Постанова
від 24.07.2014 по справі 822/1783/14
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1783/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2014 року 13:50м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіКовальчук А.М. при секретаріГук В.В. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "НВП "Канола-Поділля" до Реєстраційної служби Полонського районного управління юстиції Хмельницької області третя особа відповідача ОСОБА_3 , третя особа відповідача ОСОБА_4 , третя особа відповідача ОСОБА_5 , третя особа відповідача ОСОБА_6 , третя особа відповідача ОСОБА_7 , третя особа відповідача ОСОБА_8 , третя особа відповідача ОСОБА_9 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Агромир Захід" про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

в поданих до суду адміністративних позовах, об'єднаних в одне провадження ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 28.05.2014 року, позивач просить визнати протиправними та скасувати рішення державного реєстратора реєстраційної служби Полонського районного управління юстиції від 04.04.2014 року №12194357 про державну реєстрацію права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, що знаходиться за межами населеного пункту на території Новоселицької сільської ради Полонського району, площею 3,6933 гектари, кадастровий номер 6823685500:07:001:0127, від 29.03.2014 року №12022673 про державну реєстрацію права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, що знаходиться за межами населеного пункту на території Новоселицької сільської ради Полонського району, площею 4,5736 гектари, кадастровий номер 6823685500:07:001:0065, від 29.03.2014 року №12019594 про державну реєстрацію права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, що знаходиться за межами населеного пункту на території Новоселицької сільської ради Полонського району, площею 3,8421 гектари, кадастровий номер 6823685500:07:001:0094, від 29.03.2014 року №12019451 про державну реєстрацію права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, що знаходиться за межами населеного пункту на території Новоселицької сільської ради Полонського району, площею 3,7250 гектари, кадастровий номер 6823685500:07:001:0117, від 29.03.2014 року №12019761 про державну реєстрацію права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, що знаходиться за межами населеного пункту на території Новоселицької сільської ради Полонського району, площею 4,6126 гектари, кадастровий номер 6823685500:07:001:0064, від 04.04.2014 року №12196353 про державну реєстрацію права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, що знаходиться за межами населеного пункту на території Новоселицької сільської ради Полонського району, площею 3,9227 гектари, кадастровий номер 6823685500:07:001:0118, від 04.04.2014 року №12196020 про державну реєстрацію права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, що знаходиться за межами населеного пункту на території Новоселицької сільської ради Полонського району, площею 5,4232 гектари, кадастровий номер 6823685500:07:002:0074.

Вважає, що зазначені рішення суперечить вимогам ст.ст. 3, 9 і 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав та нерухоме майно та їх обтяжень" (надалі - Закон N 1952-IV), та п.п.1, 8 і 9 Порядку ведення Поземельної книги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 року №1021 (надалі - Порядок №1021), оскільки прийняті без встановлення відповідності заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства та суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями. Зазначає, що на час державної реєстрації права оренди земельних ділянок за ТОВ «Агромир Захід» заявлене право оренди суперечило зареєстрованому праву оренди тих же земельних ділянок ТОВ «НВП «Канола-Поділля», відомості про яке містились у Державному реєстрі земель.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що на момент державної реєстрації за ТОВ «Агромир Захід» права оренди земельних ділянок, розташованих на землях Новоселицької сільської ради Полонського району Хмельницької області, вже існували зареєстровані Полонським відділом Хмельницької регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» в Державному реєстрі земель в порядку, що діяв на момент їх укладення, договори оренди зазначених земельної ділянки між її власниками та позивачем.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав та підтвердив обставини, на які посилається у позовній заяві, просить суд задоволити позовні вимоги в повному обсязі. Одночасно зазначив, що в результаті прийняття відповідачем спірних рішень порушене право позивача на поновлення укладених у 2009 році договорів оренди земельних ділянок на новий строк.

Представник відповідача проти позову заперечив, подав письмове заперечення в якому вказує, що під час вивчення документів державним реєстратором було зроблено висновок про те, що підстав для відмови в державній реєстрації іншого речового права на земельну ділянку не було, а тому державним реєстратором було прийнято оскаржувані рішення про державну реєстрацію іншого речового права. Вважає рішення державного реєстратора реєстраційної служби Полонського районного управління юстиції від 29.03.2014 року №12022673, №12019594, №12019451, №12019761 та від 04.04.2014 року №12196353, №12196020, №12194357 про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок, розташованих на землях Новоселицької сільської ради Полонського району Хмельницької області, за ТОВ «Агромир Захід», правомірними, а позовні вимоги про їх скасування безпідставними, оскільки для реєстрації права оренди заявник подав всі документи, передбачені Законом N 1952-IV, а також повідомлення відділу Держземагентства у Полонському районі Хмельницької обл. від 13.02.2014 року №08-08-04/315 про відсутність державної реєстрації права оренди зазначених земельних ділянок, а тому просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та ТОВ «Агромир Захід», залучені до участі у справі як треті особи ухвалами Хмельницького окружного адміністративного суду від 28.05.2014 року та від 10.06.2014 року, відповідно, в судове засідання не з'явились, про дату та час судового розгляду повідомлені судом належним чином. Оскільки їх явка не визнавалась судом обов'язковою, то з урахуванням вимог ст.128 КАС України, суд розглянув справу без їх участі.

Заслухавши представників сторін, дослідивши зібрані в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд вважає, що в задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити з урахуванням наведеного нижче.

Суд встановив, що ТОВ «Агромир Захід» звернулось до реєстраційної служби Полонського районного управління юстиції з заявами про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок площею 3,6933 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0127, площею 4,5736 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0065, площею 3,8421 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0094, площею 3,7250 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0117, площею 4,6126 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0064, площею 3,9227 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0118, площею 5,4232 га кадастровий номер 6823685500:07:002:0074 розташованих на землях Новоселицької сільської ради Полонського району Хмельницької області. До кожної заяви ТОВ «Агромир Захід» додало виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, довідку з ЄДРПОУ, договір оренди кожної з земельних ділянок від 25.12.2013 року, укладений між його власниками та ТОВ «Агромир Захід», акт приймання-передачі орендованої земельної ділянки, кадастровий план, акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), схему розташування земельної ділянки, державний акт на право власності на земельну ділянку та повідомлення відділу Держземагентства у Полонському районі Хмельницької обл. від 13.02.2014 року №08-08-04/315 про відсутність державної реєстрації права оренди зазначених земельних ділянок.

Розглянувши подані документи, державний реєстратор прийняв рішення від 04.04.2014 року №12194357 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 6823685500:07:001:0127, від 29.03.2014 року №12022673 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 6823685500:07:001:0065, від 29.03.2014 року №12019594 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 6823685500:07:001:0094, від 29.03.2014 року №12019451 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 6823685500:07:001:0117, від 29.03.2014 року №12019761 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 6823685500:07:001:0064, від 04.04.2014 року №12196353 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 6823685500:07:001:0118, від 04.04.2014 року №12196020 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 6823685500:07:002:0074 розташованих на землях Новоселицької сільської ради Полонського району Хмельницької області, за ТОВ «Агромир Захід».

Досліджуючи правомірність зазначений рішень, суд враховує наведене нижче.

У відповідності до ч.1 ст.182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом (ч.4 ст.182 Цивільного кодексу України).

Відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень, регулює Закон N 1952-IV.

За змістом ст.2 Закону N 1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Пунктом 2 ч.1 ст. 4 Закону N 1952-IV передбачено, що обов'язковій державній реєстрації підлягає, зокрема, право оренди земельної ділянки.

В силу ч. 1 ст.5 Закону N 1952-IV у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди (їх окремі частини), квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Частиною 7 ст.16 Закону N 1952-IV визначено, що державна реєстрація прав проводиться за заявою власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону N 1952-IV державна реєстрація прав проводиться, зокрема, на підставі договорів, укладених у порядку, встановленому законом (п.1 ); інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою (п.6).

За змістом п.36 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року N 868 (надалі - Порядок №868) для проведення державної реєстрації речових прав необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення таких прав на нерухоме майно, та інші документи, визначені цим Порядком.

Порядок дій державного реєстратора після надходження заяви про державну реєстрацію прав встановлений ст.9 Закону N 1952-IV. Так, відповідно до ч. 2 цієї статті державний реєстратор: встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями (п.1); приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав (п.2); під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно.

Таким чином, у відповідності до ст.9 Закону N 1952-IV державний реєстратор зобов»язаний звернутись до відповідних органів, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, лише у випадку проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 1 січня 2013 року.

Водночас, Законом N 1952-IV не передбачений такий обов»язок державного реєстратора у випадку проведення державної реєстрації прав, які виникли після 1 січня 2013 року.

Оскільки договори оренди спірних земельних ділянок між ТОВ «Агромир Захід» та ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 укладені 25.12.2013 року (після 1 січня 2013 року), то у відповідача під час розгляду поданих ТОВ «Агромир Захід» правовстановлюючих документів, які підтверджують виникнення права останнього на оренду цих земельних ділянок, був відсутній обов'язок щодо звернення до відділу Держкомзему в Полонському районі із запитом щодо наявності вже зареєстрованого права оренди.

При цьому, державний реєстратор володів інформацією щодо відсутності державної реєстрації права оренди, земельних ділянок, які перебувають у власності ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 за іншим орендарем до 1 січня 2013 року. Зазначена інформація містилась у відповіді відділу Держземагентства у Полонському районі Хмельницької обл. від 13.02.2014 року №08-08-04/315.

Підстави для відмови у державній реєстрації визначені статтею 24 Закону N 1952-IV.

Відповідно до ч.1 ст. 24 Закону N 1952-IV передбачено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

1) заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2) об'єкт нерухомого майна розміщений на території іншого органу державної реєстрації прав;

3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа;

4) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують;

5) заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

5-1) заяву про державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

5-2) заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

5-3) під час подання заяви про державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), що виникло на підставі документа, за яким правонабувач набуває також право власності на земельну ділянку, не подано заяву про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку;

5-4) після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення;

5-5) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;

5-6) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка не є державним кадастровим реєстратором або державним виконавцем;

6) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

В силу ч. 4 ст.24 Закону N 1952-IV відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.

Суд вважає, що правовстановлюючі документи, подані ТОВ «Агромир Захід» для реєстрації права оренди земельних ділянок площею 3,6933 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0127, площею 4,5736 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0065, площею 3,8421 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0094, площею 3,7250 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0117, площею 4,6126 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0064, площею 3,9227 га кадастровий номер 6823685500:07:001:0118, площею 5,4232 га кадастровий номер 6823685500:07:002:0074 розташованих на землях Новоселицької сільської ради Полонського району Хмельницької області, відповідають вимогам ст. 19 Закону N 1952-IV, тому відповідач правомірно прийняв рішення від 04.04.2014 року №12194357, від 29.03.2014 року №12022673, №12019594, №12019451, №12019761 і від 04.04.2014 року №12196353, №12196020 про державну реєстрацію права оренди зазначених земельних ділянок за ТОВ «Агромир Захід».

В силу ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. За змістом ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно до ч. 1 ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

З урахуванням висновку Конституційного Суду України, викладеного у пункті 2 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України N 9-зп від 25 грудня 1997 року (справа за зверненнями жителів міста Жовті Води) під час розгляду справи підлягають встановленню факт або обставини, які б свідчили про порушення прав, свобод чи інтересів позивача з боку відповідача.

Таким чином, конституційне право на судовий захист прав, свобод та інтересів осіб, як таке передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення. Тому, під час вирішення спору підлягають встановленню наявність в особи, яка звернулася з позовом, суб'єктивного матеріального права, на захист якого подано позов, а також наявність чи відсутність факту його порушення або оспорювання. За таких обставин відновленню підлягають лише ті законні права та інтереси, порушення яких встановлено під час судового розгляду справи.

При цьому, у відповідності до ч. 1 ст. 71 КАС України на позивача покладється обов»язок доведення факту порушення його законних прав в результаті дій (рішень) суб»єкта владних повноважень, з позовом про оскарження яких такий позивач звернувся до суду.

Суд встановив, що 30.01.2009 року позивач уклав з ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_8, ОСОБА_9 договори оренди земельних ділянок, розташованих на землях Новоселицької сільської ради Полонського району Хмельницької області. Зазначені договори оренди в червні 2009 року зареєстровані Полонським відділом Хмельницької регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» в Державному реєстрі земель в порядку, що діяв на момент їх укладення.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про оренду землі» в редакції, що діяла на час укладання договорів від 30.01.2009 року, строк дії договору оренди землі визначається за згодою сторін, але не може перевищувати 50 років.

В силу ч.ч.2 і 3 ст.125 Земельного кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється. Аналогічні положення закладені і в ст.18 Закону України «Про оренду землі», якою передбачено, що договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Отже, законодавством передбачено, що строк дії договору оренди землі визначається договором оренди за згодою орендаря та орендодавця, а право на використання орендованої земельної ділянки виникає у орендаря після державної реєстрації договору оренди, з моменту якої зазначений договір набирає чинності.

Пунктом 8 договорів оренди земельних ділянок, розташованих на землях Новоселицької сільської ради Полонського району Хмельницької області, укладених між позивачем та ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_8, ОСОБА_9 30.01.2009 року, передбачено, що ці договори укладено на 5 років. Зазначеним пунктом також передбачено, що після закінчення строку договору орендар має переважне право на поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Відтак, строк дії укладених позивачем договорів оренди земельних ділянок від 30.01.2009 року закінчився у січні 2014 року. До закінчення строку їх дії позивач не вчинив жодних передбачених цими договорами дій щодо продовження їх дії на новий строк. Про відсутність намірів щодо продовження дії договорів оренди свідчить також той факт, що з січня 2014 року позивач не використовував зазначені земельні ділянки для сільськогосподарського виробництва. Лише після прийняття відповідачем спірних рішень та державної реєстрації права оренди земельних ділянок, які належать ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_8, ОСОБА_9 за ТОВ «Агромир Захід», 11 квітня 2014 року позивач надіслав на адресу кожного з орендодавців повідомлення про намір щодо продовження дії договорів оренди, строк яких закінчися в січні 2014 року.

Проте, у зв'язку з недотримання позивачем умов договорів щодо порядку продовження їх дії, подальше користування позивачем спірними земельними ділянками можливе лише шляхом укладання нових договорів оренди, а не продовження дії договорів, укладених у 2009 році.

Таким чином, на дату прийняття державним реєстратором рішень від 29.03.2014 року №12022673, №12019594, №12019451, №12019761 і від 04.04.2014 року №12196020, №12196353, №12194357 про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок, розташованих на землях Новоселицької сільської ради Полонського району Хмельницької області, за ТОВ «Агромир Захід», строк договорів оренди цих земельних ділянок, укладених позивачем, закінчився. Після закінчення їх дії позивача не використовував земельні ділянки для сільськогосподарського виробництва, та не звертався до орендодавців з проханням продовжити термін дії договорів. Лише після прийняття рішень про державні реєстрації договорів оренди, укладених між ТОВ «Агромир Захід» та ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_8, ОСОБА_9 позивач надіслав власникам земельних ділянок листи від 11.04.2014 року, якими повідомив про намір продовжити строк дії договорів оренди.

Той факт, що на дату прийняття спірних рішень зазначені земельні ділянки не перебували у користуванні позивача підтвердили власники земельних ділянок (ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9П.), які підписавши договори оренди з ТОВ «Агромир Захід» (п. 8.1 доворів від 25.12.2013 року) зазначили, що земельна ділянка, яка передається в оренду за цим договором, не передана в оренду чи безоплатне користування іншим особам.

Суд також враховує, що станом на день розгляду спору, незважаючи на припинення за згодою сторін договорів оренди між ТОВ «Агромир Захід» та ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_8, ОСОБА_9 позивач не вчинив дій щодо укладання договорів оренди з цими орендодавцями на новий строк.

Зазначене вище вказує на те, рішення державного реєстратора від 29.03.2014 року №12022673, №12019594, №12019451, №12019761 і від 04.04.2014 року №12196020, №12196353, №12194357 про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок, розташованих на землях Новоселицької сільської ради Полонського району Хмельницької області, за ТОВ «Агромир Захід», жодним чином не порушують права позивача на оренду зазначених земельних ділянок, які станом на день прийняття спірних рішень не перебували в оренді позивача.

Отже, суд встановив, що рішення відповідача не мали для позивача жодних негативних наслідків. В судовому засіданні позивач не надав жодного доказу порушення його законних прав у спірних правовідносинах, які підлягають судовому захисту.

Згідно до ст. 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог частини 1 статті 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене відповідачем доведена правомірність рішень від 29.03.2014 року №12022673, №12019594, №12019451, №12019761 і від 04.04.2014 року №12196020, №12196353, №12194357 про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок, розташованих на землях Новоселицької сільської ради Полонського району Хмельницької області, за ТОВ «Агромир Захід», натомість позивачем не доведений факт порушення його законних прав, як орендаря земельних ділянок, в результаті прийняття відповідачем спірних рішень.

Враховуючи викладене, керуючись Конституцією України, Земельним кодексом України, Законом України "Про державну реєстрацію речових прав та нерухоме майно та їх обтяжень", ст.ст. 11, ст. 71, 158 - 163, 167, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

в задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "НВП "Канола-Поділля" до Реєстраційної служби Полонського районного управління юстиції Хмельницької області, третя особа відповідача ОСОБА_3, третя особа відповідача ОСОБА_4, третя особа відповідача ОСОБА_5, третя особа відповідача ОСОБА_6, третя особа відповідача ОСОБА_7, третя особа відповідача ОСОБА_8, третя особа відповідача ОСОБА_9, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Агромир Захід" про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 29 липня 2014 року

Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя А.М. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2014
Оприлюднено04.08.2014
Номер документу39989639
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1783/14

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 22.08.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 22.08.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Постанова від 24.07.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 28.05.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні