Ухвала
від 14.07.2014 по справі 2а-9002/11
КОМУНАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЗАПОРІЖЖЯ

Справа №2-а-9002/11

Провадження №6-а/333/240/14

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2014 року м. Запоріжжя

Комунарський районний суд м. Запоріжжя у складі:

головуючого судді Михайлової А.В.,

при секретарі Шевченко І.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, у м. Запоріжжі, подання старшого державного виконавця Управління державної виконавчої служби відділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції в Запорізькій області Соломенної К.В. про зміну способу і порядку виконання судового рішення, -

ВСТАНОВИВ:

03.07.2014 року старший державний виконавець Управління державної виконавчої служби відділу примусового виконання рішень ГУЮ у Запорізькій області Соломенна К.В. звернулася до суду з поданням про зміну способу і порядку виконання виконавчого листа №2-а-9002/11 від 14.11.2011 року, виданого Комунарським районним судом м. Запоріжжя про зобов'язання УПСЗН ЗМР по Комунарському району нарахувати ОСОБА_2 та сплатити за рахунок державного бюджету недоплачену щорічну грошову допомогу за 2006-2011 роки передбачену ст.12 Закону України «Про статус ветеранів війни гарантії їх соціального захисту», з урахуванням раніше виплачених коштів, надійшов на виконання 03.04.2014 року.

Постановою №42830394 від 03.04.2014 року було відкрито виконавче провадження.

Відповідно до ст.25 Закону України «Про виконавче провадження» боржнику була надана можливість самостійно виконувати рішення суду.

Листом від 07.05.2014 року за вих. №01-2017 боржник повідомив про неможливість виконання рішення суду у повному обсязі у зв'язку з відсутністю відповідних асигнувань, та надав розрахунок заборгованості у відповідності до рішення суду. Сума перерахунку складає - 23252,00 грн.

В поданні старший державний виконавець Управління державної виконавчої служби відділу примусового виконання рішень ГУЮ у Запорізькій області Соломенна К.В. просила змінити спосіб і порядок подальшого виконання виконавчого листа №2-а-9002/11 від 14.11.2011 року, виданого Комунарським районним судом м. Запоріжжя про зобов'язання на стягнення з управління праці та соціального захисту населення ЗМР по Комунарському району на користь ОСОБА_2 суми боргу в розмірі 23252,00 грн.

У судове засідання старший державний виконавець Управління державної виконавчої служби відділу примусового виконання рішень ГУЮ у Запорізькій області Соломенна К.В. не з'явилася, була повідомлена судом належним чином.

Представник УПСЗН Комунарської РДА у судове засідання не з'явився, повідомлявся судом належним чином, причини неявки суду не повідомив, заперечень суду надано не було.

Дослідивши матеріали подання, матеріали адміністративної справи, суд вважає подання таким, що повинно бути залишено без задоволення з наступних підстав.

Статтею 14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

З матеріалів справи вбачається, що постановою Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 27.10.2011 року частково задоволено позовні вимоги: зобов'язано УПСЗН Запорізької міської ради по Комунарському району нарахувати ОСОБА_2 та сплатити за рахунок державного бюджету недоплачену щорічну грошову допомогу за 2006 - 2011 року, передбачену ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з урахуванням раніше виплачених коштів.

17.12.2012 року Дніпропетровським апеляційним адміністративним судом апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району задоволено частково. Зобов*язано Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_2 щорічну одноразову грошову допомогу до 05 травня 2011 року у розмірі восьми мінімальних заробітних пенсій за віком відповідно до ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», з урахуванням раніше проведених виплат.

За приписами пункту другого частини четвертої статті 105 КАС України адміністративний позов може містити вимоги про зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії (п.2 ч.2 ст.162 КАС України).

Аналіз резолютивної частини постанови Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 27.10.2011 року та постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 17.12.2012 року, та наведених процесуальних норм дають підстави зробити висновок про те, що зобов'язання, покладені на відповідача цим судом, є позовними вимогами як обраним судом видом захисту порушених прав позивача, які суд задовольнив.

За таких обставин, старший державний виконавець відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби ГУЮ у Запорізькій області просив змінити не спосіб виконання постанови суду, а фактично судове рішення по суті позовних вимог і вирішити додаткову позовну вимогу про стягнення коштів, яка не була предметом розгляду та дослідження адміністративного суду під час прийняття цієї постанови. Хоча в адміністративному судочинстві повноваження щодо зміни постанови суду в частині задоволення позовних вимог мають тільки адміністративні суди апеляційної та касаційної інстанцій (ст. 198, 223 КАС України).

Частиною першою статті 263 КАС України встановлено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для застосування правил цієї норми є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі: ускладнюють його виконання або роблять неможливим. Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об'єкта стягнення або з інших причин.

Таким чином, для відстрочення, розстрочення виконання рішення та зміни способу його є такі підстави: для розстрочення та відстрочення - обставини, що ускладнюють виконання, а для зміни способу і порядку виконання - обставини, які роблять виконання неможливим.

З матеріалів справи вбачається, що виконання постанови суду першої інстанції неможливе через відсутність коштів, виплата яких буде здійснена за наявності відповідного фінансування з Державного бюджету України.

Отже, виконання постанови суду фактично можливе, хоча й за певних умов, тому відсутні підстави для зміни способу виконання рішення суду першої інстанції. "Захист порушеного права у судовому рішенні" і "спосіб виконання судового рішення" не є тотожними поняттями (процесуальними інститутами). Вирішення питання про стягнення коштів як заборгованості невиплаченої пенсії, яка нарахована у разі виконання рішення адміністративного суду, відноситься до юрисдикції цивільних судів.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 263 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Подання старшого державного виконавця Управління державної виконавчої служби відділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції у Запорізькій області Соломенної К.В. про зміну способу і порядку виконання судового рішення - залишити без задоволення.

Ухвала може бути оскаржена сторонами до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Комунарський районний суд м. Запоріжжя протягом п*яти днів з дня її проголошення.

Суддя Комунарського районного суду

м. Запоріжжя А.В. Михайлова

СудКомунарський районний суд м.Запоріжжя
Дата ухвалення рішення14.07.2014
Оприлюднено06.08.2014
Номер документу40023324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9002/11

Ухвала від 05.03.2025

Адміністративне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Самуха В. О.

Ухвала від 31.01.2018

Адміністративне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Герасименко С. Г.

Ухвала від 06.02.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

Ухвала від 28.04.2011

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Гафяк В. М.

Ухвала від 10.12.2014

Адміністративне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Піх Ю. Р.

Ухвала від 14.07.2014

Адміністративне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Михайлова А. В.

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Михайлова А. В.

Ухвала від 26.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Ухвала від 29.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні