Рішення
від 28.07.2014 по справі 916/1825/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" липня 2014 р.Справа № 916/1825/14 Господарський суд Одеської області у складі судді Лічмана Л.В.,

секретар судового засідання Бєлих К.В.,

за участю представників сторін:

від позивача Масін В.В.,

від відповідача не з'явився,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до Товариства з обмеженою відповідальністю „Союз-нафтопродукт" про стягнення 136000,00 грн.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 19.05.2014 р. прийнято позовну заяву Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, порушено провадження у справі № 916/1825/14, призначено її до розгляду в засідання суду на 11.06.2014 р.

За правилами ст.77 ГПК України в судовому засіданні 11.06.2014 р. розгляд справи відкладено на 28.07.2014 р.

Позивач повідомлений про час і місце засідань господарського суду, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення та розпискою його представника.

Ухвали господарського суду Одеської області про порушення провадження у справі та відкладення розгляду справи, направлені на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю „Союз-нафтопродукт", вказану в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, повернулись з відміткою поштової установи про те, що товариство за вказаною адресою не знаходиться.

З урахуванням викладеного та того, що на господарський суд обов'язок з розшуку учасників процесу не покладено, відповідач вважається належним чином повідомленим про час і місце проведення судових засідань.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 11.06.2014 р. за клопотанням позивача строк розгляду спору продовжено до 31.07.2014 р. згідно ч.3 ст.69 ГПК України.

Згідно із приписами ст.85 ГПК України в судовому засіданні 28.07.2014 р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (далі - Комітет) звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Союз-нафтопродукт" (далі - ТОВ „Союз-нафтопродукт") 136000,00 грн., з яких 68000,00 грн. штрафу, накладеного рішенням Комітету від 10.10.2013 р. № 176-рш, та 68000,00 грн. пені за прострочення сплати штрафу за період з 26.01.2014 р. по 13.05.2014 р.

Обґрунтовуючи позов, Комітет посилається на положення ст.25 Закону України ,,Про Антимонопольний комітет України", ст.ст.50,56,60 Закону України ,,Про захист економічної конкуренції", назване вище рішення, докази його направлення відповідачу та повернення поштовою установою з відміткою про незнаходження адресата за вказаною адресою, докази публікації інформації щодо рішення Комітету від 10.10.2013 р. № 176-рш в газеті Одеської обласної ради, лист Ізмаїльської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області від 16.04.2014 р. № 3967/10/15-02-20 тощо.

Відповідач відзив на позов не подав, у зв'язку з чим розгляд справи здійснюється в порядку ст.75 ГПК України за наявними у ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, перевіривши обґрунтованість його доводів, господарський суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Рішенням Комітету від 10.10.2013 р. № 176-рш визнано, що, зокрема, ТОВ „Союз-нафтопродукт" вчинено порушення, передбачене п.1 ст.50 Закону України „Про захист економічної конкуренції", яке кваліфікується за п.4 ч.2 ст.6 цього Закону, у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю „продукти нафтоперероблення рідкі", що проводилися Відділом охорони здоров'я Ізмаїльської міської ради Одеської області у 2009 р. За вчинене порушення накладено на ТОВ „Союз-нафтопродукт" штраф у розмірі 68000,00 грн.

Вказане рішення направлено ТОВ „Союз-нафтопродукт" 14.10.2013 р., однак повернуто поштовою установою із відміткою про відсутність адресата.

Абзацом 5 ч.1 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" від 11.01.2001 р. № 2210-III (із змінами) встановлено, що у разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема, внаслідок... відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб'єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, - рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України „Голос України", газета Кабінету Міністрів України „Урядовий кур'єр", „Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).

На виконання наведеної норми 14.11.2013 р. в зв'язку із неможливістю вручення рішення адресату поштою інформація про нього опублікована в друкованому виданні Одеської обласної ради, а саме в газеті „Одеські вісті" № 126.

Таким чином, з урахування змісту абз.5 ч.1 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції", рішення Комітету вважається врученим відповідачу 25.11.2013 р.

Відповідно до абз.7 ч.1 ст.48 Закону України „Про захист економічної конкуренції" від 11.01.2001 р. № 2210-III за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про накладення штрафу.

За правилами п.1 ч.1 ст.50 Закону України „Про захист економічної конкуренції" порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.

В абз.1 ч.2 ст.52 Закону України „Про захист економічної конкуренції" зазначено, що за порушення, передбачені п.п.1,2,4 ст.50 цього Закону, накладаються штрафи у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб'єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф. У разі наявності незаконно одержаного прибутку, який перевищує десять відсотків зазначеного доходу (виручки), штраф накладається у розмірі, що не перевищує потрійного розміру незаконно одержаного прибутку. Розмір незаконно одержаного прибутку може бути обчислено оціночним шляхом.

Частиною 3 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" встановлено, що особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Відповідно до ч.1 ст.60 України „Про захист економічної конкуренції" заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Згідно із п.21 постанови пленуму Вищого господарського суду України „Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства" від 26.12.2011 р. № 15 „вирішуючи спори, пов'язані із зобов'язанням виконати рішення Антимонопольного комітету України чи його територіального відділення або про стягнення коштів (штрафу, пені) на підставі такого рішення, господарським судам необхідно мати на увазі, що сам по собі факт неоскарження рішення особою, якої воно стосується, не є безумовним свідченням законності відповідного акта державного органу. Тобто для того, щоб дійти висновку про обов'язковість виконання рішення названого Комітету чи його територіального відділення, господарському суду потрібно досліджувати це рішення на предмет його відповідності вимогам законодавства, якщо така відповідність заперечується іншою стороною у справі. Однак господарським судом не можуть братися до уваги доводи особи, стосовно якої прийнято рішення (заявника, відповідача, третьої особи в розумінні ст.39 Закону України „Про захист економічної конкуренції"), з приводу незаконності та/або необґрунтованості цього рішення, якщо такі доводи заявлено після закінчення строків, встановлених ч.2 ст.47 та ч.1 ст.60 названого Закону, оскільки дана особа не скористалася своїм правом на оскарження відповідного акта державного органу, а перебіг зазначеного строку виключає можливість перевірки законності та обґрунтованості рішення органу Антимонопольного комітету України".

Враховуючи викладене, відсутність доказів оскарження ТОВ „Союз-нафтопродукт" рішення Комітету від 10.10.2013 р. № 176-рш та сплив строку на таке оскарження, неоплату відповідачем штрафу, про що свідчить лист Ізмаїльської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області від 16.04.2014 р. № 3967/10/15-02-20, позов в частині стягнення накладеного на відповідача штрафу в розмірі 68000,00 грн., обов'язок зі сплати якого мав бути здійснений до 25.01.2013 р., слід задовольнити.

Відповідно до абз.1 ч.5 ст.56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

З огляду на підтвердження матеріалами справи факту нездійснення оплати штрафу в сумі 68000,00 грн., Комітетом правомірно нараховано за період з 26.01.2014 р. по 13.05.2014 р. максимально можливий розмір пені в загальній сумі 68000,00 грн. (кількість днів - 108, розмір пені за 1 день - 1020,00 грн.), а, відтак, вимоги в цій частині також підлягають задоволенню.

За правилами ч.3 ст.49 ГПК України судовий збір, від сплати якого позивач звільнений, стягується з відповідача в доход державного бюджету.

Керуючись ст.ст.33,34,43,44-49,82-85 ГПК України, вирішив:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Союз-нафтопродукт" (68600, Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Червоноармійська, буд. 30, код 35180558) в доход Державного бюджету України (УДКСУ у Приморському р-ні м. Одеси, код 37607526, МФО 828011, р/р 31111106700008, код класифікації доходів бюджету 21081100 „Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) 68000/шістдесят вісім тисяч/ грн. 00 коп. штрафу та 68000/шістдесят вісім тисяч/ грн. 00 коп. пені.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Союз-нафтопродукт" (68600, Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Червоноармійська, буд. 30, код 35180558) в доход Державного бюджету України (ГУДКСУ в Одеській області, код 37607526, р/р № 31210206783008, МФО 828011, КБК 22030001) 2720/дві тисячі сімсот двадцять/ грн. 00 коп. судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання і може бути оскаржено в апеляційному порядку.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення підписано 29.07.2014 р.

Суддя Лічман Л.В.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення28.07.2014
Оприлюднено30.07.2014
Номер документу39938059
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1825/14

Рішення від 28.07.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лічман Л.В.

Ухвала від 11.06.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лічман Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні