Постанова
від 08.07.2014 по справі 803/1269/14
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2014 року Справа № 803/1269/14

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мачульського В.В.,

при секретарі судового засідання Гуцалюк І.О.,

за участю представника позивача Максимчука Ю.В.,

представника відповідача Романік Т.М.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Луцьку адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Романів" до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Романів" (далі -СТзОВ "Романів", позивач) звернулося в суд з позовом до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області (далі - Луцька ОДПІ, відповідач), в якому просить визнати протиправною відмову відповідача у підтвердженні статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку та зобов`язати відповідача видати Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю "Романів" довідку про підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2014 рік.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що СТзОВ "Романів" є платником фіксованого сільськогосподарського податку. 20.02.2014 року позивачем було подано податкову декларацію з фіксованого сільськогосподарського податку за 2014 рік та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2013 рік для підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Однак Луцька ОДПІ листом від 18.06.2014 року повідомила про відмову в реєстрації СТзОВ "Романів" платником такого податку в зв'язку з наявністю податкової заборгованості станом на 01.01.2014 року в сумі 9034,76 грн. Наявність заборгованості пов'язана з помилкою в реквізитних даних (невірний рахунок) при перерахуванні коштів для оплати фіксованого сільськогосподарського податку за 2014 рік, однак код одержувача був зазначений вірно, і кошти надійшли до держбюджету Луцького району. На даний час будь-який податковий борг СТзОВ "Романів" відсутній.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві, та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнала повністю в усних поясненнях та наданих суду письмових запереченнях посилається на те, що 20 лютого 2014 року позивачем було подано податкову декларацію з фіксованого сільськогосподарського податку за 2014 рік та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2013 рік для підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку. Однак, Луцькою ОДПІ не було надано довідку про підтвердження реєстрації платником фіксованого сільськогосподарського податку, оскільки станом на 01.01.2014 року за СТзОВ "Романів" рахувалась заборгованість по орендній платі за землю в сумі 9034,76 грн.

Відповідач вважає, що твердження позивача на те що у товариства відсутня заборгованості зі сплати орендної плати за землю, однак, як вбачається із зворотнього боку облікової картки платника податків по платежу «Орендна плата з юридичних осіб» 30.12.2013 року було нараховано платником самостійно основний платіж в сумі 12357,10 грн. (Податковий розрахунок земельного податку №9002138274 від 21.01.2013р.), але із наявною переплатою в сумі 3322,34 гри. сума боргу склала 9034,76 грн. Тому саме по даному платежу виникла недоїмка і станом на 01.01.2014 року за відповідачем рахувався податковий борг.

Посилання СТзОВ "Романів" на те, що обмеження, встановлені п.п. 301.6 ст. 301 ПКУ, стосуються відносин, які виникають лише при реєстрації особи платником податку, тобто при набутті статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, та не стосуються підтвердження статусу, є необєрунтованим, оскільки юридичний зміст процедури підтвердження особою статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку полягає у періодичній (щорічній) перевірці відповідності такого платника умовам та критеріям, з якими закон пов'язує можливість застосування пільгового режиму оподаткування, передбаченого для сільськогосподарських товаровиробників. З аналізу наведеного п.п. 301.6.3 п. 301.6 ст. 301 ПК України слідує, що обов'язковою умовою для реєстрації платником фіксованого сільськогосподарського податку та перебування у цьому статусі є відсутність у суб'єкта господарювання податкового боргу станом на 1 січня базового (звітного) року.

А тому наявність обставин, які виключають можливість реєстрації особи платником даного виду податку, унеможливлює і підтвердження статусу платника такого податку. А відтак відмова Луцької ОДПІ підтвердити цей статус є цілком законною.

Таким чином, за умови наявності у позивача податкового боргу станом на 1 січня базового (звітного) року, Луцька ОДПІ діяла в мелісах норм ПК України, відмовляючи в підтвердженні статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2014рік.

Тому відповідач вважає, що наведені у позові доводи щодо неправомірних та незаконних дій працівників Луцької ОДПІ, що полягали у відмові СТзОВ «Романів» у підтвердженні статусу фіксованого сільськогосподарського податку не спростовують факту наявності податкового боргу та не можуть служити підставою для визнання дій неправомірним та зобов'язання вчинення дій.

Заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, проаналізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АВ №811514 СТзОВ "Романів" 16.02.2000 року зареєстровано як юридична особа та перебуває на обліку як платник податків в Луцькій ОДПІ. Крім того, товариство є сільськогосподарським товаровиробником, основним видом економічної діяльності згідно КВЕД є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Позивач в 2013 році був платником фіксованого сільськогосподарського податку, що не заперечувалося сторонами в судовому засіданні.

Позивачем було подано податкову декларацію від 19.02.2014 року з фіксованого сільськогосподарського податку за 2014 рік та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2013 рік для підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку. В декларації також відмічено додатком до неї відомості про наявність земельних ділянок.

Позивач звернувся до Луцької ОДПІ із заявою від 05.06.2014 року №98 про видачу довідки про те, що СТзОВ "Романів" є платником фіксованого сільськогосподарського податку у 2014 році.

Листом №8496/10/0318-15-03 від 18.06.2014 року відповідач повідомив про відмову в реєстрації СТзОВ "Романів" платником фіксованого сільськогосподарського податку у зв'язку з наявністю податкового боргу станом на 01.01.2014 року, про що товариство було повідомлене листом №3274/10/03-18-15-03 від 13.03.2014 року.

Судом встановлено, що така заборгованість виникла в результаті невірного зазначення розрахункового рахунку в платіжному дорученні №320 від 27.12.2013 року. 23.01.2014 року позивач звернувся до Луцької ОДПІ з листом №544 з проханням перерахувати помилково сплачені кошти з рахунку фіксованого сільськогосподарського податку на рахунок орендної плати за землю з юридичних осіб. Зазначене прохання СТзОВ "Романів" відповідачем було задоволене.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до п. 301.1 ст.301 Податкового кодексу (ПК) України платниками податку з урахуванням обмежень, встановлених пунктом 301.6 цієї статті, можуть бути сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Згідно з п.п. 301.6.3 п. 301.6 ст. 301 ПК України не може бути зареєстрований як платник податку суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Відповідно до п. 306.1 ст. 306 ПК України сільськогосподарські товаровиробники самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Згідно з п. 308.1 ст. 308 ПК України сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку щороку, до 20 лютого, подають станом на 1 січня поточного року:

- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;

- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику;

- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

Пунктом 308.3 ст. 308 ПК України визначено, що довідка про набуття або підтвердження статусу платника податку видається протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогосподарським товаровиробником податкової декларації або заяви контролюючим органом за місцезнаходженням такого платника (місцем перебування на податковому обліку).

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що законодавство розрізняє два поняття: 1) набуття статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку; 2) підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

При цьому обмеження, встановлені п. 301.6 ст. 301 ПК України, стосуються відносин, які виникають лише при реєстрації особи платником податку, тобто при набутті статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, та не стосуються підтвердження статусу.

Відповідно до п.п. 308.6.2 п. 308.6 ст. 308 ПК України реєстрація сільськогосподарського товаровиробника платником податку скасовується за рішенням контролюючого органу у разі встановлення за результатами документальної перевірки недотримання платником податку положень статті 301 ПК України.

Враховуючи наведене, у податкового органу не було підстав для відмови у реєстрації платником фіксованого сільськогосподарського податку, оскільки позивач уже зареєстрований платником такого податку.

У разі встановлення за результатами документальної перевірки недотримання платником податку положень статті 301 ПК України відповідач має право прийняти рішення про скасування реєстрації платником фіксованого сільськогосподарського податку.

Отже, за умови наявності у позивача статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку обов'язковою умовою для не підтвердження такого статусу є проведення податковим органом перевірки дотримання положень ст.301 ПК України, і можливості скасування реєстрації платником податку тільки за наслідками цієї перевірки, як це передбачено вищенаведеною нормою.

Суд звертає увагу на те, що відповідачем не проводилось документальної перевірки СТзОВ "Романів" щодо недотримання платником податку положень статті 301 ПК України, в зв'язку з чим відсутні підстави для скасування реєстрації сільськогосподарського товаровиробника платником податку.

З огляду на зазначене суд вважає, що підстави, якими відповідач керувався при винесенні листа №8496/10/0318-15-03 від 18.06.2014 року, є такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства, а тому є протиправними.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства (КАС) України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 162 КАС України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що дії відповідача щодо відмови СТзОВ "Романів" у підтвердженні статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2014 рік є протиправними, обґрунтування позовних вимог на які посилається позивач є правомірними та ґрунтуються на нормі закону, що є підставою для задоволення позову.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

З урахуванням статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує з Державного бюджету України на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Романів" судові витрати у зв'язку зі сплатою судового збору у розмірі 73,08 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 470 від 25 червня 2014 року.

Керуючись статтями 3,11,17,71,94,158,160,162,163,186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області щодо відмови Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю "Романів" у підтвердженні статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2014 рік.

Зобов'язати Луцьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Волинській області видати Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю "Романів" довідку про підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2014 рік.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Романів" (45637, Волинська область, Луцький район, село Романів, код ЄДРПОУ 30740160) судові витрати в сумі 73,08 грн. (сімдесят три гривні вісім копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде складена у повному обсязі 11 липня 2014 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий

Суддя В.В. Мачульський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2014
Оприлюднено16.07.2014
Номер документу39736296
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1269/14

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 18.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Левицька Наталія Георгіївна

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні