cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2014 року Справа № 803/1065/14
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Андрусенко О. О.,
при секретарі судового засідання Брудовській Н. В.,
за участю представника позивача Малюги С. В.,
представника відповідача Куц С. О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства Володимир-Волинське підприємство «Родючість» до Володимир-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області про скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство Володимир-Волинське підприємство «Родючість» (далі - ПАТ Володимир-Волинське підприємство «Родючість») звернулося з адміністративним позовом до Володимир-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 25.04.2013 року № 0000261500, яким збільшено суму грошового зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб у розмірі 42316,73 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення було прийнято з порушенням норм чинного законодавства, оскільки немає підстав для сплати орендної плати за використання земельних ділянок згідно договору оренди землі від 12.01.2012 року № 071020004, так як даний договір укладений з порушенням законодавства, тому просить скасувати податкове повідомлення-рішення від 25.04.2013 року № 0000261500.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав із підстав, наведених у позовній заяві, просив позов задовольнити повністю.
У письмових запереченнях та у судовому засідання представник відповідача позовних вимог позивача не визнала, посилаючись на правомірність висновків контролюючого органу, зроблених при проведенні перевірки, вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення, винесене відповідно до вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим просить у задоволенні позовних вимог відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, суд вважає, що позов до задоволення не підлягає з огляду на наступне.
Судом встановлено, що на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст.20 та пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, 78.1.2 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України та наказу Володимир-Волинської ОДПІ від 04.04.2013 року № 196 посадовою особою Володимир-Волинської ОДПІ проведено документальну невиїзну перевірку платника ВАТ «Родючість» із питання неподання податкових декларацій з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) на 2012 рік, починаючи з 12 грудня та на 2013 рік, та нарахування орендної плати за 2012 рік, починаючи з 12 грудня та за січень-лютий 2013 року.
За результатами перевірки складено акт про результати документальної невиїзної перевірки від 10.04.2013 року № 211/15-05487685, яким встановлено порушення, а саме:
- п. 286.4 та 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України в частині не подання податкових декларацій з плати за землю (оренда плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) на 2012 рік та на 2013 рік;
- п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України, в результаті чого не нараховано орендну плату за землю у сумі 33853,38 грн., в тому числі за грудень 2012 року у сумі 8256,92 грн., за січень 2013 року у сумі 12798,23 грн., за лютий 2013 року у сумі 12798,23 грн.
На підставі акту перевірки від 10.04.2013 року № 211/15-05487685 Володимир-Волинською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 25.04.2013 року № 0000261500/2812, яким збільшено суму грошового зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб на загальну суму 42316,73 грн., в тому числі за основним платежем 33853,38 та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 8463,35 грн.
Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням від 25.04.2013 року № 0000261500/2812 позивач оскаржив його у судовому порядку.
Відповідно до пп. 14.1.147, п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Підпункт 14.1.136, п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України передбачає, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. п. 288.1, 288.2, 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про оренду землі» (в редакції чинній на день укладання договору від 12.01.2012 року) договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
Як вбачається з матеріалів справи, 12.01.2012 року між Володимир-Волинською міською радою, як орендодавцем, та ВАТ Володимир-Волинське підприємство «Родючість», як орендар, укладено договір оренди землі № 071020004, відповідно до умов якого орендодавець надав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі промисловості на підставі рішення Володимир-Волинської міської ради від 16.10.2009 року № 36/26, яка знаходиться у м. Володимирі-Волинському по вул. Н. Ужвій, 3, загальною площею 52 749 кв. м.
Судом встановлено, що рішенням господарського суду Волинської області від 19.03.2012 року у справі № 5004/121/12, залишеним без змін постановою Вищого господарського суду України від 10.10.2012 року, за позовом Володимир-Волинської міської ради до ВАТ Володимир-Волинське підприємство «Родючість» про врегулювання розбіжностей та визнання договору оренди земельної ділянки укладеним, позов задоволено, визнано договір земельної ділянки від 12.01.2012 року № 071020004, площею 52 749 кв. м., що знаходиться за адресою м. Володимир-Волинський, вул. Наталії Ужвій, 3, укладеним між Володимир-Волинською міською радою та ВАТ Володимир-Волинське підприємство «Родючість» з моменту набрання чинності рішенням суду в редакції орендодавця - Володимир-Волинської міської ради.
12.12.2012 року Управлінням Держземагенства у Володимир-Волинському районі у книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею зареєстровано договір оренди землі від 12.01.2012 року № 071020004 за реєстраційним номером № 071020004000139.
Рішенням Господарського суду Волинської області від 26.06.2013 року у справі № 903/411/13, яке залишене без змін постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 14.08.2013 року, у позові ВАТ Володимир-Волинське підприємство «Родючість» до Володимир-Волинської міської ради про визнання договору земельної ділянки від 12.01.2012 року № 071020004 недійсним відмовлено.
Пунктом 287.1 ст. 287 Податкового кодексу України передбачено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 288.5. ст. 285 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом та не може перевищувати: для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Як вбачається з договору оренди землі від 12.01.2012 року № 071020004, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 5119290,45 грн. Розмір орендної становить 3 відсотки нормативної грошової оцінки, що становить 153758,71 на рік. Орендна плата вноситься у такі строки: щомісячно у розмірі 12 798,23 грн. не пізніше 30 числа наступного за звітнім місяцем.
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Пунктом 286.4 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
Отже, позивач з дня набрання чинності договору оренди землі від 12.01.2012 року № 071020004, а саме - з дати державної реєстрації договору 12.12.2012 року, зобов'язаний подавати контролюючому органу податкові декларації на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Однак, як вбачається з матеріалів справи та не заперечується представником позивача у судовому засіданні, ВАТ Володимир-Волинське підприємство «Родючість» всупереч нормам податкового законодавства контролюючому органу не подало податкові декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) на 2012 рік та на 2013 рік.
Згідно пункту 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, то це тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення 25.04.2013 року № 0000261500/2812, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб на загальну суму 42316,73 грн., винесено Володимир-Волинською ОДПІ правомірно, а тому позовні вимоги до задоволення не підлягають.
Судом не приймаються до уваги доводи позивача про недійсність договору оренди землі, оскільки матеріалами справи (судовими рішеннями) підтверджено правомірність вказаного договору.
Відповідно до частин 1, 2 статті 87 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Частина 3 статті 4 Закону України «Про судовий збір» передбачає, що під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору, що становить 182,70 грн. (10% від 1827,00 грн.). Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Так як суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог ПАТ Володимир-Волинське підприємство «Родючість», тому з позивача слід стягнути решту суми судового збору. Згідно квитанції від 30.05.2014 року № 307_11099 та платіжного доручення від 13.06.2014 року № 1068 при подачі адміністративного позову позивач сплатив 182,70 грн. Отже, сума судового збору, що підлягає стягненню із ПАТ Володимир-Волинське підприємство «Родючість», становить 1644,30 грн. (1827- 182,70 = 1644,30).
Керуючись частиною 3 статті 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства Володимир-Волинське підприємство «Родючість» (44700, Волинська область, місто Володимир-Волинський, вулиця Наталії Ужвій, будинок 3, код ЄДРПОУ 05487685) на користь держави судовий збір у сумі 1 644 (одна тисяча шістсот сорок чотири) грн. 30 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої складено 08.07.2014 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий-суддя О. О. Андрусенко
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2014 |
Оприлюднено | 11.07.2014 |
Номер документу | 39643914 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні