cpg1251
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв
03 липня 2014 року Справа № 814/564/14
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за
адміністративним позовом: Очаківської об'єднаної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області (вул. Шкрептієнка, 27, м. Очаків, Миколаївська область, 57500)
до відповідача: Громадської організації «Трудова спілка колишніх військовослужбовців» (пр-т Миру, 34, кв. 33, м. Миколаїв, 54034)
про: стягнення заборгованості в сумі 68 436,28 грн.,
в с т а н о в и в:
Позивач, Очаківська об'єднана податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Миколаївській області (далі - Очаківська ОДПІ), звернулась до суду з адміністративним позовом про стягнення з Громадської організації «Трудова спілка колишніх військовослужбовців» (далі - відповідач, ГО «Трудова спілка колишніх військовослужбовців») заборгованості в сумі 68 436,28 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відповідач має податкову заборгованість з плати за землю, що виникла в результаті несплати поточних нарахувань відповідно до поданих декларацій та нарахованих штрафних санкцій, що залишається непогашеним.
Відповідач проти адміністративного позову заперечує та зазначає, що ГО «Трудова спілка колишніх військовослужбовців» є неприбутковим підприємством, основним видом діяльності якого є провадження благодійної діяльності з реабілітації громадян. Як зазначає відповідач, через юридичну необізнаність, за вимогою позивача, ним було укладено договір оренди землі, яка перебуває на території колишнього піонерського лагеря. Крім цього, податковий борг виник станом на14.07.2014 року, а у відповідності до вимог ст.ст. 102, 159 Податкового кодексу України строк для пред'явлення вимог позивача був порушений (арк. спр. 61 - 62).
Представник відповідача надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження (арк. спр. 97).
Суд вважає, що справа може бути розглянута по суті на підставі наявних у справі доказів, а відсутність повноважних представників позивача та відповідача, відповідно до ст. 128 КАС України, не перешкоджає вирішенню спору.
Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
Відповідач зареєстрований, як юридична особа та взятий на облік як платник податків.
Згідно пп. 16.1.3, 16.1.4 ст. 16 Податкового Кодексу України на відповідача, як на платника податків, покладено обов'язки подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.3 ст. 287 ПК України).
Станом на 31.11.2014 року Громадська організація «Трудова спілка колишніх військовослужбовців» має заборгованість перед бюджетом по орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності з юридичних осіб в сумі 68 436,28 грн.
Зазначений борг виник на підставі:
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 1300000453 від 18.02.2013 року, в якійспмостійно визначив суму додаткового забов'язання за 2011 рік у розмірі 13 367,02 грн. (1 113,92 грн. - щомісячно) (арк. спр. 14 - 15);
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 1300000593 від 18.02.2013 року, в якій самостійно визначив суму додаткового забов'язання за 2012 рік у розмірі 13 367,02 грн. (1 113,92 грн. - щомісячно) (арк. спр. 12 - 13);
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 1300000453 від 31.05.2012 року, в якій самостійно визначив суму додаткового забов'язання за 2013 рік у розмірі 13 367,02 грн. (1 113,92 грн. - щомісячно) (арк. спр. 10 - 11);
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 16774 від 18.02.2013 року, в якійспмостійно визначив суму додаткового забов'язання за 2010 рік у розмірі 11 139,20 грн. (арк. спр. 20 - 21);
- податкового повідомлення-рішення № 0001581501 від 11.07.2011 року на суму 300,00 грн. (арк. спр. 22), прийняте на підставі акту камеральної перевірки своєчасності сплати та подання платіжних доручень до установ банків на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) № 888/1530-22434710 від 01.07.2011 року (арк. спр. 27);
- податкового повідомлення-рішення № 0002591501 від 09.09.2011 року на суму 600,00 грн. (арк. спр. 22), прийняте на підставі акту камеральної перевірки своєчасності сплати та подання платіжних доручень до установ банків на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) № 1162/1530-22434710 від 02.09.2011 року (арк. спр. 26);
- податкового повідомлення-рішення № 0003641501 від 23.11.2011 року на суму 600,00 грн. (арк. спр. 18), прийняте на підставі акту камеральної перевірки своєчасності сплати та подання платіжних доручень до установ банків на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) № 1546/1530-22434710 від 16.11.2011 року (арк. спр. 39);
- податкового повідомлення-рішення № 0004161501 від 15.12.2011 року на суму 300,00 грн. (арк. спр. 18 зв.), прийняте на підставі акту камеральної перевірки своєчасності сплати та подання платіжних доручень до установ банків на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) № 1737/1530-22434710 від 07.12.2011 року (арк. спр. 42);
- податкового повідомлення-рішення № 0002461501 від 02.08.2012 року на суму 170,00 грн. (арк. спр. 17), прийняте на підставі акту камеральної податкової звітності № 157/1530-22434710 від 25.07.2012 року (арк. спр. 40);
- податкового повідомлення-рішення № 0001971501 від 14.08.2012 року на суму 2700,00 грн. (арк. спр. 19), прийняте на підставі акту камеральної перевірки своєчасності сплати та подання платіжних доручень до установ банків на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) № 201/1530-22434710 від 07.08.2012 року (арк. спр. 29);
- податкового повідомлення-рішення № 0002541501 від 16.08.2012 року на суму 1020,00 грн. (арк. спр. 17), прийняте на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності № 250/1530-22434710 від 10.08.2012 року (арк. спр. 41);
- податкового повідомлення-рішення № 0002921501 від 26.10.2012 року на суму 600,00 грн. (арк. спр. 16), прийняте на підставі акту камеральної перевірки своєчасності сплати та подання платіжних доручень до установ банків на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) № 201/1530-22434710 від 07.08.2012 року (арк. спр. 29);
- залишку несплаченої пені у розмірі 10 906,02 грн.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового Кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим Кодексом України для подання податкової декларації.
Відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, пеня нараховується - після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу. Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступним за останнім днем гранічного строку сплати грошового зобов'язання.
Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але несплаченого у встановлений Податковим Кодексом України, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання являється податковим боргом.
Відповідно до п.п. 20.1.28 ст. 20 Податкового Кодексу України податкові органи мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань.
Згідно п.п. 20.1.18 ст. 20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.
03.07.2014 року відповідач разом із клопотанням про закриття провадження у справі надав графік розстрочення виконання судового рішення терміном на 5 років. Ухвалою суду від 03.07.2014 року у задоволенні клопотання про закриття провадження відповідачу було відмовлено, але прийнято до розгляду графік розстрочення погашення заборгованості з урахуванням погодження його з позивачем.
При розгляді питання розстрочення виконання постанови судом взяті до уваги ті обставини, що відповідач сьогодні не в змозі виконати рішення суду, від виконання якого не уникає, а навпаки частково виконує грошові зобов'язання перед позивачем, шукає способи погашення заборгованості перед позивачем.
Відповідно до ч. 1 ст. 263 КАС України підставою для надання відстрочення або розстрочення виконання рішення суду є обставини, що перешкоджають належним чином виконати судове рішення в адміністративній справі - ускладнюють його виконання або роблять неможливим.
Відповідно із вимогами ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 94, 128, 137, 158, 160-163, 263 КАС України, адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути за рахунок коштів та майна з Громадської організації «Трудова спілка колишніх військовослужбовців» (проспект Миру, 34, м. Миколаїв, 54034, код ЄДРПОУ 22434710) заборгованість з орендної плати за землю в сумі 68 436,28 грн. (шістдесят вісім тисяч чотириста тридцять шість гривень 28 копійок).
3. Розстрочити виконання постанови суду від 03.07.2014 року по справі № 814/564/14 про стягнення з Громадської організації «Трудова спілка колишніх військовослужбовців» заборгованість з орендної плати за землю в сумі 68 436,28 грн. починаючи з серпня 2014 року за наступним графіком: по 1 396,00 грн. з серпня 2014 року по серпень 2018 року, з останнім платежем у вересні 2018 року у розмірі 32,28 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.
Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.
Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга, подана після закінчення встановлених строків залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновлення строку.
Суддя О.В. Малих
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2014 |
Оприлюднено | 05.08.2014 |
Номер документу | 39984079 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Малих О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні