Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про відстрочення виконання судового рішення
07 липня 2014 року Справа № 805/6087/14
приміщення суду за адресою: м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабіча С.І., за участю секретаря судового засідання Мандрики К.В.,
за участю представників сторін:
позивача - Мочкаєва Ю.І.;
відповідача (заявника) - Бережного Р.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву державного підприємства «Торезантрацит» про відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 02.06.2014 року у справі № 805/6087/14 за адміністративним позовом Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до державного підприємства «Торезантрацит» про стягнення коштів з рахунків у банку, який обслуговує платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 5 167 249,00 гривень,
В С Т А Н О В И В:
Постановою суду від 02.06.2014 року адміністративний позов Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до державного підприємства «Торезантрацит» про стягнення коштів з рахунків у банку, який обслуговує платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 5 167 249,00 гривень - задоволено повністю.
Присуджено до стягнення з державного підприємства «Торезантрацит» (код ЄДРПОУ 32366906, місцезнаходження: вул. Енгельса, 88, м. Торез, Донецька область, 86600) на користь Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області кошти, з рахунків у банках, що обслуговують платника податків в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 5 167 249 (п'ять мільйонів сто шістдесят сім тисяч двісті сорок дев'ять) гривень 00 (нуль) копійок на р/р 31110029700084, код платежу 14010100, одержувач - Державний бюджет, банк одержувача - ГУДКСУ в м. Торезі Донецької області, код ЄДРПОУ 37643908, МФО 834016.
26 червня 2014 року, відповідач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з заявою про відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду № 805/6087/14 від 02.06.2014 року, строком на 12 місяців з 01.07.2014 року по 01.07.2015 року.
Заява мотивована тим, що у підприємства відсутня можливість одразу сплатити всю суму боргу у зв'язку з складним фінансово-економічним становищем та недофінансування з боку держави. Крім цього, відповідач зазначив, що постановою Кабінету України «Про затвердження переліку об'єктів державної власності, які підлягають приватизації у 2012-2014 роках, та критеріїв визначення способу їх приватизації» № 987 від 19.09.2012 року затверджено перелік об'єктів державної власності, які підлягають приватизації у 2012-2014 року. В даний перелік включено Шахтоуправління «Волинське», яке є відокремленим підрозділом державного підприємства «Торезантрацит». Згідно наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 1004 від 13.12.2012 року, здійснення передприватизаційної підготовки Шахтоуправління «Волинське» покладено на ДП «Торезантрацит».
Представник заявника в судовому засіданні підтримав заяву, надавши пояснення аналогічні тим, що викладені в заяві. Просив суд задовольнити заяву та відстрочити виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 02.06.2014 року в справі № 805/6087/14 строком на 12 місяців, починаючи з 01.07.2014 року.
Представник позивача у судовому засіданні не заперечував проти задоволення заяви ДП «Торезантрацит».
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали заяви, з'ясувавши обставини, що мають значення для вирішення спору та перевіривши їх доказами, наданими сторонами, визначившись із правовими нормами, які слід застосувати до спірних відносин, суд приходить до висновку, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що посилання заявника на перебування підприємства у скрутному фінансовому становищі, підтверджуються доданими до заяви документами, а саме: звітами про фінансові результати за 2012-2013 роки, балансами підприємства за 2012-2013 роки, довідками про заборгованість ДП «Торезантрацит».
Фінансовий стан підприємства нестабільний, підприємство залежить від бюджетного фінансування, значне перевищення кредиторської заборгованості над дебіторською свідчить про залежність заявника від кредиторів, поряд з цим має місце зростання собівартості товарної вугільної продукції, зменшення придатності основних засобів, отримані доходи не покривають проведених витрат, що в кінцевому результаті призвело до збиткової діяльності.
Відповідно до звіту про фінансові результати та балансу за 2013 рік, у ДП «Торезантрацит» немає прибутку, збитки ставлять 337 927 тис. грн., а поточні зобов'язання - 260 696 тис. грн.
Крім цього, постановою Кабінету України «Про затвердження переліку об'єктів державної власності, які підлягають приватизації у 2012-2014 роках, та критеріїв визначення способу їх приватизації» № 987 від 19.09.2012 року затверджено перелік об'єктів державної власності, які підлягають приватизації у 2012-2014 року. В даний перелік включено Шахтоуправління «Волинське», яке є відокремленим підрозділом державного підприємства «Торезантрацит». Згідно наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 1004 від 13.12.2012 року, здійснення передприватизаційної підготовки Шахтоуправління «Волинське» покладено на ДП «Торезантрацит».
Відповідно до частини 1 статті 6 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств», орган, уповноважений управляти державним майном, здійснює заходи з передприватизаційної підготовки вугледобувних підприємств та проводить реорганізацію підприємств з метою підвищення їх інвестиційної привабливості. Передприватизаційна підготовка здійснюється за рахунок коштів вугледобувних підприємств, що приватизуються відповідно до цього Закону.
Передприватизаційна підготовка вугледобувних підприємств включає: проведення інвентаризації; упорядкування технічної та будівельної документації щодо об'єкта приватизації; виділення земельної ділянки, закріпленої за об'єктом приватизації, у натурі (на місцевості), оформлення землевпорядної документації; визначення заходів соціального захисту працівників.
Передприватизаційна підготовка вугледобувних підприємств може включати виділення із складу підприємств структурних підрозділів, що не порушують технологічної єдності виробництва та технологічних циклів, і здійснення інших заходів.
Наведене свідчить про неможливість одночасного погашення всієї суми заборгованості, так як його наслідком стане подальше накопичування податкового боргу підприємства та подальшого збільшення розміру кредиторської заборгованості у значних розмірах, в той час як застосування відстрочення виконання постанови суду забезпечить стабільне функціонування та розвиток підприємства і можливість оплати заборгованості у майбутньому.
Згідно з статті 3 Бюджетного кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Зважаючи на вищевикладене, приймаючи до уваги те, що ДП «Торезантрацит» є містоутворюючим підприємством, зменшення кредиторських зобов'язань підприємства з 2012 по 2013 роки, завершення передприватизаційної підготовки та згоду позивача із задоволенням заяви заявника, суд дійшов висновку про наявність обставин, що ускладнюють виконання постанови суду відповідачем та свідчать про можливість відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 02.06.2014 року у справі № 805/6087/14 строком до 1 липня 2015 року.
Суд зазначає, що відповідно до частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
При розгляді наданої відповідачем заяви суд виходив з того, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства України, ця стаття не вимагає, і суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочення виконання рішення.
Враховуючи вищевикладене та наявні обставини, що ускладнюють виконання постанови, з урахуванням фінансового положення заявника, суд дійшов висновку про можливість задоволення заяви про відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 02.06.2014 року у справі № 805/6087/14 до 1 липня 2015 року.
Керуючись статями 4-12, 23, 160, 165, 185, 186, 254, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
У Х В А Л И В:
Заяву державного підприємства «Торезантрацит» про відстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 02.06.2014 року у справі № 805/6087/14 за адміністративним позовом Торезької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до державного підприємства «Торезантрацит» про стягнення коштів з рахунків у банку, який обслуговує платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 5 167 249,00 гривень, задовольнити повністю.
Відстрочити виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 02.06.2014 року у справі № 805/6087/14 до 1 липня 2015 року.
Ухвала постановлена і підписана в нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошені в судовому засіданні 7 липня 2014 року.
Ухвала складена у повному обсязі 14 липня 2014 року.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня постановлення ухвали.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Бабіч С.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2014 |
Оприлюднено | 17.07.2014 |
Номер документу | 39731671 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабіч С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні