cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2014 року Справа № 3685/14/876
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:
головуючого-судді Довга О.І.,
судді Ліщинський А.М.,
судді Матковська З.М.
секретар судового засідання Гелецький П.В.
за участю представників сторін:
відповідача Геленич В.В.
третя особа Марусяк В.Я.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційні скарги ДП «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» Мукачівського району, Мукачівської районної державної адміністрації на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 24.02.2014 року у справі № 807/53/14 за позовом Приватного підприємства «Мукачів-АТПП» до Мукачівської районної державної адміністрації, третя особа - ДП «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Приватне підприємство «Мукачів - АТПП» звернулось до суду із адміністративним позовом до Мукачівської районної державної адміністрації, третя особа ДП «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» яким просить визнати протиправним та скасувати рішення Мукачівської РДА №1 від 23.09.2013 року, введеного в дію розпорядженням голови Мукачівської РДА від 29.09.2013 року за № 373 з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських маршрутах загального користування в Мукачівському районі Закарпатської області.
В обгрунтування позовних вимог позивач покликається на наступне. 23 вересня 2013 року Мукачівською районною державною адміністрацією було проведено конкурс з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських маршрутах загального користування в Мукачівському районі згідно умов конкурсу. Позивач зазначає, що причиною відмови йому в участі у конкурсі стала несплата внесків до пенсійного фонду. Також позивач вказує, що у зв'язку із тим, що цей конкурс був проведений з грубим порушенням постанови Кабінету Міністрів України № 1081 від 03 грудня 2008 року «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» (Постанова КМ України № 1081), то оскаржуване ним рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 24.02.2014 року позовну заяву задоволено повністю.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції ДП «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» Мукачівського району та Мукачівська районна державна адміністрація подали апеляційні скарги. З посиланням не невірне застосування судом першої інстанції норм матеріального права просять таку скасувати, та прийняти нову, якою в задоволені позову відмовити повністю. В обґрунтування поданих апеляційних скарг апелянти посилаються на наступне. До участі у конкурсі, відповідно до Постанови КМ України №1081, допускаються підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України «Про автомобільний транспорт», а також умовам відповідного конкурсу, зокрема, підприємства (організації), що мають фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Також зазначають, що у зв'язку із виявленням невідповідності у поданих документах щодо наявності працівників у позивача, відповідачем було вирішено звернутися до Мукачівської ОДПІ із відповідним запитом. У відповідь на вказаний запит відповідачем було отримано лист Мукачівської ОДПІ № 321 від 23 вересня 2013 року разом з копією листа Управління Пенсійного фонду України в м. Мукачевому та Мукачівському районі Закарпатської області, відповідно до яких кількість найманих працівників у позивача - 0. Заробітна плата за 2012-2013 роки не нараховувалась та відповідно єдиний внесок не нараховувався, та не сплачувався. На підставі вищезазначеного апелянти вважають, що позивач подав конкурсному комітету недостовірну інформацію, в результаті чого його правомірно не було допущено до участі у конкурсі, а відтак у задоволенні позову слід відмовити.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримує вимоги апеляційної скарги, просить постанову суду першої інстанції скасувати.
Представник третьої особи просить апеляційну скаргу задовольнити, постанову суду першої інстанції скасувати, та прийняти нову, якою в задоволені позову відмовити. Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно ч.4 ст. 196 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а оскаржувана постанова скасуванню з наступних підстав.
Згідно статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повного і всебічного з'ясування обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
У пункті 18 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. N 1081 (Порядок) зазначено, що: не допускаються до участі в конкурсі підприємства (організації), які надають послуги з перевезень, провадять діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг з перевезень, представляють інтереси окремих автомобільних перевізників.
Відповідно до підпункту 4.1.9 пункту 41 Умов проведення конкурсу з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування в Мукачівському районі, затверджених розпорядженням голови райдержадміністрації від 22.07.2013 року № 276 «Про визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування в Мукачівському районі», зареєстроване в Мукачівському міськрайонному управлінні юстиції 30 липня 2013 року за № 12/288 (Умови),: для участі в конкурсі претендент подає Організатору довідку з територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Закарпатській області про відсутність (наявність) ліцензії на право провадження господарської діяльності щодо надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт» забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, - на районні державні адміністрації.
Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. N 1081 (Порядок).
На виконання вищевказаних норм, головою Мукачівської районної державної адміністрації було прийнято розпорядження від 22.07.2013 року № 276 «Про визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування в Мукачівському районі», зареєстроване в Мукачівському міськрайонному управлінні юстиції 30 липня 2013 року за № 12/288.
Райдержадміністрацією було опубліковано оголошення про проведення конкурсу та його умови в газеті «Панорама» від 10 серпня 2013 № 33 (9749) та розміщено на офіційній веб-сторінці райдержадміністрації.
Згідно даного оголошення, конкурс з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу відбувся 23 вересня 2013 року о 10.00 в приміщенні Мукачівської районної державної адміністрації.
Для участі в конкурсі були подані документи наступних претендентів:
1. Приватне підприємство «Мукачів-АТПП».
2. ДП «Диспетчерська служба пасажирських перевезень».
Відповідно до пункту 17 Порядку: у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України «Про автомобільний транспорт», а також умовам проведення відповідного конкурсу.
Згідно статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень.
Під час проведення конкурсу, членами конкурсного комітету при розгляді поданих претендентами у конвертах документів, було виявлено наступне.
Згідно підпункту 4.1.8. пункту 4.1. Умов: для участі в конкурсі претендент подає Організатору довідку, яка підтверджує відповідність та наявність кваліфікованих фахівців у галузі пасажирського автомобільного транспорту, у тому числі фінансиста, юриста, та досвіду роботи претендента не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень, а також копії документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень.
Відповідно до пункту 1.1. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 року за № 110: трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації понад п'ять днів.
Матеріалами справи доведено, що Приватним підприємством «Мукачів-АТПП» подано для участі в конкурсі недостовірну та недоведену інформацію.
Також з метою повної та остаточної перевірки інформації, конкурсним комітетом було прийнято рішення - звернутися з відповідним запитом до Мукачівської ОДПІ, а прийняття рішення про результат конкурсу перенести на 16 год. 00 хв., цього ж дня.
Після чого було направлено письмовий запит від 23.09.2013 року № 02-14/865 до Мукачівської ДПІ, щодо кількості працюючих і їх середньомісячної заробітної плати, а також сум сплачених податків та зборів по наступним підприємствам:
1) Приватне підприємство «Мукачів-АТПП», код ЄДРПОУ - 34563764.
2) ДП «Диспетчерська служба пасажирських перевезень», код ЄДРПОУ - 32513905. У відповідь на вказаний запит було отримано відповідь від Мукачівської ОДІТІ від 23.09.2013 року № 321, згідно якої :
- Приватне підприємство «Мукачів-АТПП» (попередня назва ПП «Гламур Тур»), юридична адреса: м. Мукачево, вул. І. Маргітича, 35/1, дата державної реєстрації 27.12.2006 року,основний вид діяльності пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення, за 2012 рік сплачено податків (зборів) - 25 грн.,за 2013 рік станом на 14.09.2013 року - 0. Дані про кількість працюючих та
заробітну плату відсутні;
- ДП «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» юридична адреса: м. Мукачево, вул. Миру, 19 «А», основний вид діяльності - допоміжне обслуговування наземного транспорту, за 2012 рік сплачено податків (зборів) - 2413,00 грн., за 2013 рік станом на а 14.09.2013 року - 17315,00 грн. Заборгованість відсутня. Кількість працюючих - 5 чоловік, середньомісячна заробітна плата - 2160
грн., відповідно даних звіту 1-ДФ за II квартал 2013 року (копія відповіді
додається).
При цьому Мукачівською ОДПІ також було надіслано копію листа Управління пенсійного фонду України в м. Мукачевому та Мукачівському районі в якому зазначено наступне:
- ПП «Мукачів-АТПП» (код ЄДРПОУ 34563764) юридична адреса: м. Мукачево, вул. Маргітича, 35/1. Кількість найманих працівників - 0. Заробітна плата за 2012 - 2013 р.р. не нараховувалась та відповідно єдиний внесок не нараховувався та не сплачувався;
- ДП «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» (код ЄДРПОУ 32513905) юридична адреса: м. Мукачево, вул. Миру, 19 «А». Кількість найманих згідно звіту за серпень 2013 року - 5 осіб.
Виходячи з наведеного та у зв'язку з поданням недостовірної інформації Приватним підприємством «Мукачів-АТПП», конкурсним комітетом було прийнято рішення, не допустити його до участі в конкурсі.
Претендентом № 2 - Державне підприємство «Диспетчерська служба пасажирських перевезень», було подано усі необхідні документи, які відповідають умовам конкурсу.
Рішенням конкурсного комітету було визнано переможцем конкурсу Державне підприємство «Диспетчерська служба пасажирських перевезень», (копія протоколу додана до матеріалів справи).
Відповідно до пункту 51 Порядку: рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу.
Розпорядженням голови Мукачівської районної державної адміністрації від 23.09.2013 року № 373, було введено в дію рішення конкурсного комітету з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування у Мукачівському районі (протокол засідання конкурсного комітету від 23.09.13 № 1).
Як встановлено в судовому засіданні, позовна заява Приватного підприємства «Мукачів-АТПП», не містить жодного доказу, що підтверджує незаконність рішення конкурсного комітету та розпорядження голови Мукачівської районної державної адміністрації від 29.09.2013 року № 373 «Про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування у Мукачівському районі та рішення конкурсного комітету».
Відповідно до підпункту 3 пункту 16 Порядку: з метою визначення на конкурсних засадах робочого органу, організатор визначає умови конкурсу.
Згідно пункту 17 Порядку: у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України «Про автомобільний транспорт», а також умовам проведення відповідного конкурсу.
Відповідно до підпунктів 3.2.3, 3.2.4 пункту 32 Умов: до участі у конкурсі не допускаються претенденти, які:
3.2.3. подали для участі у конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;
3.2.4. не мають фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень.
Відтак, райдержадміністрація в Умовах проведення конкурсу з визначення робочого органу - підприємства (організації) для виконання функцій забезпечення роботи конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування в Мукачівському районі, затверджених розпорядженням голови райдержадміністрації від 22.07.2013 року № 276, яке зареєстроване в Мукачівському міськрайонному управлінні юстиції 30 липня 2013 року за № 12/288, чітко визначила, які претенденти не допускаються до участі в конкурсі. Дане розпорядження було зареєстроване в управлінні юстиції відповідно до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 р. «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» та Положення про державну реєстрацію нормативно-правих актів міністерств, інших органів державної влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731. Державна реєстрація нормативно-правових актів полягає у проведенні правової експертизи на відповідність його Конституції та законодавству України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколам до неї, міжнародним договорам України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, антикорупційної експертизи, а також з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, прийнятті рішення про державну реєстрацію цього акта, присвоєнні йому реєстраційного номера та занесенні до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
Вказані Умови були опубліковані в оголошенні про проведення конкурсу, в якому також було визначено хто не допускається до участі в конкурсі.
Отже, виходячи з наведеного, рішення конкурсного комітету про недопущення Приватного підприємства «Мукачів-АТПП» до участі в конкурсі, у зв'язку з поданням ним недостовірної інформації, є законним та таким, що прийняте в межах повноважень визначених у Порядку та Умовах.
Відповідно до вимог ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову постанову суду.
Керуючись ст. 160, ст.ст. 195,196, п.п. 3,4 ст. 198, п. 4 ст. 202, ч. 1 ст. 203, ч. 2 ст. 205 ст.ст. 207,254 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційні скарги ДП «Диспетчерська служба пасажирських перевезень» Мукачівського району, Мукачівської районної державної адміністрації задовольнити.
Постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 24.02.2014 року у справі № 807/53/14 скасувати.
Прийняти нову постанову, якою у задоволені позову відмовити.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом 20-ти днів з дня набрання постановою законної сили, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення постанови в повному обсязі.
Головуючий суддя Довга О.І.
Судді Ліщинський А.М.
Матковська З.М.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2014 |
Оприлюднено | 11.07.2014 |
Номер документу | 39647738 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні