УКРАЇНА
Господарський
суд
Житомирської
області
----------------------------------------
* 10002,
м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, '481-620
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "09" лютого 2009 р.
Справа № 9/1088
Господарський суд Житомирської області у складі:
судді Алексєєва М.В.
за участю представників сторін
від позивача Свинарчук А.С. дов. від 09.12.09р. №339/2
від відповідача Романчук О.І. - сільській голова.
Розглянув у відкритому
судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Державної екологічнох
інспекції в Житомирській області (м. Житомир)
до Великокозарської сільської ради (с. Велика Козара Романівського
району)
про стягнення 9440,00 грн.
Позивачем пред'явлена вимога про стягнення на його користь з
відповідача 9440,00 грн. шкоди, заподіяної державі.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав
в повному обсязі.
Представник відповідача надав відзив, в якому проти позову
заперечує, мотивуючи тим що, сільська рада здійснила не самовілну порубку
(знищення) дерев, а провела видалення чотирьох дерев, які досягли вікової межі.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали
справи, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Проведеною позивачем перевірки дотримання вимог природоохоронного
законодавства було встановлено, що Великокозарська сільська рада (відповідач у
справі) здійснила незаконну порубку 4-х дерев зелених насаджень по вул.
Шкільній (біля клубу) без належного дозволу (ордера на порубку), про що
складено акт від 15.04.2008р. (а.с. 4).
Таким чином, відповідачем порушено вимоги ч.4 ст.68 Закону України
"Про охорону навколишнього природного середовища" та п.3,4,5 Порядку
видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого
Постановою КМУ від 01.08.06р. №1045.
Як вбачається з матеріалів справи, у зв'язку із порушенням вимог
природоохоронного законодавства позивач виніс постанову про накладення
адміністративного стягнення на громадянина ОСОБА_1 (голова Великокозарівської
сільської ради) у вигляді штрафу в розмірі 119,00 грн.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про рослинний світ",
відносини у сфері охорони, використання та відтворення рослинного світу
регулюються Конституцією України, законами України "Про охорону
навколишнього природного середовища", "Про природно-заповідний фонд
України", Лісовим кодексом України, цим Законом та іншими
нормативно-правовими актами. Відносини у сфері охорони, використання та
відтворення рослин і багаторічних насаджень
сільськогосподарського
призначення регулюються відповідним законодавством України.
Статтею 25 Закону України "Про рослинний світ"
передбачено, що охорона рослинного світу передбачає здійснення комплексу
заходів, спрямованих на збереження просторової, видової, популяційної та
ценотичної різноманітності і цілісності об'єктів рослинного світу, охорону умов їх місцезростання, збереження
від знищення, пошкодження, захист від шкідників і хвороб, а також невиснажливе
використання. Охорона рослинного світу здійснюється центральними та місцевими
органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, власниками та користувачами (в тому числі
орендарями) земельних ділянок, на яких знаходяться об'єкти рослинного
світу, а
також користувачами природних рослинних ресурсів.
Відповідно до п. 3,4,5 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і
квітників у населених пунктах, видалення зелених насаджень на території
населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу міської,
селищної, сільської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера (крім
випадків, передбачених пунктами 7 - 10 цього Порядку). Підставою для прийняття
рішення компетентним органом є заява юридичної чи фізичної особи (далі -
заявник) про видалення зелених насаджень.
Ордер на видалення зелених насаджень компетентний орган видає не пізніше
наступного робочого дня після подання заявником документа про сплату відновної
вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.
Отже, внаслідок порубки відповідачем 4-х дерев зелених насаджень
була заподіяна шкода державі в розмірі 9440,00грн., що підтверджується
розрахунком позивача (а.с. 7).
Заподіяна шкода розрахована позивачем відповідно до Постанови
Кабінету Міністрів України за № 559 від 08.04.1999р. "Про такси для
обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших
населених пунктів".
12.06.2008р. позивач направив відповідачу вимогу (претензію) від
29.05.2008р. за № 2683/2 (поштове повідомлення №4400495) (а.с. 9)) про сплату шкоди в сумі 9440,00 грн., яка була
залишена відповідачем без відповіді та задоволення.
Згідно ч. 4 ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього
природного середовища", підприємства, установи, організації та громадяни
зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення
законодавства про охорону навколишнього
природного середовища, в порядку
та розмірах, встановлених законодавством України.
Відповідно до п.п. 3,6 ч. 1 ст. 153 Господарського кодексу
України, суб'єкт господарювання, здійснюючи господарську діяльність,
зобов'язаний: здійснювати заходи щодо своєчасного відтворення і запобігання
виснаженню природних ресурсів, не допускати зниження їх якості у процесі
господарювання; відшкодовувати збитки, завдані ним власникам або первинним
користувачам природних ресурсів.
Отже, заперечення відповідача стосовно того, що сільська рада
здійснила не самовільну порубку (знищення) дерев, а провела видалення чотирьох
дерев, які досягли вікової межі спростовуються матеріалами справи.
Згідно ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести
ті обставини, на
які вона посилається як на
підставу своїх вимог і заперечень.
Враховуючи викладене, господарський суд вважає позовні вимоги
обґрунтованими, заявленими у відповідності до чинного законодавства та такими,
що підлягають задоволенню в повному обсязі на суму 9440,00 грн. шкоди.
Судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 49, 82,84,85 ГПК України, господарський суд,
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Великокозарської сільської ради, с. Велика Козара, Романівського району,
Житомирської області , ід. код 04345227
на користь держави в доход спеціального фонду Державного бюджету
(р/р 33110331700137 в ГУДКУ у Житомирській області, МФО 811039, ЗКПО 22062734,
код платежу 24062100) - 9440,00 грн. заподіяної шкоди;
- в доход Державного бюджету України (п/р 31118095700002 ГУДКУ у
Житомирській області, ЄДРПОУ 22062319, МФО 811039, код 22090200, отримувач УДК
в м.Житомирі) - 102,00 грн. державного мита;
- 118,00 грн. за інформаційно-технічне забезпечення судового
процесу (отримувач - УДК в м.Житомирі, п/р 31218259703002, ГУДКУ у Житомирській
області, МФО 811039, код доходу 22050000, ЄДРПОУ 22062319).
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення
десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя
Алексєєв М.В.
Віддрукувати:
1 - в справу
2,3 - сторонам
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2009 |
Оприлюднено | 09.07.2009 |
Номер документу | 3999048 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Алексєєв М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні