cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 липня 2014 р.Справа № 820/4962/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Бартош Н.С.
Суддів: Мельнікової Л.В. , Донець Л.О.
за участю секретаря судового засідання - Співак О.А.,
за участю представників: позивача - Чернявської О.О., відповідача - Тарана М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.04.2014р. по справі № 820/4962/14
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ""СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ"
до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області
про скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ", звернувся до суду із позовною заявою, у якій просить скасувати податкові повідомлення-рішення Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області № 0000102211 від 14.03.2014 року та № 0000112211 від 14.03.2014 року.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 28.04.2014 р. позовні вимоги задоволено.
Західна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, не погоджуючись з вказаним рішенням суду, в апеляційній скарзі вказує, що рішення є необґрунтованим та незаконним, прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.04.2014 р. та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
В судовому засіданні представник позивач заперечував проти вимог апеляційної скарги, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим.
Представник відповідача підтримав вимоги апеляційної скарги, просив її задовольнити.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, вислухавши пояснення представників сторін, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, заперечень проти неї, дослідивши докази по справі, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Згідно ч. 1 ст. 195 КАС України оскаржувана постанова переглянута в межах апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що Товариство з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з ідентифікаційним кодом - 34755563 та знаходиться на обліку як платник податків, зборів (обов'язкових платежів) в Західній об'єднаній Державній податковій інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області.
Товариство з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" є платником податку на додану вартість на підставі Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100287069, індивідуальний податковий номер - 347555620330.
Фахівцями Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на підставі направлень від 11.01.2014 року № 26, 27, 28, 29, 30, 31, від 13.01.14р. № 34, 35, наказу "Про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" від 26.12.13року № 1128, згідно ст. 75, п. 77.1, п. 77.4 ст. 77, п. 82.1 ст. 82 Податкового кодексу України та відповідно плану-графіку проведення документальних перевірок суб'єктів господарювання проведена документальної планова перевірка ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" (код ЄДРПОУ 34755563) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року, результати якої оформлено актом № 513/20-33-22-01-07/34755563 від 24.02.2014 року.
В ході перевірки встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ": п.5.1,п.п.5.2.1 п.5.2,п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України від 28.12.1994 р. № 334\94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" (з урахуванням змін та доповнень), що призвело до завищення валових витрат за 4 квартал 2010 р. по взаємовідносинам з ТОВ "СПЕЦТЕПЛОСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 35350658,м.Харків) на загальну суму 74392 грн.; п.138.1,п.138.2,п.138.4,п.138.8.1 п.138.8 ст.138,п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 "Податкового кодексу України" від 02.12.2010 р. № 2755-VI,що призвело до завищення валових витрат за 2 квартал 2011 р. по взаємовідносинам з ТОВ "СПЕЦТЕПЛОСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 35350658,м.Харків) на загальну суму 125751 грн.; так як підтвердити факт отримання ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" продукції від ТОВ "Ліон" (код ЄДРПОУ 30590155,м.Харків) та ТОВ "Самай - 10" (код ЄДРПОУ 37365252, м.Харків) з причини неможливісті реального здійснення фінансово - господарських операцій ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" та ведення господарської діяльності у порядку, передбаченому приписами діючого законодавства України у перевіряємому періоді дана сума витрат виключається зі складу валових витрат ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" за період 2 квартал 2011 р. у сумі 275790 грн. відповідно п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-V; п.138.1,п.138.2,п.138.4,п.138.8.1 п.138.8 ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 "Податкового кодексу України" від 02.12.2010 р. № 2755-VI, в наслідок чого підприємством завищено валові витрати на суму понесених витрат на придбання ТМЦ (будівельні матеріали) від ПП "Поло-Інвестбуд" (код ЄДРПОУ 35026677,м.Кременчук) без підтверджуючих документів, а саме без прибуткових накладних (наявність копій) та інших документів підтверджуючих придбання ТМЦ (будівельні матеріали) за 3 квартал 2011р. на загальну суму 66600 грн., за 4 квартал 2011 р. на загальну суму 509661 грн.; п.п.7.2.1, п.п.7.2.3,п.п.7.2.6 п.7.2,п.п.7.4.1,п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями, п.198.1,п.198.3,п.198.6 ст.198, п.201.1,п.201.6,п.201.7, п.201.10 ст.201 "Податкового кодексу України" від 02.12.2010 р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями, "Порядку заповнення податкових накладних", затвердженого Наказом ДПА України № 165 від 30.05.1997 р. з урахуванням змін до "Порядку...", "Порядку заповнення податкової накладної", затвердженого Наказом ДПА України № 969 від 21.12.2010 р.,зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 р. № 1401/18696 безпідставно віднесено до складу податкового кредиту податкові накладні отримані від ТОВ "СПЕЦТЕПЛОСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 35350658,м.Харків) у грудні 2010 р. в сумі 14878,33 грн. у травні 2011 р. в сумі 25150,22 грн.
На підставі вказаного акту перевірки актом № 513/20-33-22-01-07/34755563 від 24.02.2014 року Західною об'єднаною державною податковою інспекцією м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області прийняті податкові повідомлення - рішення № 0000102211 від 14.03.2014 року та № 0000112211 від 14.03.2014 року.
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач при ухваленні податкових повідомлень-рішень не дотримався вимог закону про захист прав та інтересів юридичної особи у сфері публічно-правових відносин, на підставі, в межах повноважень та в спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому рішення як суб'єкта владних повноважень є неправомірними.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду з наступних підстав.
В період, який перевірявся, основними видами діяльності за КВЕД, які мав право здійснювати та здійснював позивач - ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" були: роздрібна торгівля медичними та ортопедичними товарами в спеціалізованих магазинах (47.74), оброблення даних, розміщення інформації на веб-узлах і пов'язана з ними діяльність (63.11), інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах (47.19), комп'ютерне програмування (62.01), інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем (62.09), ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування (33.13).
Судовим розглядом встановлено, що у період, який перевірявся, ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" з метою здійснення власної господарської діяльності укладені договори в тому числі з наступними суб'єктами господарювання ПП "Поло-Інвестбуд" (код ЄДРПОУ 35026677,м.Кременчук), ТОВ "Ліон" (код ЄДРПОУ 30590155,м.Харків) та ТОВ "Самай - 10" (код ЄДРПОУ 37365252, м.Харків), ТОВ "СПЕЦТЕПЛОСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 35350658,м.Харків).
В межах вказаних відносин між ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" та ТОВ "СПЕЦТЕПЛОСЕРВІС" укладені договори на постачання будівельних матеріалів, поставлені вказані в специфікаціях до договорів матеріали та оформлені первинні документи бухгалтерського обліку на постачання, а саме: Договір № 1 від 01.12.2010р.;
- Договір № 16/1 від 29.04.2011 року на загальну суму 45862,91грн., реальність якого підтверджується наявними в матеріалах справи: специфікацією до договору від 29.04.2011р. на загальну суму 45862,91грн., видатковою накладною № 1/05-11 від 04.05.11р. на суму 45862,91грн., податковою накладною № 1 від 04.05.11р. на суму 45862,91грн.;
- Договір № 16/2 від 29.04.2011р. на загальну суму 105038,44грн., реальність якого підтверджується наявними в матеріалах справи: специфікацією до договору від 29.04.2011р. на загальну суму 105038,44грн, видатковими накладними № 2/05-11 від 05.05.11р. на суму 44151,69грн., № 3/05-11 від 06.05.11р. на суму 60886,75грн., податковими накладними № 2 від 05.05.11р. на суму 44151,69грн. та № 3 від 06.05.11р. на суму 60886,75грн..
Реальність вказаних взаємовідносин також підтверджується наданими до матеріалів справи реєстрами наданих та отриманих податкових накладних за травень 2011 року
Товариство з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" провело розрахунок за поставлені товари в безготівковій формі, що відображено відповідних виписках про рух грошових коштів на банківському рахунку за 19.05.11 в сумі 45862,91грн., за 30.05.11р. в сумі 105038,44грн.
Отримані від постачальника ТОВ "СПЕЦТЕПЛОСЕРВІС" будівельні матеріали використані з метою надання будівельних послуг за договорами, що були укладені між позивачем та Харківським обласним вищим училищем фізичної культури та спорту, а саме:
- Договір № 1 від 21.04.2011р. на суму 68145,60, реальність укладеного правочину підтверджується наявними у матеріалах справи договірною ціною до договору № 1 від 21.04.2011року, додаткова угода № 1 від 23.06.11 року до договору № 1 від 21.04.2011року на суму 64728,00, договірною ціною до додаткової угоди № 1 від 23.06.11р. на суму 64728,00грн. довідкою про вартість виконаних робіт на суму 47325,60грн. актом приймання-передавання виконаних робіт № 7 від 20.05.11р. на суму 47325,60грн. відомістю ресурсів, розрахунками №1-2, № 5, № 6, податковою накладною № 2 від 20.05.11р. на суму 47325,60грн., реєстром наданих та отриманих податкових накладних за травень 2011року;
- Договір № 3 від 21.04.11р. на суму 77688,00грн., реальність якого підтверджується наявними у матеріалах справи договірною ціною до договору № 3 від 21.04.11р. на суму 77688,00грн., додатковою угодою № 1 до договору № 3 від 23.06.11р. на суму 65060,40грн., договірною ціною до додаткової угоди на суму 65060,40грн., довідкою про вартість виконаних робіт КБ3 на суму 40082,40 грн., актом приймання-передавання виконаних робіт № 1 від 20.05.11р.на суму 40082,40грн., відомістю ресурсів, розрахунками №1-2, № 5, № 6, податковими накладними № 3 від 20.05.11р. на суму 40082,40грн., реєстром наданих та отриманих податкових накладних за травень 2011р.;
- Договір № 7 від 21.04.11р. на суму 74678,40грн., реальність якого підтверджується наявними у матеріалах справи договірною ціною до договору № 3 від 21.04.11р. на суму 74678,40грн, додатковою угодою № 1 від 12.07.11р.до договору № 7 від 21.04.11р на суму 62042,40грн., договірною ціною до додаткової угоди на суму 62642,40грн., довідкою про вартість виконаних робіт КБ3 на суму 40738,80 грн., актом приймання-передавання виконаних робіт № 1 від 20.05.11р.на суму 40738,80грн., відомістю ресурсів, розрахунками №1-2, № 5, № 6, податковою накладною № 4 від 20.05.11р. на суму 40738,80грн., реєстром наданих та отриманих податкових накладних за травень 2011р.
Також, у підтвердження подальшої реалізації придбаної продукції Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" укладено договір № 8 від 28.03.11р. на суму 149426,40грн. з Спеціальною загальноосвітньою школою-інтернатам 1-2 ступенів № 3 для дітей з вадами розумового розвитку м. Харкова. Реальність вказаного правочину підтверджується, договірною ціною до договору № 8 від 28.03.11р. на суму 149426,40грн., довідкою про вартість виконаних робіт КБ3 на суму 60012,00грн., актом приймання-передавання виконаних робіт № 1від 11.05.11р. на суму 60012,00грн., відомістю ресурсів, розрахунком №1-2, податковою накладною № 1 від 11.05.11р. на суму 60012,00 грн.
Товариство з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" отримало розрахунок за виконані роботи в безготівковій формі, що відображено відповідних виписках про рух грошових коштів на банківському рахунку: за договором № 1 від 21.04.2011р. - 26.05.11р. на суму 47325,60 грн. за договором № 3 від 21.04.2011р. - 07.06.11р. на суму 19462,00 грн., за договором № 3 від 21.04.2011р. - 23.06.11р. на суму 20620,40 грн., за договором № 7 від 21.04.11р. - 26.05.11р. на суму 32478,40 грн., за договором № 7 від 21.04.11р. - 01.06.11р. на суму 3350,22 грн., за договором № 7 від 21.04.11р. - 02.06.11р. на суму 3479,89 грн., за договором № 7 від 21.04.11р. - 14.06.11р. на суму 1430,29 грн., за договором № 8 від 28.03.11р. - 20.05.11р. на суму 8189,02 грн., за договором № 8 від 28.03.11р. - 23.05.11р. на суму 17600,00 грн., за договором № 8 від 28.03.11р. - 25.05.11р. на суму 34222,98 грн.
Придбані будівельні матеріали відповідним чином списані з балансу ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" згідно таких актів: акт списання ТМЦ № СД 0000002 від 11.05.2011р. на суму 45699,16грн. (витрати за договором № 8 від 28.03.11р.; акт списання ТМЦ № СД 0000003 від 20.05.2011р. на суму 32533,82грн. (витрати за договором № 7 від 21.04.11р.; акт списання ТМЦ № СД 0000004 від 20.05.2011р. на суму 32654,64грн. (витрати за договором № 3 від 21.04.11р.; акт списання ТМЦ № СД 0000005 від 20.05.2011р. на суму 39220,72грн. (витрати за договором № 1 від 23.06.11р.
Таким чином, наведені документи цілком підтверджують реальність господарських операцій, що були проведені в межах спірних правочинів та демонструють мету придбання матеріалів, які були предметами правочинів, та їх подальше використання в основній діяльності позивача - наданні будівельних послуг.
Щодо взаємовідносин позивача із ТОВ фірма "ЛІОН" суд зазначає наступне.
Між ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" та ТОВ фірма "ЛІОН" між сторонами були укладені договори на постачання будівельних матеріалів, поставлені вказані в специфікаціях до договорів матеріали та оформлені первинні документи бухгалтерського обліку на постачання, а саме:
- Договір № 12 від 01.04.11р. на суму 95571,90 грн., реальність, якого підтверджується специфікацією до договору, видатковою накладною № РН-040420 від 04.04.11р. на суму 95571,90грн., податковою накладною від 01.04.11р. на суму 95571,90грн.;
- Договір № 13 від 01.04.11р. на суму 52954,92 грн., реальність, якого підтверджується специфікацією до договору, видатковими накладними № РН-040421 від 04.04.11р. на суму 52462,81 та № РН-040422 від 04.04.11р. на суму 492,11 грн., податковими накладними № 75 від 04.04.11р. на суму 52462,81грн. та № 76 від 04.04.11р. на суму 492,11 грн.;
- Договір № 14 від 01.04.11р. на суму 86684,05грн., реальність, якого підтверджується специфікацією до договору, видатковою накладною № РН-040423 від 04.04.11р. на суму 86684,05грн., податковою накладною № 77 на суму 86684,05грн.
ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" провело розрахунок за поставлені товари в безготівковій формі, що відображено відповідних виписках про рух грошових коштів на банківському рахунку за 29.04.11р. на суму 95571,90грн, 52954,92грн., 6684,05грн., за 11.05.11р. на суму 80000,00 грн.
Отримані від контрагенту податкові накладні внесені до реєстру отриманих та наданих податкових накладних за квітень та травень 2011 року.
Отримані товари та матеріали транспортувались за рахунок Постачальника - ТОВ фірма "ЛІОН" , на підтвердження чого позивачем були надані до матеріалів справи товарно-транспортні накладні ТТН 04 ААТ № 40 від 01.04.11р., ТТН 03 ААТ № 40 від 01.04.11р., ТТН 02 ААТ № 40 від 01.04.11р. та ТТН 01 ААТ № 40 від 01.04.11р., що наявні в матеріалах справи.
У підтвердження подальшої реалізації придбаної продукції Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" укладено договір № 165/ш від 07.04.11р. на суму 155358,00грн. з департаментом освіти ХМР, реальність якого підтверджується наявними у матеріалах справи договірною ціною від 07.04.11р. на суму 155358,00 грн., довідкою про вартість виконаних робіт (послуг) на суму 155358,00грн., актом № 1 від 26.04.11р. на суму 155358,00грн., відомістю ресурсів, розрахунками 1-2 та податковою накладною № 1 від 26.04.11р. на суму 155358,00грн.
Також, між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" укладено договір № 105/д від 07.04.11р. на суму 101643,60грн. з департаментом освіти ХМР, реальність якого підтверджується наявними у матеріалах справи договірною ціною від 07.04.11р. на суму 101643,60грн., довідкою про вартість виконаних робіт (послуг) на суму 101643,60грн., актом № 1 від 18.07.11р. на суму 101643,60грн., відомістю ресурсів, розрахунками1-2, 5, 6 та податковою накладною № 3 від 18.07.11р. на суму 101643,60грн.
Крім того, позивачем укладено договір № 447/д від 07.04.11р. на суму 132430,80грн. з департаментом освіти ХМР, реальність якого підтверджується наявними у матеріалах справи договірною ціною від 07.04.11р. на суму 132430,80грн., довідкою про вартість виконаних робіт (послуг) на суму 132430,80грн., актом № 1 від 06.06.11р. на суму 132430,80грн., відомістю ресурсів, розрахунками1-2, 5, 6 та податковою накладною № 3 від 06.06.11р. на суму 132430,80грн.
Товариством з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" отримало розрахунок за виконані роботи в безготівковій формі, що відображено відповідних виписках про рух грошових коштів на банківському рахунку: від 28.04.11р. на суму 155358,00 грн., від 16.06.11р. на суму 132430,80 грн. та від 27.07.11р. на суму 101643,60 грн.
Придбані будівельні матеріали відповідним чином списані з балансу ТОВ "СІД" згідно таких актів: акт списання ТМЦ № СД 0000013 від 06.06.2011р. на суму 87356,47грн. (витрати за договором № 447/д від 07.04.11р., акт списання ТМЦ № СД 0000015 від 31.07.2011р. на суму 52968,47грн. (витрати за договором № 105/д від 07.04.11р., акт списання ТМЦ № СД 0000001 від 26.04.2011р. на суму 95403,88грн. (витрати за договором № 165/ш від 07.04.11р.
Для транспортування придбаних матеріалів до міста виконання робот використаний орендований автомобіль згідно акту виконаних робот № КН 00000009 від 29.04.2011р., подорожній лист вантажного автомобіля № 138794 від 04.04.11р. та талону замовника № 138794 від 04.04.11р.
З огляду на вищевикладене, наведені документи підтверджують реальність господарських операцій, що були проведені в межах спірних правочинів та демонструють мету придбання матеріалів, які були предметами правочинів, та їх подальше використання в основній діяльності позивача - наданні будівельних послуг.
Крім цього, господарські правовідносини між позивачем та ТОВ фірма "ЛІОН" вже були предметом розгляду судових органів, якими були підтверджені реальність складених між сторонами угод та відсутність законних підстав для визнання їх нікчемними. Харківським окружним адміністративним судом (постанова по справі № 2а-8427/12/2070 від 16.08.2012р.). було прийняте рішення на користь позивача - ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" за позовом про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення за результатами перевірки правовідносин з ТОВ фірма "ЛІОН" за вищевказаними угодами № 12, 13, 14 від 01.04.2011р. Рішення було переглянуте Харківським апеляційним адміністративним судом (ухвала по справі від 26.112012р.) та залишене в силі. У відкритті касаційного провадження відповідачу було відмовлено (ухвала Вищого адміністративного суду України від 13.02.2013р.)
Таким чином, рішеннями адміністративних судів розглянуті всі аргументи податкового органу щодо неможливості реального здійснення господарських правовідносин між сторонами, зроблені відповідні висновки та ухвалені рішення на користь ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ". Повторне притягнення до відповідальності за вчинення тих саме дій, які вже були предметом розгляду суду, за якими є рішення, які набрали законної сили, не відповідає вимогам чинного законодавства України.
Щодо господарських правовідносин позивача та ТОВ "САМАЙ-10" суд зазначає наступне.
Матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" та ТОВ фірма "САМАЙ-10" були укладені договори на постачання будівельних матеріалів, поставлені вказані в специфікаціях до договорів матеріали та оформлені первинні документи бухгалтерського обліку на постачання, а саме:
- Договір № 30 від 02.06.11р. на суму 55655,68 грн., реальність якого підтверджується наявними в матеріалах справи специфікацією до договору, видатковими накладними № 30604 від 03.06.11р. на суму 18417,90грн.; № 30605 від 03.06.11р. на суму 9926,33грн.; № 60604 від 06.06.11р. на суму 7030,18грн.; № 60605 від 06.06.11р. на суму 20281,27грн.; податковими накладними № 304 від 03.06.11р. на суму 18417,90грн; № 305 від 03.06.11р. на суму 9926,33грн; № 604 від 06.06.11р. на суму 7030,18грн; № 605 від 06.06.11р. на суму 20281,27грн.
- Договір № 31 від 06.06.11р. на суму 40075,73 грн., реальність якого підтверджується наявними в матеріалах справи специфікацією до договору, видатковою накладною № 90606 від 09.06.11р. на суму 40075,73 грн. та податкова накладна № 606 від 09.06.11р. на суму 40075,73 грн..
Отримані від контрагенту податкові накладні внесені до реєстру отриманих та наданих податкових накладних за червень 2011р.
ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" провело розрахунок за поставлені товари в безготівковій формі, що відображено у відповідних виписках про рух грошових коштів на банківському рахунку за 21.06.11р. на суму 35374,41грн.; за 22.06.11р. на суму 20281,27грн. та за 24.06.11р. на суму 40075,73грн.
Судовим розглядом встановлено, що отримані від постачальника ТОВ "САМАЙ-10" будівельні матеріали використані з метою надання будівельних послуг за договором № 138/ш від 18.05.2011р. на суму 74976,00грн, укладеним з департаментом освіти ХМР, реальність якого підтверджується наявними в матеріалах справи договірною ціною, додаткова угода б/н від 22.12.11р. на суму 74655,60 грн., довідка про вартість виконаних робіт (послуг) на суму 74655,60грн., актом № 1 приймання-передавання виконаних робіт від 12.08.11р.на суму 74655,60грн., відомість ресурсів, розрахунками 1-2, 5, 6 та податковою накладною № 2 від 12.08.11р.
Крім того, між позивачем та Харківським обласним вищим училищем фізичної культури та спорту укладено договори, а саме:
- Договір № 138/ш від 18.05.2011р. на суму 74976,00грн, реальність якого підтверджується наявними у матеріалах справи договірною, додаткова угодою б/н від 22.12.11р. на суму 74655,60 грн., довідкою про вартість виконаних робіт (послуг) на суму 74655,60грн., актом № 1 приймання-передавання виконаних робіт від 12.08.11р.на суму 74655,60грн., відомістю ресурсів, розрахунками1-2, 5, 6 та податковою накладною № 2 від 12.08.11р.;
- Договір № 1 від 21.04.11р. з додатками, реальність якого підтверджується наявними у матеріалах справи довідкою про вартість виконаних робіт (послуг) на суму 17402,40грн., актом приймання-передавання виконаних робіт № 2 від 23.06.11р. на суму 17402,40грн., відомістю ресурсів, розрахунками1-2, 5, 6 та податковою накладною № 9 від 23.06.11р. на суму 17402,40грн.;
- Договір № 3 від 21.04.11р. з додатками, реальність якого підтверджується довідкою про вартість виконаних робіт на суму 24978,00грн.,актом приймання-передавання виконаних робіт № 2 від 23.06.11р. на суму 24978,00грн., відомістю ресурсів, розрахунками1-2, 5, 6 та податковою накладною № 8 від 23.06.11р. на суму 24978,00грн.;
- Договір № 7 від 21.04.11р. з додатками, реальність якого підтверджується довідкою про вартість виконаних робіт на суму 21303,60грн., актом приймання-передавання виконаних робіт № 2 від 12.06.11р. на суму 21303,60грн.,відомістю ресурсів, розрахунками 1-2, 5, 6 та податковою накладною № 7 від 12.06.11р. на суму 21303,60грн.;
- Договір № 6 від 21.04.11р. на суму 33559,20грн., реальність якого підтверджується договірною ціною, додатковою угодою № 1 від 23.06.11р. на суму 53817,60грн., договірною ціна на суму 53817,60грн; додатковою угодою № 2 від 25.07.11 на суму 63218,40грн., договірною ціною на суму 9400,00 грн., додатковою угодою № 3, довідкою про вартість виконаних робіт на суму 53817,60 грн., актом № 1 від 25.06.11р. на суму 53817,60 грн., відомістю ресурсів, розрахунками 1-2, 5, 6 та податковою накладною № 12 від 25.06.11р. на суму 53817,60 грн.
Придбані будівельні матеріали відповідним чином списані з балансу ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" для виконання будівельних робот згідно таких актів: акт списання ТМЦ № СД 0000009 від 23.06.2011р. на суму 6871,20грн. (витрати за договором № 1 від 21.04.11р.); акт списання ТМЦ № СД 0000010 від 23.06.2011р. на суму 18400,10грн. (витрати за договором № 3 від 21.04.11р.); акт списання ТМЦ № СД 0000011 від 12.06.2011р. на суму 9900,47грн. (витрати за договором № 7 від 21.04.11р.); акт списання ТМЦ № СД 0000012 від 25.06.2011р. на суму 17166,87грн. (витрати за договором № 6 від 21.04.11р.); акт списання ТМЦ № СД 0000025 від 12.0682011р. на суму 45535,33грн. (витрати за договором № 138/ш від 18.05.2011р.).
ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" отримало розрахунок за виконані роботи в безготівковій формі, що відображено відповідних виписках про рух грошових коштів на банківському рахунку: від 16.08.11р. на суму 74655,60 грн., від 18.07.11р. на суму 74655,60 грн., від 12.08.11р. на суму 14272,80 грн., від 18.07.11р. на суму 24978,00 грн., від 02.08.11р. на суму 20027,39 грн., від 12.08.11р. на суму 1276,21 грн., від 12.08.11р. на суму 53817,60 грн.
Таким чином, з наданих документи вбачається реальність господарських операцій, що були проведені в межах спірних правочинів, а мета придбання матеріалів, що були предметами правочинів, та їх подальше використання співпадає з основним напрямком господарської діяльності позивача - наданні послуг з ремонту та будівництва.
Колегія суддів зазначає, що про фактичне виконання умов договору свідчать первинні бухгалтерські та податкові документи, виписані відповідно до п.9.2. ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" і п.2.4. ст.2 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку".
Відповідно до п.1 ст.9 ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Згідно п.5.1 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" "Валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності."
Підпунктом 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" встановлено, що до складу валових витрат включаються, зокрема, суми будь - яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці,
Відповідно до пп. 5.3.9. п. 5.3. ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" не належать до складу валових витрат будь - які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
На підставі п.п.14.1.56 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України "Витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу ( крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником."
Згідно п.138.1 ст.138 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-V: Витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування складаються із витрат операційної діяльності ( собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрат та витрат банківських установ) та інших витрат.
Згідно змісту п.138.2 ст.138 Податкового кодексу України "Витрати, які враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення та зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.
Згідно п.138.4 ст.138 Податкового кодексу України "Витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг".
Згідно п.138.8.1 п.138.8 ст.138 Податкового кодексу України "до складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу виготовленого товару, виконаної роботи, наданої послуги, придбаних напівфабрикатів та комплектувальних виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат".
Згідно п. 139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Таким чином, наявність у суб'єкта господарювання первинних документів бухгалтерського обліку та факт використання придбаного за цими документами в господарській діяльності є підставою для віднесення витрат на придбання товарів до валових витрат суб'єкта у відповідному періоді.
Згідно з ст. 14.1.181 Податкового кодексу України, податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим законом.
Відповідно до ст. 14.1.156 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно з ст. 198.3. Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до ст.198.6. Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Однак, в даному випадку виконання договорів між позивачем та його контаргентами підтверджується специфікаціями, податковими накладними, видатковими накладними, виписками з банку.
Відповідно до ст. 198.2 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Судовим розглядом встановлено, що правочини укладені між позивачем та його контрагентами виконано кожною стороною цього договору, що підтверджується первинними документами, а саме податковими накладними.
Відповідно до ст.201.1 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Матеріалами справи підтверджено, що позивач та його контрагенти належним чином оформили договірні правовідносини та на виконання вимог податкового законодавства оформили первинні документи податкової та бухгалтерської звітності, які відповідають вимогам чинного законодавства України .
Щодо посилання відповідача на нікчемність угоди, укладеною між позивачем та його контрагентами, з посиланням на вимоги ст. 203, 215, 216, 228 ЦК України, тобто як такі, що порушують публічний порядок, та які укладені із порушенням вимог щодо змісту правочину та не спрямовані на реальне настання правових наслідків, суд зазначає наступне.
Згідно із ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.
Відповідно до абзацу 1 ч. 2 ст. 215 ЦК України, недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Згідно з абзацом 1 ч. 1 ст. 216 ЦК України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.
Відповідно до ч.2 ст. 228 Цивільного кодексу України нікчемним правочином є правочин, який порушує публічний порядок, а згідно з ч.1 цієї ж статті правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.
Отже, за своєю суттю нікчемним правочином в податкових правовідносинах є діяння платника податків, спрямоване на ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), тобто свідоме діяння певної фізичної особи, що при укладанні правочину діяла від імені такого платника, яке має в собі ознаки кримінально переслідуваного.
Проте, доводів про прийняття компетентною особою рішення про порушення кримінальної справи за фактом здійснення господарської діяльності контрагентів чи відносно їх посадових осіб відповідач під час судового розгляду не навів.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що договори між позивачем та його контрагентами вважає, що вони укладені відповідно до вимог діючого законодавства та відповідають вимогам ч.1 ст.205, ч.2. ст.207, ч.1 ст.208, ч.1 ст. 638, ч.3 ст.639 ЦК України, ст.ст. 179, 180, 181 ГК України.
Жодна угода, з числа укладених між ТОВ "Строй Інжиніринг Девелопмент" та ТОВ "СПЕЦТЕПЛОСЕРВІС", ТОВ фірма "ЛІОН", ТА ТОВ "САМАЙ - 10" не визнана недійсною в судовому порядку.
Щодо господарських взаємовідносин позивача з ПП "ПОЛО-ІНВЕСТБУД" суд зазначає наступне.
Зі змісту спірного акту перевірки позивача вбачається, що фактичною підставою для визначення позивачу суми грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 258069,00 грн. на думку відповідача є не підтвердження позивачем первинними документами господарських взаємовідносин з ПП "ПОЛО-ІНВЕСТБУД".
У висновках Акту зроблений висновок про неможливість віднесення до складу валових витрат сум понесених витрат на придбання ТМЦ (будівельні матеріали) від ПП "ПОЛО-ІНВЕСТБУД" без підтверджуючих документів, а саме без прибуткових накладних та інших документів підтверджуючих придбання ТМЦ (будівельні матеріали) за 3 квартал 2011р. на загальну суму 66600,00грн.,за 4 квартал 2011 р. на загальну суму 509661,00грн. (за наявності копій), а саме:
- Договір № 84 від 29.11.11р. на суму 301623,24грн., реальність якого підтверджується видатковою накладною № По 2370/2 від 06.12.11р. на суму 2070,22грн. та видаткова накладна № По 2371/1 від 06.12.11р. на суму 97727,60грн.
- Договір № 34 від 15.07.11р. на суму 98480,90грн., реальність якого підтверджується із специфікацією та видатковою накладною № По 1171/1 від 19.07.11р.
- Договір № 82 від 28.11.11р. на суму 511883,10грн., реальність якого підтверджується специфікацією та видатковими накладними № По 2346/1 від 30.11.11. на суму 137855,28грн., № По 2289/1 від 28.11.11. на суму 348512,94грн., № По 2347/1 від 30.11.11. на суму 25427,82 грн.
Податковим органом не взятий до уваги той факт, що відсутність оригінальних примірників вказаних документів виявлена лише під час перевірки та ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" мало недостатньо часу для з'ясування можливого міста перебування вказаних документів та обставин їх втрати.
На час проведення судового розгляду ТОВ "СТРОЙ ІНЖІНІРІНГ ДЕВЕЛОПМЕНТ" надало суду оригінальні примірники та пояснення щодо неможливості їх надання під час проведення перевірки. Оригінали податкових накладних за вказаними угодами наявні та були представлені під час проведення перевірки, повний комплект копій угод та видаткових накладних наявний та використовувався в бухгалтерському та податковому обліку підприємства.
Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що вимоги позивача є правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
Отже, переглянувши постанову суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що при її прийнятті суд першої інстанції у повному обсязі з'ясував обставини справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.04.2014р. по справі № 820/4962/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Бартош Н.С. Судді Мельнікова Л.В. Донець Л.О.
Повний текст ухвали виготовлено 09.07.2014 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2014 |
Оприлюднено | 11.07.2014 |
Номер документу | 39661834 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бартош Н.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні