cpg1251
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а/1970/2783/11
"26" червня 2014 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Баранюка А.З.
при секретарі Дудар М.В.
за участю:
представника позивача - Стефаніва І.І.;
представників відповідача - Пельца І.П., Репехи Б.Г.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу
за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області
до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Сільцівське»
про стягнення коштів,-
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в Тернопільській області, надалі позивач, звернулась до суду з адміністративним позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Сільцівське», надалі відповідач, про стягнення коштів.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2011 року залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 23 жовтня 2013 року у задоволенні позову Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Сільцівське» про стягнення коштів відмовлено.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 15 травня 2014 року скасовано постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2011 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 23 жовтня 2013 року скасовано та справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного від 04 червня 2014 року справу прийнято до провадження та призначено до судового розгляду.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем порушено п. 7 Порядку використання у 2010 р. коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженого постановою КМУ від 29.09.2010 р. № 897, а саме відповідачем не було надано на розгляд комісії копії сертифіката на насіння України згідно ДСТУ 4138-2002 на насіння льону-довгунцю, що призвело до незаконного одержання відповідачем державної фінансової підтримки, чим нанесено матеріальної шкоди (збитків) Державному бюджету України. Тому шкода, яка завдана державі повинна бути відшкодована відповідачем.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надавши пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві, просив позов задовольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали, посилаючись на те, що товариством виконані всі умови Порядку використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 вересня 2010 року № 897. Крім того, отримані кошти були використані за призначенням на посів та вирощування льону-довгунцю.
Заслухавши пояснення представника позивача та представників відповідача, дослідивши докази по справі, з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення враховуючи наступне.
Статус державної контрольно-ревізійної служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Законом України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» (в редакції Закону від 01.01.2011, що діяла станом на день виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» Головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Згідно з пунктом 10 статті 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Частиною другою статті 74 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» установлено, що загальний порядок використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду, а також порядки використання коштів та перерозподіл коштів цього фонду затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМ України від 29 вересня 2010 року № 897 затверджено Порядок використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки виробництва продукції рослинництва.
Відповідно до пунктів 1-10 Порядку останній визначає механізм використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду, передбачених пунктом 1 частини першої статті 74 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», що спрямовуються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2010 року N 496 «Про затвердження Порядку використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для здешевлення кредитів, фінансування інвестиційних проектів, загальнодержавних та державних цільових програм в агропромисловому комплексі, вирішення питань матеріально-технічного забезпечення бюджетних установ агропромислового комплексу» (Офіційний вісник України, 2010 р., N 48, ст. 1570, N 57, ст. 1966) для державної підтримки виробництва продукції рослинництва (далі - бюджетні кошти).
Пунктом 7 зазначеного Порядку передбачено, що до заявки на отримання бюджетних коштів додаються:
1) заповнена форма державного статистичного спостереження N 4-сг «Посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2010 р.»;
2) довідка про фактичні площі посіву сільськогосподарських культур за підписом керівника підприємства;
3) спеціалізовані бухгалтерські форми первинного обліку «Акт N ____ про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин» (форма N ВЗСГ-3) та «Акт N ____ витрати насіння і садивного матеріалу» (форма N ВЗСГ-4);
4) копії: сертифіката на насіння цукрових буряків або сертифіката на насіння України (ДСТУ 4138-2002); довідки відповідного органу державної податкової служби та Пенсійного фонду України про відсутність (наявність) заборгованості за податковими зобов'язаннями та платежами до Пенсійного фонду України; довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України; довідки про розмір площі земель сільськогосподарського призначення, які перебувають у власності, постійному користуванні чи оренді, виданої Центром державного земельного кадастру, та/або довідки про розмір земельних часток (паїв), виданої органом, який зареєстрував договір оренди земельної частки (паю) відповідно до Порядку реєстрації договорів оренди земельної частки (паю), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2000 р. N 119 (Офіційний вісник України, 2000 р., N 4, ст. 113);
5) довідка про відсутність (наявність) заборгованості перед місцевим бюджетом із сплати податку з доходів фізичних осіб за підписом керівника, скріпленим печаткою сільськогосподарського підприємства.
Відповідно до п. 2.32 Плану контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ України на II квартал 2011 року КРУ в Тернопільській області проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності управління агропромислового розвитку Підгаєцької РДА (надалі - Управління) за період з 01.01.2008 по 01.01.2011, про що складено акт від 20 травня 2011 року №07-20/53.
Ревізією встановлено, що на виконання постанови КМУ від 29.09.2010 № 897 у вересні 2010 року начальником Головного управління агропромислового розвитку Тернопільської облдержадміністрації затверджено кошторис доходів та видатків Управління по КПКВ 2801210 «Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка виробництва продукції рослинництва» на суму 2777000 грн. Згідно звіту про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (ф. № 4-3д) за 2010 рік Управлінню фактично із Стабілізаційного фонду державного бюджету асигновано 2777000 грн. Касові та фактичні видатки тотожні отриманому фінансуванню.
Наказом Управління від 01.10.2010 № 11 створено комісію для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання бюджетних коштів передбачених у державному бюджеті для державної підтримки продукції рослинництва в 2010 році.
У процесі ревізії встановлено, що в жовтні 2010 року на адресу Управління від ТзОВ «Сільцівське» надійшла підписана директором товариства Пельцем І.П. заявка від 01.10.2010 року та пакет документів на одержання державної фінансової підтримки на вирощування льону-довгунцю на тресту.
Проте ТзОВ «Сільцівське» не надано на розгляд комісії копії сертифіката на насіння України згідно ДСТУ 4138-2002 на насіння льону-довгунцю, чим порушено п. 7 Порядку використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженого Постановою КМУ від 29.09.2010 № 897.
Згідно протоколу засідання комісії Управління від 19.10.2010 № 1 на підставі вищевказаного пакету документів ТзОВ «Сільцівське» включено до переліку підприємств для отримання бюджетних коштів за гектар посіву льону-довгунцю під урожай 2010 року.
Платіжним дорученням від 16.12.2010 № 223 Управлінням перераховано ТзОВ «Сільцівське» кошти державної фінансової підтримки в сумі 37500 грн. в розрахунку по 500 грн. за 1 га посіяного льону-довгунцю.
Вищезазначене порушення призвело до зайвої виплати Управлінням в грудні 2010 року державної фінансової підтримки відповідачу в сумі 37500 грн., чим нанесено матеріальної шкоди (збитків) Державному бюджету України на вказану суму.
З метою перевірки законності одержання державної фінансової підтримки (дотації) було проведено зустрічну звірку в ТзОВ «Сільцівське», за результатами якої складено довідку від 20.05.2011 №07-20/51, яку надіслано листом від 26.05.2011 №19-07-13-14/2867 відповідачу рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення. Одержані кошти відповідач відмовився повертати до Державного бюджету України.
Під час зустрічної звірки ТзОВ «Сільцівське» представлено посвідчення про кондиційність насіння, видане Підгаєцькою районною державною насіннєвою інспекцією Тернопільської області від 11.03.2011, згідно якого партія № UА-20-13-002/009-10 льону-довгунцю сорту «Чарівний» першої генерації масою 10 тонн одержана ТзОВ «Сільцівське» від свого врожаю 2010 року.
До вищевказаного посвідчення надано: акт польової апробації репродуктивного посіву, складений в ТзОВ «Сільцівське» начальником Підгаєцької РДНІ від 15.07.2009 № 20-13-02-13, а також акт польового інспектування насінницького посіву, складений в ТзОВ «Сільцівське» провідним агрономом Підгаєцької РДНІ від 21.07.2010 № 20-13-09-11, згідно яких вихідне насіння льону в кількості 12,5 центнерів отримано в ТзОВ «Бімекс-льон» (м. Чернігів вул. Лизогуба, 13) в 2009 році, свідоцтво сортове №31/715 від 18.03.2009.
Проте, вищевказане сортове свідоцтво в ході зустрічної звірки ТзОВ «Сільцівське» не надано.
Ревізією встановлено, що вищевказаний сорт насіння льону-довгунцю «Чарівний» зареєстровано в Державному реєстрі сортів рослин придатних для поширення в Україні на 2009 рік за власником сорту - Інститутом луб'яних культур УААН (м. Глухів Сумської області).
В ході ревізії ТзОВ «Сільцівське» сертифіката на насіння України згідно ДСТУ 4138-2002 на насіння льону-довгунцю не надано.
Згідно наданих під час зустрічної звірки облікових листів тракториста-машиніста за травень 2010 року № 39 та за вересень 2010 року № 69 встановлено, що ТзОВ «Сільцівське» посіяно 45 центнерів насіння льону на площі 75 га та зібрано 124 центнери насіння льону із вказаної площі.
Згідно наданих зустрічній звірці: накладної внутрішньогосподарського обігу Товариства від 31.05.2010 № 96, реєстру надходження зерна від комбайнів за 02.09.2010, відомості руху зерна за 25.09.2010, акту на сортування та сушіння продукції рослинництва від 25.09.2010 № 11 та накладної від 25.09.2010 № 169 встановлено, що у 2010 році для посіву льону-довгунцю на площі 75 га ТзОВ «Сільцівське» видано матеріально-відповідальній особі 45 центнерів насіння льону-довгунцю. У 2010 році ТзОВ «Сільцівське» отримано з площі 75 га урожай льону-довгунцю 124 центнери, з них оприбутковано після доробки 115 центнерів насіння льону-довгунцю та 9 центнерів невикористаних залишків списано з обліку.
Документів щодо оприбуткування та реалізації соломки і волокна льону-довгунцю на тресту у 2010 році ТзОВ «Сільцівське» під час зустрічної звірки не надано.
В ході зустрічної звірки надано статистичний звіт ф. 29-сг «Підсумки збору врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду» ТзОВ «Сільцівське» станом на 01.12.2010. Згідно даних рядка №1203 вищевказаного звіту ТзОВ «Сільцівське» посіяно льону-довгунцю на площі 75 га, з якої зібрано врожаю насіння льону-довгунцю у фізичній вазі 124 центнери.
Проте, згідно даних рядків №№ 1204, 1205 вищевказаного звіту із площі 75 га соломки та волокна льону-довгунцю на тресту ТзОВ «Сільцівське» не одержано.
В судовому засіданні представники відповідача пояснили, що тресту товариство не оприбуткувало у зв'язку із відсутністю покупців.
Таким чином, у 2010 році ТзОВ «Сільцівське» із посіяного не сертифікованого насіння льону-довгунцю власного врожаю отримано 124 центнери насіння, проте не одержано соломки та волокна льону-довгунцю на тресту.
Враховуючи вищевказане, відповідачем порушено пп. 7, 2 Порядку використання у 2010 році коштів Стабілізаційного фонду для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженого постановою КМУ від 29.09.2010 № 897, згідно якого бюджетні кошти спрямовуються на вирощування льону-довгунцю на тресту.
Відтак, встановлені судом фактичні обставини справи свідчать про те, що у відповідача не було права на подання заявки та правових підстав для отримання коштів з Державного бюджету України в сумі 37500 грн., а тому суд вважає законними вимоги щодо повернення вказаної суми до бюджету України.
Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам справи та вимогам чинного законодавства, не спростовані належним чином відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 158-167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Сільцівське» (48021, Тернопільська область, Підгаєцький район, с. Сільце, код ЄДРПОУ 30156033) в дохід Державного бюджету одержану фінансову підтримку (дотацію) в сумі 37500 грн. (тридцять сім тисяч п'ятсот гривень).
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначені ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови підписаний 01 липня 2014 року.
Суддя Баранюк А.З.
копія вірна
Суддя Баранюк А.З.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2014 |
Оприлюднено | 23.07.2014 |
Номер документу | 39813113 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк А.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні