Постанова
від 14.07.2014 по справі 819/1189/14-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1189/14-a

"14" липня 2014 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі судді Баб'юка П.М. розглянувши в порядку скороченого провадження в місті Тернополі адміністративну справу за позовною заявою Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Тернопільській області до ТОВ «Колепр К» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Територіальне управління Держгірпромнагляду у Тернопільській області з позовом до ТОВ «Колепр К» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Ухвалою від 25.06.2014р. відкрито скорочене провадження по даній справі та запропоновано відповідачу до 11.07.2014 року подати заперечення проти позову та докази, якими воно обґрунтовуються або заяву про визнання позову безпосередньо до канцелярії суду.

Копія даної ухвали та позовної заяви з доданими до неї документами надіслана відповідачу та отримана ним 27.06.2014 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Станом на 11.07.2014 року та на час розгляду справи відповідачем не подано до суду заперечення проти позову та документів на їх підтвердження чи заяви про визнання позову.

Суд дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

З 12 червня 2014 р. по 13 червня 2014 року головним державним гірничотехнічним інспектором державної інспекції нагляду в промисловості та за об'єктами підвищеної небезпеки територіального управління Держгірпромнагляду у Тернопільській області Деревенських С.О. на підставі направлення від 15.05.2014 року №517, проведено перевірку ТОВ «Колепр К» та його виробничих підрозділів (акт перевірки №36 від 12.06.2014 року).

За результатами проведеної перевірки виявлено порушення відповідачем законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки, які створюють (несуть) загрозу життю та здоров'ю працюючих, а саме:

- підприємству не надано спеціального дозволу на користування надрами, чим порушено ст. 19 Кодексу України про надра;

- на Бережанське родовище пісків (ділянка Куряни), у зв'язку із зміною назви підприємства не переоформлено гірничого відводу, чим порушено п.9 Положення про надання гірничих відводів, затвердженого постановою КМУ від 27.01.1995 р. № 59;

- не виготовлено плану розвитку гірничих робіт кар'єру на 2014 рік, чим порушено ст. 24 Гірничого закону України;

- на підприємстві не ведеться облік руху і стан запасів корисних копалин (відсутній журнал обліку руху і стану корисних копалин), чим порушено п.3 ст. 53 Кодексу України про надра;

- підприємством проведено нераціональне використання розкривних порід (не проведено знаття та складування чорнозему на місці складування відвальних порід, вздовж правого контуру кар'єра, чим порушено п.6 ст. 53 Кодексу України про надра, п.3 ст. 168 Земельного кодексу України;

- керівництвом кар'єру не забезпечено безпечне для людей, майна і навколишнього природного середовища ведення гірничих робіт, чим порушено п.7 ст. 53 Кодексу України про надра;

- на теодоліті не проведено повірки згідно інструкції по його експлуатації, чим порушено п.1.10 Інструкції по виробництву маркшейдерських робіт;

- на родовищі не створена маркшейдерська опорно-геодезична мережа реперів, чим порушено п.2.2 Інструкції по виробництву маркшейдерських робіт;

- відсутні погоризонтні плани гірничих виробіток на твердій основі, чим порушено п.18.1.3 Інструкції по виробництву маркшейдерських робіт;

не складено плану розміщення пунктів маркшейдерської опорної мережі рупорів, чим порушено п.18.2.1 Інструкції по виробництву маркшейдерських робіт;

маркшейдерська обліково-контрольна гірничо-графічна документація ведеться не на полімерних креслярських матеріалах, чим порушено додаток 33 Інструкції по виробництву маркшейдерських робіт;

на кар'єрі не ведеться журнал обчислень координат і висот пунктів маркшейдерської зйомочної мережі, чим порушено додаток 31, п.2.1. Інструкції по виробництву маркшейдерських робіт;

на кар'єрі не ведеться журнал підрахунків об'ємів видобутих корисних копалин, чим порушено додаток 31, п.2.1. Інструкції по виробництву маркшейдерських робіт;

відсутній каталог координат і висот пунктів маркшейдерської опорної геодезичної мережі, чим порушено додаток 31, п. 2.1. Інструкції по виробництву маркшейдерських робіт;

підприємством не отримано дозволу на роботи підвищеної небезпеки (відкриті гірничі роботи), чим порушено ст. 21 Закону України «Про охорону праці», п.13 Додатку 2 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ №1107 від 26.10.2011 року;

підприємством не отримано дозволу на машини, механізми та устаткування підвищеної небезпеки (устаткування для видобутку та транспортування корисних копалин відкритим способом) (екскаватор, навантажувач), чим порушено ст. 21 Закону України «Про охорону праці», п.8 Додатку 3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ №1107 від 26.10.2011 року;

керівництвом підприємства допущено проведення гірничих робіт з відхиленнями параметрів уступів від вказаних в проекті розробки родовища та паспортів уступів, що призвело до виникнення зсуву (обвалення) гірничих порід, чим порушено ст. 19 Гірничого закону України;

під час експлуатації та консервації кар'єру керівництвом підприємства не проведено технічні та організаційні заходи щодо запобігання аваріям, відвернення обвалення порід, чим порушено ст. 26 Гірничого закону України;

керівником гірничого підприємства не вжито всіх необхідних заходів для ліквідації аварії (обвалення порід) та її наслідків відповідно до вимог законів та інших нормативно-правових актів, чим порушено ст. 32 Гірничого закону України;

на кар'єрі відсутні геолого-маркшейдерська, технічна та обліково-контрольна документація (календарні плани розвитку гірничих робіт, проекти, паспорти. схеми), чим порушено п.IV.1.2 Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом;

висота уступу не відповідає проектній, паспортній, робочим параметрам екскаватора (гірничої машини), чим порушено п.IV.1.1 Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом;

граничні кути укосу неробочих видобувних та розкривних уступів і бортів (кутів стійкості) не відповідають вказаним в проекті розробки родовища, чим порушено п.V.1.3 Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом;

ширина робочих площадок на розкривних та видобувних уступах не відповідає проектній документації, чим порушено п.V.1.4 Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом;

на кар'єрі відсутні берми безпеки, чим порушено п.V.1.8 Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом;

гірничі роботи на кар'єрі щодо розробки уступів (видобувних, розкривних) ведуться з відхиленнями від мінімальних проектних, які визначають допустимі розміри робочих майданчиків, берм, кутів укосів, висоту уступів, чим порушено п.VІІ.1.4 Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 №826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки зокрема: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

Враховуючи характер виявлених порушень, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров'ю працюючих, є підстави для зупинення ведення гірничих робіт.

Згідно ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Відповідно до ч. 7 ст. 7. Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку заявлений позов підлягає задоволенню.

Відповідно до п.5 ч.1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

Згідно ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 183-2 КАС України виконуються негайно.

Керуючись ст.ст.18,94,160-163,167,183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Застосувати до ТОВ «Колепр К» (Бережанське родовище пісків (ділянка Куряни) вул. Вільхівська, 1/4 с. Куряни Бережанського району Тернопільської області, код ЄДРПОУ 38447220) заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме, - зупинити ведення гірничих робіт.

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова суду за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Строк для подання апеляційної скарги обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Баб'юк П.М.

копія вірна

Суддя Баб'юк П.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2014
Оприлюднено17.07.2014
Номер документу39745596
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1189/14-а

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк О.В.

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк О.В.

Ухвала від 15.09.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Постанова від 14.07.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні