Справа № 2-а-9002/2011
Провадження № 6-а/333/459/14
УХВАЛА
Іменем України
01 грудня 2014 року м. Запоріжжя
Комунарський районний суд міста Запоріжжя у складі:
головуючого судді Піх Ю.Р.,
при секретарі Сургай Г.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі Комунарського районного суду м. Запоріжжя, заяву ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання судового рішення, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся із поданням про зміну способу і порядку виконання судового рішення від 27.10.2011 року, винесеного Комунарським районним судом м. Запоріжжя. У своїй заяві ОСОБА_1 вказав, що постановою Комунарського районного суду м.Запоріжжя від 27.10.2011 року у справі № 2-а-6301/2011Волика І.І. адміністративний позов до ОСОБА_2 праці та соціального захисту населення по Комунарському району було задоволено частково: дії ОСОБА_2 праці та соціального захисту населення по Комунарському району щодо відмови ОСОБА_1 у перерахунку сум щорічної грошової допомоги до 05.05. 2006-2011 роки визнано неправомірними, на ОСОБА_2 праці та соціального захисту населення по Комунарському району покладено обов'язок нарахувати та сплатити ОСОБА_1 за рахунок державного бюджету недоплачену щорічну грошову допомогу за 2006-2011 роки, передбаченому ст.13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», з урахуванням раніше виплачених коштів. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено. Виконавчий лист № 2-а-9002/2011 від 14.11.2011 року на виконання вказаного судового рішення було пред'явлено до відділу з примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області. В ході виконавчого провадження № 42830394 боржником ОСОБА_2 праці та соціального захисту населення по Комунарському району на виконання судового рішення було нараховано 23 252 гривень грошової допомоги, про що боржник повідомив відділ з примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області листом від 07.05.2014 року за вих.№01-2017. Однак в частині виплати нарахованих коштів ОСОБА_1 судове рішення фактично не виконано. Постановою від 22.08.2014 року у виконавчому провадженні № 42830394 ОСОБА_2 державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області повернуло ОСОБА_1 виконавчий лист № 2-а-902/2011 без виконання згідно п.9 ч.1 ст.47 Закону України «Про виконавче провадження». ОСОБА_2 Державної казначейської служби України у Комунарському районі м.Запоріжжя Запорізької області листом №01-08/212-2174 від 23.09.2014 року повернуло ОСОБА_1 виконавчий лист без виконання, оскільки предметом виконавчого листа є зобов'язання вчинити дії з оплати коштів, а не сплати коштів. У зв'язку з вищевикладеним ОСОБА_1 просив суд змінити спосіб і порядок виконання постанови по вищевказаній адміністративній справі, а саме замість зобов'язати та сплатити йому за рахунок державного бюджету недоплачену щорічну грошову допомогу за 2006-2011 роки, передбачену ст.13 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» на стягнення з ОСОБА_2 праці та соціального захисту населення по Комунарському району на користь заявника ОСОБА_1 23 253 грн. за 2006-2011 роки, у відповідності до ст.13 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Заявник ОСОБА_1 у судовому засіданні на задоволенні своєї заяви наполягав у повному обсязі.
Представник УПСЗН по Комунарському району у судове засідання не з’явився, про час, день та місце розгляду заяви повідомлявся належним чином у встановленому законом порядку. В силу вимог ч.3 ст. 170 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду заяви про роз’яснення рішення, у зв’язку з чим суд вважає за можливе розглянути заяву у відсутності сторін.
Суд, розглянувши заяву, перевіривши матеріали справи, дійшов висновку, що заява ОСОБА_1 не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Встановлено, що постановою Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 27.10.2011 року, адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 праці та соціального захисту населення по Комунарському району було задоволено частково: дії ОСОБА_2 праці та соціального захисту населення по Комунарському району щодо відмови ОСОБА_1 у перерахунку сум щорічної грошової допомоги до 05.05. 2006-2011 роки визнано неправомірними, на ОСОБА_2 праці та соціального захисту населення по Комунарському району покладено обов'язок нарахувати та сплатити ОСОБА_1 за рахунок державного бюджету недоплачену щорічну грошову допомогу за 2006-2011 роки, передбаченому ст..13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», з урахуванням раніше виплачених коштів. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 17.12.2012 року зазначену постанову Комунарського районного суду м. Запоріжжя скасовано, прийнято нову, якою зобов'язано ОСОБА_2 праці та соціального захисту населення по Комунарському району здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 щорічну одноразову допомогу до 05 травня 2011 року у восьми мінімальних пенсій за віком відповідно до ст..13 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», з урахуванням раніше проведених виплат.
14.11.2014 року Комунарським районним судом м. Запоріжжя було видано виконавчий документ № 2-а-9002/10 про зобов’язання УПСЗН в Комунарському районі м. Запоріжжя провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 щорічну одноразову допомогу до 05 травня 2011 року у восьми мінімальних пенсій за віком відповідно до ст..13 ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», з урахуванням раніше проведених виплат.
Постановою від 22.08.2014 року у виконавчому провадженні № 42830394 ОСОБА_2 державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Запорізькій області повернуло ОСОБА_1 виконавчий лист № 2-а-902/2011 без виконання згідно п.9 ч.1 ст.47 Закону України «Про виконавче провадження».
ОСОБА_2 Державної казначейської служби України у Комунарському районі м.Запоріжжя Запорізької області листом №01-08/212-2174 від 23.09.2014 року повернуло ОСОБА_1 виконавчий лист без виконання, оскільки предметом виконавчого листа є зобов'язання вчинити дії з оплати коштів, а не сплати коштів.
Порядок та підстави для зміни способу, порядку та встановлення строку виконання судового рішення закріплені статтею 263 КАС України .
Під зміною способу і порядку виконання рішення розуміється прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Тобто зі змісту вказаної норми випливає, що суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів, може змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, або ж відмовити по даному питанню, не змінюючи при цьому його змісту.
Суд зазначає, що приписи ст.263 КАС України передбачають зміну чи встановлення порядку чи способу виконання рішення, яке було ухвалено судом у справі, а саме резолютивної частини постанови, яка містить висновки суду по суті позовних вимог. Отже, суд здійснюючи зміну порядку чи способу виконання рішення, не змінює змісту резолютивної частини та не змінює спосіб захисту порушеного права, обраний судом при вирішенні справи.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» від 05.06.2012 року № 4901-VІ , держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є, зокрема, державний орган.
Відповідно до ч. 1 ст. 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Позивач просив задовольнити вимогу, яка позивачем у позові не заявлялась і не була предметом розгляду та дослідження адміністративного суду під час прийняття постанови від 27.10.2011 року.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку про те, що заява щодо зміни способу та порядку виконання рішення Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 21.10.2014 року не підлягає задоволенню, оскільки в разі задоволення його вимог фактично буде змінено по суті зміст резолютивної частини постанови суду, що в свою чергу, є порушенням норм процесуального права.
На підставі викладеного, керуючись ст.2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» від 05.06.2012 року № 4901-VІ , ст. ст. 7 - 16 , 263 КАС України , суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання рішення від 27.10.2011 року, винесеного Комунарським районним судом м. Запоріжжя - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Комунарський районний суд м. Запоріжжя шляхом подання апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня її проголошення.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення ухвали, можуть подати апеляційну скаргу протягом п'яти днів з дня отримання копії цієї ухвали.
Суддя Комунарського районного суду
м. Запоріжжя Ю.Р.Піх
Суд | Комунарський районний суд м.Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2014 |
Оприлюднено | 23.12.2014 |
Номер документу | 41961435 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Комунарський районний суд м.Запоріжжя
Піх Ю. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні