ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 липня 2014 року Справа № 905/8618/13
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
Т.Б. Дроботової - головуючого, Н.О. Волковицької, Л.І. Рогач за участю представників: позивачане з'явився (про час та місце судового засідання повідомлений належним чином) відповідача не з'явився (про час та місце судового засідання повідомлений належним чином) розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Донецької міської ради на постановуДонецького апеляційного господарського суду від 15.04.2014 у справі№ 905/8618/13 Господарського суду Донецької області за первісним позовомДонецької міської ради доТовариства з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" пророзірвання договору оренди земельної ділянки за зустрічним позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" до Донецької міської ради провизнання недійсним умов договорів
ВСТАНОВИВ:
Донецька міська рада звернулась до господарського суду з позовом про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного з Товариством з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" 21.05.2009, зареєстрованого у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за № 040914600059, відповідно до підстав та порядку, наведених у статтях 31, 32 Закону України "Про оренду землі", статті 651 Цивільного кодексу України, посилаючись на невиконання відповідачем обов'язку своєчасно сплачувати орендну плату в повному розмірі, на отримання якої розраховував позивач, укладаючи договір.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" заперечило проти позову, вказавши, що за даними органу державної податкової служби в нього відсутня заборгованість зі сплати податків; позивач при визначенні розміру належної до сплати орендної плати не врахував, що до земельних ділянок, зайнятих поточним будівництвом, застосовується коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки 0,5.
Також Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" подало зустрічний позов, у якому просило визнати недійсним умови договору оренди земельної ділянки, укладеного 21.05.2009 Донецькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" щодо оренди земельної ділянки площею 5112 кв.м. (кадастровий номер 1410137100:00:025:0193) для будівництва та подальшої експлуатації будівлі торгово-адміністративного комплексу, яка знаходиться на території Кіровського району міста Донецька по вулиці Петровського (перехрестя з провулком Стасової), зареєстрованого в установленому порядку 01.09.2009 Донецьким міським відділом Донецької регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру", при що у книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис № 040914600059, передбачені пунктами 4 та 8, додатком до договору - Розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної форми власності, грошова оцінка якої проведена на 16.02.2009, в частині визначення грошової оцінки орендованої земельної ділянки з 31 грудня 2009 року в розмірі 3954178,21 грн. та розміру орендної плати з 31 грудня 2009 року в сумі 118625,35 грн. на рік, виклавши умови договору в такій редакції: пункт 4 договору "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер 1410137100:00:025:0193) становить: до 01 січня 2010 року - 790835 грн. 64 коп., з 01 січня 2010 року - у відповідності з довідкою про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданою 28 січня 2013 року управлінням Держземагенства у м. Донецьку Донецької області"; пункт 8 договору оренди: "Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та розмірі 3,0 відсотка від нормативної грошової оцінки і становить: з моменту державної реєстрації до 01 січня 2010 року - 23725грн. 07коп. на рік; з 01 січня 2010 року - 36208 грн.87 коп. на рік до моменту введення об'єкта будівництва в експлуатацію".
Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" посилалось на приписи частини 1 статті 203 Цивільного кодексу України, статті 207 Господарського кодексу України з огляду на недодержання при вчиненні правочину в частині наведених вище умов законодавчих вимог щодо здійснення розрахунку розміру плати за земельну ділянку державної чи комунальної форми власності.
Ухвалою Господарського суду Донецької області від 17.02.2014 зустрічну позовну заяву прийнято для спільного розгляду з первісним позовом.
Донецька міська рада відхилила зустрічні позовні вимоги, вказавши про відсутність правових підстав для визнання недійсними умов правочину, щодо яких сторони дійшли згоди при укладенні правочину.
Рішенням Господарського суду Донецької області від 06.03.2014 (судді: Гриник М.М. - головуючий, Мальцев М.Ю., Нестеренко Ю.С.) у задоволенні первісного позову відмовлено; зустрічні позовні вимоги задоволено частково; визнано недійсними умови договору оренди земельної ділянки, укладеного 21.05.2009 Донецькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" щодо оренди земельної ділянки площею 5112 кв.м. (кадастровий номер 1410137100:00:025:0193) для будівництва та подальшої експлуатації будівлі торгово-адміністративного комплексу, яка знаходиться на території Кіровського району міста Донецька по вулиці Петровського (перехрестя з провулком Стасової), зареєстрованого в установленому порядку 01.09.2009 Донецьким міським відділом Донецької регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру", при що у книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис № 040914600059, передбачені пунктом 4 договору в частині визначення грошової оцінки орендованої земельної ділянки з 31 грудня 2009 року в розмірі 3954178,21 грн. та пунктом 8 договору в частині визначення розміру орендної плати з 31 грудня 2009 року в сумі 118625,35 грн. на рік, додатку до договору в частині проведеного розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної форми власності, грошова оцінка якої проведена на 16.02.2009 та підлягає сплаті з 31 грудня 2009 року.
Викладено пункт 4 договору в наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий № 1410137100:00:025:0193) становить: до 01 січня 2010 року - 790835 грн. 64 коп., з 01 січня 2010 року - у відповідності з довідкою про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданою управлінням Держземагенства у м. Донецьку Донецької області за поточний період";
Викладено пункт 8 договору оренди в наступній редакції: "Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та розмірі 3,0 відсотка від нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки: з моменту державної реєстрації до 31 грудня 2009 року - 23725 грн. 07 коп. на рік; з 01 січня 2010 року розраховується на підставі довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданої Управлінням Держземагенства у м. Донецьку Донецької області".
В задоволенні зустрічного позову в іншій частині відмовлено; стягнуто з Донецької міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" 1218 грн. судового збору.
Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 15.04.2014 року (судді: Шевкова Т.А. - головуюча, Бойченко К.І., Чернота Л.Ф.) рішення місцевого господарського суду залишено без змін з мотивів законності та обґрунтованості.
Не погоджуючись з висновками господарських судів попередніх інстанцій, Донецька міська рада подала до Вищого господарського суду України касаційну скаргу, в якій просить скасувати постанову та рішення в даній справі, прийнявши нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог. Касаційну скаргу вмотивовано доводами про порушення господарськими судами норм матеріального права, позаяк ними не застосовано до спірних правовідносин положення статей 13, 21 Закону України "Про оренду землі", пунктів 288.1, 288.4, 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, статті 96 Земельного кодексу України; судами не враховано, що отримання Товариством з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" нової довідки про нормативну грошову оцінку не є підставою для недійсності умов договору, щодо яких сторони дійшли згоди при його укладенні відповідно до наявної на час укладення договору довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки; відмова у первісному позові здійснена всупереч встановленим судами обставинам справи; місцевий господарський суд застосував нечинний Закон України "Про державну податкову службу в Україні".
Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" не надало відзив на касаційну скаргу, сторони не скористалися правом на участь представників у судовому засіданні.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності юридичної оцінки обставин справи та повноти їх встановлення в рішенні та постанові, колегія суддів вважає, що касаційна скар га не підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до статті 111 7 Господарського процесуального кодексу України, переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підстав встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Касаційна інстанція не має права встановлювати чи вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду або відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або перевіряти докази.
Як встановлено господарськими судами попередніх інстанцій та вбачається з матеріалів справи, Донецькою міською радою прийнято рішення № 27/88 від 23.01.2009 "Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Альфа Строй Индастри" земельної ділянки в оренду для будівництва та подальшої експлуатації будівлі торгово-адміністративного комплексу по вулиці Петровського (перехрестя з провулком Стасової) у Кіровському районі, пунктом 3 якого встановлено річну орендну плату за земельну ділянку в розмірі 3 відсотка від грошової оцінки землі. На підставі вказаного рішення Донецькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри", укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення (кадастровий номер 1410137100:00:025:0193) для будівництва та подальшої експлуатації будівлі торгово-адміністративного комплексу, яка знаходиться на території Кіровського району м. Донецька по вул. Петровського (перехрестя з провулком Стасової). Відповідно до пункту 7 договору його укладено до 23.01.2019 року.
Згідно з пунктом 4 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер 1410137100:00:025:0193) становить: до 31 грудня 2009 року - 790835 гривень 64 копійки, з 31 грудня 2009 року - 3954178 гривень 21 копійка у відповідності з довідкою № Ю-33709/2009 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданою 05 лютого 2009 року управлінням Держкомзему у м. Донецьку Донецької області.
Пунктом 8 договору сторони визначили, що орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі та розмірі 3,0% від нормативної грошової оцінки і становить: з моменту державної реєстрації до 31 грудня 2009 року - 23725 грн. 07 коп. на рік; з 31 грудня 2009 року - 118625 грн. 35 коп. на рік.
Пункт 28 договору покладає на орендодавця (Донецьку міську раду) обов'язок у разі зміни грошової оцінки земельної ділянки в 2-х місячний термін повідомити письмово орендаря; судам не надано доказів виконання вказаного обов'язку орендодавцем.
Пунктом 30 договору передбачено, що орендар зобов'язаний, зокрема, самостійно (без укладання окремої угоди) індексувати орендну плату відповідно до офіційно встановленого коефіцієнту інфляції; а також у випадку зміни грошової оцінки земельної ділянки після письмового повідомлення орендодавця у місячний термін отримати нову довідку грошової оцінки земельної ділянки.
В умовах договору відсутні посилання на період забудови.
Судами також встановлено, що нормативна грошова оцінка, наведена в договорі, підписаному сторонами 21.05.2009, ґрунтується на довідці № Ю-33703/2009 від 05.02.2009, яка містить показники нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що надається орендарю (відповідачу) на 2009 рік та на 2010 рік. Показник базової вартості 1 кв. м. землі на 2009 рік та на 2010 рік є однаковим та відповідає показнику, затвердженому рішенням виконавчого комітету Донецької міської ради від 28.08.2002 № 384; згідно з довідкою при визначенні нормативної грошової оцінки та розміру орендної плати до 31.12.2009 має застосовуватись коефіцієнт функціонального призначення - 0,5, а з 31.12.2009 - 2,5.
Також судами встановлено, що 23.07.2009 органом місцевого самоврядування прийнято Рішення № 35/37, яким затверджено нову базову вартість 1 кв.м. землі, що, в свою чергу, змінило попередню нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Починаючи з 2010 року орендар звертався до Управління Держземагенства у м. Донецьку Донецької області з вимогою надати довідки (витяги) із коефіцієнтом функціонального використання землі відповідно до Порядку та з урахуванням грошової оцінки землі, затвердженої Рішенням Донецької міської ради 23.07.2009 за № 35/37, на підставі яких самостійно здійснював розрахунок розміру орендної плати, що своєчасно подавався контролюючому органу та своєчасно вносилась плата за землю до бюджету. За змістом листа Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Донецька від 05.09.2013 за № 48/9/15-314-6, адресованому Управлінню земельних ресурсів Донецької міської ради, станом на 05.09.2013 заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа Строй Индастри" по внесенню орендної плати за землю відсутня.
Разом з тим 16.09.2013 Донецька міська рада направила на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа Строй Индастри" лист за вих. № 01/17-00 з вимогою виконати обов'язок щодо сплати орендної плати в розмірі 268229,70грн. в семиденний термін від дня отримання вимоги, а 20.09.2013 Донецька міська рада прийняла Рішення № 35/65 "Про розгляд питання щодо розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного з ТОВ "Альфа Строй Индастри" для будівництва та подальшої експлуатації будівлі торгово-адміністративного комплексу по вулиці Петровського (перехрестя з провулком Стасової)" у Кіровському районі", яким вирішила запропонувати Товариству розірвати договір з огляду на невиконання обов'язку щодо сплати орендної плати.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри", натомість, вважаючи, що пункти 4, 8 договору оренди земельної ділянки від 21.05.2009 містять у собі положення, сформовані та викладені всупереч вимогам чинного законодавства, звернулося до господарського суду із зустрічним позовом про визнання даних умов договору недійсними з визначенням їх у належній редакції, посилаючись на приписи статей 3, 152 Земельного Кодексу України, статей 203, 215, 217 Цивільного кодексу України, статей 207 Господарського кодексу України.
Відповідно до статті 215 Цивільного Кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою третьою, п'ятою та шостою статті 203 Цивільного Кодексу України, а саме: 1) зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства; 2) особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; 3) волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; 4) правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним; якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин). Відповідно до статті 217 Цивільного кодексу України недійсність окремої частини правочину не має наслідком недійсності інших його частин і правочину в цілому, якщо можна припустити, що правочин був би вчинений і без включення до нього недійсної частини.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про оренду землі" орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Згідно зі статтею 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства, істотними умовами якого за частиною 1 статті 15 Закону України "Про оренду землі" є об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін.
Згідно з пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (пункт 288.4 статті 288 Податкового кодексу України). Відповідно до пункту 288.5.2 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
Плата за землю обчислюється платниками (крім фізичних осіб) самостійно щороку станом на 1 січня.
Статтею 5 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням відповідного коефіцієнта індексації. Призначення нормативної грошової оцінки землі загалом полягає у використанні її результатів в тому числі, і для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Згідно з статтею 274 Податкового Кодексу України ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, складає 1% від їх нормативної грошової оцінки. Розрахунок ставок земельного податку здійснюється за грошовою оцінкою земель, визначеною відповідно до методик, розроблених Держкомземом України на виконання постанов Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 та від 30.05.1997 № 525. Грошова оцінка земельної ділянки проводиться Державним комітетом України по земельних ресурсах; базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням відповідного коефіцієнта індексації. Відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України, грошова оцінка земельної ділянки щороку станом на 1 січня уточнюється на коефіцієнт індексації, який розраховується за формою, вказаною у цій нормі. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = [І - 10]:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, не пізніше 15 січня поточного року забезпечує інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель (пункти 289.2, 289.3 статті 289 Податкового Кодексу України).
Відповідно до Положення про Державне агентство земельних ресурсів України Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагенство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності. Пунктом 4 цього Положення передбачено, що Держземагенство України відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок та надає інші адміністративні послуги відповідно до законодавства. Відтак, визначення розміру нормативної грошової оцінки земель, а також коефіцієнтів її індексації належить до повноважень державного агентства земельних ресурсів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, положення якої деталізовано Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 № 18/15/21/11 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за № 388/12262. Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений вищезазначеним наказом, розроблено у відповідності до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 N 213. Порядок містить додаток у вигляді таблиці, який визначає застосування коефіцієнтів, що характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) в залежності від складу категорії земель. Зокрема, до земель, зайнятих поточним та відведені під майбутнє будівництво, має застосовуватись коефіцієнт 0.5.
Враховуючи, що за змістом предмету договору земельна ділянка надається орендарю для будівництва та подальшої експлуатації об'єкту, а умовами договору не обумовлено період, протягом якого орендар має розпочати будівництво торгово-адміністративного комплексу та його закінчити, застосування саме з 31.12.2009 коефіцієнту функціонального використання землі 2.5 на період здійснення орендарем будівництва замість коефіцієнт 0.5 є порушенням положень Порядку, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук
від 27.01.2006 № 18/15/21/11 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.04. 2006 за № 388/12262.
Оскільки умови договору щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розрахунку орендної плати на 2010 рік визначено відповідно до довідки № Ю-33703/2009 від 05.02.2009, яка містить невідповідні наведеному вище Порядку показники нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що надається орендарю (відповідачу) на 2009 рік та на 2010 рік, господарськими судами обґрунтовано визнано недійсними такі умови договору.
Відповідно до пункту 34 договору оренди земельної ділянки його дія припиняється у разі закінчення строку, на який його було укладено; придбання Орендарем земельної ділянки у власність; викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; ліквідації юридичної особи-орендаря. Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за взаємною згодою сторін; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін внаслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом. Пунктом 36 договору визначено, що розірвання договору оренди в односторонньому порядку не допускається.
Відповідно до частин 3, 4 статті 31 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.
Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, а Донецькою міською радою не спростовано, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа строй Индастри" належним чином та відповідно до нормативно визначеного порядку та необхідних показників самостійно обчислило орендну плату, що підлягала сплаті у спірний період та своєчасно її сплачувало, відповідні обставини підтверджено також довідкою контролюючого органу; розрахунок позивача щодо наявної заборгованості ґрунтується на хибних даних про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що не враховують належного коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) в залежності від складу категорії земель.
Судове рішення є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги процесуального законодавства і всебічно перевіривши обставини, вирішив справу у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин. Обґрунтованим визнається рішення, в якому повно відображені обставини, які мають значення для даної справи, висновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.
Перевіривши у відповідності до частини 2 статті 111 5 Господарського процесуального кодексу України юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення у рішенні місцевого та постанові апеляційного господарського суду, колегія суддів дійшла висновків, що господарські суди в порядку статей 43, 99, 101 Господарського процесуального кодексу України всебічно, повно та об'єктивно розглянули в судовому процесі всі обставини справи в їх сукупності; дослідили подані сторонами в обґрунтування своїх вимог та заперечень докази; правильно застосували норми матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини.
Як наслідок, прийняті судами рішення та постанова відповідають статтям 43, 84 та 105 Господарського процесуального кодексу України вимогам щодо законності та обґрунтованості судового рішення, підстав для їх скасування з мотивів, наведених у касаційній скарзі, не вбачається.
На підставі викладеного, керуючись статтями 111 5 , 111 7 , пунктом 1 статті 111 9 , статтею 111 11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Донецької міської ради залишити без задоволення.
Постанову Донецького апеляційного господарського суду від 15.04.2014 у справі № 905/8618/13 Господарського суду Донецької області та рішення Господарського суду Донецької області від 06.03.2014 залишити без змін.
Головуючий Т. Дроботова
Судді: Н. Волковицька
Л. Рогач
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2014 |
Оприлюднено | 21.07.2014 |
Номер документу | 39813712 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Рогач Л.I.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні