Постанова
від 27.06.2014 по справі 804/6563/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2014 р. Справа № 804/6563/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд Коммодіті" до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій, -

ВСТАНОВИВ :

12 травня 2014 року товариство з обмеженою відповідальністю «Трейд Коммодіті» звернулося до суду з позовом до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Дніпропетровській області, в якому просить визнати дії Дніпродзержинської об'єднаної ДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Трейд Коммодіті» (код ЄДРПОУ 30536344) з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість з ТОВ «Люксвен» податковий номер 37166273, МПП «Підприємство Тера» податковий номер 25154046 та ТОВ «Атан-Крим» податковий номер 32085677, їх здійснення та повноти відображення в обліку за жовтень 2013 року, протиправними.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що за наслідками позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Трейд Коммодіті» було складено Акт документальної позапланової невиїзної перевірки № 168/13/04-03/30536344 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Трейд Коммодіті» (код ЄДРПОУ 30536344) з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість з ТОВ «Люксвен» податковий номер 37166273, МПП «Підприємство Тера» податковий номер 25154046 та ТОВ «Атан-Крим» податковий номер 32085677, їх здійснення та повноти відображення в обліку за жовтень 2013 року.

Згідно висновків акту, не виявлено транспортних та супровідних документів, які передбачено вимогами діючого законодавства. Згідно наявних документів ТОВ «Трейд Коммодіті» не встановлено фактичного відвантаження товарів та реального транспортування по взаємовідносинам з ТОВ «Люксвен», МПП «Підприємство ТЕРА».

Позивач стверджує, що Наказ на проведення перевірки, був прийнятий з порушенням положень чинного законодавства, оскільки в порушення ст. 78 ПК України відповідач не надіслав письмовий запит, що повинен передувати Наказу, про надання документів, чим позбавив права позивача на надання пояснень та їх документального підтвердження. Крім того, наказ на проведення перевірки позивач не отримував.

В силу положень п. 79.2 ст. 79 ПК України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення йому або його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

З висновками викладеними у акті відповідач також не згоден, зазначає, що вони не відповідають дійсним обставинам справи, оскільки первинні документи по господарським операціям позивача з його контрагентами відповідачем досліджувалися поверхнево.

Також позивач зазначив, що господарські операції з ТОВ «Люксвен», ТОВ «Атан-Крим», МПП «Підприємство Тера» підтверджуються належно складеними первинними документами.

В судове засідання прибув представник позивача.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надавши письмові заперечення проти позову.

В письмових запереченнях представник відповідача повідомив, що в ході проведення перевірки не встановлено відповідні документи, що підтверджують факт відвантаження чи отримання товарів. Форми бланків перевізних документів затверджені наказом Мінтрансу від 19.11.1998 р. N 460 "Про затвердження бланків перевізних документів" на час проведення перевірки відсутні.

Згідно наявних документів, на підставі яких проводилась перевірка, не виявлено транспортних та супровідних документів, які передбачено вимогами діючого законодавства.

Накладна є складовою частиною комплекту перевізних документів до якого, крім неї, входять: дорожня відомість, корінець дорожньої відомості та квитанція про приймання вантажу. Бланки цих документів видаються вантажовідправникам за плату згідно з тарифом.

ТОВ «Трейд Коммодіті» до перевірки не надавались перевізні документи, якими підтверджуються факти відправлення-отримання товарів.

Враховуючи вищенаведене, згідно наявних документів TOB «Трейд Коммодіті - не встановлено фактичного відвантаження товарів та реального транспортування по взаємовідносинам з ТОВ «Люксвен», МПП «Підприємство ТЕРА».

Таким чином, в ході проведення перевірки згідно наявних документів, не виявлено документи, по яких відбувався би рух товару, а також документів, що підтверджують прийняття (документи складського обліку), оприбуткування та відвантаження ТМЦ.

Якість товару повинна відповідати ГОСТу, ТУ (у разі його реєстрації виробником або постачальником) і підтверджуватися сертифікатом якості заводу-виробника.

Відповідно Закону України від 17.05.2001р. № 2406-111 "Про підтвердження відповідності" підтвердження відповідності це видача документа (декларація про відповідність, або сертифікат відповідності) на основі рішення, яке приймається після проведення відповідних (необхідних) процедур оцінки відповідності, що довели виконання встановлених вимог.

Декларування відповідності - процедура, за допомогою якої виробник або уповноважена ним особа (далі - виробник) під свою повну відповідальність документально засвідчує, що продукція відповідає встановленим законодавством вимогам.

Сертифікація - процедура, за допомогою якої визнаний в установленому порядку орган документально засвідчує відповідність продукції, систем якості, систем управління якістю, систем екологічного управління, персоналу встановленим законодавством вимогам.

Сертифікат відповідності - документ, який підтверджує, що продукція, системи якості, системи управління якістю, системи екологічного управління, персонал відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством.

Відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевказане, суд ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд доходить висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що на підставі наказу Дніпродзержинської ОДПІ від 21.01.2014 року № 64 та відповідно п.п.78.1.1, п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.79.1, п.79.2, п.79.3 ст.79 Податкового кодексу України (далі ПК України) було проведено перевірку ТОВ «Трейд Коммодіті», податковий номер 30536344, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість з ТОВ «Люксвен», податковий номер 37166273, МПП «Підприємство ТЕРА» податковий номер 25154046. та ТОВ «Атан-Крим», податковий номер 32085677, їх здійснення та повноти відображення в обліку за жовтень 2013 року.

Копію наказу та повідомлення про проведення перевірки надіслано позивачу поштою 22.01.2014 р. Перевірка проводилась 22.01.2014 року.

Судом також встановлено, що позивач - ТОВ «Трейд Коммодіті» зареєстровано виконавчим комітетом Дніпродзержинської міської Ради 27.09.1999 року. Код позивача за ЄДРПОУ - 30536344.

Місцезнаходження суб'єкта господарювання відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію: Україна, 51900, Дніпропетровська область, м. Дніпродзержинськ, вул. Червоногвардійська, буд. 15, кв. 10, взято на податковий облік в органах державної податкової служби 12.10.1999р. за № 271.

У періоді, за який проводилась перевірка, позивач є платником ПДВ відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 11.01.2012 р. №200017451, виданого Дніпродзержинською ОДПІ., індивідуальний податковий номер - 305363404034.

В перевіряємому періоді ТОВ «Трейд Коммодіті» мало фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ «Люксвен». МПП «Підприємство ТЕРА» та ТОВ «Атан-Крим».

В ході проведення перевірки було використано договори, рахунки, податкові та видаткові накладні, платіжні доручення, товарно-транспортні накладні.

Згідно декларації з податку на додану вартість від 20.11.2013 року №9075145665. розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів від 20.11.2013 року, наданих позивачем до Дніпродзержинської ОДПІ, підприємством за жовтень 2013 року задекларовано:

- податкових зобов'язань по ПДВ (відвантаження товарів (робіт, послуг) іншим суб'єктам господарювання) на загальну суму ПДВ 1 776 518 грн., в тому числі по ТОВ «Люксвен» на загальну суму ПДВ 962 126,69 грн., по МПП «Підприємство ТЕРА» на загальну суму ПДВ 289 609,87 грн., по ТОВ «Атан-Крим» на загальну суму ПДВ 158 908,50 грн.;

- податкового кредиту по ПДВ (придбання товарів (робіт, послуг) у інших суб'єктів господарювання) на загальну суму 1 722 770 грн.;

- фінансовий результат (різниця між податковими зобов'язаннями та сумою податкового кредиту) становить позитивне значення у сумі ПДВ - 53 748 грн.

Відповідно оборотно-сальдової відомості станом на 01.10.2013 рік по рахунку №281 рахується залишок автомобільного палива у кількості 162 238,18 л на суму 1 041 366,31 грн.

Між ТОВ «Трейд Коммодіті» (постачальник) та МПП «Підприємство ТЕРА» (покупець) було укладено договір №01/08-2 від 01.08.2013 року відповідно якого постачальник зобов'язується поставити і передати у власність покупцю на умовах цього договору, а покупець зобов'язується прийняти та своєчасно оплатити нафтопродукцію в асортименті, кількості і за цінами, які зазначені у специфікаціях, які після підписання представниками сторін та скріплення їх печатками складають невід'ємну частину договору. Продукція поставляється окремими партіями. Постачальник поставляє продукцію на умовах зазначених в специфікаціях, згідно правил щодо тлумачення термінів «Інкотермс-2000».

На виконання умов договору позивачем реалізовано продукцію та виписано (оформлено) податкові накладні.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового зобов'язання відповідного періоду, відображено у реєстрі виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 податкової декларації з податку на додану вартість, даним декларації з ПДВ за жовтень 2013 року.

Між позивачем» (постачальник) та ТОВ «Люксвен» (покупець) укладено договір №11\07-1 від 11.07.2013 року відповідно якого постачальник в порядку та на умовах дійсного договору зобов'язується передати покупцю, а покупець оплатити та прийняти паливо ( далі - продукція) згідно умовам, обумовленими цим договором. Покупець виконує оплату згідно умов вказаних в специфікаціях до дійсного договору шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Продавця. Конкретне найменування продукції, її номенклатура, кількість, терміни поставки та інші умови поставки додатково узгоджуються сторонами та оформлюються специфікаціями або додатковими угодами, які є невід'ємною частиною дійсного договору.

Сплата за товар покупцем проводиться з відстрочкою платежу в 14 календарних днів з моменту підписання товарно-транспортної накладної покупцем.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового зобов'язання відповідного періоду, відображено у реєстрі виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 податкової декларації з податку на додану вартість, даним декларації з ПДВ за жовтень 2013 року.

Згідно наданого позивачем акту звірки взаєморозрахунків за жовтень 2013 року станом на 01.10.2013 р. рахується дебіторська заборгованість в сумі 2 988 866,25 грн.

Згідно наданого ТОВ «Трейд Коммодіті» акту звірки взаєморозрахунків за жовтень 2013 року станом на 31.10.2013р. рахується дебіторська заборгованість в сумі 1 065 965,45 грн.

Позивач є виробником реалізованої продукції.

Підприємством надано до перевірки Сертифікати відповідності товару, виданих Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, а саме:

паливо моторне альтернативне марки А-92 Е Турбо (зареєстровано в Реєстрі за № UА 1.162.0074550-13 від 11.04.2013 р.);

Паливо моторне альтернативне марки А-95 Е Турбо (зареєстровано в Реєстрі за № UА 1.162.0074566-13 від 11.04.2013р.);

Бензин автомобільний підвищеної якості А-92 (Евро) вид 1 класу С (зареєстровано в Реєстрі за № UА1.174.0143806-13 від 04.07.2013 р.);

Бензин автомобільний підвищеної якості А-95 (Евро) вид 1 класу С (зареєстровано в Реєстрі за № UА1.174.0143831-13 від 04.07.2013 р. ).

Між позивачем (постачальник) та ТОВ «Атан-Крим» (покупець) було укладено договір №18/04-1 від 18.04.2013 року відповідно до якого постачальник зобов'язується поставити і передати у власність покупцю на умовах цього договору, а покупець зобов'язується прийняти та своєчасно оплатити нафтопродукцію в асортименті, кількості і за цінами, які зазначені у специфікаціях, які після підписання представниками сторін та скріплення їх печатками складають невід'ємну частину договору. Продукція поставляється окремими партіями. Постачальник поставляє продукцію на умовах зазначених в специфікаціях, згідно правил щодо тлумачення термінів «Інкотермс-2000».

На виконання умов договору ТОВ «Трейд Коммодіті» реалізовано продукцію, на що виписано (оформлено) податкові накладні.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового зобов'язання відповідного періоду, відображено у реєстрі виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 податкової декларації з податку на додану вартість, даним декларації з ПДВ за жовтень 2013 року.

Попередніми постачальниками продукції є: ТОВ «Фортуна-контракт», «Компанія «Велес-Груп», ТОВ «ТД «Трейд Центр», ТОВ «ВТБ-Брокеридж».

ТОВ «Фортуна-контракт», код 38359543 - ТОВ «Трейд Коммодіті» придбано товару (у т.ч. Бензин автомобільний А-80) на загальну суму 919 893,30 грн. у т.ч. ПДВ 153 315,55грн.

Підприємством включено до складу податкового кредиту у жовтні 2013 року, згідно декларації з податку на додану вартість від 20.11.2013 року №9075145665 та розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів від 20.11.2013 року № 9075145674.

ТОВ «Компанія «Велес-Груп» (постачальник) укладено договір поставки нафтопродуктів №О-ГН/09 від 16.08.2013 року з ТОВ «Трейд Коммодіті» (покупець). В порядку та на умовах даного договору постачальник зобов'язується поставити та передати у власність, а покупець оплатити та прийняти у власність нафтопродукти згідно погоджених заявок покупця. Кількість та номенклатура товару вказується покупцем в заявці (пропозиції) і в подальшому узгоджуються з постачальником. Покупець здійснює передплату в розмірі 100% вартості партії товару.

Якість постачаємого товару повинна додержуватися технічним умовам та державним стандартам, діючим на території України і підтверджується паспортом, сертифікатом якості заводу - виробника.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту, відображено у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 податкової декларації з податку на додану вартість, даним декларації з ПДВ за квітень 2013 року.

Станом на 31.10.2013 р. по рахунку №631 рахується кредиторська заборгованість в сумі 976 990,00 грн.

На запит до ДПІ у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів Донецької області про проведення зустрічної звірки контрагентів ТОВ "Компанія «Велес-Груп" (ЄДРПОУ 37902963), щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Трейд Коммодіті» (код ЄДРПОУ 30536344) відомостей за жовтень 2013р. від 11.01.2014 р. №299/04-03-22-01-15 в адресу Дніпродзержинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровської області отримано лист від 20.01.2014 р. № 1019 /7/05-63-22-04 про неможливість проведення зустрічної звірки контрагентів ТОВ "Компанія «Велес-Груп» (ЄДРПОУ 37902963), щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Трейд Коммодіті» (код ЄДРПОУ 30536344) відомостей за жовтень 2013 р. (Акт №30/05-63-22-04/37902963 від 20.01.2014 р.).

ТОВ «ТД «Трейд Центр» (постачальник) укладено договір поставки №11-1/07/13-ТЦ від 11.07.2013 року з ТОВ «Трейд Коммодіті» (покупець). В порядку та на умовах даного договору постачальник зобов'язується поставити та передати у власність, а покупець оплатити та прийняти у власність компонент палива моторного альтернативний, універсальний (КМПУ), що іменується надалі - товар, згідно погоджених заявок покупця.

Кількість товару, що планується до постачання відповідає специфікаціям. Покупець здійснює передплату в розмірі 100% вартості партії товару.

На виконання умов договору позивачем придбано продукцію, на що отримано податкові накладні.

Товарно-транспортних накладних на постачання компоненту палива моторного позивачем до перевірки не надано.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту, відображено у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 податкової декларації з податку на додану вартість, даним декларації з ПДВ за квітень 2013 року.

Станом на 31.10.2013 р. по рахунку №631 рахується дебіторська заборгованість в сумі 1058,40 грн.

Між позивачем (покупець) та ТОВ «ВТБ-Брокеридж» (постачальник) укладено договір №0110/1 від 01.10.2013 року відповідно якого постачальник зобов'язується поставити в адресу покупця визначений даним договором товар, а покупець зобов'язується прийняти цей товар та своєчасно здійснити його оплату.

На виконання умов договору ТОВ «Трейд Коммодіті» придбано продукцію згідно договору, на що отримано податкові накладні.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту, відображено у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 податкової декларації з податку на додану вартість, даним декларації з ПДВ за жовтень 2013 року.

Позивачем не надано оборотно-сальдову відомість по рахунку 631, документи на транспортування товару (рідкий продукт пролізу (РПП), діетилбензол технічний (марки Б), метил-трет-амиловий ефір (МТАЕ) ), виписок банку за жовтень 2013 року по контрагенту ТОВ «ВТБ-Брокеридж».

Згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку №281 «Товари на складі» станом на 01.10.2013 року враховувались залишки бензину у кількості 44 432,00 л. на суму 118 046,31 грн., у кількості 92,007 тон на суму 923 320,00 грн. та компонент палива моторного у кількості 17,469 тон на суму 174 690,00 грн.

У жовтні 2013 року згідно первинних документів, наданих ТОВ «Трейд Коммодіті» для перевірки, підприємство отримало нафтопродукти та хімічні речовини від постачальників, а саме: ТОВ «ТД «Трейд Центр» - компонент палива моторного альтернативний, універсальний на суму 697 863,60 грн., у т.ч. ПДВ 116 310,60 грн. у кількості 55,386 тон; ТОВ «Компанія «Велес-Груп» - бензин А-95 на суму 2 446 990,00 грн., у т.ч. ПДВ 407 831,66 грн. у кількості 268 900,0 л; ТОВ «Фортуна-контракт» - бензин автомобільний А-80 на суму 919 893,30 грн., у т.ч. ПДВ 153 315,55 грн. у кількості 117 710,0 л.; ТОВ «ВТБ-Брокеридж» - рідкий продукт пролізу (РПП) на суму 393 111,27 грн., у т. ч. ПДВ 65 518,55 грн. у кількості 49,771 тон, діетилбензол технічний (марки Б) на суму 281 937,77 грн., у т. ч. ПДВ 46 989,63 грн. у кількості 29,987 тон, метил-трет-амиловий ефір (МТАЕ) на суму 2 869 090,84 грн., у т. ч. ПДВ 478 181,81 грн. у кількості 247,016 тон.

У жовтні 2013 року позивач відвантажив ТОВ «Люксвен» бензин автомобільний підвищеної якості (А-92 Евро ДСТУ 4839:2007) - на суму 1 400 272,25 грн., у т.ч. ПДВ 233 378,71 грн. у кількості 116,35 тон; бензин автомобільний підвищеної якості (А-95 Евро ДСТУ 4839:2007) - на суму 1 959 585,47 грн., у т.ч. ПДВ 326 597,58 грн. у кількості 160,372 тон; бензин автомобільний підвищеної якості (А-95 Евро ДСТУ 4839:2007) - на суму 2 090 574,40 грн., у т.ч. ПДВ 348 429,07 грн. у кількості 227 900 л; паливо моторне альтернативної марки (А-95Е Турбо (ТУУ24.6-31514949-012:2010) - на суму 322 328,00 грн., у т.ч. ПДВ 53 721,33 грн. у кількості 37 480 л;

У жовтні 2013 року позивач відвантажив МПП «Підприємство ТЕРА» бензин автомобільний підвищеної якості (А-92 Евро ДСТУ 4839:2007) - на суму 596 911,0 грн., у т.ч. ПДВ 99 485,17 грн. у кількості 63 450,0 л.; бензин автомобільний підвищеної якості (А-92 Евро ДСТУ 4839:2007) - на суму 1 091 998,24 грн., у т.ч. ПДВ 181 999,71 грн. у кількості 88,766 тон.; бензин автомобільний підвищеної якості (А-95 Евро ДСТУ 4839:2007) - на суму 48 750,00 грн., у т.ч. ПДВ 8 125,00 грн. у кількості 5 000,0 л.

У жовтні 2013 року позивач відвантажив ТОВ «Атан-Крим» бензин (А-80) - на суму 953 451,00 грн., у т.ч. ПДВ 158 908,50 грн. у кількості 117 710,0 л.

Згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку №281 «Товари на складі» станом на 01.11.2013 року враховувались залишки бензину у кількості 44 432,00 л. на суму 118 046,31 грн., у кількості 92,007 тон. на суму 923 320,0 грн. рідкий продукт пролізу у кількості 49,771 тон. на суму 327 592,72 грн. та компоненту палива моторного у кількості -0.

У зв'язку з тим, що підприємством надано оборотно-сальдова відомість по рахунку №281 «Товари на складі» без розбивки на марки бензину, податковій не було можливості проаналізувати залишки бензину на складі.

Накладна є складовою частиною комплекту перевізних документів, до якого, крім неї, входять: дорожня відомість, корінець дорожньої відомості та квитанція про приймання вантажу. Бланки цих документів видаються вантажовідправникам за плату згідно з тарифом.

Позивачем до перевірки не надавались перевізні документи, якими підтверджуються факти відправлення-отримання товарів.

Враховуючи вищенаведене, згідно наявних документів ТОВ «Трейд Коммодіті» не встановлено фактичного відвантаження товарів та реального транспортування по взаємовідносинам з ТОВ «Люксвен», МПП «Підприємство ТЕРА».

Таким чином, в ході проведення перевірки згідно наявних документів, не виявлено документи, по яких відбувався б рух товару, а також документів, що підтверджують прийняття, оприбуткування та відвантаження ТМЦ.

Якість товару повинна відповідати ГОСТу, ТУ (у разі його реєстрації виробником або постачальником) і підтверджуватися сертифікатом якості заводу-виробника.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про підтвердження відповідності» від 17.05.2001р. № 2406-111 підтвердження відповідності це видача документа (декларація про відповідність або сертифікат відповідності) на основі рішення, яке приймається після проведення відповідних (необхідних) процедур оцінки відповідності, що довели виконання встановлених вимог; декларування відповідності - процедура, за допомогою якої виробник або уповноважена ним особа (далі - виробник) під свою повну відповідальність документально засвідчує, що продукція відповідає встановленим законодавством вимогам; сертифікація - процедура, за допомогою якої визнаний в установленому порядку орган документально засвідчує відповідність продукції, систем якості, систем управління якістю, систем управління довкіллям, персоналу встановленим законодавством вимогам; сертифікат відповідності - документ, який підтверджує, що продукція, системи якості, системи управління якістю, системи управління довкіллям, персонал відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством.

Враховуючи положення вищезазначеного Закону сертифікація буває обов'язковою та добровільною. Перша розповсюджується на перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, який наведений у Переліку 498 та Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики "Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні" від 01,02.2005 р. № 28.

Згідно ст.9 роз.11. Закону № 2406-111 із введенням в дію технічних регламентів центральний орган виконавчої влади з питань оцінки відповідності офіційно публікує перелік національних стандартів, добровільне застосування яких може сприйматись, як доказ відповідності продукції вимогам технічних регламентів. Виробник чи постачальник також має право підтвердити відповідність продукції вимогам технічних регламентів іншими, ніж відповідність стандартам, шляхами, передбаченими цими регламентами.

Відповідно п.1.4 розд.1 договору поставки № 27062013 від 27.06.2013 р. комплектність і якість товару повинна відповідати стандартам країни виробника та п.1.6 розд.1 якщо товар виявиться більш низької якості ніж погоджено сторонами покупець має право відмовитися від прийняття та оплати такого товару. Але до перевірки не були надані будь - які документи, що стосуються походження та якості товару і підлягають передачі разом із товаром, відповідно до актів цивільного законодавства (технічний паспорт, сертифікат якості, тощо).

Відповідно до документів, наданих до перевірки, встановлено, що ТОВ «Трейд Коммодіті» не засвідчило якість нафтопродуктів та хімічних речовин, що була отримана від ТОВ «ТД «Трейд Центр», ТОВ «Компанія «Велес-Груп», ТОВ «ВТБ-Брокеридж» та поставлена в адресу ТОВ «Люксвен», МПП «Підприємство ТЕРА» належними товаросупровідними документами.

Внаслідок вищевикладеного, перевіркою встановлено відсутній факт реального вчинення господарських операцій.

Отже, вищезазначені фінансово-господарські операції не спричинили реального настання правових наслідків. Угоди було укладено з метою мінімізації податкових зобов'язань, тобто на справді вказані угоди не були спрямовані на якісне та своєчасне виконання зобов'язань перед замовником, а лише для збільшення валових витрат і податкового кредиту (заниження податкових зобов'язань з прибутку та ПДВ).

Наявність належним чином оформлених податкових накладних є підставою для включення до податкового кредиту платника сум ПДВ за такими накладними. Однак фіктивність операцій, відсутність доказів їх реального вчинення виключає правомірність визначення платником податкового кредиту за такими операціями, незважаючи на наявність у нього податкових накладних, що за формою відповідають вимогам чинного законодавства, а також доказів сплати продавцю вартості товару з ПДВ.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 N 996-ХІV визначено, що первинний документ це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

За відсутності факту придбання товарів (послуг) або в разі якщо придбані товари (послуги) не призначені для використання у господарській діяльності платника податку, відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін. визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Тобто необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг з метою їх використання в господарській діяльності.

Таким чином, операції, що формують податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Відповідно до ст.4 Закону № 996 бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтується зокрема на таких основних принципах: превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми; нарахування та відповідність доходів і витрат - для визначення фінансового результату звітного періоду необхідно порівняти доходи звітного періоду з витратами, що були здійснені для отримання цих доходів. При цьому доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

Відповідно до пунктів 1 та 2 статті 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку - продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюються відповідно до вимог розділу II цього Кодексу.

Згідно п. 185.1. ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно п. 188.1. ст. 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій - не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Відповідно до п. 187.1. ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 198.1. ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Таким чином, операції, що формують податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Отже, згідно з вищевикладеним, за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Враховуючі вищевикладене, відсутність руху товару (послуг) не є за своєю суттю операцією з придбання та відвантаження товарів ( робіт, послуг), а відповідно й об'єктом оподаткування з ПДВ.

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Виходячи з вищевикладеного, як встановлено перевіркою, операції з поставки ТОВ «Компанія «Велес-Груп», ТОВ «ТД «Трейд Центр», ТОВ «ВТБ-Брокеридж» на адресу ТОВ «Трейд Коммодіті» та з поставки ТОВ «Трейд Коммодіті» на адресу: ТОВ «Люксвен», МПП «Підприємство ТЕРА» не містять по своїй суті розумних економічних або інших причин (ділової мети) та не спричиняють реального настання правових наслідків.

Приймаючи рішення по справі, суд також враховує, що формальні порушення законодавства, які можуть мати місце з боку податкових органів в ході проведення перевірок суб'єктів підприємницької діяльності, не можуть виступати підставою для звільнення підприємства від відповідальності за порушення вимог податкового законодавства.

Враховуючи вищевказане, суд не вбачає законних підстав для задоволення адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили 27 червня 2014 року. Суддя З оригіналом згідно. Помічник судді В.М. Олійник В.М. Олійник Е.Г. Лоба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2014
Оприлюднено16.07.2014
Номер документу39730586
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6563/14

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 10.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 27.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні