Постанова
від 03.08.2012 по справі 2а/0570/8052/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 серпня 2012 р. Справа № 2а/0570/8052/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12год30хв

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мозгової Н.А.

при секретарі Волковій О.Г.

за участю представника позивача Платонової Я.В.

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 про стягнення фінансових санкцій в розмірі 10100,00грн., -

ВСТАНОВИВ:

02.07.2012р. Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області звернулось до суду з адміністративним позовом до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 про стягнення фінансових санкцій в розмірі 10100,00грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач в порушення абз.13 ч.2 ст.17 Закону України «Про державне регулювання, виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» №481/95-ВР від 19.12.1995року здійснював роздрібну торгівлю алкогольними напоями за ціною, нижчою від встановленої мінімальної ціни на алкогольні напої, в порушення ст.15-2 Закону України «Про державне регулювання, виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» №481/95-ВР від 19.12.1995року не розмістив наочну інформацію щодо заборони куріння тютюнових виробів, в порушення абз.15 ч.2 ст.17 Закону України «Про державне регулювання, виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» №481/95-ВР від 19.12.1995року реалізовував алкогольні напої без марок акцизного податку встановленого зразка.

Рішення про застосування фінансових санкцій за дані порушення було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням 06.04.2012р., але після закінчення терміну зберігання повернуто на адресу позивача.

Інформація про виконання рішення про застосування фінансових санкцій у встановлені строки до Регіонального управління не надійшла. Посилаючись на вказані обставини позивач просив суд стягнути з відповідача фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 10100,00грн.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, письмові заперечення суду не надав.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне:

ОСОБА_3 зареєстрована в якості фізичної особи-підприємця Виконавчим комітетом Донецької міської ради 05.05.1999р.

На підставі посвідчень НОМЕР_2 від 04.02.2012р. була проведена перевірка стану дотримання вимог законодавства під час провадження діяльності, пов'язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів у магазині «ІНФОРМАЦІЯ_1» за адресою:АДРЕСА_2, в якому здійснює підприємницьку діяльність фізична особа-підприємець ОСОБА_3.

Перевіряючими були встановлені наступні порушення вимог діючого законодавства з боку відповідача:

здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями за ціною, нижчою від встановленої мінімальної ціни на алкогольні напої, не розміщення наочної інформації щодо заборони куріння тютюнових виробів, реалізація алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка.

Дані порушення посадовими особами Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області були зафіксовані в акті перевірки №946/03/НОМЕР_1 від 04.02.2012р.

На підставі акту перевірки відповідача, згідно абз.абз. 10, 13, 15 ч.2 ст.17 Закону України «Про державне регулювання, виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» відносно відповідача було винесено рішення про застосування фінансових санкцій №050102-0165-21-68 від 06.04.2012р. на суму 10100,00грн. Дане рішення було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням 06.04.2012р., але після закінчення терміну зберігання повернуто на адресу позивача.

Відповідно до п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Таким чином, рішення про застосування фінансових санкцій вважається врученим відповідачу 10.05.2012року.

Закон України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів" визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України та відповідно до ст. 16 контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням та інші печатки і штампи, бланки. Департамент є розпорядником коштів нижчого рівня, має право у межах покладених на нього завдань укладати договори, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем у судах України.

До основних завдань Департаменту належить, зокрема, застосування у випадках, передбачених законодавством, фінансових санкцій до суб'єктів господарювання за порушення вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів (п.2.12. Положення).

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" за порушення оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів в розмірі 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 грн.

Відповідно до ст..15-2 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: "Куріння заборонено!".

У спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: "Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!".

Відповідно до ст.11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Судом встановлено, а відповідачем не спростований факт порушення ним норм чинного законодавства під час провадження діяльності, пов'язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Постановою КМУ від 2 червня 2003 р. № 790 був затверджений Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", який визначає механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Пунктом 3 Порядку передбачено, що до суб'єктів підприємницької діяльності, винних у вчиненні порушень, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірах, передбачених Законом.

За порушення норм Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством (ст. 17 Закону).

Пунктом 10 Порядку № 790 визначено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

В ході розгляду справи, судом встановлені порушення з боку відповідача Закону України «Про державне регулювання, виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та об'єктивно оцінені факти, що мають юридичне значення для розгляду даної справи. Суд, розглянувши питання правомірності прийняття рішення про застосування фінансових санкцій №050102-0165-21-68 від 06.04.2012р. на суму 10100,00грн. дійшов висновку щодо задоволення позовних вимог Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 про стягнення фінансових санкцій в розмірі 10100,00грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 8-11, 17, 69-72, 86, 94, 158-163, 185-186, 257, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Донецькій області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 про стягнення фінансових санкцій в розмірі 10100,00грн. - задовольнити.

Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 (іпн НОМЕР_1; 83120, АДРЕСА_1) на користь Державного бюджету України (р/р 31117106700007, код платежу 21081100, ЄДРПОУ 38033968, МФО 834016, ГУ ДКСУ у Донецькій області) фінансові санкції у розмірі 10100 (десять тисяч сто) грн. 00коп.

Постанову прийнято у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 03.08.2012 року в присутності представників сторін. Повний текст постанови у відповідності з вимогами ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України виготовлений та підписаний 07.08.2012 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанови, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Мозговая Н. А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2012
Оприлюднено10.07.2014
Номер документу39643236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/8052/2012

Ухвала від 14.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 04.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 03.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Ухвала від 05.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н. А.

Ухвала від 14.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Ухвала від 26.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Ухвала від 26.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

Ухвала від 04.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні