Ухвала
від 28.07.2014 по справі 910/2683/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

УХВАЛА

Справа № 910/2683/14 28.07.14

За заявою Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва

про відстрочку виконання рішення господарського суду міста Києва

від 19.03.2014р. у справі № 910/2683/14.

У справі за позовом

Управління Державної служби охорони при ГУМВС України

в м. Києві

до Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва

про стягнення 10 307,42 грн.

Суддя Трофименко Т.Ю.

Представники:

Від позивача Мірошниченко О.М. - по дов. №24/9-682/Ан від 21.02.2104р.

Від відповідача Тарасенко О.П. - по дов. №б/н від 05.03.2014р.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Рішенням Господарського суду міста Києва № 910/2683/14 від 19.03.2014 повністю задоволені позовні вимоги та стягнуто з Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва на користь Управління Державної служби охорони при ГУ МВС України в місті Києві 10 307 грн. 42 коп., 1 827 грн. 00 коп. витрат по сплаті судового збору, відстрочивши виконання рішення Господарського суду міста Києва № 910/2683/14 від 19.03.2014 до 19.07.2014р.

04.04.2014 на виконання рішення Господарського суду міста Києва від 19.03.2014 у справі № 910/2683/14 було видано відповідний наказ.

03.07.2014 відповідач звернувся до господарського суду із заявою про відстрочку виконання рішення Господарського суду міста Києва № 910/2683/14 від 19.03.2014 на максимальний термін.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.07.2014 р. розгляд заяви Публічної бібліотеки імені Л.Українки для дорослих м. Києва призначено на 16.07.2014 р.

Розпорядженням заступника Голови Господарського суду міста Києва справу № 910/2683/14 за позовом Управління Державної служби охорони при ГУМВС України в м. Києві до Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва про стягнення 10 307,42 грн. передано для розгляду судді Сіваковій В.В., у зв'язку з перебуванням у відпустці судді Трофименко Т.Ю.

За вказаних обставин, суд визнав за необхідне прийняти справу № 910/2683/14 до свого провадження та призначити її до розгляду у судовому засіданні за участю представників сторін на 28.07.2014р.

Розпорядженням заступника Голови Господарського суду міста Києва від 28.07.2014р. справу № 910/2683/14 за позовом Управління Державної служби охорони при ГУМВС України в м. Києві до Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва про стягнення 10 307,42 грн. передано для розгляду судді Трофименко Т.Ю. у зв»язку з виходом її з відпустки.

В судовому засіданні 28.07.2014р. представник заявника подану заяву підтримав в повному обсязі.

Заява мотивована тим, що Публічна бібліотека імені Лесі Українки є бюджетною установою, фінансується з міського бюджету. Стаття 51 Бюджетного кодексу України передбачає, в першу чергу здійснюється оплата по захищених статтях, тобто по заробітній платі та комунальних платежах. З травня 2013 року бібліотеці припинено фінансування по захищених статтях за комунальні послуги, внаслідок чого виникла прострочена заборгованість за теплопостачання. У зв'язку з боргами за комунальні послуги Казначейство відмовлялося навіть реєструвати акти виконаних робіт по незахищених статтях, в даному випадку, за охорону приміщень. Зазначає, що нажаль, фінансове становище бібліотеки за цей період не змінилося. Неодноразове звертання до Департаменту культури КМДА по виділенню коштів для погашення боргів по справі господарського суду поки що не дало результату. Відповідач має надію на те, що нові керівники КМДА зможуть позитивно вирішити питання виділення коштів на погашення боргів, що виникли через припинення фінансування ще з травня 2013 року.

Представник позивача в судовому засіданні проти задоволення заяви заперечував посилаючись на її необгрнутованість.

Розглянувши заяву Публічної бібліотеки імені Лесі Українки про відстрочку виконання рішення Господарського суду міста Києва від 19.03.2014 р. у справі №910/2683/14, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку про те, що у суду відсутні правові підстави для задоволення заяви відповідача про відстрочку виконання рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 121 Господарського процесуального кодексу України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Вказаною нормою визначено процесуальну можливість вирішення питань, пов'язаних з проблемами, що виникають під час виконання рішення господарського суду. У процесі виконання рішення ймовірне виникнення обставин, що ускладнюють виконання чи роблять його неможливим. Так, виконання рішення про стягнення коштів може бути неможливим через відсутність коштів на рахунках боржника.

Господарським процесуальним кодексом України не визначено переліку обставин, які свідчать про неможливість виконання рішення чи ускладнення його виконання, у зв'язку з чим суд оцінює докази, що підтверджують зазначені обставини, за правилами статті 43 вказаного Кодексу, і за наявності обставин, які ускладнюють виконання рішення чи унеможливлюють його, господарський суд має право, зокрема, відстрочити виконання рішення, ухвали, постанови.

Відстрочка або розстрочка виконання рішення, ухвали, постанови, зміна способу та порядку їх виконання допускаються у виняткових випадках і залежно від обставин справи.

До заяви мають бути додані докази, які підтверджують обставини, викладені в заяві щодо неможливості чи утруднення виконання рішення.

Відстрочка - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом.

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом.

Згідно з пунктом 7.2 Постанови від 17 жовтня 2012 року N 9 Пленуму Вищого Господарського суду України «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

.Суд відзначає, що особа, яка подала заяву про відстрочку виконання рішення, повинна довести наявність обставин, що ускладнюють або роблять неможливим виконання рішення господарського суду у даній справі, тобто тягар доказування покладається саме на особу, яка подала заяву про розстрочку виконання рішення. Доказування повинно здійснюватися за загальними правилами відповідно до статей 32, 33 Господарського процесуального кодексу України.

Так, за змістом статті 32 Господарського процесуального кодексу України, наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору встановлюються на підставі доказів - фактичних даних.

Докази, у відповідності зі статтею 34 Господарського процесуального кодексу України, повинні відповідати, зокрема, вимогам належності та допустимості.

Судом встановлено, що в обґрунтування заяви боржник посилається, зокрема, на те, що останній знаходиться у тяжкому фінансовому становищі та має низький рівень платоспроможності.

Між тим, всупереч положенням статті 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, заявник під час вирішення питання про можливість розстрочки виконання рішення суду не надав доказів, які підтверджують тяжкий фінансовий стан заявника.

Також суд приймає до уваги, що згідно приписів статті 9 Конституції України, статті 19 Закону України «Про міжнародні договори України» і статті 4 Господарського процесуального кодексу України господарські суди у процесі здійснення правосуддя мають за відповідними правилами керуватися нормами міжнародних договорів, ратифікованих законами України.

Згідно з вимогами статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006р. № 3477-IV суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

У зв'язку з ратифікацією Конвенції, протоколів до неї та прийняттям Верховною Радою України Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» господарським судам у здійсненні судочинства зі справ, віднесених до їх підвідомчості, слід застосовувати судові рішення та ухвали Суду з будь-якої справи, що перебувала в його провадженні (абз. 3 п. 2 інформаційного листа Вищого господарського суду України від 18.11.2003р. № 01-8/1427 «Про Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року та юрисдикцію Європейського суду з прав людини»).

Cудом встановлено, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини, «державний орган або інша юридична особа не може посилатися на відсутність коштів, щоб не виплачувати борг, підтверджений судовим рішенням. У такому випадку не може прийняти аргумент Уряду, що визначає таку відсутність як «виняткові обставини» (див. § 40 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Півень проти України» від 29.06.2004р.).

При цьому, Європейський суд з прав людини допускає, що «затримки у виконанні рішення можуть бути обґрунтовані за окремих обставин, проте державні органи не можуть довільно посилатись на відсутність коштів як на вибачення за невиплату боргу за рішенням, а затримки не можуть бути такими, що зводять нанівець право, що захищається пунктом 1 статті 6 Конвенції» (див. § 24 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Бакай та інші проти України» від 09.11.2004р.).

Крім того, відповідно до пункту 10 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 26.12.2003 № 14 "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження" при вирішенні заяв державного виконавця чи сторони про відстрочку або розстрочку виконання рішення, встановлення або зміну способу й порядку його виконання суду потрібно мати на увазі, що відповідно до статті 351 Цивільного процесуального кодексу України і статті 121 Господарського процесуального кодексу України їх задоволення можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення.

З огляду на наведені приписи вбачається, що відстрочка виконання судового рішення можлива лише у виняткових випадках, при наявності доказів обставин, що ускладнюють або роблять неможливим виконання рішення суду.

Тобто, в будь-якому випадку відсутність коштів, тяжкий фінансовий стан боржника не є винятковими обставинами, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим та є підставою для відстрочки або розстрочки виконання рішення.

Враховуючи відсутність підстав, визначених статтею 121 Господарського процесуального кодексу України, а також те, що рішення суду у даній справі тривалий час не виконується, хоча, в силу статті 115 Господарського процесуального кодексу України є обов'язковим для виконання суд приходить до висновку щодо відсутності правових підстав для задоволення заяви Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих про відстрочку виконання рішення Господарського суду міста Києва по справі №910/2683/14 від 19.03.2014р.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

В задоволенні заяви Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих про відстрочку виконання рішення Господарського суду міста Києва по справі №910/2683/14 від 19.03.2014р.відмовити.

Суддя Т.Ю.Трофименко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.07.2014
Оприлюднено01.08.2014
Номер документу39983597
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/2683/14

Ухвала від 28.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 16.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 04.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Рішення від 19.03.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 20.02.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні