Ухвала
від 10.07.2014 по справі 826/4768/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/4768/14 Головуючий у 1-й інстанції:Кобилянський К.М. Суддя-доповідач: Троян Н.М.

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 липня 2014 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Троян Н.М.,

суддів - Твердохліб В.А., Костюк Л.О.,

за участю секретаря - Костюченка М.Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Київоблпреса» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 травня 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Київоблпреса» до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови, -

В С Т А Н О В И Л А:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 травня 2014 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено в повному обсязі.

Позивач, не погоджуючись із зазначеною постановою, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить суд скасувати постанову та прийняти нову, якою позовні вимоги задовольнити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як свідчать матеріали справи, ЗАТ «Київоблпреса» припинене за рішенням засновників, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №062915.

Правонаступником ЗАТ «Київоблпреса» є ТОВ «Київоблпреса», що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідач своїм рішенням від 19.11.2013 №2665, зобов'язано позивача усунути порушення вимог пункту 3 розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 за №822/23354 (Порядок №737), згідно якого у разі отримання реєструвальним органом інформації про акціонерне товариство, що припинилося шляхом перетворення, але реєстрація випуску акцій якого не була скасована в установленому порядку, реєструвальний орган протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати надходження відповідної інформації здійснює зупинення обігу акцій шляхом оформлення відповідного розпорядження, у строк до 19.01.2014 та протягом одного робочого дня після усунення порушення повідомити відповідача.

Однак, 05.02.2014 відповідач склав акт №131-ЦД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів у зв'язку з невиконанням позивачем рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.11.2013 №2665.

За результатом розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів відповідач виніс постанову від 19.02.2014 №155-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за невиконання рішення від 19.11.2013 №2665 на ТОВ «Київоблпреса» накладено штрафну санкцію у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку видано розпорядження від 01.10.2013 №90-ЦД-З, яким постановлено зупинити обіг акцій ЗАТ «Київоблпреса».

Вважаючи порушенням своїх прав з боку контролюючого органу та з метою їх відновлення ТОВ «Київоблпреса» звернулося за захистом до суду.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку при прийнятті оскаржуваного рішення керувалась чинним законодавством та вчинила відповідні дії в межах та спосіб наданих їй повноважень.

На думку колегії суддів позиція суду першої інстанції є вірною з огляду на наступне.

Спірні правовідносини регулюються нормами Конституції України, Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та іншими нормативно-правовими актами.

Так, частиною першою статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Водночас, статтею 2 цього Закону передбачено, що проведення державного регулювання цінних паперів здійснюється, в тому числі, і з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.

Згідно абзаців 1-2 частини першої ст. 3 вказаного Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів.

Порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, передбачено Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, що затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2272 від 11.12.2007.

З положень статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» вбачається, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства (пункт 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»); накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (пункт 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).

Згідно з пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною шостою статті 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» встановлено, що юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції.

З матеріалів справи, вбачається, що підставою для винесення оскаржуваної постанови від 19.02.2014 №155-ЦД-1-Е стало невиконання позивачем рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.11.2013 №2665, а саме: не усунуто порушення вимог пункту 3 розділу ІІІ Порядку №737.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, позивач не надав доказів того, що ним було виконано рішення відповідача від 19.11.2013 №2665 шляхом подання до реєструвального органу документів, у відповідності до переліку, встановленого пунктом 3 розділу ІІІ Порядку №737.

Вірною позицією суду першої інстанції є і те, що рішення від 19.11.2013 №2665 стосується саме позивача, оскільки пункті 9 додатку № 1 до вказаного рішення зазначено ЗАТ «Київоблпреса» та вказано код ЄДРПОУ 24932978, правонаступником якого є позивач. Більше того, під час судового засідання відповідач зазначив, що помилково вказав організаційно-правову форму юридичної особи «ЗАТ» замість «ТОВ» та надав докази про виправлення описки.

Безпідставними також є посилання позивача на те, що він не являється емітентом цінних паперів, оскільки останній не надав як суду першої інстанції так і судовій колегії під час апеляційного розгляду справи, доказів того, що свідоцтво про реєстрацію випуску цінних паперів №329/10/1/99 від 22.04.1999, видане ЗАТ «Київоблпреса», було скасовано.

З урахуванням викладеного, після детального з'ясування обставин справи та аналізу законодавчих норм, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що оскільки позивачем не виконано рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.11.2013 №2665, відповідачем прийнято постанову від 19.02.2014 №155-ЦД-1-Е на підставі дійсних обставин та в межах наданих йому повноважень.

Згідно до частини першої ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права, при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, суд апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Київоблпреса» - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 травня 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя : Н.М. Троян

Судді : В.А. Твердохліб,

Л.О. Костюк

Головуючий суддя Троян Н.М.

Судді: Твердохліб В.А.

Костюк Л.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2014
Оприлюднено18.07.2014
Номер документу39794567
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4768/14

Ухвала від 11.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 28.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Ухвала від 01.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Ухвала від 05.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Постанова від 28.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні