Ухвала
від 22.07.2014 по справі 809/2130/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 липня 2014 року Справа № 876/12030/13

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Кузьмича С. М.,

суддів Довгої О. І., Запотічного І. І.

за участю секретаря Корнієнко О. А.

представників відповідача Федорова Л. Б., Дейнеги М. Я.

розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Музею мистецтв Прикарпаття на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2013 року у справі № 809/2130/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську до Музею мистецтв Прикарпаття про стягнення заборгованості,

в с т а н о в и в :

Позивач звернувся до суду із позовною заявою до Музею мистецтв Прикарпаття про стягнення заборгованості.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2013 року позов задоволено.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову, а провадження у справі закрити.

В апеляційній скарзі апелянт зазначає, що вирішуючи даний спір, суд першої інстанції належно не дослідив всіх обставин справи і зробив невірні висновки. Задовольняючи позов, суд взяв до уваги лише одні докази, а інших, які спростовують позовні вимоги не дослідив. Так, в судовому засіданні було встановлено, що ОСОБА_3 звернулася до управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську із заявою про призначення пенсії, при цьому подала видану Музеєм мистецтв Прикарпаття довідку про заробіток для обчислення пенсії № 10 від 17 квітня 2007 року з січня 1994 року по грудень 1998 року. Однак, суд не дослідив та не надав належної правової оцінки тій обставині, що з метою здійснення контролю за правильністю призначення, нарахування та виплати пенсій пенсіонерам, управлінням Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську було проведено зустрічну перевірку правильності та повноти відображення заробітку особи для перерахунку пенсії ОСОБА_3 саме в 2007 році.

Суд формально розглянув справу не з'ясувавши всіх обставин у справі. Суд не дослідив наявність доказів звернення позивача до громадянки ОСОБА_3 з пропозицією повернути виплачені надміру кошти в добровільному порядку.

Представники апелянта в судовому засіданні підтримали подану апеляційну скаргу та надали пояснення аналогічні викладеному в апеляційній скарзі, просять скаргу задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином був повідомленим про місце та час розгляду справи, тому, на підставі частини 4 статті 196 КАС України апеляційний розгляд проведено у його відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників апелянта, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана апеляційна скарга належить до задоволення.

Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що за наслідками проведеної перевірки, що відображені в акті № 29 від 15 травня 2013 року, встановлено, що з січня 1994 року по вересень 1994 року відповідачем неправильно переведено курс купона, крб. до гривні (поділено на 1,000, а потрібно на 1,00000), проводились заокруглення після п'яти знаків після коми, у листопаді 1996 року зарплата відсутня, так як була відпустка без збереження заробітної плати .

17 травня 2013 року відповідачем видано нову довідку про заробітну плату для обчислення пенсії ОСОБА_3 за № 16/05 за фактичними нарахуваннями, які відповідають обставинам, встановленим у акті № 29 від 15 травня 2013 року.

Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області виведено суму надміру виплаченої пенсії ОСОБА_3, розмір якої за період з травня 2007 року по травень 2013 року склав 5496,75 грн, що підтверджується довідкою № 2437/03 від 13 червня 2013 року та розрахунком суми переплати по пенсійній справі № 193766.

Судом першої інстанції встановлено, що факт переплати виник в результаті подання до управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області довідки про заробіток для обчислення пенсії № 10 від 17 квітня 2007 року відповідача, складеної із недостовірними даними.

Колегія суддів не погоджується з рішенням суду першої інстанції і вважає, що дані позовні вимоги не можуть розглядатись в порядку адміністративного судочинства, виходячи з наступного.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

В силу пункту 1 частини 1 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Частиною 2 статті 21 КАС України встановлено, що вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень або іншим порушенням прав, свобод та інтересів суб'єктів публічно-правових відносин, розглядаються адміністративним судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір. Інакше вимоги про відшкодування шкоди вирішуються судами в порядку цивільного або господарського судочинства.

Пунктом 16.2 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України про окремі питання юрисдикції адміністративних судів № 8 від 20 травня 2013 року встановлено, що право на звернення до суду з позовами про стягнення надміру виплачених коштів випливає з функцій контролю за витрачанням коштів цього фонду, тобто у зв'язку зі здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій. У зв'язку з цим через публічно-правовий характер спірних відносин вирішення таких спорів належить до юрисдикції адміністративних судів.

Проте, Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду № 2 від 14 лютого 2014 року, пункти 16.2 і 24 виключені з постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20 травня 2013 року № 8 "Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів".

Відповідно до статті 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі. Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.

Адміністративною справою є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, а не спір про стягнення переплаченої пенсії у зв'язку з наданням відповідачем недостовірних відомостей. Вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень розглядаються адміністративним судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 18 червня 2013 року у справі №21-124а13.

На підставі зазначеного вище, враховуючи характер спірних правовідносин, те, що відповідачем по справі є юридична особа, суд приходить до висновку, що дану справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Разом з тим, суд вважає необхідним звернути увагу позивача на те, що відповідно до частини 2 статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Отже, позивач вправі звертатись в суд із позовом до відповідача, проте цей спір повинен вирішуватись (враховуючи особу відповідача) в порядку господарського судочинства.

За наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати постанову суду і закрити провадження у справі (пункт 4 частини 1 статті 198 КАС України) з підстав, встановлених статтею 157 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції повинен був закрити провадження у даній справі у відповідності до пункту 1 частини 1 статті 157 КАС України з підстав не належності розгляду її в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до частини 1 статті 203 КАС України, постанова або ухвала суду першої інстанції скасовується в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається з підстав, встановлених відповідно статтями 155 і 157 цього Кодексу.

Керуючись статтями 157, 160, 167, 195, 196, 198, 199, 203, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Музею мистецтв Прикарпаття задовольнити.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2013 року у справі № 809/2130/13-а скасувати, а провадження в справі закрити та роз'яснити позивачеві, що розгляд цієї справи віднесено до компетенції господарського суду.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20-ти днів з дати складення в повному обсязі.

Головуючий Кузьмич С. М.

Судді Довга О. І.

Запотічний І. І.

Повний текст ухвали складений 25 липня 2014 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2014
Оприлюднено05.08.2014
Номер документу40024588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2130/13-а

null від 19.08.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич С.М.

Постанова від 19.08.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні