Постанова
від 30.07.2014 по справі 807/2265/14
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 липня 2014 рокум. Ужгород№ 807/2265/14

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Шешеня О.М.

при секретарі судових засідань Повханич Г.П.

за участю:

позивача: Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді, представник - Романець Н.Й;

відповідача: Дочірнє підприємство "Закарпатське спеціалізоване управління № 121" Відкритого акціонерного товариства "Центростальконструкція", представник - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді до Дочірнього підприємства "Закарпатське спеціалізоване управління № 121" Відкритого акціонерного товариства "Центростальконструкція" про стягнення заборгованості у сумі 5824,58 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області (далі - позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Дочірнього підприємства "Закарпатське спеціалізоване управління № 121" відкритого акціонерного товариства "Центростальконструкція" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених по списку № 2 в сумі 5824,58 грн., мотивуючи тим, що останній будучи зареєстрованим платником податків та зборів, не виконує взяті на себе обов'язки щодо сплати таких, внаслідок чого в нього і виникла вищезазначена заборгованість.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позов, та просив задовольнити позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився без поважних причин, заперечення на позов не надав, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Суд вважає за можливе вирішити справу на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно та повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовна заява підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач є платником збору по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

У відповідності до вимог частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Порядок відшкодування підприємствами витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах визначено в Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за №21-1 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663. Визначення сум до відшкодування, формування розрахунків фактичних витрат здійснюється органами Фонду. Встановлено єдиний порядок як для відшкодування пенсій призначених відповідно до пункту "а" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" так і для пенсій призначених відповідно до пункту "б" зазначеної статті та інших видів пільгових пенсій. При цьому не відбувається щомісячного узгодження сум до відшкодування. Розрахунок надсилається раз на рік, до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій. Підприємства вносять плату щомісячно до 25 числа.

У відповідності до вимог Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", визначається об'єкт для нарахування збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та його ставка, передбачений відповідний обов'язок платників збору відшкодовувати Пенсійному фонду витрати на виплату та доставку пільгових пенсій в 100 відсотковому відношенні до таких витрат. Ці витрати відшкодовують підприємства не залежно від форми власності та господарювання. У випадку, якщо особа має стаж, що дає право на призначення цих пенсій на кількох підприємствах, витрати покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи. Інших джерел на фінансування зазначених пенсій у бюджеті Пенсійного фонду не передбачено.

У відповідності до вимог п. 1 ст. 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" роботодавці - юридичні та фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру - являються страхувальниками, тому, відповідно до ст. 15 вищевказаного Закону вони є платниками страхових внесків до солідарної системи Пенсійного фонду України та зобов'язані сплачувати внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно п.п. 1 п. 8 Прикінцевих положень даного нормативно-правового акту передбачено, що страхові внески, що перераховуються до солідарної системи, сплачуються страхувальниками та застрахованими особами на умовах та в порядку визначених цим Законом та в розмірах передбачених Законом України "Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Як встановлено судом, за період січня по червень 2014 року підприємство не здійснювало необхідного відшкодування виплачених громадянам пільгових пенсій та витрат на їх доставку, у зв'язку з чим у нього утворилась заборгованість.

У відповідності до ч. 6 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", якщо підприємство не сплатило самостійно нараховані страхові внески за відповідний базовий звітний період, то не пізніше як через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду та у відповідності до п.2 ст.106 вони вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмкою). Страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України у порядку, встановленому цим Законом.

Судом встановлено, що на адресу відповідача Пенсійним фондом направлялися повідомлення із списком осіб, які працювали на підприємстві в шкідливих умовах праці повний робочий день на атестованих робочих місцях та доданими до них щомісячними розрахунками сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (а.с. 8-26).

Громадяни: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 у різні періоди працювали на підприємстві відповідача в шкідливих умовах праці повний робочий день на атестованих робочих місцях. Вказані обставини дали право вищевказаним особам на призначення пенсії за віком на пільгових умовах по списку № 2 відповідно до вимог п. "б" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Пільговий стаж роботи вищевказаних осіб підтверджується постановами Закарпатського окружного адміністративного суду, які набрали законної сили.

У відповідності до розрахунку поданого позивачем (а.с. 29), в період з січня по червень 2014 року управлінням Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області проводилися виплати та доставка пенсій на загальну суму 5824,58 грн. Оплата за доставку пенсій проведена у відповідності з Тарифами на оплату послуг, пов'язаних з виплатою та доставкою державних пенсій та грошової допомоги, затверджених Наказом Держкомзв'язку та інформатизації України № 166 від 22 липня 2004 року (діючими у спірному періоді), розмір плати за виплату та доставку відповідних сум пенсій та грошової допомоги становить для міста - 079%, для села - 1,56%.

Матеріалами справи встановлено, що на адресу відповідача надіслано повідомлення про виплату та доставку позивачем пільгових пенсій та попередження про необхідність перерахування до 25 числа місячної суми фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. До повідомлення позивачем додавалися також розрахунки.

Доказом про отримання відповідачем вищевказаного повідомлення з доданими до нього розрахунками слугує наявна в матеріалах справи копія повідомлення про вручення поштових відкладень.

Відповідно до ч. 12 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до преамбули Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року № 1058 (з наступними змінами та доповненнями, в редакції Закону станом на час виникнення спірних правовідносин) - цей Закон визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Згідно ст. 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" цей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, та дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Ненадходження вказаної суми до бюджету Пенсійного фонду перешкоджає виконанню одного з основних завдань Фонду - забезпечення збирання та акумулювання коштів, призначених для повного та своєчасного фінансування виплати пенсій.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягуються.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 94, 104-106, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді до Дочірнього підприємства "Закарпатське спеціалізоване управління № 121" Відкритого акціонерного товариства "Центростальконструкція" про стягнення заборгованості у сумі 5 824,58 грн. - задовольнити.

2. Стягнути з відповідача - Дочірнього підприємства "Закарпатське спеціалізоване управління № 121" Відкритого акціонерного товариства "Центростальконструкція" (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Огарьова, 15, ідентифікаційний код - 05427128) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Ужгороді Закарпатської області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Швабська, буд. 12б, ідентифікаційний код - 20449658) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених по Списку № 2 у сумі 5 824 (п'ять тисяч вісімсот двадцять чотири) грн. 58 коп.

3. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Суддя О.М. Шешеня Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 30 липня 2014 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 30 липня 2014 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2014
Оприлюднено01.08.2014
Номер документу39956430
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/2265/14

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 31.05.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Постанова від 30.07.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 08.07.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 08.07.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні