні гарантії на оплату житлово-комунальних послуг окремим категоріям громадян за 2011 рік у розмірі 113416,72 грн. обґрунтована та підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до п. 5 ст. 54 Господарського процесуального кодексу України, позивач зобов'язаний викласти в позовній заяві обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, надати докази, що підтверджують позов.

На підставі викладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що місцевий господарський суд, приймаючи оскаржуване рішення, повністю дослідив обставини, які мають значення для справи, правильно застосував норми матеріального та процесуального права, а тому підстави для скасування рішення та задоволення апеляційної скарги відсутні.

Враховуючи викладене та керуючись ст. 33, 54, 99, 101, п. 1 ст. 103, ст. 105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Харківської області від 07 квітня 2014 року у справі № 922/424/14 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена протягом двадцяти днів до Вищого Господарського Суду України через Харківський апеляційний господарський суд.

Повний текст постанови складений та підписаний 23.06.2014 р.

Головуючий суддя Пелипенко Н.М.

Суддя Камишева Л.М.

Суддя Тихий П.В.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення26.06.2014
Оприлюднено04.07.2014
Номер документу39544879
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/424/14

Постанова від 26.06.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пелипенко Н.М.

Рішення від 07.04.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 13.02.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні