ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.07.2014 року Справа № 904/9624/13
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя Кузнецова В.О. (доповідач)
судді : Науменко І.М., Павловського П.П.
секретар судового засідання: Петровська А.В.
за участю сторін:
від ліквідатора: Песиголовець М.М., довіреність б/н від 29.07.2014 р., представник,
розглянувши апеляційну скаргу у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 29.04.2014 р. по справі
за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Таволга плюс", м.Дніпропетровськ
до товариства з обмеженою відповідальністю "Таволга плюс", м.Дніпропетровськ
про визнання банкрутом,
В С Т А Н О В И В :
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 29.04.2014 р. у даній справі (суддя Полєв Д.М.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "Таволга Плюс". Ліквідовано юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю "Таволга Плюс". Провадження у справі припинено.
Не погодившись з даною ухвалою, Лівобережна об'єднана державна податкова інспекція м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить ухвалу скасувати.
Скаржник вважає, що у зв'язку винесенням ухвали про ліквідацію товариства з обмеженою відповідальністю "Таволга Плюс" податковий орган позбавлений можливості виконати завдання, визначені законом щодо виконання підприємством - банкрутом конституційного обов'язку стосовно сплати податків.
Ліквідація боржника унеможливлює виконання податковими органами покладеного законодавством обов'язку щодо проведення позапланової документальної перевірки та формування кредиторських вимог.
У відзиві на апеляційну скаргу ліквідатор просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу господарського суду залишити без змін.
Ліквідатор зазначає, що господарський суд, з урахуванням всіх обставин справи та вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", дійшов законного висновку про ліквідацію юридичної особи.
Заслухавши пояснення представника ліквідатора, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши відповідність оскарженого рішення нормам матеріального та процесуального права, суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з урахуванням наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 15.01.2014 р. прийнято до розгляду заяву голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКС-ІН-БУД» про порушення справи про його банкрутство в порядку ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 11.12.2013 р. прийнята до розгляду в підготовчому засіданні заява товариства з обмеженою відповідальністю "Таволга Плюс" про порушення провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою господарського суду від 19.12.2013 р. порушено провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Таволга Плюс" за процедурою, передбаченою ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 26.12.2013 р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі на 3 місяці, до 26.03.2014 р. Ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії Чернеченко Д.А. Зобов'язано ліквідатора вчинити певні дії.
Ухвалою господарського суду від 04.03.2014 р. затверджено реєстр вимог кредиторів банкрута з вимогами наступних кредиторів: ОСОБА_3 - 1218 грн. (1 черга), 43234 грн. (4 черга), ТОВ "Рента" - 1218 грн. (1 черга), 74040 грн. (4 черга), Лівобережна об'єднана державна податкова інспекція м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області 60700,40 грн. (3 черга).
27.02.2014 р. ліквідатором подано до господарського суду для затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість прийнятої судом першої інстанції ухвали від 29.04.2014 р., колегія суддів враховує наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 1 ГПК України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом, з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами ГПК України.
Спрощена процедура банкрутства, яка передбачена ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (банкрутство боржника, що ліквідується власником), випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.
Обов'язковою передумовою для звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Такий порядок передбачений нормами ч. 3 ст. 110, ст. 111 ЦК України, а також нормами ст. 60 ГК України, норми яких містять загальні положення про ліквідацію юридичної особи (суб'єкта господарювання).
03.09.2013 р. учасниками товариства з обмеженою відповідальністю "Таволга Плюс" прийнято рішення про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації та призначено ліквідатора Львова О.Л.
09.09.2013 р. в Бюлетені державної реєстрації № 259 (24) від 09.09.2013 р. опубліковано оголошення про припинення товариства з обмеженою відповідальністю "Таволга Плюс" шляхом ліквідації.
10.09.2013 р. про прийняття рішення про ліквідацію було повідомлено Лівобережну об'єднану державну податкову інспекцію м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів, шляхом надіслання заяви про припинення платника податків за формою № 8-ОПП, копії рішення загальних зборів учасників товариства від 03.09.2013 р. № 1/09.
18.11.2013 р. рішенням учасників товариства № 2/09 припинено повноваження ліквідатора Львова О.Л. та призначено ліквідатором Чернеченка Д.А.
Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 19.11.2013 р. № 17599490 містить запис про перебування товариства в стані припинення за рішенням засновників.
Частиною 1 ст. 111 ЦК України встановлено, що ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами, складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Відповідно до проміжного ліквідаційного балансу боржника, складеного станом на 25.11.2013 р., затвердженого рішенням власника від 25.11.2013 р. № 3/09 та уточненого ліквідаційного балансу до нього від 18.12.2013 р. вбачається, що кредиторська заборгованість становить 117,2 тис.грн.; дебіторська заборгованість та грошові кошти відсутні; основні засоби, товарно-матеріальні цінності, нематеріальні активи складають 32,6 тис.грн.
Згідно ч.2 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
З урахуванням вищенаведених обставин, господарський суд визнав боржника банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру та призначив ліквідатора боржника, зобов'язав останнього вчинити певні дії.
Відповідно до ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно ч.1 ст.46 наведеного Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс.
З наявного в матеріалах справи ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.
Для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб'єктів господарювання як за попереднім та і новим місцезнаходженням банкрута.
Згідно довідок Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області №07.1/13-26/414 від 24.01.2014р., Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування м. Дніпропетровськ та Дніпропетровського району (на правах відділу, м. Дніпропетровськ), підпорядкованого УДАІ ГУМВС №14/2-722 від 07.02.2014р., Відділу Державтоінспекції ДМУ ГУ МВС України в Дніпропетровській області №38/482 від 20.01.2014о. за боржником автотранспортних засобів і механізмів, сільськогосподарської техніки та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано. Згідно рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції №10406292 від 29.01.2014 р. інформація щодо майна банкрута в реєстрі прав власності на нерухоме майно, державному реєстрі іпотек та Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна відсутня.
Відповідно до Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна інформація щодо обтяження майна банкрута станом на 20.01.2014 р. відсутня.
Ліквідатором під час ліквідаційної процедури виявлено дебіторську заборгованість ПП "Аптечний склад на" перед боржником в розмірі 32631,60 грн.
Судом першої інстанції встановлено, що відсутня можливість стягнути дебіторську заборгованість, оскільки ухвалою суду від 30.12.2013 р. приватне підприємство "Аптечний склад на" - ліквідовано, майнові активи банкрута не виявлено, грошові вимоги кредиторів не погашено.
Згідно довідки філії "Дніпропетровське РУ "АТ "Банк "Фінанси та Кредит" №7.1-7.1/1404 від 22.04.2014р. рахунок банкрута в зазначеній банківській установі закрито.
Відповідно до довідки Індустріального ВДВС Дніпропетровського МУЮ № 592 від 24.01.2014р. на виконанні виконавчих документів стосовно боржника у відділі не перебуває.
Отже, ліквідатором товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, тому ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.
Одночасно під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.
З метою виявлення можливих кредиторів , ліквідатором в газеті "Урядовий кур'єр" № 3 (5132) від 09.01.2014р. опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатора.
В ході ліквідаційної процедури ліквідатором розглянуто та визнано вимоги наступних кредиторів: ОСОБА_3, м. Дніпропетровськ - 1218грн. (1 черга), 43234грн. (4 черга); Товариство з обмеженою відповідальністю "Рента", м. Дніпропетровськ - 1218 грн. (1 черга), 74040грн. (4 черга); Лівобережна об'єднана державна податкова інспекція м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ - 60700,40грн. (3 черга).
Згадані вимоги кредиторів залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна боржника.
З огляду на викладені обставини, колегія суддів вважає, що ліквідатором для виявлення майнових активів боржника з метою задоволення вимог кредиторів виконані всі необхідні дії та покладені на нього Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" обов'язки.
Згідно п.5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Оскільки за результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, суд першої інстанції правомірно прийняв рішення про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, ліквідацію юридичної особи банкрута та припинення провадження у справі.
Колегія суддів не приймає до уваги посилання скаржника на неможливість проведення документальної позапланової перевірки банкрута, у зв'язку з відсутністю офісу підприємства за податковою адресою, з огляду на таке.
Згідно з пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Відповідно до п 78.1. п. 78.1.7. ст. 78 Податкового Кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;
Згідно п. 78.4. ст. 78 Податкового Кодексу України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Відповідно до абзацу третього постанови про визнання боржника банкрутом та введення ліквідаційної процедури, у встановленому ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" порядку, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Чернеченко Д.А., із зазначенням його адреси: м.Дніпропетровськ, а/с 189. Таким чином, усі ліквідаційні заходи має зробити саме ліквідатором Чернеченко Д.А., який діє від імені банкрута та в інтересах банкрута.
Матеріали справи не містять, а скаржником не надано доказів вручення ліквідатору під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Отже, з урахуванням наведеного, у податкового органу відсутнє право на проведення документальної позапланової перевірки.
Колегія суддів вважає безпідставним посилання скаржника на лист про витребування у ліквідатора необхідних для проведення перевірки документів.
Відповідно до пункту 11.3 Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588 "Про затвердження порядку обліку платників податків і зборів" у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 (до яких відноситься судове рішення про порушення провадження у справі про банкрутство) органом державної податкової служби приймається рішення про проведення документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається та розпочинається перевірка у такі строки: протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим.
Ухвала господарського суду про порушення провадження у справі про банкрутство надіслана на адресу Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції 25.12.2013 р., отримана останньою 27.12.2013 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про врученням поштового відправлення (т.1 а.с. 139).
Згаданий лист надісланий на адресу ліквідатора 28.02.2014 р., тобто за межами місячного строку, встановленого для проведення перевірки.
Враховуючи викладене, доводи скаржників, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують висновків суду першої інстанції та не визнаються судом такими, що можуть бути підставою згідно ст.104 ГПК України для скасування чи зміни оскаржуваної ухвали.
Керуючись ст.ст. 99, 101-103,105,106 ГПК України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 29.04.2014 р. по справі № 904/9624/13 залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена до Вищого господарського суду України на протязі 20 днів.
Постанова складена в повному обсязі 01.08.2014р.
Головуючий В.О. Кузнецов
Судді П.П. Павловський
І.М. Науменко
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2014 |
Оприлюднено | 04.08.2014 |
Номер документу | 39991174 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні