Справа № 815/8488/13-а
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 червня 2014 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Цховребової М.Г.
при секретарі судового засідання - Мороз А.П.
за участю:
представника позивача - Граніної І.В.
представника відповідача - Малімонова М.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Євро-моторс-2» до державної податкової інспекції у м. Іллічівську Головного управління Міндоходів в Одеській області про зобов'язання вчинити певні дії, -
встановив:
Приватне підприємство «Євро-моторс-2» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до державної податкової інспекції у м. Іллічівську Головного управління Міндоходів в Одеській області, з урахуванням уточнень до позовних вимог від 06.06.2014 року, про зобов'язання відповідача здійснити відносно позивача (код ЄДРПОУ 31428788) дії, необхідні для проведення процедури заліку надміру сплачених грошових зобов'язань у розмірі 471515,00 грн. у рахунок податкового боргу у сумі 969753,15 грн. у разі ліквідації, не пов'язаної з банкрутством, відповідно до Порядку проведення заліку надміру сплачених грошових зобов'язань або суми невідшкодованих податків платника податків у разі ліквідації, не пов'язаної з банкрутством, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1674 від 28.12.2010 року.
В судовому засіданні представник позивача підтримала адміністративний позов, просила суд задовольнити його в повному обсязі з підстав, викладених в адміністративному позові, уточненнях до позовних вимог та письмових поясненнях по справі. (а.с.26-28, 110-113, 172-175)
Представник відповідача заперечував проти позову, просив суд відмовити у його задоволенні з підстав, викладених у письмових запереченнях проти позову. (а.с.88-90)
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, суд дійшов до висновку, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю, з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що 03.04.2001 року Приватне підприємство «Євро-моторс-2» (далі - позивач / ПП «Євро-моторс-2») зареєстроване виконавчим комітетом Іллічівської міської ради Одеської області як юридична особа, ідентифікаційний код: 31428788, місцезнаходження: 68000, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Промислова, 2. (а.с.29, 30, 86, 134-136)
Рішенням № 6 засновників (власників) ПП «Євро-моторс-2» від 11 вересня 2012 року (а.с.57) вирішено, зокрема: припинити діяльність позивача шляхом ліквідації в порядку, передбаченому законодавством України; створити ліквідаційну комісію.
23.10.2012 року позивач звернувся до державної податкової інспекції у м. Іллічівську в Одеській області (далі - відповідач / ДПІ у м. Іллічівську) із заявою за вих. № 12 (а.с.59), в якій, з урахуванням ліквідації підприємства, не пов'язаної з банкрутством, керуючись п. 17.1.10 ст. 17, п.п. 97.5, 97.6 ст. 97 ПК України, п. 5 Порядку проведення заліку надміру сплачених грошових зобов'язань або суми невідшкодованих податків платника податків у разі ліквідації, не пов'язаної з банкрутством, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1674 від 28.12.2010 року, просив провести залік суми невідшкодованих податків позивача у рахунок сум грошових зобов'язань та/або податкового боргу позивача перед відповідним бюджетом, з тих підстав, що:
- 17.05.2012 року відповідачем виписано податкову вимогу на суму податкового боргу позивача за узгодженими грошовими зобов'язаннями в розмірі 844164,00 грн.;
- крім того, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 00018122000 на суму податкового боргу позивача в розмірі основного платежу 326222 грн., штрафних санкцій 81556 грн., згідно постанови суду від 12.03.2012 року по справі № 1511/781/2012, 1511/150/2012. В січні 2012 року ОСОБА_3 сплачено нарахований податок в сумі 322275,72 грн.;
- в свою чергу, слід зазначити, що актом перевірки № 1045/23-0301/31428788 від 03.04.2009 року, проведеної відповідачем за період з 1 жовтня 2007 року по 31.12.2008 року, підтверджено залишок від'ємного значення за грудень 2008 року, який після бюджетного відшкодування включений до складу податкового кредиту в рядок 23.2 Декларації за січень 2009 року, в сумі 7584187 грн.;
- в подальшому вказана сума податкового кредиту коригувалася з урахуванням податкових зобов'язань підприємства, і станом на даний час вона зменшилася до 2503,0 тис. грн.;
- 11 вересня 2012 року засновником (власником) позивача прийнято рішення про припинення підприємства шляхом ліквідації, не пов'язаної з банкрутством;
- 17 вересня 2012 року про рішення щодо припинення ПП «Євро-моторс-2» внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
- головою ліквідаційної комісії ПП «Євро-моторс-2» до ДПІ у м. Іллічівську подано заяву про припинення платника податки за формою № 8-ОПП.
Згідно вказаної заяви, до неї додано копії (а.с.59зв.):
- рішення про ліквідацію № 6 від 11.09.2012 року та утворення ліквідаційної комісії;
- опису держреєстратору про внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру;
- заяви за формою № 8-ОПП.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2012 року по справі № 1570/5269/2012 (а.с.93-94), зокрема:
- адміністративний позов державної податкової інспекції у м. Іллічівську Одеської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Евро-Моторс-2» про стягнення податкової заборгованості - задоволено;
- стягнуто з Приватного підприємства «Евро-Моторс-2» (ЄДРПОУ 31428788, юридична адреса: 68000, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Промислова, 2) податкову заборгованість за платежем мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності на суму 703470 (сімсот три тисячі чотириста сімдесят) гривень;
- стягнуто з Приватного підприємства «Евро-Моторс-2» (ЄДРПОУ 31428788, юридична адреса: 68000, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Промислова, 2) податкову заборгованість за платежем ПДВ з товарів, ввезених на територію України суб'єктами підприємницької діяльності на суму 140694 (сто сорок тисяч шістсот дев'яносто чотири) гривні.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 4 березня 2013 року по справі № 815/386/13-а (а.с.91-92), зокрема:
- адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Іллічівську Одеської області Державної податкової служби - задоволено повністю;
- стягнуто з Приватного підприємства «Євро-Моторс-2» (код ЄДРПОУ 31428788) податковий борг по податку на прибуток у сумі 125589,15 грн. (сто двадцять п'ять тисяч п'ятсот вісімдесят дев'ять гривень 15 копійок).
Не погоджуючись із не проведенням відповідачем за заявою позивача від 23.10.2012 року заліку надміру сплачених грошових зобов'язань у рахунок погашення наявного податкового боргу у сумі 969753,15 грн. (згідно виконання виконавчих листів Одеського окружного адміністративного суду № 1570/5269/2012 від 22.11.2012 року та № 815/386/13-а від 05.04.2013 року) у зв'язку із ліквідацією підприємства, позивач звернувся із вищенаведеними позовними вимогами до суду.
В судовому засіданні також встановлено, що позивач звернувся до відповідача із заявою від 12.12.2013 року (а.с.23), у якій з урахуванням підтвердження залишку від'ємного значення раніше поданою заявою про проведення заліку, а також приймаючи до уваги проведення процедури ліквідації ПП «Євро-моторс-2», позивач просив провести залік суми наявного податкового боргу у сумі 969753,15 грн. (згідно виконання виконавчих листів Одеського окружного адміністративного суду № 1570/5269/2012 від 22.11.2012 року та № 815/386/13-а від 05.04.2013 року) та проводити залік майбутніх зобов'язань позивача з оплати податків, зборів, обов'язкових платежів.
Вказану заяву отримано відповідачем 13 грудня 2013 року. (а.с.23)
Листом від 10.01.2014 року № 186/10/15-03-11-0016 (а.с.96) на вищезазначену заяву позивача від 12.12.2013 року відповідач, керуючись положеннями пп. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14, ст. 87, п.п. 200.4, 200.5, 200.6, 200.8 ст. 200 ПК України, відмовив позивачу у проведенні заліку суми наявного податкового боргу, з тих підстав, зокрема, що:
- у випадку позивача суму від'ємного значення з податку на додану вартість не можна розглядати, як надміру сплачені кошти в сплату податкових зобов'язань з ПДВ; таке від'ємне значення з ПДВ було задекларовано в майбутні платежі з ПДВ по деклараціям в травні та серпні 2006 року, і також не може розглядатися як бюджетне відшкодування ПДВ;
- рішенням від 10.06.2011 року свідоцтво платника ПДВ ТОВ «Євро-моторс-2» анульовано, причина - до ЄДР внесено запис про відсутність платника за місцезнаходженням.
На доведення обставин, на яких ґрунтуються вимоги, позивачем суду також надано копії, зокрема (а.с.31-56, 58, 115-133):
- акту перевірки ДПІ у м. Іллічівську від 03.04.2009 року № 1045/23-0301/31428788 «Про результати планової виїзної перевірки ПП «Євро-Моторс-2» (код ЄДРПОУ 31428788) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2007 р. по 31.12.2008 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2007 р. по 31.12.2008 р.», відповідно до висновків якого, зокрема, залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування (р. 26 Декларації за грудень 2008 року) включається до складу податкового кредиту в рядок 23.2 Декларації за січень 2009 року становить 7487887 грн.;
- акту перевірки ДПІ у м. Іллічівську № 2621/23-0303 від 18.09.2009 року «Про результати позапланової виїзної перевірки ПП «Євро-Моторс-2» код за ЄДРПОУ 31428788 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за липень 2009 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період березень, квітень, травень, червень, липень, вересень 2008 року, червень 2009 року», відповідно до висновку якого, зокрема, залишок від'ємного значення на кінець перевіряємого періоду (рядок 26 декларації), який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, становить 6853876 грн.;
- Уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок; Довідок щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеними після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду; розрахунків суми бюджетного відшкодування, за звітні періоди, за які виправлялися помилки: 12 місяць 2008 року, 1 місяць 2009 року, 12 місяць 2010 року;
- опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи», відповідно до якого позивач надав наступні документи: рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.
На доведення обставин, на яких ґрунтуються заперечення, відповідачем суду надано копії, зокрема (а.с.95, 138-156, 158-161):
- зворотного боку картки особового рахунку позивача як платника ПДВ за період з 2006 року по 2014 рік;
- рішення ДПІ у м. Іллічівську № 89/29-00 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «Євро-моторс-2» від 10.06.2011 року, відповідно до якого датою анулювання реєстрації є 10.06.2011 року;
- доказу отримання позивачем рішення ДПІ у м. Іллічівську від 10.06.2011 року № 89/29-00 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «Євро-моторс-2» 01.07.2011 року;
- доказу надіслання на адресу позивача простою поштою листа-відповіді відповідача від 10.01.2014 року № 186/10/15-03-11-0016 на звернення позивача від 12.12.2013 року;
- податкових декларацій позивача з податку на додану вартість за 4 та 7 місяці 2006 року, у яких позивачем відображено його рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів.
Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Частиною 6 статті 71 КАС України встановлено, що якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин): Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України), Порядком проведення заліку надміру сплачених грошових зобов'язань або суми невідшкодованих податків платника податків у разі ліквідації, не пов'язаної з банкрутством, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України 28.12.2010 року № 1674, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 січня 2011 року за № 117/18855 (далі - Порядок № 1674).
Відповідно до пп. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14 ПК України надміру сплачені грошові зобов'язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.
Згідно з п.п. 97.5, 97.6 ст. 97 ПК України у разі якщо платник податків, що ліквідується, має суми надміру сплачених грошових зобов'язань або суми невідшкодованих податків з відповідного бюджету, такі суми підлягають заліку в рахунок його грошових зобов'язань або податкового боргу перед таким бюджетом.
У разі якщо суми надміру сплачених грошових зобов'язань або суми невідшкодованих податків з відповідного бюджету перевищують суми грошових зобов'язань або податкового боргу перед таким бюджетом, суми перевищення використовуються для погашення грошових зобов'язань або податкового боргу перед іншими бюджетами, а за відсутності таких зобов'язань (боргу) перераховуються у розпорядження такого платника податків. Порядок проведення заліків, визначених у цьому пункті, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Згідно п.п. 200.1, 200.3, 200.4, 200.5, 200.6 ст. 200 розділу V ПК України:
200.1. Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
200.3. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
200.4. Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
200.5. Не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які:
- були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів);
- мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).
200.6. Платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів.
Відповідно до п. 5 Порядку № 1674 підставою для вжиття заходів щодо процедури заліку є:
- заява до органу державної податкової служби про зняття з обліку платника податків;
- копія розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те установчими документами, про ліквідацію, не пов'язану з банкрутством;
- копія розпорядчого документа про утворення ліквідаційної комісії;
- внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, її відокремлених підрозділів або внесення запису про рішення фізичної особи - підприємця щодо припинення підприємницької діяльності;
- довідка про суми надміру сплачених грошових зобов'язань та суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу платників податків.
На підставі аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, та встановлених в судовому засіданні обставин, зокрема виходячи з того, що:
- наявна у позивача переплата в сумі 471515 грн. з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - є залишком від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Позивачем самостійно прийнято рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, що відображено ним у відповідних податкових деклараціях.
Спірна сума переплати не зараховувалась до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань.
Тобто, наявна у позивача переплата в сумі 471515 грн. з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - не є сумою надміру сплачених грошових зобов'язань або сумою невідшкодованих податків з відповідного бюджету;
крім того:
- рішенням ДПІ у м. Іллічівську № 89/29-00 від 10.06.2011 року анульовано реєстрацію позивача як платника ПДВ з 10.06.2011 року , яке отримано позивачем 01.07.2011 року;
суд дійшов до висновків про те, що:
- правова позиція позивача зі спірних питань - є помилковою.
При цьому також слід зазначити, що в якості підстав для вжиття заходів щодо процедури заліку, передбачених п. 5 Порядку № 1674, за заявами від 23.10.2012 року вих. № 12 та від 12.12.2013 року позивачем до них не додано: доказів внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи; довідку про суми надміру сплачених грошових зобов'язань та суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу платників податків;
- підстав для задоволення вимог позивача про зобов'язання відповідача здійснити відносно позивача (код ЄДРПОУ 31428788) дії, необхідні для проведення процедури заліку надміру сплачених грошових зобов'язань у розмірі 471515,00 грн. у рахунок податкового боргу у сумі 969753,15 грн. у разі ліквідації, не пов'язаної з банкрутством, відповідно до Порядку проведення заліку надміру сплачених грошових зобов'язань або суми невідшкодованих податків платника податків у разі ліквідації, не пов'язаної з банкрутством, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1674 від 28.12.2010 року - немає.
Керуючись ст.ст. 6, 7, 11, 71, 86, 94, 158-162, 167, 184-186 КАС України, суд -
постановив:
В задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства «Євро-моторс-2» до державної податкової інспекції у м. Іллічівську Головного управління Міндоходів в Одеській області про зобов'язання відповідача здійснити відносно позивача (код ЄДРПОУ 31428788) дії, необхідні для проведення процедури заліку надміру сплачених грошових зобов'язань у розмірі 471515,00 грн. у рахунок податкового боргу у сумі 969753,15 грн. у разі ліквідації, не пов'язаної з банкрутством, відповідно до Порядку проведення заліку надміру сплачених грошових зобов'язань або суми невідшкодованих податків платника податків у разі ліквідації, не пов'язаної з банкрутством, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1674 від 28.12.2010 року, - відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
В повному обсязі постанову складено 16 червня 2014 року.
Суддя М.Г. Цховребова
16 червня 2014 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2014 |
Оприлюднено | 10.07.2014 |
Номер документу | 39611775 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні