cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Островська О.П.
Суддя-доповідач - Ханова Р.Ф.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 липня 2014 року справа №820/1638/14 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд колегією у складі суддів:
головуючого судді: Ханової Р.Ф.
суддів: Гайдара А.В.
Яковенка М.М.
розглянувши у порядку
письмового провадження
апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дзержинському
районі м. Харкова Головного управління Міндоходів
у Харківській області
на постанову Луганського окружного адміністративного суду
від 14 травня 2014 року (повний текст складений та
підписаний 19 травня 2014 року)
по адміністративній справі № 820/1638/14 (суддя Островська О.П.)
за позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському
районі м. Харкова Головного управління Міндоходів
у Харківській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю
«Лібертіальнс»
Реєстраційної служби Луганського міського
управління юстиції
про зобов'язання скасувати державну реєстрацію зміни
місцезнаходження юридичної адреси, про яку
зроблено запис № 13821050005024406 від 22 жовтня
2013 року до ЄДР та зобов'язання надати
підтвердження, -
ВСТАНОВИВ :
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 14 травня 2014 року відмовлено з підстав необґрунтованості у задоволені адміністративного позову Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі податкова інспекція, позивач у справі) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лібертіальнс» (далі товариство, відповідач 1), Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції (далі реєстраційна служба, відповідач 2) про зобов'язання скасувати державну реєстрацію зміни місцезнаходження юридичної адреси, про яку зроблено запис № 13821050005024406 від 22 жовтня 2013 року до ЄДР та зобов'язання надати підтвердження (арк. справи 99-101).
Ухвалюючи постанову суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови державного реєстратора у проведенні державної реєстрації юридичної особи відповідно до статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
В апеляційній скарзі посилаючись на неповне встановлення судом обставин справи, скаржник просить скасувати постанову Луганського окружного адміністративного суду від 14 травня 2014 року, ухвалите нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. Апеляційну скаргу позивач обґрунтовує тим, що податковою інспекцією встановлено незнаходження підприємства за зареєстрованою адресою (арк. справи 105-107).
Відповідно до частини першої статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Сторони у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Відповідно до пункту першого частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі відсутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Реєстраційна служба Луганського міського управління юстиції є суб'єктом владних повноважень, на якого чинним законодавством України покладені обов'язки, зокрема, щодо державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, установчих документів, змін до установчих документів юридичних осіб та зміни імені або місця проживання фізичних осіб-підприємців.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лібертіальянс», як юридична особа зареєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради 4 червня 2013 року, включене до ЄДРПОУ за номером 38762333, про що державним реєстратором зроблено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за № 13821020000024406, перебуває на податковому обліку податкового органу з 5 червня 2013 року (арк. справи 4-6).
З матеріалів справи вбачається, що товариство з обмеженою відповідальністю «Лібертіальянс» змінило адресу свого місцезнаходження на адресу: 61145, м. Харків, вул. Клочківська, 111 А.
Довідкою податкового органу від 5 грудня 2013 року про встановлення фактичного місця знаходження (місця проживання) платника податків встановлено, що за адресою: 61145, м. Харків, вул. Клочківська, 111 А, керівні органи юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «Лібертіальянс» (код ЄДРПОУ 38762333) не знаходяться. Фактичне місцезнаходження невідоме (арк. справи 7).
Спірним питанням у цій справі є правомірність реєстрації реєстраційною службою змін до установчих документів в частині зміни адреси при наявності довідки податкового органу про незнаходження підприємства за вказаною адресою.
Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі Закон № 755-IV) врегульовані відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.
За приписами частини третьої статті 4 Закону № 755-IV зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Статтею 6 Закону № 755-IV передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до статті 8 Закону № 755-IV документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються рекомендованим листом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, підпис заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинен бути нотаріально посвідчений. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені, а засновницькі договори - нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.
Частиною першою статті 29 Закону № 755-IV визначено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Згідно з частиною першою статті 25 Закону № 755-IV державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.
Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини 8 цього Закону.
З наведених норм вбачається, що права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.
За приписами статті 8 Закону № 755-IV відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Проте, будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, немає. Як і відсутні передбачені таким порядком підстави для реалізації таких повноважень. Чинне законодавство не передбачає підстав для звернення податкового органу до суду з позовом про скасування державної реєстрації змін до установчих документів до суб'єкта господарювання.
Відповідно до статті 31 Закону № 755-IV у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Тобто, скасування в судовому порядку рішення засновника підприємства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів підприємства, має наслідком застосування положень статті 31 Закону № 755-IV.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Проте, в матеріалах справи відсутні докази скасування, оскарження чи визнання недійсним рішення засновника товариства з обмеженою відповідальністю «Лібертіальянс» про зміну місцезнаходження позивачем.
Колегія суддів не приймає доводи апелянта відносно незнаходження відповідача за місцем реєстрації, оскільки вони не призводять до скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а можуть бути підставою для припинення юридичної особи товариства на підставі статті 38 Закону № 755-IV.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про відсутність підстав у державного реєстратора для відмови у здійсненні реєстрації змін до установчих документів стосовно адреси місцезнаходження підприємства.
З врахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 24, 94, 184, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 14 травня 2014 року у справі № 820/1638/14 - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 14 травня 2014 року у справі № 820/1638/14 - залишити без змін.
Ухвала постановлена та підписана 7 липня 2014 року.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвала може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: Р.Ф. Ханова
Судді: А.В. Гайдар
М.М. Яковенко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2014 |
Оприлюднено | 14.07.2014 |
Номер документу | 39679682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Р.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні