Постанова
від 17.07.2014 по справі 922/1443/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" липня 2014 р. Справа № 922/1443/14

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Бондаренко В.П., суддя Івакіна В.О., суддя Терещенко О.І.,

при секретарі Деппа-Крівіч А.О.,

за участю представників сторін:

позивача - Макарцев С.В. - дов. № 08-11/5945/2-13 від 30.12.2013р.,

відповідача - Гнідченко Г.Г. - дов. б/н від 29.04.2014р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу позивача (вх. №1761Х/1-9) на рішення господарського суду Харківської області від 12.06.2014 р. по справі №922/1443/14,

за позовом Харківської міської ради, м. Харків,

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кіноцентр Україна", м. Харків,

про внесення змін до договору, -

ВСТАНОВИЛА:

Рішенням господарського суду Харківської області від 12.06.2014 р. у справі № 922/1443/14 (суддя Жигалкін І.П.) в позові відмовлено.

Позивач, Харківська міська рада, з рішенням суду першої інстанції не погодився та подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення господарського суду Харківської області від 12.06.2014р. та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм чинного законодавства.

Відповідач, ТОВ "Кіноцентр Україна", у відзиві на апеляційну скаргу просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. Вважає, що доводи, викладені в апеляційній скарзі, є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, а рішення суду першої інстанції законним та таким, що прийняте у відповідності з нормами чинного законодавства.

Дослідивши матеріали справи, а також викладені в апеляційній скарзі доводи позивача та у відзиві на неї доводи відповідача, перевіривши правильність застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також повноту встановлення обставин справи та відповідність їх наданим доказам, та повторно розглянувши справу в порядку ст. 101 ГПК України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, встановлено судом першої інстанції та не заперечується сторонами, 09.08.2005 року на підставі рішення XXXIII сесії Харківської міської ради IV скликання від 22.02.2005 року № 21/05 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об'єктів" між Харківською міською радою (Орендодавець) та ТОВ "Кіноцентр Україна" (Орендар) був укладений договір оренди землі, зареєстрований за № 75184/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах".

Відповідно до п. 1 даного договору позивач надає, а відповідач приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, 160.

Згідно з п. 2. цього ж договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,1111 га.

В п. 5 договору сторони визначили, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки:

- на період будівництва згідно з довідкою № 799/05 від 23.03.2005 року становить 218923,00 грн.;

- на період експлуатації згідно з довідкою № 800/05 від 23.03.2005 року становить 1094614,00 грн.

Пунктом 8 спірного договору сторони передбачили строк його дії, зокрема, договір укладено строком: на період будівництва до 01.12.2007 року (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації); на період експлуатації до 01.12.2030 року.

Згідно з п. 9 договору розмір орендної плати за земельну ділянку в місяць становить: на період будівництва 2005 рік - 466,31 грн., 2006 рік - 686,51 грн., з 2007 року - 1295,29 грн.; на період експлуатації з 01.12.2007 року - 3922,37 грн.

У відповідності до п. 13 договору сторони визначили, що розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції - щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 36 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

Згідно з рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 року № 1209/13 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року", рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 року №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року" та рішенням № 960/12 від 19.12.2012 року, яким затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у м. Харкові, змінювалася базова вартість 1 кв. м земель м. Харкова, запроваджувався порядок визначення розміру орендної плати за користування земельними ділянками та був передбачений порядок оформлення договорів оренди землі у м. Харкові.

Згідно з п. 2. 1 та п. 2. 2 Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 року № 1269/13, Департамент земельних відносин на підставі п. 4 ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 рік", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 року № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації" з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01. 2013 рік", здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.

Відповідно до п. 3.1, п. 3.2 вищезазначеного Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою до внесення змін до договору оренди землі. Зміна до договору оренди землі оформлюється додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м. Харкові.

На підставі вищевказаних рішень Харківської міської ради Департаментом земельних відносин Харківської міської ради було:

- одержано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку;

- одержано витяг № 517 від 17.10.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1111 кв. м по вул. Академіка Павлова, буд. 160 у м. Харкові склала 2443245, 00 грн.

- виконано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності станом на 01.01.2013 р. №650/14, відповідно до якого розмір орендної плати за земельну ділянку площею 1111 кв. м по вул. Академіка Павлова, буд. 160 у м. Харкові складав: в рік - 136821,72 грн.; в місяць - 11401,81 грн.

Для приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог чинного законодавства щодо нормативної грошової оцінки земель та укладення додаткової угоди до договору оренди землі Департаментом земельних відносин Харківської міської ради на адресу відповідача було направлено відповідний лист-пропозиція від 16.12.2013 року № 5172/0/225-13 про зміну договору оренди земельної ділянки та лист - пропозиція від 13.12.2013 року №5058/0/225-13 про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки та додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки, яким було запропоновано відповідачеві сплатити кошти: в розмірі 51,00 грн. за внесення змін до записів державного реєстру речових прав на нерухоме майно, в розмірі 120,00 грн. за надання інформації з Реєстру у формі витягу та надати оригінали платіжних документів до міської ради у двадцятиденний строк після одержання листа-пропозиції.

Проте, вказані вимоги відповідачем були проігноровані, у встановлений термін відповідь на лист-пропозицію до Харківської міської ради не була надана. Станом на момент звернення позивача до суду з позовною заявою додаткову угоду до договору оренди землі між сторонами не підписано.

Керуючись статтею 653 Цивільного кодексу України, статтею 188 Господарського кодексу України, та у зв'язку з тим, що відповідач ухиляється від укладання додаткової угоди до договору оренди землі щодо зміни розміру орендної плати та вартості нормативної грошової оцінки земельної ділянки, позивач звернувся до господарського суду з відповідною позовною заявою.

Відмовляючи в позові суд першої інстанції виходив з того, що витяг № 517 від 17.10.2013 виданий Управлінням Держземагентства у м. Харкові Харківської області складений із порушенням нормативно-правових актів, без обстеження земельної ділянки, без надання відповідачу (орендарю) можливості надати свої пояснення та докази використання земельної ділянки.

Такі висновки суду першої інстанції є помилковими, оскільки Закон України "Про оцінку земель", Постанова Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 р. №213 "Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", "Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Державного комітету України по земельних ресурсах" та "Порядок впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р." не передбачають необхідність обстеження земельної ділянки, пояснення або надання доказів використання під час оформлення витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.

Крім того, судом першої інстанції не враховано, що витяг з нормативної грошової оцінки земель щодо окремої земельної ділянки може бути надано на вимогу її власника - територіальної громади, звернення для цього користувача та його участь або згода не є необхідним.

Суд першої інстанції також неправомірно дійшов висновку про неналежне оформлення додаткової угоди, у зв'язку з відсутністю доказів затвердження додаткової угоди до договору оренди землі директором Юридичного департаменту.

Так, відповідно до п.п. 3.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р., підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку оформлення договорів оренди землі у м. Харкові, затвердженого рішенням Харківської міської ради від 19.12.2012 року № 960/12.

Згідно з п. 16.4. Порядку оформлення договорів оренди землі у м. Харкові, відділ економічного регулювання управління земельних відносин не пізніше 3 робочих днів з дня отримання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки виконує розрахунок орендної плати за договором оренди землі та готує на підставі справи документації із землеустрою додаткову угоду до договору у 6 (шести) примірниках.

Відділ економічного регулювання не пізніше наступного дня після візування начальником управління земельних відносин передає додаткову угоду до Юридичного департаменту для перевірки на відповідність чинному законодавству, термін якої не повинен перевищувати 3-х робочих днів.

Після попереднього погодження додаткова угода передається на підпис міському голові.

Після підписання додаткової угоди до договору відділ економічного регулювання управління земельних відносин направляє орендареві три примірники додаткової угоди до договору оренди землі, оформлені належним чином з боку орендодавця (підписані та скріплені печаткою).

Орендар, який одержав примірники додаткової угоди, у разі згоди з його умовами, підписує їх та скріплює печаткою (за наявності), і не пізніше, ніж в 20-ти денний строк з дня їх отримання, повертає у належним чином оформленому вигляді (підписані та скріплені печаткою з боку орендаря) до управління земельних відносин супровідним листом, який має здаватися через канцелярію Департаменту містобудування архітектури та земельних відносин або направляє його поштою.

Таким чином, п.16.4. Порядку оформлення договорів оренди землі у м. Харкові не передбачає затвердження додаткової угоди директором Юридичного департаменту, а лише попереднє погодження проекту додаткової угоди перед її підписанням міським головою.

Екземпляри з візами начальника Управління земельних відносин та директора Юридичного департаменту не передаються на підпис іншій стороні договору, та додаткова угода є належним чином оформлена з боку орендодавця якщо вона підписана Харківським міським головою та скріплена печаткою Харківської міської ради. Таким чином, договір підписаний Харківським міським головою та скріплений печаткою Харківської міської ради є належним чином оформленим.

Також, судова колегія вважає за необхідне зазначити, що висновок суду першої інстанції, що слід було застосувати змішаний коефіцієнт функціонального використання є помилковим, оскільки вся земельна ділянка була надана для одного виду економічної діяльності - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна та знаходиться у секції, яка згідно Державного комітету статистики України "Про затвердження форм статистичної звітності з земельних ресурсів та Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем)" від 05.11.98 № 377 та Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів відноситься до забудованих земель комерційного використання.

Необґрунтованими є також посилання на відсутність доказів направлення Харківською міською радою до ТОВ "Кіноцентр Україна" витягу № 517 від 17.10.2013 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що є порушенням п.п. 1.1. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13, оскільки даний Порядок не передбачає обов'язку Харківської міської ради направляти витяги з нормативної грошової оцінки земель орендарям.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки-земель.

Згідно з п. 4 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України та Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року N 18/15/21/11 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 року за N 388/12262) дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з додатком 2 до вказаного порядку.

У відповідності до п. 2.2. вищевказаного Порядку Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.

В той же час, відповідач доказів виконання рішення сесії Харківської міської ради не надав, у тому числі відповідачем не надано іншого витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки орендованої відповідачем, який він мав отримати на виконання рішення сесії ХМР від 25.09.2013 р. № 1269/13.

Таким чином, висновки суду першої інстанції про порушення Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 є безпідставними та протирічать положенням Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13.

Також, судова колегія вважає необхідним зазначити, що відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Частиною другою статті 21 Закону України "Про оренду землі" (в редакції, що діє з 01.01.2011 р.), передбачено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Статтею 290 Податкового кодексу України визначено, що плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.

Статтею 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом. Водночас, річна сума платежу для інших земельних ділянок, наданих в оренду, не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Ставка земельного податку за користування земельними ділянками, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлена у розмірі 1 % від їх нормативної грошової оцінки (ст. 274 ПК України).

За вимогами статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Приписами статті 654 Цивільного кодексу України визначено, що зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Згідно зі статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом.

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Як вбачається з матеріалів справи, вищезазначені рішення Харківської міської ради не скасовані.

Розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Згідно з частиною третьою статті 653 Цивільного кодексу України якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Відповідна правова позиція викладена в п. 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 року № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин".

Таким чином, колегія суддів зазначає, що місцевий господарський суд, приймаючи оскаржуване рішення, не дослідив повністю обставини, які мають значення для справи, неправильно застосував норми матеріального права та безпідставно зробив висновки про те, що звернення позивача до суду щодо внесення змін до договору в судовому порядку є передчасним.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, так як у позивача наявні права вимагати від орендаря приведення договору оренди землі у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов'язкового для позивача і відповідача.

На підставі вищевикладеного, доводи апеляційної скарги знайшли підтвердження в матеріалах справи, а тому, рішення господарського суду Харківської області від 12.06.2014р. по справі № 922/1443/14 підлягає скасуванню, а апеляційна скарга - задоволенню.

З огляду на зазначене та керуючись ст. ст. 99, 101, 102, п. 2 ст. 103, п. 4 ч. 1 ст. 104, ст. 105 Господарського процесуального кодексу України, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу позивача задовольнити.

Рішення господарського суду Харківської області від 12.06.2014 р. у справі № 922/1443/14 скасувати та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.

Внести зміни до договору оренди землі від 09.08.2005 року, зареєстрованого у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі (книга №4) від 09.08.2005 року за № 75184/05 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі в наступній редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі, зареєстрованого "09" серпня 2005 року за № 75184/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"

"___"


20___року

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КІНОЦЕНТР УКРАЇНА" (Орендар) в особі керівника


з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 "Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" пункти 5., 9., 13., 14. договору оренди землі, зареєстрованого "09" серпня 2005 року за № 75184/05 змінити, доповнити пункт 2. словами та пункт 28. підпунктом д) і викласти у такій редакції:

"2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310137500:10:002:0100. "

"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 517 від 17.10.2013 становить 2443245 грн. (два мільйони чотириста сорок три тисячі двісті сорок п'ять гривень).

При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."

"9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 650/14 від 15.11.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 136821,72 грн. (сто тридцять шість тисяч вісімсот двадцять одна гривня сімдесят дві копійки), або в місяць -11401,81 грн. (одинадцять тисяч чотириста одна гривня вісімдесят одна копійка)."

"13. Розмір орендної плати переглядається у разі:

а) зміни умов господарювання, передбачених договором;

б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

в) зміни нормативної грошової оцінки;

г) внаслідок інфляції - щорічно;

д) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

є) в інших випадках, передбачених законом."

"14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені законодавством, справляється пеня згідно діючого законодавства."

"28. д) в разі ухилення Орендаря від перерахунку орендної плати при настанні умов, передбачених п. 13 договору, Орендодавець має право звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору оренди землі укладеною в зміненій редакції."

II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "09" серпня 2005 року за № 75184/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР

Харківська міська рада Товариство з обмеженою

Харківської області відповідальністю "КІНОЦЕНТР УКРАЇНА"

м. Харків, м-н Конституції, 7 61144, м. Харків, пр. Героїв Сталінграду,

код 04059243 буд. 10

код 32337901

В особі міського голови В особі керівника


Г.А.Кернес

/підпис/ /підпис/ /ПІБ/

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кіноцентр Україна" (61144, м. Харків, пр. Героїв Сталінграду, буд. 10, код ЄДРПОУ 32337901) на користь Харківської міської ради (61003, м. Харків, м-н Конституції, 7, код ЄДРПОУ 04059243, р/р 35417005032986 в ГУ ДКСУ у Харківській області, МФО 851011) 1218,00 грн. за розгляд справи в суді першої інстанції та 609,00 грн. за подання апеляційної скарги.

Доручити господарському суду Харківської області видати відповідний наказ.

Повний текст постанови складено 18.07.2014р.

Головуючий суддя Бондаренко В.П.

Суддя Івакіна В.О.

Суддя Терещенко О.І.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.07.2014
Оприлюднено24.07.2014
Номер документу39843019
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1443/14

Ухвала від 15.05.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жигалкін І.П.

Постанова від 25.09.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г. М.

Ухвала від 08.09.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г. М.

Постанова від 17.07.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Бондаренко В.П.

Ухвала від 07.07.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Бондаренко В.П.

Рішення від 12.06.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жигалкін І.П.

Ухвала від 15.04.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жигалкін І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні