ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"17" червня 2014 р.Справа № 921/360/14-г/16
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Хоми С.О.
Розглянув справу
за позовом: Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації, вул. І.Франка, 3, м. Теребовля, Тернопільська область.
до відповідача: Теребовлянської районної державної адміністрації, вул. Князя Василька, 104А, м. Теребовля, Тернопільська область.
За участю представників сторін:
позивача: Масляна Т.А. - представник, довіреність № без номера від 14.03.2014 р
Бескупович Н.В. - представник, довіреність № без номера від 05.05.2014 р.
відповідача: Жмурко О.М. - завідувач юридичного сектору, довіреність №01-1299/02-13 від 07.08.2013 р.; Чорній І.В. - головний економіст, довіреність №03-659/02-13 від 30.04.2014 р.
Суть справи.
Ухвалою суду від 18.04.2014 року порушено провадження по справі та справу призначено до розгляду на 05.05.2014 року на 09 год 30 хв.
В судовому засіданні 05.05.2014 року оголошувалась перерва до 13.05.2014 року до 11 год 00 хв для надання можливості сторонам подати додаткові матеріали.
Ухвалою суду від 13.05.2014 року розгляд справи було відкладено на 11.06.2014 року на 12 год 00 хв.
В судовому засіданні 11.06.2014 року оголошувалась перерва у відповідності до ч.3 ст.77 ГПК України до 17.06.2014 року до 11 год 00 хв для надання можливості сторонам подати витребувані судом та неподані докази.
Відділ освіти Теребовлянської районної державної адміністрації, вул. І.Франка, 3, м. Теребовля, Тернопільська область звернувся до суду з позовом до Теребовлянської районної державної адміністрації, вул. Князя Василька, 104А, м. Теребовля, Тернопільська область про cтягнення коштів в сумі 23557 грн. 40 коп.
05 травня 2014 року до суду поступила заява №423 від 29 квітня 2014 року про уточнення прохальної частини позовної заяви, в якій позивач уточнює прохальну частину заяви в наступній редакції:"Прошу: 1.Стягнути з Теребовлянської районної державної адміністрації в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 210805500 "Інші надходження", код 37625079. Рахунок 31419535700468 кошти в сумі 23577,40 грн (двадцять три тисячі п'ятсот сімдесят сім гривень 40 копійок) за використану електроенергію та послуги зв'язку. 2.Судові витрати покласти на відповідача."
До суду 04 червня 2014 року від позивача поступила заява №541 від 03.06.2014 року про уточнення прохальної частини позовної заяви, в якій позивач повідомив суд, що надає уточнення прохальної частини позовної заяви в наступній редакції:"Прошу:
1. Стягнути з Теребовлянської районної державної адміністрації в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 210805500 "Інші надходження", код 37625079, рахунок 31419535700468 кошти в сумі 23557 грн. 40 коп., а саме:
- 12280 грн. 79 коп. за використану електроенергію за період з 01.09.2010 року по 01.10.2012 р
- 4495 грн. 11 коп. за послуги зв'язку за період з 01.09.2010 року по 01.10.2012 року;
- 6801 грн. 50 коп. за використану електроенергію за період з 01.10.2012 року по 31.01.2013 року.
2. Судові витрати покласти на відповідача."
Представником позивача до матеріалів справи подано лист № без номера без дати (вх. № 11294 від 11.06.2014 року згідно журналу реєстрації вхідної кореспонденції по господарському суду Тернопільської області), в якому зазначається, зокрема, що в заяві про уточнення прохальної частини позовної заяви від 03.06.2014 року № 541, поданої відділом освіти помилково вказано період стягнення коштів в сумі 6801 грн. 50 коп.: з 01.10.2012 року по 31.01.2013 року, а необхідно: за період з 01.10.2012 р. по 31.12.2013 р., просить суд розглядати справу з врахуванням вказаного уточнення.
Також представниками позивача подана заява про уточнення прохальної частини позовної заяви № без номера від 17.06.2014 р., в якій позивач уточнює прохальну частину позовної заяви та просить суд стягнути з Теребовлянської районної державної адміністрації в користь Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації кошти в сумі 23577 грн. 40 коп.
Суд вважає, що зазначені вище уточнення не порушують прав і охоронюваних законом інтересів відповідача, не суперечать законодавству, а тому справа розглядається з врахуванням даних уточнень.
Від позивача до матеріалів справи поступили письмові пояснення №424 від 29.04.2014 р., в яких зазначено, що ревізією фінансово-господарської діяльності відділу освіти Теребовлянської райдержадміністрації за період 01.09.2010 р. по 31.12.2013 р. встановлено, що утримання будівлі, в якій частину приміщень займає апарат відділу освіти, який утримується за рахунок коштів державного бюджету по КПКВ 7891010 "Здійснення виконавчої влади у Тернопільській області", проводиться за рахунок коштів районного бюджету по КФКВ 070802 "Методична робота, інші заходи по народній освіті", в рівних частинах, що є порушенням п.2 ст. 85 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. №2456-VI, в частині заборони здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів та п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. №228, оскільки при плануванні видатків по КФКВ 070802 та КЕКВ 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв" та КЕКВ 1134 "оплата послуг (крім комунальних)", які мали плануватися по КЕКВ 7891010. Площа службових приміщень, яку займають працівники апарату відділу освіти, становить 30,5 кв.м., де працює 4 (3) електроконвектори для опалення даного приміщення та використовуються послуги зв'язку, що підтверджується актами ревізії. Таким чином, ревізією встановлено, що за рахунок коштів районного бюджету проведено оплату комунальних послуг - використання електроенергії та послуги телекому, які повинні здійснюватись із державного бюджету, на суму 23 557,40 грн., чим порушено п.9 ст.78 та ст. 56 Бюджетного кодексу України, п.46 Порядку та п.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
В судове засідання представники позивача з'явилися, надали усні пояснення по суті спору, просили суд позов задовольнити повністю.
Представники відповідача в судове засідання з'явились, надали усні пояснення по суті спору, просили суд в позові відмовити.
Від відповідача до матеріалів справи поступив Відзив на позовну заяву №06-657/02-13 від 30.04.2014 р. , в якому відповідач просить суд відмовити в позові повністю з наступних підстав:
- згідно лімітних довідок про бюджетні асигнування та кредитування на 2012 та 2013 роки на утримання Відділу освіти у складі Теребовлянської районної державної адміністрації, фінансування якого проводиться з державного бюджету, не були доведені асигнування на КЕКВ 1160 в 2012 році, аналогічно КЕКВ 2270 в 2013 році "Оплата комунальних послуг" у зв'язку з тим, що в бюджетних запитах. поданих відділом освіти у фінансове управління Теребовлянської районної державної адміністрації, не була відображена по цих статтях видатків.;
- у зв'язку з обмеженим фінансуванням з державного бюджету відділів районної державної адміністрації, яке щорічно доводиться райдержадміністрації лімітними довідками про бюджетні асигнування та кредитування Тернопільською обласною державною адміністрацією, фінансування інших незахищених статей видатків, зокрема КЕКВ 1134 в 2012 році, аналогічно КЕКВ 2240 в 2013 році "Оплата послуг (крім комунальних)" вкрай обмежене і не забезпечує повністю потреби в коштах, задекларованих відділами райдержадміністрації в бюджетних запитах. Тому і кошти по цій статті видатків не заплановані відділу освіти а повному обсязі, а у відповідності до загальної суми виділеної на фінансування районної державної адміністрації та її відділів.
Технічна фіксація судового процесу у відповідності до ст.81-1 ГПК України не здійснювалась за відсутності відповідних клопотань представників сторін.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.
Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації за період з 01.09.2010 по 01.10.2012, про що складено АКТ №03-22/75 від 21.11.2012 року.
Ревізією наявності фактів оплати завищеної вартості чи обсягів наданих комунальних постуг встановлено, що утримання приміщення, в якому знаходиться апарат Відділу освіти (оплата комунальних послуг) проводиться за рахунок коштів районного бюджету по КФКВ 070802 "Методична робота, інші заходи по народній освіті" та по КФКВ 070804 "Централізована бухгалтерія обласних, міських, районних відділів освіти". Проте, у даному приміщенні знаходиться апарат Відділу освіти, утримання якого проводиться за рахунок коштів державного бюджету по КПКВ 7891010 "Здійснення виконавчої влади у Тернопільській області". Аналогічно оплата послуг зв'язку та Інтернету апарату Відділу освіти проводилась за рахунок коштів районного бюджету по КФКВ 070802 та КФКВ 070804.
Таким чином, в порушення п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 (зі змінами) при плануванні видатків по КФКВ 070802 " Методична робота, інші заходи по народній освіті" та КФКВ 070804 "Централізована бухгалтерія обласних, міських, районних відділів освіти" зайво заплановано видатки по КЕКВ 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв" та по КЕКВ 1134 "Оплата послуг", які мали плануватися за КПКВ 7891010.
Виходячи з вищенаведеного, Відділом освіти включено недостовірні дані до бюджетних запитів (розрахунки до кошторисів) в частині планування коштів на комунальні послуги, послуги зв'язку та Інтернету, що призвело до затвердження необґрунтованих бюджетних призначень загального фонду місцевого бюджету на 2010-2012 роки. В наданих поясненнях ОСОБА_6 (колишній головний бухгалтер) та Бескупович Н.В.(головний бухгалтер) зазначили, що відшкодування комунальних послуг , послуг зв'язку та Інтернету по КПКВ 7891010 "Здійснення виконавчої влади у Тернопільській області" не планувалось тому, що потреба в коштах не забезпечена, а оплату комунальних послуг, послуг зв'язку та Інтернету по апарату Відділу освіти здійснювалось за рахунок КФК 070802 та КФК 070804 у рівних частинах.
Площа службових приміщень, які займають працівники апарату Відділу освіти становить 30,5 кв.м.
Таким чином, як зазначено в АКТі ревізії, за рахунок коштів районного бюджету проведено оплату комунальних послуг (використання електроенергії, водопостачання та водовідведення), які повинні здійснюватись із державного бюджету на суму 12280,79 грн., що є порушенням п.п.5,46 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 (із змінами) та п.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-ХІV.
Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області було направлено Відділу освіти Теребовлянської райдержадміністрації вимогу № 19-03-12-15/7994 від 07.12.2012 року "Про усунення порушень вимог чинного законодавства" з метою повного усунення виявлених ревізією проведеною за період з 01.09.2010 по 01.10.2012 року ряду порушень, що відображені в акті ревізії від 23.11.2012 № 03-22/75, попередження виникнення в подальшому, керуючись п.7 ст.10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", відшкодувати в дохід районного бюджету за кодом класифікації бюджету 24060300 "Інші надходження", код 02316090, рахунок 31429004000258 кошти в сумі 16775,90 гривень. При цьому зазначається, що в порушення п.9 ст.85 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, п.п.5,46 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 (із змінами) за рахунок коштів районного бюджету проведено оплату комунальних послуг,послуг зв'язку та Інтернету за апарат Відділу освіти, які повинні здійснюватись із державного бюджету на суму 16775,90 грн(п.9 вимоги).
Також Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області проводилась ревізія фінансово-господарської діяльності відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації за період з 01.10.2012 по 31.12.2013, про що складено АКТ №03-22/24 від 14.02.2014 року.
Ревізією обґрунтованості потреби в бюджетних асигнуваннях по загальному та спеціальному фондах кошторису за кодами економічної класифікації видатків порушень не встановлено, за виключенням порушень, вказаних в розділі Правильність витрачання бюджетних коштів на оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
Так, в АКТі зазначено, що ревізією наявності фактів оплати завищеної вартості чи обсягів наданих комунальних послуг встановлено, що утримання будівлі, в якому частину приміщень займає апарат відділу освіти, який утримується за рахунок коштів державного бюджету по КПКВ 7891010 "Здійснення виконавчої влади у Тернопільській області", проводиться за рахунок коштів районного бюджету по КФКВ 070802 "Методична робота, інші заходи по народній освіті" та по КФКВ 070804 "Централізована бухгалтерія обласних, міських, районних відділів освіти", що є порушенням п.2 ст.85 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, в частині заборони здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів та п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 (із змінами), оскільки, при плануванні видатків по КФКВ 070802 та КФКВ 070804 зайво заплановано видатки на оплату комунальних послуг по КЕКВ 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв", які мали плануватися по КПКВ 7891010.
Відповідно до п.3 ст.116 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI вищезазначене порушення кваліфікується як бюджетне правопорушення.
Площа службових приміщень, яку займають працівники апарату відділу освіти, становить 30,5 кв.м.
Таким чином, як зазначено в АКТі ревізії, за рахунок коштів районного бюджету проведено оплату комунальних послуг (використання електроенергії, водопостачання та водовідведення), які повинні здійснюватись із державного бюджету, на суму 6801,50 грн., чим порушено п.9 ст.78 та ст.56 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, п.46 Порядку №228 та п.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-ХIV. Виходячи з вищенаведеного, відділом освіти включено недостовірні дані до бюджетних запитів (розрахунки до кошторисів) в частині планування коштів на комунальні послуги, що призвело до затвердження необґрунтованих бюджетних асигнувань загального фонду місцевого бюджету на жовтень-грудень 2012 року та 2013 рік. Внаслідок допущеного порушення районному бюджету завдано збитків на суму 6801,5 гривень.
Також Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області було направлено Відділу освіти Теребовлянської райдержадміністрації вимогу № 19-03-12-15/1690 від 27.02.2014 року "Про усунення порушень вимог чинного законодавства" з метою повного усунення виявлених ревізією проведеною за період з 01.10.2012 по 31.12.2014 року ряду порушень, що відображені в акті ревізії від 14.02.2014 № 03-22/24, відшкодувати кошти в сумі 6801,50 грн, які перерахувати в дохід Теребовлянського районного бюджету за кодом класифікації бюджету 210805500 "Інші надходження", код 37625079, рахунок №31418535700469. При цьому зазначається, що ревізією наявності фактів оплати завищеної вартості чи обсягів наданих комунальних послуг встановлено, що за рахунок коштів районного бюджету проведено оплату електроенергії, яка повинна здійснюватись із державного бюджету на суму 6801,50 грн, що є порушенням п.2 ст.85 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI та п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 (п.8 вимоги).
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача про стягнення 12280 грн. 79 коп. за використану електроенергію за період з 01.09.2010 року по 01.10.2012 р. та 6801 грн. 50 коп. за використану електроенергію за період з 01.10.2012 року по 31.01.2013 року.
В матеріалах справи знаходиться Розрахунок по використанню електроенергії працівниками, які фінансуються з державного бюджету за період 01.09.2010 р. по 01.10.2012 р. Розрахунок використаної електроенергії проведений за період жовтень 2010 року - квітень 2011 року, жовтень 2011 року - квітень 2012 року. За вказані періоди використано електроенергії на загальну суму 12280 грн 79 коп.
Також в матеріалах справи знаходиться Розрахунок по використанню електроенергії працівниками, які фінансуються з державного бюджету за період 01.10.2012 р. по 31.12.2013 р. Розрахунок використаної електроенергії проведений за період жовтень 2012 року - квітень 2013 року, листопад 2013 року - грудень 2013 року. За вказані періоди використано електроенергії на загальну суму 6801 грн 51 коп.
Представником позивача подано Письмові пояснення по справі про стягнення коштів № без номера, без дати (вх. №11295 від 11.06.2014 року згідно журналу реєстрації вхідної кореспонденції по господарському суду Тернопільської області), в яких зазначається, що в розрахунку витрат за використану електроенергію вказано дані за опалювальні періоди 2010, 2011, 2012, 2013 років.
В матеріалах справи знаходяться належним чином засвідчені копії розпоряджень Теребовлянської районної державної адміністрації про початок та кінець на території району опалювальних періодів, зокрема:
- розпорядження №559 від 06.10.2010 року, згідно якого опалювальний сезон 2010-2011 років на підприємствах, установах, закладах, організаціях району усіх форм власності, а також для населення району розпочато 01.10.2010 р.;
- розпорядження №254 від 18.04.2011 року, згідно якого закінчено з 19.04.2011 року опалювальний сезон 2010-2011 років на підприємствах, установах, закладах, організаціях усіх форм власності та для населення;
- розпорядження №618 від 11.10.2011 року, згідно якого опалювальний сезон 2011-2012 років на підприємствах, установах, закладах, організаціях району усіх форм власності, а також для населення району розпочато 12.10.2010 р.;
- розпорядження №173-од від 12.04.2012 року, згідно якого закінчено з 13.04.2012 року опалювальний сезон 2011-2012 років на підприємствах, установах, закладах, організаціях усіх форм власності та для населення;
- розпорядження №545-од від 15.10.2012 року, згідно якого опалювальний сезон 2012-2013 років на підприємствах, установах, закладах, організаціях району усіх форм власності та для населення розпочато 16.10.2012 р.;
- розпорядження №125-од від 15.04.2013 року, згідно якого закінчено з 16.04.2013 року опалювальний сезон 2012-2013 років на підприємствах, установах, закладах, організаціях усіх форм власності та для населення;
- розпорядження №313-од від 30.09.2013 року, згідно якого опалювальний сезон 2013-2014 років на підприємствах, установах, закладах, організаціях району усіх форм власності та для населення розпочато 03.10.2013 р.;
- розпорядження №113-од від 02.04.2014 року, згідно якого закінчено з 03.04.2014 року опалювальний сезон 2013-2014 років на підприємствах, установах, закладах, організаціях усіх форм власності та для населення.
В матеріалах справи знаходяться Письмові пояснення по справі про стягнення коштів за використану електроенергію №543 від 03.06.2014 р. подані позивачем, в яких зазначено, що у відділі освіти Теребовлянської райдержадміністрації встановлено електронний багатотарифний лічильник електричної енергії, що забезпечує зонний облік - здійснення розрахунку за електричну енергію за тарифами, диференційованими за періодами часу; національної комісії з питань регулювання електроенергетики передбачена можливість розрахунків споживачів за електроенергію за диференційованими в різні періоди доби тарифами (так звані зонні тарифи); доба ділиться на три періоди (піковий, нічний та напівпіковий) і залежно від того, коли споживається електроенергія, діють відповідні тарифи; ставка тарифу для кожного періоду визначається у відповідності до постанови Національної комісії з питань регулювання електроенергетики від 20.12.01№1241 "Про тарифи, диференційовані за періодами часу", межі періодів доведені листом Мінпаливенерго України від 24.12.01р. №36/42-79.
Відділ освіти Теребовлянської районної державної адміністрації є юридичною особою, код ЄДРПОУ: 02146038, що підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за №18591393 станом на 25.04.2014 року.
Теребовлянська районна державна адміністрація є юридичною особою, код ЄДРПОУ:04058278, що підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за №18616581 станом на 30.04.2014 року.
Позивачу енергопостачальна організація -ВАТ "Тернопільобленерго" в особі Теребовлянського РЕМу виставила рахунки за активну енергію, а саме: №0500504/1 від 20.11.2010 року, №0500502/1 від 20.11.2010 року, №0500502/1 від 20.10.2010 року, №0500504/1 від 20.10.2010 року, №0500504/1 від 20.01.2011 року, №0500502/1 від 20.01.2011 року, №0500502/1 від 20.02.2011 року, №0500504/1 від 20.02.2011 року, №0500502/1 від 20.03.2011 року, №0500504/1 від 20.03.2011 року, №0500502/1 від 20.04.2011 року, №0500504/1 від 20.10.2011 року, №0500502/1 від 20.10.2011 року, №0500502/1 від 20.11.2011 року, №0500504/1 від 20.11.2011 року, №0500504/1 від 20.01.2012 року, №0500502/1 від 20.01.2012 року, №0500504/1 від 20.02.2012 року, №0500502/1 від 20.02.2012 року, №0500502/1 від 20.01.2013 року, №0500504/1 від 20.01.2013 року, №0500502/1 від 20.02.2013 року, №0500504/1 від 20.02.2013 року, №0500502/1 від 20.03.2013 року, №0500504/1 від 20.03.2013 року, №0500502/1 від 20.04.2013 року, №0500504/1 від 20.04.2013 року, №0500504/1 від 20.11.2013 року, №0500502/1 від 20.11.2013 року, №0500502/1 від 20.12.2013 року, №0500502/1 від 20.12.2013 року( копії рахунків знаходяться в матеріалах справи).
Позивач оплатив за використану активну енергію енергопостачальній організації -ВАТ "Тернопільобленерго" в особі Теребовлянський РЕМ, що підтверджується платіжними дорученнями: №2795 від 22.12.2010 року на суму 2638,13 грн, №2804 від 21.12.2010 року на суму 2638,13 грн, №2490 від 25.11.2010 року на суму 1618,42 грн, №2489 від 25.11.2010 року на суму 1618,42 грн,№2207 від 26.10.2010 року на суму 1188,47 грн, №2206 від 26.10.2010 року на суму 1188,47 грн, №85 від 27.01.2011 року на суму 982,51 грн,№85 від 25.01.2011 року на суму 3000 грн, №83 від 27.01.2011 року на суму 982,51 грн, №465 від 25.02.2011 року на суму 3324,78 грн, №466 від 25 лютого 2011 року на суму 3324,78 грн, №632 від 28.03.2011 року на суму 3689,99 грн,№636 від 28.03.2011 року на суму 3689,99 грн, №2693 від 01.12.2011 року на суму 3015,28 грн, №2694 від 01.12.2011 року на суму 3015,28 грн, №6 від 24.01.2012 року на суму 1000 грн, №467 від 28.02.2012 року на суму 8999,41 грн,№468 від 28 лютого 2012 року на суму 16846,15 грн,№479 від 28 лютого 2012 року на суму 2000 грн, №3040 від 25 січня 2013 року на суму 2999,80 грн, №3041 від 25.01.2013 року на суму 2999,80 грн, №3094 від 21.02.2013 року на суму 5000 грн,№3093 від 21.02.2013 року на суму 3000 грн,№3093 від 04.03.2013 року на суму 4305,01 грн, №3093 від 26.03.2013 року на суму 1694,82 грн,№3094 від 04.03.2013 року на суму 2305,01 грн, №3094 від 26.03.2013 року на суму 2694,89 грн, №3093 від 29.04.2013 року на суму 2891,39 грн, №3094 від 29.04.2013 року на суму 2890,60 грн,№3093 від 26.11.2013 року на суму 2266,80 грн, №3094 від 26.11.2013 року на суму 2266,80 грн, №3094 від 23.12.2013 року на суму6930,12 грн,№3093 від 23.12.2013 року на суму 6930,12 грн. (копії платіжних доручень знаходяться в матеріалах справи).
На підтвердження своїх позовних вимог позивач надав: кошторис на 2010 рік затв. в сумі 82500 грн (державний бюджет, оплата електроенергії-0 грн), кошторис на 2011 рік затв. в сумі 84900 грн (державний бюджет, оплата електроенергії-0 грн), кошторис на 2012 рік затв. в сумі 103900 грн(державний бюджет, оплата електроенергії-0 грн), кошторис на 2013 рік затв. в сумі 128800 грн (державний бюджет, оплата електроенергії-0 грн), зведений кошторис на 2010 рік (районний бюджет, оплата електроенергії-1337500 грн), кошторис на 2010 рік, затв. в сумі 1 млн 74 тис 900 грн (районний бюджет, оплата електроенергії - 18000 грн), кошторис на 2010 рік затв. в сумі 700900 грн (районний бюджет, оплата електроенергії - 18000 грн),зведений кошторис на 2011 рік (районний бюджет, оплата електроенергії - 1364,0 тис. грн.), кошторис на 2011 рік, затв. в сумі 643200 грн (районний бюджет, оплата електроенергії - 18,0 тис. грн.), кошторис на 2011 рік, затв. в сумі 1 млн 27 тис 100 грн (районний бюджет, оплата електроенергії - 18,0 тис.грн),зведений кошторис на 2012 рік (районний бюджет, оплата електроенергії - 1158,5 тис.грн), кошторис на 2012 рік затв. в сумі 1млн 352 тис 600 грн (районний бюджет,оплата електроенергії -22,0 тис.грн), кошторис на 2012 рік затв. в сумі 823600 грн (районний бюджет, оплата електроенергії - 12,0 тис.грн), зведений кошторис на 2013 рік (районний бюджет, оплата електроенергії - 2604000 грн), кошторис на 2013 рік затв. в сумі 842200 грн (районний бюджет, оплата електроенергії 30000 грн), кошторис на 2013 рік затв. в сумі 1412900 грн (районний бюджет, оплата електроенергії - 30000 грн).
Згідно п.1.1. р.1 Положення про відділ освіти Теребовлянської районної державної адміністрації, затвердженого Розпорядженням голови районної державної адміністрації 07 травня 2013 р. №146-од, Відділ освіти Теребовлянської районної державної адміністрації є структурним підрозділом районної державної адміністрації, який утворюється головою районної державної адміністрації і підпорядковується голові районної державної адміністрації, підзвітним та підконтрольним управлінню освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації.
19 травня 2009 року головою районної державної адміністрації прийнято Розпорядження №270 від 19 травня 2009 року "Про встановлення граничної чисельності, фонду оплати праці працівників та видатків на утримання районної державної адміністрації".
Згідно Додатку до розпорядження голови районної державної адміністрації від 19 травня 2009 року №270 "Гранична чисельність, фонд оплати працівників та видатки на утримання районної державної адміністрації, її управлінь, відділів та інших структурних підрозділів на 2009 рік": гранична чисельність працівників (одиниці): Відділ освіти - 3 чоловіки; фонд оплати праці працівників (тис.грн)-59,5; видатки на утримання (тис.грн)-81,3.
В матеріалах справи знаходяться:
-Посадова інструкція начальника відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації, яка затверджена головою районної державної адміністрації 05 серпня 2013 року (згідно п.1.2. Посадової інструкції - начальник відділу освіти є державним службовцем, призначається і звільняється з неї головою районної державної адміністрації за погодженням з Тернопільською обласною державною адміністрацією у встановленому законодавством порядку);
-Посадова інструкція головного спеціаліста відділу освіти Теребовлянської райдержадміністрації Яцух Наталії Іванівни, яка затверджена начальником відділу освіти І.В. Пельо;
-Посадова інструкція головного спеціаліста відділу освіти райдержадміністрації, яка затверджена начальником відділу освіти І.В. Пельо.
Наказом №517-к від 31 грудня 2007 року начальника відділу освіти Яцух Наталію Іванівну призначено з 01 січня 2008 року головним спеціалістом відділу освіти районної державної адміністрації та наказано взяти до відома, що їй присвоєно 13 ранг державного службовця згідно наказу відділу освіти від 05 грудня 2007 року №301.
Наказом №464-К від 01 листопада 2007 року ОСОБА_9 призначено на посаду головного спеціаліста відділу освіти та наказано взяти до відома, що ОСОБА_9 присвоєно 13 ранг державної служби згідно наказу відділу освіти №105 від 19.12.1999 року.
Розпорядженням голови районної державної адміністрації №202 від 01.06.2001 року призначено 06.06.2001 року ОСОБА_10 завідуючим відділом освіти районної державної адміністрації(п.2); взяти до відома, що ОСОБА_10 присвоєно 7 ранг державного службовця 18.01.1996 року.
Розпорядженням голови районної державної адміністрації №421-к від 06 серпня 2012 року ОСОБА_8 призначено на посаду начальника відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації із посадовим окладом зі штатним розписом та збереженням 11 рангу державного службовця з 07 серпня 2012 року.
Розпорядження голови Теребовлянської районної державної адміністрації №42-к від 04 березня 2014 року "Про тимчасове виконання обов'язків начальника відділу освіти райдержадміністрації ОСОБА_9" у зв'язку із звільненням ОСОБА_8 з посади начальника відділу освіти райдержадміністрації та з метою забезпечення належної роботи відділу освіти райдержадміністрації покладено з 06 березня 2014 року тимчасове виконання обов'язків начальника відділу освіти райдержадміністрації на ОСОБА_9, головного спеціаліста відділу освіти райдержадміністрації з оплатою різниці між посадовим окладом начальника відділу та головного спеціаліста.
В матеріалах справи знаходяться Штатні розписи відділу освіти райдержадміністрації, з яких вбачається, що станом на 1.01.2010 року, станом на 1.01.2012 року, станом на 1.01.2013 року у відділі освіти три посади: начальника відділу освіти та двох головних спеціалістів з відповідними посадовими окладами.
Від Фінансового управління Теребовлянської районної державної адміністрації Тернопільської області поступив лист №202 від 11.06.2014 року, в якому повідомляється, що: принципи фінансування та розмежування видатків між різними видами бюджетів здійснюються на підставі Бюджетного кодексу України; згідно пункту 2 статті 89 Кодексу з районного бюджету здійснюються видатки на освіту, зокрема, фінансуються установи відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації - централізована бухгалтерія, методичний кабінет, логопедичний кабінет, кабінет бібліотечних фондів які знаходяться в приміщенні відділу освіти; одночасно в приміщенні відділу освіти працюють працівники відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації у складі трьох чоловік (начальник відділу освіти та два головних спеціалісти); згідно пункту 1"б" статті 87 Кодексу видатки на виконавчу владу, зокрема, утримання районної державної адміністрації здійснюються з державного бюджету.
Відповідачем до матеріалів справи подано 17.06.2014 р. Пояснення щодо фінансування районної державної адміністрації та відділу освіти № без номера від 16.06.2014 р. , в якому зазначено наступне:
-Фінансове управління Теребовлянської районної державної адміністрації повідомляє, що принципи фінансування та розмежування видатків між різними видами бюджетів здійснюються на підставі Бюджетного Кодексу України (далі Кодексу). Згідно пункту 2 статті 89 Кодексу з районного бюджету здійснюються видатки на освіту, зокрема фінансуються установи відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації - централізована бухгалтерія, методичний кабінет, логопедичний кабінет, кабінет бібліотечних фондів які знаходяться в приміщенні відділу освіти.
-Одночасно в приміщенні відділу освіти працюють працівники відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації у складі трьох чоловік (начальник відділу освіти та два головних спеціалісти). Згідно пункту 1'б" статті 87 Кодексу видатки на виконавчу владу, зокрема утримання районної державної адміністрації здійснюються з державного бюджету. В структурі Теребовлянської районної державної адміністрації налічується 14 відділів, в тому числі відділ освіти райдержадміністрації у складі трьох чоловік (начальник відділу освіти та два головних спеціалісти), фінансування якого проводиться з державного бюджету у складі РДА. Усі інші працівники освіти району утримуються з місцевих бюджетів.
-Планування видатків на відділи адміністрації проводиться фінансовим управлінням райдержадміністрації на підставі попередньо поданих заявок - бюджетних запитів, та виходячи із загальної суми видатків доведеної на фінансування Теребовлянської районної державної адміністрації в цілому на бюджетний рік. Бюджетні запити відділами адміністрації подаються в фінансове управління до початку бюджетного року. В них зазначається загальна сума коштів необхідних для фінансування установи на наступний бюджетний рік та прогноз потреби в коштах на два роки які слідують після планового.
-Тернопільською обласною державною адміністрацією на початку кожного бюджетного року районним державним адміністраціям, в тому числі і Теребовлянській, доводиться лімітна довідка про бюджетні асигнування та кредитування на рік та витяги з річного та помісячного розпису асигнувань державного бюджету на новий бюджетний період.
-Виходячи з поданих заявок та доведеного фінансового ресурсу фінансовим управлінням проводиться планування бюджетних коштів на відділи адміністрації, після чого районною державною адміністрацією усім відділам адміністрації, в тому числі відділу освіти, доводяться лімітні довідки про бюджетні асигнуванню та кредитування та витяги з річного та помісячного розпису асигнувань державного бюджету на відповідний бюджетний рік.
- Відділ освіти в свої бюджетних запитах не відображав потребу в коштах по КЕКВ(код економічної класифікації видатків) 2270, в минулих роках КЕКВ 1160 (оплата енергоносіїв). Бюджетний запит відділу освіти на 2012 рік додається. Крім того не був укладений договір між відділом освіти та Теребовлянською районною державною адміністрацією про оренду приміщення для трьох державних службовців. Щоб запланувати в повному обсязі кошти для відділу світи на КЕКВ 2240, в минулих роках КЕКВ 1134 (оплата послуг, крім комунальних) не було достатньо виділених асигнувань доведених лімітною довідкою ОДА.
Відповідачем додано до матеріалів справи Пояснення (супровідний лист №05-693/02-13 від 08.05.2014 р.), в якому зазначено наступне:
- згідно абзацу 1 ст. 47 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" фінансове забезпечення місцевих державних адміністрацій здійснюється за рахунок Державного бюджету України;
- відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації №2-од від 10.01.2014 р. "Про внесення змін та доповнень до розпорядження голови районної державної адміністрації від 03.01.2013 року №4-од "Про упорядкування структури районної державної адміністрації" у структурі Теребовлянської районної державної адміністрації налічується 15 відділів, в тому числі відділ освіти райдержадміністрації у складі трьох чоловік (начальник відділу освіти та два головних спеціалісти), фінансування якого проводиться з державного бюджету у складі районної державної адміністрації. Усі інші працівники освіти району утримуються з місцевих бюджетів;
- планування видатків на відділи райдержадміністрації проводиться фінансовим управлінням райдержадміністрації на підставі попередньо поданих заявок - бюджетних запитів, та виходячи із загальної суми видатків доведеної на фінансування Теребовлянської районної державної адміністрації в цілому на бюджетний рік;
- бюджетні запити відділами райдержадміністрації подаються в фінансове управління до початку бюджетного року. В них зазначається загальна сума коштів необхідних для фінансування установи на наступний бюджетний рік та прогноз потреби в коштах на два роки які слідують після планового;
- Тернопільською обласною державною адміністрацією на початку кожного бюджетного року районним державним адміністраціям, в тому числі і Теребовлянській, доводиться лімітна довідка про бюджетні асигнування та кредитування на рік та витяги з річного та помісячного розпису асигнувань державного бюджету на новий бюджетний період;
- виходячи з поданих заявок та доведеного фінансового ресурсу фінансовим управлінням проводиться планування бюджетних коштів на відділи адміністрації, після чого районною державною адміністрацією усім відділам адміністрації, в тому числі відділу освіти, доводяться лімітні довідки про бюджетні асигнування та кредитування та витяги з річного та помісячного розпису асигнувань державного бюджету на відповідний бюджетний рік;
- Відділ освіти в своїх бюджетних запитах не відображав потребу в коштах по КЕКВ (код економічної класифікації видатків) 2270, в минулих роках КЕКВ 1160 (оплата енергоносіїв). Щоб запланувати в повному обсязі кошти для відділу освіти на КЕКВ 2240, в минулих роках КЕКВ 1134 (оплата послуг, крім комунальних) не було достатньо виділених асигнувань доведених лімітною довідкою облдержадміністрації.
Згідно п.2 ч.1 ст.89 Бюджетного кодексу України з районного бюджету здійснюються видатки на освіту.
Як вбачається із матеріалів справи, з районного бюджету фінансуються установи відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації - централізована бухгалтерія, методичний кабінет, логопедичний кабінет, кабінет бібліотечних фондів, які знаходяться в приміщенні освіти. Згідно Довідки про балансову належність приміщення №447 від 07 травня 2014 року, яка видана Відділом освіти Теребовлянської районної державної адміністрації, нежитлове приміщення, яке займає відділ освіти Теребовлянської районної державної адміністрації за адресою 48100, Тернопільська область, місто Теребовля, вулиця Івана Франка, знаходиться на балансі відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації; балансова вартість становить 396128 грн.
Одночасно в приміщенні відділу освіти працюють працівники відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації у складі трьох чоловік, а саме: начальник відділу освіти та два головних спеціалісти, які є державними службовцями. Згідно Довідки №542 від 03 червня 2014 року, яка видана Відділом освіти Теребовлянської районної державної адміністрації, загальна площа нежитлового приміщення, яке займають державні службовці Відділу освіти становить 553,6 кв.м. Державні службовці Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації займають два кабінети площею 15,50 кв.м та 19,60 кв.м.
Згідно пп"б" п.1 ч.1 ст.87 Бюджетного кодексу України видатки на виконавчу владу здійснюються з державного бюджету. Так, зокрема, утримання Теребовлянської районної державної адміністрації здійснюються з державного бюджету.
Відділ освіти є структурним підрозділом Теребовлянської районної державної адміністрації Тернопільської області в складі трьох чоловік (начальник відділу освіти та два головних спеціалісти), фінансування якого проводиться з державного бюджету у складі РДА. Усі інші працівники освіти Відділу освіти райдержадміністрації утримуються з районного бюджету.
Як вбачається із матеріалів справи, за рахунок коштів районного бюджету проведено позивачем оплату працівникам, які фінансуються з державного бюджету, комунальних послуг (використання електроенергії), оплата яких повинна здійснюватись із державного бюджету:
-на суму 12280 грн. 79 коп. - за період з 01.09.2010 року по 01.10.2012 р.;
-на суму 6801 грн. 50 коп. - за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 р.
Таким чином, порушено: п.2 ст.85 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, в частині заборони здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів. Також порушено п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 (із змінами), оскільки, при плануванні видатків по КФКВ 070802 та КФКВ 070804 зайво заплановано видатки на оплату комунальних послуг по КЕКВ 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв", які мали плануватися по КПКВ 7891010.
Матеріали справи не містять жодних доказів на підтвердження оскарження дій фінансової інспекції, яка проводила ревізії фінансово-господарської діяльності Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації.
Отже, позовні вимоги щодо стягнення з відповідача коштів в загальній сумі 19082 грн 29 коп (в тому числі: 12280 грн. 79 коп. за електроенергію за період з 01.09.2010 р. по 01.10.2012 р., 6801 грн. 50 коп. за електроенергію за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року) є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та не суперечать нормам чинного законодавства, а відтак такими, що підлягають до задоволення.
Також, позивач просить суд стягнути з відповідача 4495 грн. 11 коп. за послуги зв'язку за період з 01.09.2010 року по 01.10.2012 року. Разом з тим до позовної заяви не додано обґрунтованого розрахунку стягуваної суми, а також доказів на підтвердження заявлених позовних вимог в цій частині.
Ухвалою суду від 13 травня 2014 року від позивача було витребувано:
-обґрунтований розрахунок помісячно по роках надання послуг зв'язку з посиланням на підтверджуючі документи;
-докази виставлення рахунків позивачу відповідною службою по зв'язку щодо оплати послуг зв'язку та докази оплати позивачем таких рахунків (враховуючи відповідні розшифровки розмов
3-х працівників по конкретних телефонах) та надати розшифровки таких розмов.
Разом з тим позивачем витребувані судом обґрунтований розрахунок та письмові докази позивачем не були подані.
Також в судовому засіданні 11.06.2014 року у відповідності до ч. 3 ст. 77 ГПК України оголошувалась перерва до 17 червня 2014 року до 11 год. 00 хв. для надання можливості сторонам (зокрема, позивачу) подати витребувані судом та неподані докази.
У відповідності до ч.1 ст.32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
У відповідності до ч.1 та ч.2 ст.33 ГПК України відповідно кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
У відповідності до ч.1 та ч.2 ст.43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом; ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
Однак, позивачем не було подано обґрунтованого розрахунку помісячно по роках надання послуг зв'язку з посиланням на підтверджуючі документи, а також доказів виставлення рахунків позивачу відповідною службою по зв'язку щодо оплати послуг зв'язку та докази оплати позивачем таких рахунків (враховуючи відповідні розшифровки розмов 3-х працівників по конкретних телефонах),та розшифровок таких розмов. Таким чином, позивачем станом на 17.06.2014 року не доведено ті обставини, на які він посилається як на підставу своїх вимог щодо стягнення 4495 грн. 11 коп. за послуги зв'язку, які надані позивачу за період з 01.09.2010 року по 01.10.2012 року.
А відтак, в частині позовних вимог щодо стягнення 4495 грн. 11 коп. за послуги зв'язку за період з 01.09.2010 року по 01.10.2012 року слід відмовити , як недоведені належними та допустимими доказами по даній справі.
Судові витрати згідно ст. 49 ГПК України покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
З огляду на наведене, керуючись ст.ст.43,49, 82,85 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
1.Позов задовольнити частково.
2.Стягнути з Теребовлянської районної державної адміністрації вул. Князя Василька, 104А, м. Теребовля, Тернопільська область, ідентифікаційний код 04058278, на користь Відділу освіти Теребовлянської районної державної адміністрації вул. І.Франка, 3, м. Теребовля, Тернопільська область, ідентифікаційний код 02146038, кошти в загальній сумі 19082 грн 29 коп (в тому числі: 12280 грн. 79 коп. за електроенергію за період з 01.09.2010 р. по 01.10.2012 р., 6801 грн. 50 коп. за електроенергію за період з 01.10.2012 року по 31.12.2013 року), та 1478 грн. 68 коп. судового збору в повернення сплачених судових витрат.
3. В решті позову відмовити.
4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
На рішення суду, яке не набрало законної сили, сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки мають право подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 ГПК України, через місцевий господарський суд.
Рішення підписано: 9 липня 2014 року
Суддя С.О. Хома
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2014 |
Оприлюднено | 22.07.2014 |
Номер документу | 39828499 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Хома С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні