Ухвала
від 01.07.2014 по справі 803/2434/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2014 року Справа № 619/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Сеника Р.П.,

суддів Попка Я.С., Хобор Р.Б.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Дочірнього підприємства «Рибгосп» «Маневичі» Відкритого акціонерного товариства «Волиньрибгосп» на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 25.12.2013 року у справі за позовом Ківерцівської об'єднаної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Волинськійобласті до Дочірнього підприємства «Рибгосп» «Маневичі» Відкритого акціонерного товариства «Волиньрибгосп» про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В :

У листопаді 2013 року ківерцівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Волинській області звернулася з адміністративним позовом до Дочірнього підприємства «Рибгосп «Маневичі» про стягнення податкового боргу в розмірі 133797,46 грн.

Позовні вимоги мотивує тим, що відповідач зареєстрований суб'єктом господарювання, взятий на податковий облік, зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України. Станом на 07.11.2013 року за відповідачем рахується податковий борг в загальній сумі 133797,46 грн., в тому числі: з податку на додану вартість - 4080,00 грн., зі збору за спецвикористання водних ресурсів - 66,98 грн., з земельного податку (Маневицька с/рада) - 41265,17 грн., з земельного податку (Городоцька с/рада) - 13160,99 грн., з земельного податку (Костюхнівська с/рада) - 12544,63 грн., з земельного податку (Новорудська с/рада) -20776,77 грн., з земельного податку (Прилісненська с/рада) - 15623,63 грн., з земельного податку (Черевахівська с/рада) - 26279,29 грн. Позивачем відповідачу була надіслана податкова вимога № 1 від 05.04.2011 року, проте вказані заходи не спричинили погашення податкового боргу відповідачем. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20, пункту 95.3статті 95 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 25.12.2013 року позовні вимоги було задоволено.

Постанову суду першої інстанції оскаржив відповідач, подавши на неї апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі апелянт зазначає, що не погоджується з рішенням суду першої інстанції, оскільки дане рішення винесене з порушенням норм матеріального та процесуального права, та таке, що неповно відображає обставини, які мають істотне значення для даної справи.

Просить скасувати постанову Волинського окружного адміністративного суду від 25.12.2013 року та відмовити у задоволенні позову.

Особи, що беруть участь у справі, в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відповідності до ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів. Заслухавши доповідь судді - доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до переконання, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін з таких підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, що ДП «Рибгосп «Маневичі» зареєстроване як юридична особа, перебуває на обліку як платник податків у Ківерцівській ОДПІ, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 07.12.2012 року № 182/29-212 має відкриті рахунки в банківських установах.

Станом на 07.11.2013 року за відповідачем рахується податковий борг в сумі 133797,46 грн., в тому числі: з податку на додану вартість - 4080,00 грн., податковий борг зі збору за спецвикористання водних ресурсів - 66,98 грн., з земельного податку (Маневицька с/рада) - 41265,17 грн., з земельного податку (Городоцька с/рада) - 13160,99 грн., з земельного податку (Костюхнівська с/рада) - 12544,63 грн., з земельного податку (Новорудська с/рада) - 20776,77 грн., з земельного податку (Прилісненська с/рада) - 15623,63 грн., з земельного податку (Черевахівська с/рада) - 26279,29 грн., про що зазначено Ківерцівською ОДПІ у розрахунку заборгованості по ДП «Рибгосп «Маневичі» (а. с. 14-20) та довідці про суми заборгованості по платежах до бюджету (а. с. 13).

Податковий борг з податку на додану вартість виник через несплату відповідачем сум штрафних санкцій, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях: № 0000061601 від 13.03.2012 року (а. с. 25), що винесене на підставі акту камеральної перевірки № 6/1601/30958915 від 13.03.2012 року (а. с. 26-27); № 0000121601 від 30.03.2012 року (а. с. 30), що винесене на підставі акту камеральної перевірки № 12/1601/30958915 від 30.03.2012 року (а. с. 31-32); № 0000171601 від 11.05.2012 року (а. с. 34), що винесене на підставі акту перевірки № 17/1601/30958915 від 11.05.2012 року (а. с. 35-36); № 0000191601 від 08.06.2012 року (а. с. 94), що винесене на підставі акту перевірки № 19/1601/30958915 від 08.06.2012 року (а. с. 95). Вказані податкові повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному чи судовому порядку оскаржені не були. З урахуванням даних зворотного боку облікової картки платника ДП «Рибгосп «Маневичі» з податку на додану вартість, податковий борг становить 4080,00 грн. (а. с. 24).

Податковий борг зі збору за спецвикористання водних ресурсів виник через несплату пені, нарахованої за невчасну сплату цього збору. З урахуванням даних зворотного боку облікової картки платника ДП «Рибгосп «Маневичі» за спецвикористання водних ресурсів, податковий борг становить 66,98 грн. (а. с. 38).

Податковий борг по земельному податку виник через несплату відповідачем сум штрафних санкцій, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях № 00000791502, № 0000801502, № 0000811502, № 0000831502, № 0000841502, № 0000851502 від 26.06.2012 року (а. с. 78-83) та узгоджених сум грошових зобов'язань, самостійно визначених платником податків у поданих податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012-2013 роки (а. с. 39-42, 45-48, 51-56, 59-62, 65-68, 71-74), відображений облікових картках платника ДП «Рибгосп «Маневичі» (а. с. 43-44, 49-50, 57-58, 63-64, 69-70, 75-77).

Позивачем відповідно до статті 59 ПК України відповідачу була надіслана податкова вимога № 1 від 05.04.2011 року (а. с. 23).

Відмовляючи у позовних вимогах у справі, суд першої інстанції виходив з того, що пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Підпунктами 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання; грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно із підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України).

Відповідно до пунктів 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим орган, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

З вищенаведеного за відповідачем рахується податковий борг, доказів сплати якого відповідачем не надано, вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення тому суд першої інстанції вирішив задовільнити позовні вимоги Ківерцівської об'єднаної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Волинськійобласті про стягнення податкового боргу у розмірі 133797,46 грн. з рахунків ДП «Рибгосп «Маневичі».

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.

Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг -сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але несплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Статтею 57.1 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Пунктом 286.2 статті 286 цього Кодексу встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надані така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно із статтею 122 КАС України, судовий розгляд адміністративної справи здійснюється в судовому засіданні з викликом осіб, які беруть участь у справі, після закінчення підготовчого провадження. Особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі наведеного, судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.

Керуючись ст.ст.160,195-197, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 254 КАС України, апеляційний суд,

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Дочірнього підприємства «Рибгосп» «Маневичі» Відкритого акціонерного товариства «Волиньрибгосп» без задоволення.

Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 25.12.2013 року по справі № 803/2434/13-а залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили.

Головуючий: Р.П. Сеник

Судді : Я.С. Попко

Р.Б. Хобор

Повний текст рішення виготовлено та підписано 04.07.2014 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2014
Оприлюднено15.07.2014
Номер документу39701474
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/2434/13-а

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сеник Р.П.

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сеник Р.П.

Постанова від 25.12.2013

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні