Ухвала
від 18.05.2015 по справі 803/1269/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.05.2015р. Справа № 876/7653/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Левицької Н.Г.,

судді Обрізка І.М.,

судді Сапіги В.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Львові

апеляційну скаргу Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області, м.Луцьк

на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 08.07.2014р. у справі №803/1269/14

за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Романів”, с.Романів Луцького району Волинської області

до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області, м.Луцьк

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

25.06.2014р. позивач: Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю “Романів” звернувся до Волинського окружного адміністративного суду з адмінстративним позовом до відповідача: Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області про визнання протиправною відмови та зобов'язання вчинити дії.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що СТзОВ “Романів” було неправомірно відмовлено у підтвердженні статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, у зв'язку із наявним податковим боргом станом на 01.01.2014р. Позивач вказує, що податковий борг відсутній.

За результатами розгляду справи Волинський окружний адміністративний суд прийшов до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню, оскільки податковий орган неправомірно відмовив позивачу у підтвердженні статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, апелянт (відповідач у справі): Луцька об'єднана державна податкова інспекція ГУ Міндоходів Волинської області оскаржив її в апеляційному порядку. В своїй апеляційній скарзі апелянт зазначає, що податковим органом було правомірно відмовлено в підтверджені статусу позивача як статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, у зв'язку із наявним податковим боргом станом на 01.01.2014р. Апелянт просить постанову Волинського окружного адміністративного суду від 08.07.2014р. скасувати, та прийняти нове рішення, яким в задоволені позову відмовити повністю.

Особи, які беруть участь у справі, у судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, тому колегія суддів, керуючись ст.197 КАС України, вважає можливим розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши доповідь судді-доповідача у справі, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги у їх сукупності, встановивши обставини та відповідні їм правовідносини, колегія суддів прийшла до наступного висновку:

З матеріалів справи вбачається та судом першої інстанції встановлено, що позивач в 2013р. був платником фіксованого сільськогосподарського податку.

Позивачем було подано податкову декларацію від 19.02.2014р. з фіксованого сільськогосподарського податку за 2014р. та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2013р. для підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку. В декларації також відмічено у додатку до неї відомості про наявність земельних ділянок.

Позивач звернувся до Луцької ОДПІ із заявою від 05.06.2014р. №98 про видачу довідки про те, що СТзОВ “Романів” є платником фіксованого сільськогосподарського податку у 2014p.

Листом №8496/10/0318-15-03 від 18.06.2014p. відповідач повідомив про відмову у реєстрації СТзОВ “Романів” платником фіксованого сільськогосподарського податку, у зв'язку із наявністю податкового боргу станом на 01.01.2014p., про що товариство було повідомлено листом №3274/10/03-18-15-03 від 13.03.2014p.

Заборгованість виникла в результаті невірного зазначення розрахункового рахунку в платіжному дорученні №320 від 27.12.2013р.

23.01.2014р. позивач, з власної ініціативи, звернувся до Луцької ОДПІ з листом №544 з проханням перерахувати помилково сплачені кошти з рахунку фіксованого сільськогосподарського податку на рахунок орендної плати за землю з юридичних осіб. Зазначене прохання СТзОВ “Романів” відповідачем було задоволено.

Згідно із вимогами п.п.301.6.3 п.301.6 ст.301 ПК України, не може бути зареєстрований як платник податку суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

В даному випадку, не виникали відносини реєстрації статусу платника податків, оскільки, позивач вже був зареєстрований таким в попередній період.

Відповідно до п.306.1 ст.306 ПК України сільськогосподарські товаровиробники самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Керуючись вимогами п.308.1 ст.308 ПК України, сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку щороку, до 20 лютого, подають станом на 1 січня поточного року:

- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;

- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику;

- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

Нормами п.308.3 ст.308 ПК України визначено, що довідка про набуття або підтвердження статусу платника податку видається протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогосподарським товаровиробником податкової декларації або заяви контролюючим органом за місцезнаходженням такого платника (місцем перебування на податковому обліку).

Відповідно до вимог п.п.308.6.2 п.308.6 ст.308 ПК України, реєстрація сільськогосподарського товаровиробника платником податку скасовується за рішенням контролюючого органу у разі встановлення за результатами документальної перевірки недотримання платником податку положень статті 301 ПК України.

Колегія суддів звертає увагу на те, що якщо контролюючий орган мав підстави вважати, що у такого платника фіксованого сільськогосподарського податку наявний податковий борг, то за результатами документальної перевірки недотримання платником податку положень статті 301 ПК, в даному випадку “наявність податкового боргу станом на 1 січня звітного року”, може бути скасована реєстрація сільськогосподарського товаровиробника платником податку. Оскільки податковим органом така реєстрація не була скасована, а такого повноваження, як відмова у підтвердженні статусу платника податку законодавством не передбачена, за позивачем залишається статус платника фіксованого сільськогосподарського податку.

За приписами ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вимогами ст.9 КАС України передбачено, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інстанції, що дії відповідача щодо відмови у підтверджені статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку є протиправними, тому адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до приписів ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду – без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись вимогами ст.ст.160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,

суд, –

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 08.07.2014р. у справі №803/1269/14 за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Романів” до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, - залишити без задоволення.

2. Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 08.07.2014р. у справі №803/1269/14, - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя Н.Г. Левицька

Суддя І.М. Обрізко

Суддя В.П. Сапіга

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2015
Оприлюднено03.06.2015
Номер документу44429702
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1269/14

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 18.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Левицька Наталія Георгіївна

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні