Рішення
від 11.06.2014 по справі 908/1021/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 12/31/14

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.06.2014 Справа № 908/1021/14

Суддя Господарського суду Запорізької області Смірнов О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні господарського суду справу № 908/1021/14

за позовом: Запорізької міської ради, м. Запоріжжя

до відповідача: Публічного акціонерного товариства «АВТО», м. Запоріжжя

про внесення змін до п. п. 5, 9 договору оренди

від позивача - Бережна Г.Ю., довіреність № 01/02-17/02187 від 15.07.13р.

від відповідача - Грунтенко А.Я., директор;

- Зайцев В.В., довіреність від 10.04.14р.

За клопотанням відповідача, з урахуванням виняткових обставин справи, строк слухання спору по даній справі було продовжено додатково на 15 (п'ятнадцять днів), що відповідає вимогам частини 3 статті 69 ГПК України і знайшло своє відображення у процесуальних документах суду згідно вимог ст. 81-1 ГПК України.

З метою усунення суперечностей у доводах та доказах сторін, у судових засіданнях з 15.04.2014 року по 14.05.2014 року, згідно вимог ст. 77 ГПК України було оголошено перерву, без винесення процесуального документа суду, за наслідком якого було складено протокол відповідно до вимог ст. 81 1 ГПК України.

СУТЬ СПОРУ: Запорізька міська рада звернулася до Господарського суду Запорізької області з позовною заявою до Публічного акціонерного товариства "АВТО" про внесення змін Договору оренди землі № 040726101147 від 14.11.2007 року та просить суд:

- змінити п. 5 Договору оренди землі від 14.11.2007 року № 040726101147, укладеного між Запорізькою міською радою та Публічним акціонерним товариством «АВТО», щодо земельної ділянки загальною площею 0, 0075 га., яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, селище Креміно, 8а, для розташування автотранспортного підприємства, виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 10465 грн. 50 коп. (десять тисяч чотириста шістдесят п'ят гривень 50 коп.) в цінах 2013 року».;

- змінити п. 9 Договору оренди землі від 14.11.2007 року № 040726101147, укладеного між Запорізькою міською радою та Публічним акціонерним товариством «АВТО», щодо земельної ділянки загальною площею 0, 0075 га., яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, селище Креміно, 8а, для розташування автотранспортного підприємства, виклавши його в такій редакції: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 313 грн. 96 коп. (триста тринадцять гривень 96 коп.), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року».

В обґрунтування позовних вимог Запорізька міська рада посилається на приписи ст. 20 Закону України «Про оцінку землі», та відповідно до витягу, наданого ГУ Держземагентства від 15.03.2013 р. № 09-05-10/1291, з технічної документації щодо нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 2310100000:07:085:009, загальною площею 0, 0075 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, селище Креміно, 8а, сатновить 10465, 50 грн., внаслідок чого саме з цієї суми розраховується орендна плата. Тому є всі підстави для внесення змін до договору оренди.

Відповідач у справі - Публічне акціонерне товариство «АВТО» надав суду, в порядку ст. 59 ГПК України, відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечує, мотивуючи свою позицію наступним:

- пропозиція позивача щодо внесення змін до договору вих. № 01/02-21/01549 з додатковим договором підписаний з боку відповідача та надісланий на адресу позивача 01.07.2013 року;

- аналогічні зміни стосовно орендної плати зі іншу земельну ділянку, кадастровий номер якої 2310100000:07:085:003, яку орендує ПАТ «АВТО», та яка є суміжною із спірною ділянкою, були предметом розгляду справи № 908/1551/13;

- рішенням Господарського суду Запорізької області у вказаній справі від 18.06.2013 року, зміни, до договору, що стосується прирейкової зони та застосування коефіцієнту знаходження земельної ділянки у зоні припустимого шуму від аеропорту були прийняті в редакції відповідача;

- земельні ділянки розташовані поряд (є суміжними), в одному земельному масиві, а тому мають однакові технічні умови, що визначають коефіцієнт Км3 (наявність централізованих водо-, теплопостачання, каналізації, санітарно-захисна зона, зона впливу шуму від аеропорту, відсутність залізниці);

- вважає, що оскільки розбіжності не передані на розсуд суду, тому додатковий договір укладено в редакції відповідача, відповідно до ч. 7 ст. 181 ЦК України;

- твердження позивача щодо ухилення відповідача від приведення умов договору до вимог чинного законодавства не відповідає дійсності;

- нормативно грошова оцінка землі не відповідає Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 27.01.2006 року № 18/15/21/11;

- остання технічна документація із землеустрою щодо спірної земельної ділянки була виготовлена та погоджену у 2007 році, а нової не виготовлялося.

До суду надійшли, в порядку ст. 22 ГПК України, заперечення позивача на відзив, за відповідно до яких він вважає, що останній безпідставно посилається на ч. 7 ст. 181 ЦК України, а також наводить обставини застосування саме таких коефіцієнтів при визначенні розміру орендної плати.

Головним управлінням Держземагенства у Запорізькій області, згідно ст. 22 ГПК України, надано суду письмові пояснення по справі, за змістом яких останнє повідомляє суд про підстави застосування відповідних коефіцієнтів для визначення нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки.

З'ясувавши фактичні обставини справи, докази на їх підтвердження, надавши правову кваліфікацію відносинам сторін і виходячи з фактів, встановлених у процесі розгляду справи, приймаючи до уваги доводи позивача та заперечення відповідача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задовленню частково з огляду на наступне.

Позов мотивовано тим, що 14.11.2007 року між Запорізькою міською радою, далі Орендодавець, та Відкритим акціонерним товариством «АВТО» (відповідно до п. 3 Статуту Публічне акціонерне товарисово «АВТО» є правонаступником всіх праві та обов'язків Відкритого акціонерного товариства «АВТО»), далі Орендар, був укладений договір оренди землі, далі Договір, зареєстрований у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 26.11.2007 року за № 040726101147.

Відповідно до п. 1. Договору Орендодавець, відповідно до рішення чотирнадцятої сесії п'ятого скликання Запорізької міської ради № 77/18 від 29 серпня 2007 року, надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування автотранспортного підприємства, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, селище Креміно, 8А.

Пунктами 2, 3 Договору передбачено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0075 га, на якій знаходяться будівлі та споруди Орендаря, інші об'єкти інфраструктури відсутні.

Земельна ділянка, згідно з п. п. 14, 15 Договору, передається в оренду для: розташування автотранспортного підприємства. Цільове призначення земельної ділянки (категорія земель): землі транспорту.

Відповідно до п. 19. Договору передача земельної ділянки орендарю здійснюється орендодавцем на умовах, що визначені у договорі, за актом прийому-передачі земельної ділянки, який підписується сторонами і є невід'ємним додатком до договору. Передача земельної ділянки орендарю здійснюється у п'ятиденний термін після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі.

Згідно п. 5. Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2932, 50 грн. в цінах 2006 року.

Пунктами 9, 10 Договору (з врахуванням Додаткової угоди від 20.03.2008 року до Договору) передбачено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 90 грн. 43 коп., що складає 3 % від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2008 року. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору чи продовження його дії.

Умовами пункту 12 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається один раз на рік, у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором оренди землі;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати;

- в інших випадках, передбачених законом.

Пунктом 32 Договору встановлено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку.

Відповідно до п. 8 Договору, договір укладено на дев'ятнадцять років.

Отже, на час розгляду судом даної справи умови договору оренди землі є чинними.

Так, відповідно до акту прийому-передачі земельної ділянки від 26. 11.2007 року, позивач передав, а відповідач прийняв в оренду земельну ділянку кадастровий № 2310100000:07:085:0009, загальною площею 0,0075 га, розташовану за адресою: м. Запоріжжя, селище Креміно, 8а.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 року № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя" вирішено, зокрема, впровадити оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки.

Відповідно до рішення Запорізької міської ради від 27.07.2011 року № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення м. Запоріжжя" було затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя.

В подальшому, Запорізькою міською радою 266.2012 року було прийнято рішення № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 року № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя", яке було оприлюднене 24.07.2012 року в газеті "Запорізька Січ" та набрало чинності 01.01.2013 року згідно з п. 5 цього рішення.

Вказаним рішенням був затверджений коефіцієнт "К", згідно якого визначається розмір орендної плати, зокрема для земельних ділянок, наданих для розташування автозаправних станцій, газових автозаправних станцій, встановлений коефіцієнт 6. Зобов'язано орендарів земельних ділянок, у яких розмір орендної плати, встановлений у договорі оренди землі, не відповідає даному рішенню або розрахований без урахування рішення міської ради від 03.03.2008 року № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя", укласти додаткові угоди на збільшення орендної плати.

У зв'язку із тим, що змінилася нормативна грошова оцінка землі, та розмір орендної плати за надану відповідачу в оренду земельну ділянку не відповідає встановленому рішенням Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 року та вимогам діючого законодавства, позивач звернувся до відповідача з пропозицією № 01/02-21/01549 від 13.05.2013 року «Про внесення змін до договору оренди землі» шляхом викладення п. 9 Договору в наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 313 грн. 96 коп., що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2013 року». Так, відповідач не погодився із пропозицією позивача, про що повідомив останнього листом від 01.07.2013 року. При цьому, Орендарем підписано додатковий договір від 01.07.2013 року до Договору із протоколом розбіжностей, відповідно до яких викладено п. 5 Договору в редакції відповідача, а саме: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4278, 75 грн., плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі: 128 грн. 30 коп., що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2012 року».

Відтак, позивач зазначає, що відповідач ухиляється від приведення умов договору оренди землі до вимог чинного законодавства України в частині визначення орендної плати за землю, а тому просить суд позовні вимоги задовольнити та внести зміни у договір оренди.

Судом дана належна правова оцінка правовідносинам сторін. За своєю правовою природою між сторонами укладено договір оренди землі. Фактичні обставини справи підтверджують, що сторони досягли всіх суттєвих умов передбачених законом для договорів оренди: зокрема щодо ціни, строку його дії, об'єкту оренди, за його індивідуально - визначеними ознаками тощо, а тому він вважається укладеним згідно п. п. 1, 2 ст. 180, п. 1 ст. 181 ГК України та ст. ст. 627, 628, 638, 759 ЦК України.

Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" № 161-ХІV від 06.10.1998 року визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до ст. 13 вищезазначеного закону договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно зі ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України (2755-17).

Як визначено у пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата).

Виходячи з положень пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орендна плата, поряд із земельним податком, є формою плати за землю, яка, в силу положень п.п. 9.1.10 п. 9.1 ст. 9 Податкового кодексу України, віднесена до загальнодержавних податків.

Згідно з п. п. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування за цим податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Базою оподаткування відповідно до п. п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно з п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Статтею 288 Податкового кодексу України визначено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюється у договорі оренди (ч. 288.4), але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом (ч. 288.5).

Відповідно до статті 290 Господарського кодексу України розмір плати за користування земельною ділянкою, що є державною або комунальною власністю, не може бути нижчим за встановлений відповідно до закону.

Відповідно до ст. 274.1. Податкового кодексу України, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється в розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.

При цьому, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, а також затвердження конкретних ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України віднесено пунктом 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції сільської, селищної, міської рад, яка реалізується шляхом прийняття відповідних рішень на пленарних засіданнях ради.

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про оцінку земель" № 1378-ІV від 11.12.2003 року нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Пунктом 2 частини 1 статті 13 цього ж Закону встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Частиною 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Враховуючи вищенаведені положення законодавства, затвердження нормативної грошової оцінки землі, ставок земельного податку та розміру орендної плати відноситься до виключної компетенції відповідної місцевої ради. При цьому, мінімальний граничний розмір орендної плати залежить від розміру земельного податку, який, у свою чергу, обчислюється від нормативної грошової оцінки землі.

Так, рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 року № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя" було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану українським ДНДІПМ "Дніпромісто", затверджено базову вартість 1 кв. м. землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008 року, значення коефіцієнтів місцерозташування та впливу локальних факторів, а також впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки.

Відповідно до рішення Запорізької міської ради від 27.07.2011 року № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення м. Запоріжжя" було затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя.

В подальшому, рішенням Запорізької міської ради від 26.06.2012 року № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя", змінено коефіцієнт "К", згідно якого визначається розмір орендної плати, зокрема для земельних ділянок, наданих для розташування автозаправних станцій, газових автозаправних станцій, він встановлений в розмірі 6.

Виходячи з положень чинного законодавства мінімальний граничний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності встановлюється Податковим кодексом України, при цьому затвердження ставок земельного податку, а отже і розміру орендної плати та нормативної грошової оцінки, відноситься до виключної компетенції сільської, селищної, міської рад, яка реалізується шляхом прийняття відповідних рішень на пленарних засіданнях ради. Тому прийняття радою рішення про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення є підставою для приведення положень спірного договору оренди землі у відповідність до вимог цього рішення в частині визначення розміру орендної плати.

Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов Договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених Договором або законом.

Оскільки сторонами в Договорі оренди передбачена можливість перегляду орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Правові засади проведення оцінки земель, в тому числі грошової, визначає Закон України "Про оцінку земель". Законом встановлено, що нормативна грошова оцінка використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою.

Статтею 15 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель виготовляється відповідними територіальними органами Державного агентства земельних ресурсів України.

Як стверджує Позивач, земельна ділянка, яка передана Відповідачу в оренду пройшла нормативну оцінку, яка на час зверення з позовом до суду становить 10465, 50 грн., на підтвердження чого надає суду Витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданий Головним управлінням Держземагенства у Запорізькій області, щодо земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, селище Кремінь 8а, далв Витяг.

Так, позивач посилається на ті обставини, що було виготовлено нову технічну документацію на спірну земельну ділянку, відповідно до якої зроблено витяг щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Відповідно до наявного в матерілах справи Витягу, для визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки використовувалися такі коефіцієнти: Км2 = 0.97, локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони - прирейкова зона = 1.04, санітарно-захисна зона = 1.00, сукупний коефіцієнт Км3 = 1.04, коефіцієнт Кф = 1.00.

Проте, матеріали справи свідчать, що остання Технічна документація із землеустрою щодо складання Договору оренди землі ВАТ «АВТО» для розташування автотранспортного підприємства була виготовлена в 2007 році - для укладання договору від 14.11.2007р. Витяг з технічної документації був виданий 24.09.2007р., з якого вбачається, що коефіцієнт місце розташування Км2 = 0.47, сукупний коефіцієнт впливу локальних факторів - Км3 = 0.88.

Належних доказів виготовлення іншої Технічної документації ані Запорізькою міської радою ані ГУ Держземагенством в процесі розгляду справи до маатералів справи не надано.

Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року № 18/15/21/11 затверджено «Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів».

Пунктом 1.3 вказаного Порядку визначено, що нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Цим документом визначені локальні коефіцієнти, які повинні застосовуватись при визначенні нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Таким чином, з Витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 23101000000:07:085:009 вбачається, що коефіцієнти, встановлені рішенням Запорізької міської ради №16, застосовані невірно, а саме не враховано, що:

- земельна ділянка не є прирейковою зоною, тому необхідно застосовувати коефіцієнт = 1.04;

- підприємство, яке користується земельною ділянкою, не забезпечене централізованим тепло-, газопостачанням та каналізацією;

- невірно застосований коефіцієнт місцезнаходження ділянки в санітарно-захисній зоні;

- не застосовано коефіцієнт знаходження ділянки в зоні перевищення припустимого рівня шуму від аеродрому;

- змінився більш, ніж вдвічі, коефіцієнт економіко-планувальної зони - з 0.47 в 2007 році до 0.97 - в 2012 році, земельної ділянки, що розташована за межами міста.

Вказані осбавини підтверджується матеріалами справи, зокрема:

-листом Відокремленого структурного підрозділу «Запорізька дирекція залізничних перевезень» від 05.06.2013р. № ДНКМ-3 269, повідомлено, що ПАТ "АВТО" не є суміжним землекористувачем земель ДП «Придніпровська залізниця». Під'їзні колії ПАТ «АВТО», що примикають до залізничної колії лінії станція Ростуча - ЗАТ УВТК «Мокрянський кам'яний кар'єр» відсутні (т.1 а.с. 81);

- листом від 04.06.2013 р. № 314 КП «Міжнародний аеропорт Запоріжжя» повідомлено, що селище Креміно знаходиться у приаеродромній зоні аеропорту Запоріжжя і над сел. Креміно літають літаки, які виконують зліт та посадку на висоті 200м (т.1 а.с. 82);

Разом з тим, згідно листа Публічного акціонерного товариства «Запоріжнерудпром» від 06.06.2013р. № 582, земельна ділянка, на якій розташоване ПАТ "АВТО" (м. Запоріжжя, селище Кремінь, 8а), при проведенні масових вибухів знаходиться в небезпечній зоні по розльоту окремих кусків породи і складає 500 м, відповідно до Типового проекту на виробництво буровибухових робіт розробленого та затвердженому 11.01.2010 р. (т.1 а.с. 83).

Зважаючи на наведені норми права та встановлені судом обставини, данні для розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки та визначення орендної плати за земельну ділянку складають:

- коефіцієнт Км2 становить 0,47;

- сукупний коефіцієнт Км3 (2х3х4х5х6) становить 0,52;

- коефіцієнт Кф ( вид діяльності - транспорт) становить 1.

Підставою для обрахування земельного податку та орендної плати відповідно розділу ХІІІ Податкового кодексу України, розділу ІІІ Закону України «Про оцінку земель» є витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, виданий відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Витяг з технічної документації, на який посилається Позивач в обґрунтування заявленого позову, не може бути прийнятий судом в якості доказу підтвердження розрахунку розміру орендної плати щодо зміни якого заявлено, оскільки він не містить всіх чинників, визначених рішенням Запорізької міської ради № 79 від 03.03.2008 р. «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя", які повинні бути застосовані до конкретної земельної ділянки кадастровий номер 23101000000:07:085:009, яка є предметом спірного Договору.

Єдина Технічна документація із землеустрою щодо складання Договору Відкритого акціонерного товариства «АВТО», яку було виготовлено для розташування автотранспортного підприємства в 2007 році для укладання договору від 14.11.2007 року, що підтверджується матералами справи. Витяг з технічної документації був виданий 24.09.2007 р., з якого вбачається, що коефіцієнт місце розташування Км2 = 0.47, сукупний коефіцієнт впливу локальних факторів - Км3 = 0.88.

Стаття 33 ГПК України зобов'язує сторін довести ті обставини, на які вони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до вимог статті 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Втім ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили і оцінюються судом в розумінні вимог статті 43 ГПК України за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Позивач не довів суду наявність підстав для застосування відповідних коефіцієнтів при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки,а відтак і відповівдністьрозрахунку розміру орендної плати. Проте, позовні вимоги Запорізької міської ради підлягають частковому задовленню, оскіьки п. п. 5, 9 спірного довгору не відповідають нормам чиного законодавства, у зв'язку із чим слід їх слід змінити та викласти в наступних редакціях, зокрема:

- 5. «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4278 (чотири тисячі двісті сімдесят вісім) грн. 75 коп. в цінах 2012 року»;

- 9. «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 128 (сто двадцять вісім) грн. 26 коп., що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2012 року».

Витрати по сплаті судового збору в сумі 1218, 00 грн. покладаються на відповідача у справі - Публічне акціонерне товариство «АВТО», відповідно до вимог ст. ст. 44, 49 ГПК України.

У судовому засіданні, яке відбулося 11.06.2014 року, згідно частини 2 статті 85 ГПК України було проголошено скорочений текст рішення, а саме його вступну та резолютивну частини.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 22, 33, 44, 49, 69, 77, 81 1 , 82, 84, ч. 2 ст. 85 ГПК України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги Запорізької міської ради до Публічного акціонерного товариства «АВТО» задовольнити частково.

2. Внести зміни до п. 5 договору оренди землі від 14.11.2007 року № 040726101147, укладеного між Запорізькою міською радою та Публічним акціонерним товариством «АВТО», щодо земельної ділянки загальною площею 0, 0075 га., яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, селище Креміно, 8а, для розташування автотранспортного підприємства, виклавши його в такій редакції:

- « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4278 (чотири тисячі двісті сімдесят вісім) грн. 75 коп. в цінах 2012 року».

3. Внести зміни до п. 9 договору оренди землі від від 14.11.2007 року № 040726101147, укладеного між Запорізькою міською радою та Публічним акціонерним товариством «АВТО», щодо земельної ділянки загальною площею 0, 0075 га., яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, селище Креміно, 8а, для розташування автотранспортного підприємства, виклавши його в такій редакції:

- « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 128 (сто двадцять вісім) грн. 26 коп., що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2012 року».

4. В іншій частині позову відмовити.

5. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «АВТО», 69038, м. Запоріжжя, селище Креміно, буд. 8А, код ЄДРПОУ 03116861, на користь:

- на користь Державного бюджету України (одержувач: УДКСУ у м. Запоріжжі (Орджонікідзевський район); банк одержувача: УДКСУ у м. Запоріжжі (Орджонікідзевський район); МФО 813015; ЄДРПОУ 38025409; р/р №31215206783007; код бюджетної класифікації 22030001, символ звітності банку - 206, з використанням параметру RR-83) 1 218 (одну тисячу двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. судового збору, видавши наказ.

Повне рішення складено - 16.06.2014 року

Суддя О.Г.Смірнов

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Дата ухвалення рішення11.06.2014
Оприлюднено09.07.2014
Номер документу39630563
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1021/14

Ухвала від 02.12.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 24.09.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 15.09.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Рішення від 11.06.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 26.05.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 14.05.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні